Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

Hamilton#44

Een team zoals Manor heeft alleen perspectief als het als satelliet team gaan functioneren voor een topteam, zoals bijvoorbeeld Mercedes. Zie Toro Rosso en Haas, respectievelijk satelliet team van Ferrari en Red Bull.

gloudiesaurus

Citaat van: Hamilton#44 op 24 september 2015 - 12:20:20
Een team zoals Manor heeft alleen perspectief als het als satelliet team gaan functioneren voor een topteam, zoals bijvoorbeeld Mercedes. Zie Toro Rosso en Haas, respectievelijk satelliet team van Ferrari en Red Bull.

Klopt. Maar een nieuwe motor doet veel hoor.
Het chassis van Sauber is ook nauwelijks doorontwikkeld. Daarmee kan je al snel aansluiting vinden...

Ik denk dat ze volgend jaar met Mercedes niet altijd als laatste zullen rond rijden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

lieven

Citaat van: Jeroen op 24 september 2015 - 06:08:26
Daar geloof ik weinig van, sorry.

Vergeet niet dan ze met een 2014 auto rijden met een 2014 motor in.

Dat ze niet opeens punten gaan scoren dat beseft iedereen, maar je zou toch mogen verwachten dat ze niet meer elke race laatste gaan eindigen.

Hamilton#44

Wie zegt dat ze de nieuwste Mercedes motoren krijgen dan? Dat zijn vast niet dezelfde specs als Force India of Mercedes.
Hetzelfde bouwjaar misschien.

Perton

De wandelgangen zeggen dat. Dat maakt het nog niet waar, dat geef ik toe, maar als ik me niet vergis is het volgens de geruchten wel zo dat Manor gewoon nieuwe motoren krijgt. Als in: dezelfde als de rest van de klantenteams.

Matthijs

Al zou Manor volgend jaar van 2014-Ferrari naar 2015-Mercedes gaan, dan is het nog een enorme stap vooruit.

Perton

O wacht, ik haal jaartallen door elkaar, volgens mij is het inderdaad de bedoeling dat ze met 2015-motoren gaan rijden. Ik had op de een of andere manier in mijn hoofd dat het volgend jaar 2015 is.

Negeer mijn vorige post dus maar :D

Matthijs

Citaat van: Perton op 24 september 2015 - 14:22:41
O wacht, ik haal jaartallen door elkaar, volgens mij is het inderdaad de bedoeling dat ze met 2015-motoren gaan rijden. Ik had op de een of andere manier in mijn hoofd dat het volgend jaar 2015 is.

Negeer mijn vorige post dus maar :D
Nee dat doe ik niet, want dan slaat mijn post ook nergens meer op!  :D

lieven

zou toch logischer zijn dat ze volgend seizoen met 2016 mercedes motoren gaan rijden (klantenmotor that is)
Ze zouden dit seizoen ook 2015 ferrari motoren krijgen als ze met hun 2015 wagen gingen rijden.

Maar dat plan hebben ze opgeborgen om verder te ontwikkelen voor volgend seizoen.

lieven

hoho
Hier en daar geruchten dat max naar mercedes zou gaan.
In diezelfde geruchten hoor je dat Rosberg naar Mclaren zou gaan.

Dit lijken me zeer rare geruchten.
Mercedes zou rosberg moeten uitkopen (zou altijd kunnen, maar toch hij doetdat niet slecht als 2de rijder)
Maar waarom dan naar Mclaren gaan...

Feit is wel dat Jos geantwoord heeft dat max 100% zeker in actie komt toe hem gevraagd werd wat er met max zou gebeuren moest RB stoppen.

Dit zou een serieuze wending zijn!

gloudiesaurus

Citaat van: lieven op 24 september 2015 - 14:50:35
zou toch logischer zijn dat ze volgend seizoen met 2016 mercedes motoren gaan rijden (klantenmotor that is)
Ze zouden dit seizoen ook 2015 ferrari motoren krijgen als ze met hun 2015 wagen gingen rijden.

Maar dat plan hebben ze opgeborgen om verder te ontwikkelen voor volgend seizoen.

Ik heb op Autosport gelezen dat de bedoeling is dat ze toch 2016-motoren krijgen.
Ook omdat ze een nieuw chasis bouwen.

Probleem is nu bij Manor dat de huidige 2015-motor niet in het aangepastee 2014-chassis past waar men nu mee rijdt...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: lieven op 24 september 2015 - 16:14:22
hoho
Hier en daar geruchten dat max naar mercedes zou gaan.
In diezelfde geruchten hoor je dat Rosberg naar Mclaren zou gaan.

Dit lijken me zeer rare geruchten.
Mercedes zou rosberg moeten uitkopen (zou altijd kunnen, maar toch hij doetdat niet slecht als 2de rijder)
Maar waarom dan naar Mclaren gaan...

Feit is wel dat Jos geantwoord heeft dat max 100% zeker in actie komt toe hem gevraagd werd wat er met max zou gebeuren moest RB stoppen.

Dit zou een serieuze wending zijn!

Jos zei zelf ook vaak dat het zeker was het volgend jaar weer Formule 1 zou rijden (toen hij zelf nog reed). En dat ging toch een aantal keren niet goed  ;)

Maar zonder gekheid, ik denk dat Red Bull gewoon doorgaat en dat Max bij Toro Rosso blijft.
Dat zou voor Max voor volgend jaar ook het beste zijn. Met een jaar ervaring scoren, en dan proberen de stap te maken.

En Mercedes houdt Rosberg, als Duitser, graag bij het team denk ik.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Citaat van: lieven op 24 september 2015 - 16:14:22
hoho
Hier en daar geruchten dat max naar mercedes zou gaan.
In diezelfde geruchten hoor je dat Rosberg naar Mclaren zou gaan.

Dit lijken me zeer rare geruchten.
Mercedes zou rosberg moeten uitkopen (zou altijd kunnen, maar toch hij doetdat niet slecht als 2de rijder)
Maar waarom dan naar Mclaren gaan...

Feit is wel dat Jos geantwoord heeft dat max 100% zeker in actie komt toe hem gevraagd werd wat er met max zou gebeuren moest RB stoppen.

Dit zou een serieuze wending zijn!
Weten wij veel wat Helmut Marko achter de schermen tegen Jos zegt. Misschien geeft ie aan kamp Verstappen wel toe dat het allemaal grootspraak is dat ze de F1 zouden verlaten *.



* Ik zeg niet dat het grootspraak is, ik zeg alleen dat het hypothetisch gezien zou kunnen zijn dat als het grootspraak is Marko dat wel aan Verstappen laat weten.