Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

Jozef

Citaat van: Sabai op 28 januari 2014 - 18:30:17
Grote problemen voor Renault?

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=55898

Je zou toch verwachten dat ze genoeg getest hebben en de grote kinderziektes verholpen hebben.

Ik vind het voorbarig om te zeggen dat het Renault is dat met grote betrouwbaarheidsproblemen kampt. Er zijn 3 teams die vandaag niet gereden hebben (McLaren, Lotus, Marussia) en die hebben alle 3 een andere motor.

Oké, de Renault-wagens hebben er nog maar 19 rondjes op zitten, de Ferrari's 38 en de Mercedessen 36. Maar voor alle drie is dat bitter weinig dus om daar nu conclusies over te trekken...

Sabai

Citaat van: Kootje op 28 januari 2014 - 17:25:59
Yoch grappig dat het gros vd fans bij voorbaat tegen de Turbo waren vanwege het geluid, terwijl de meesten het nu best oke vinden. :D


Ik ben nog steeds niet overtuigd.  Al kan ik niet ontkennen dat de Ferrari lekker rauw is en vind die daarom ook het mooiste geluid hebben van de drie. Maar ik wil het graag eerst in de race horen voor ik om ben.

Kootje

Citaat van: Sabai op 28 januari 2014 - 18:58:54
Citaat van: Kootje op 28 januari 2014 - 17:25:59
Yoch grappig dat het gros vd fans bij voorbaat tegen de Turbo waren vanwege het geluid, terwijl de meesten het nu best oke vinden. :D


Ik ben nog steeds niet overtuigd.  Al kan ik niet ontkennen dat de Ferrari lekker rauw is en vind die daarom ook het mooiste geluid hebben van de drie. Maar ik wil het graag eerst in de race horen voor ik om ben.

Daarom had ik toen al zoiets van: Eerst maar eens afwachten, en ook nu ben ik nog niet om al scheelt dat niet veel.
Maar toch ..... de reacties nu zijn toch vrij positief, en dat was pak 'm beet 'n anderhalf jaar geleden wel anders.

Jehoentelaar

Logisch, dat computergeluid klonk ook niet ergens naar. En veel mensen vergeten blijkbaar de nuance aan te brengen dat een computergeluid anders klinkt dan het geluid van een rijdende auto (die je ook via een computer hoort, maar you get it).

0634

Citaat van: Jozef op 28 januari 2014 - 18:40:14
Citaat van: Kootje op 28 januari 2014 - 17:25:59Yoch grappig dat het gros vd fans bij voorbaat tegen de Turbo waren vanwege het geluid, terwijl de meesten het nu best oke vinden. :D

Ik heb het nooit bekritiseerd. En ik vind het nu ronduit geniaal. :) :)
Ik ook niet. Ik heb altijd gehoopt dat het enigszins zou klinken als het wat donkere geluid van de jaren 80 turbo's en daar heeft het ook wat van weg. Ik vind het gewoon beter klinken dan voorgaande jaren en toen klaagde ik ook al niet over het geluid.

NielsD

Hier wat vergelijkingen met vorig jaar. De eerste 1:30 minuut zit vol met geluiden van dit jaar, en dan wordt het vergeleken met dat van vorig jaar.

Oordeel zelf:

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Matthijs

Tja ik vond dat hoge geluid mooier, maar de V8 vond ik ook al niet bijzonder.

Het maakt me niet uit, nu klinkt het nog of de turbo's enorm short shiften maar ik kan er vast goed aan wennen! Belangrijkste vind ik dat de competitie leuker wordt en daar heb ik goede hoop op.

Buxoq

Citaat van: Sabai op 28 januari 2014 - 18:30:17
Grote problemen voor Renault?

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=55898

Je zou toch verwachten dat ze genoeg getest hebben en de grote kinderziektes verholpen hebben.

Renault schijnt bij de motoren voor deze test een productie fout gemaakt hebben.

Verder vind ik het geluid momenteel niet slecht klinken al wacht ik persoonlijk liever af met mijn definitieve beslissing. Aangezien de teams nu voornamelijk in cruise-mode rijden en ik ben nu nou echt benieuwd hoe ze klinken bij vol vermogen met een snel rondje.

Maikel0230

Het valt inderdaad op dat de Ferrari en Mercedes motoren voldoende ronden aan het draaien zijn tegenover de Renault.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

Citaat van: Matthijs op 29 januari 2014 - 13:34:41
Tja ik vond dat hoge geluid mooier, maar de V8 vond ik ook al niet bijzonder.

Het maakt me niet uit, nu klinkt het nog of de turbo's enorm short shiften maar ik kan er vast goed aan wennen! Belangrijkste vind ik dat de competitie leuker wordt en daar heb ik goede hoop op.

ja eigenlijk maakt het mij ook niet uit hoe de wagens klinken. Als de races maar leuk worden , dat is het belangrijkste

NielsD

Naja over het algemeen gaan de bezoekers ook voor het geluid.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Ik niet. Als ik geluid wil, ga ik wel naar een concert. ;)

NielsD

Citaat van: Perton op 29 januari 2014 - 18:01:29
Ik niet. Als ik geluid wil, ga ik wel naar een concert. ;)

Ik ga voor zowel het geluid, als de spanning. Voor zover je die spanning kan voelen, omdat je veel  minder meekrijgt. Al kon ik de Nurburging vorig jaar aardig volgen met Grosjean, Alonso en Vettel.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Franky R.

Citaat van: Perton op 29 januari 2014 - 18:01:29
Ik niet. Als ik geluid wil, ga ik wel naar een concert. ;)


Och,
Ik geloof niet dat men naar de F1-race gaat om een gehoorbeschadiging op te lopen. En smaken verschillen nu eenmaal. De een houd van Hardrock en de ander van Eurodance.


Als de huidige auto's echt zo'n jaren 1980-geluid hebben, is het wel mijn smaak, hoor! ;)

Perton

O nee ik bedoel niet het geluidsniveau, maar gewoon het genieten van het geluid op zich. Dat kan mij persoonlijk gestolen worden. Gehoorbeschadigingen hoef ik ook niet.

Al hoeft het ook geen Formule E-geluid te zijn, het moet nog wel als een raceauto klinken. Maar hoe die raceauto dan klinkt, maakt mij niet uit. Ik snap dat mensen dat wel mooi vinden en dat respecteer ik :P