Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

Jehoentelaar

De enige keer dat ik niet van het geluid kon genieten was toen ik met windkracht heelveel in Zandvoort naar DNRT aan het kijken was. Dan hoor je simpelweg niks. Voor de rest kan ik altijd genieten van goed autosportgeluid, of het nou van sportscars, GT's, formula's of wat dan ook afkomt.

Mijn favorieten zijn in dat kader dat van de DTM, de Porsche Carrera Cup en de Corvettes uit het WEC.

robbert

Citaat van: Perton op 29 januari 2014 - 18:01:29
Ik niet. Als ik geluid wil, ga ik wel naar een concert. ;)

ja tis da é :)

Buxoq

Naar het circuit ga je naar mijn mening nog altijd om de sfeer en daar vind ik het geluid ook bij horen. Verder zou ik graag nog eens naar een Formule 1 weekend willen gaan. Tot nu toe er nog geen mogelijkheden toe gehad, maar gelukkig is het dit jaar waarschijnlijk eindelijk zover.

Kootje

Citaat van: Buxoq op 30 januari 2014 - 16:21:15
Naar het circuit ga je naar mijn mening nog altijd om de sfeer en daar vind ik het geluid ook bij horen.


Jozef

Citaat van: NielsD op 29 januari 2014 - 13:20:15
Hier wat vergelijkingen met vorig jaar. De eerste 1:30 minuut zit vol met geluiden van dit jaar, en dan wordt het vergeleken met dat van vorig jaar.

Oordeel zelf:



Nu ik ze zo naast elkaar hoor vind ik stiekem de V8 toch leuker. Maar de turbo's is voorlopig nog een hoop gesputter en ze rijden niet voluit. Dus we moeten vooral nog afwachten. :)

Wings


Dimensie

Citaat van: Buxoq op 29 januari 2014 - 15:10:33
Citaat van: Sabai op 28 januari 2014 - 18:30:17
Grote problemen voor Renault?

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=55898

Je zou toch verwachten dat ze genoeg getest hebben en de grote kinderziektes verholpen hebben.

Renault schijnt bij de motoren voor deze test een productie fout gemaakt hebben.

Verder vind ik het geluid momenteel niet slecht klinken al wacht ik persoonlijk liever af met mijn definitieve beslissing. Aangezien de teams nu voornamelijk in cruise-mode rijden en ik ben nu nou echt benieuwd hoe ze klinken bij vol vermogen met een snel rondje.

Renault test deze motoren al twee jaar en ik kan me niet voorstellen dat de grote fout aan de kant van Renault zit.
Rond deze motor zit al jaren bij alle met Renault rijdende teams! technologie electronica/hydroliek/versnellingsbak ingekocht van Red-bull en laat dit nu het team zijn dat alleen maar met 2014 bezig was en dus een achterstand heeft?

Verder heb ik de teams met de meeste test rondjes nooit wk zien worden maar Mercedes lijkt nu wel erg sterk.

Franky R.

Citaat van: Dimensie op 31 januari 2014 - 18:25:05
Citaat van: Buxoq op 29 januari 2014 - 15:10:33
Citaat van: Sabai op 28 januari 2014 - 18:30:17
Grote problemen voor Renault?

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=55898

Je zou toch verwachten dat ze genoeg getest hebben en de grote kinderziektes verholpen hebben.

Renault schijnt bij de motoren voor deze test een productie fout gemaakt hebben.

Verder vind ik het geluid momenteel niet slecht klinken al wacht ik persoonlijk liever af met mijn definitieve beslissing. Aangezien de teams nu voornamelijk in cruise-mode rijden en ik ben nu nou echt benieuwd hoe ze klinken bij vol vermogen met een snel rondje.

Renault test deze motoren al twee jaar en ik kan me niet voorstellen dat de grote fout aan de kant van Renault zit.
Rond deze motor zit al jaren bij alle met Renault rijdende teams! technologie electronica/hydroliek/versnellingsbak ingekocht van Red-bull en laat dit nu het team zijn dat alleen maar met 2014 bezig was en dus een achterstand heeft?

Verder heb ik de teams met de meeste test rondjes nooit wk zien worden maar Mercedes lijkt nu wel erg sterk.


Toch is het opvallend dat de teams met Renault-motoren problemen kennen. Was het alleen Red Bull geweest, omdat Newey de boel te krap tekent...Maar zowel de top als de bodem haperen. Caterham die met een sputterende motor kampen, terwijl hun auto uiterst conservatief is, afgezien van de neus... ???

Dimensie

Citaat van: Franky R. op 31 januari 2014 - 18:51:32
Citaat van: Dimensie op 31 januari 2014 - 18:25:05
Citaat van: Buxoq op 29 januari 2014 - 15:10:33
Citaat van: Sabai op 28 januari 2014 - 18:30:17
Grote problemen voor Renault?

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=55898

Je zou toch verwachten dat ze genoeg getest hebben en de grote kinderziektes verholpen hebben.

Renault schijnt bij de motoren voor deze test een productie fout gemaakt hebben.

Verder vind ik het geluid momenteel niet slecht klinken al wacht ik persoonlijk liever af met mijn definitieve beslissing. Aangezien de teams nu voornamelijk in cruise-mode rijden en ik ben nu nou echt benieuwd hoe ze klinken bij vol vermogen met een snel rondje.

Renault test deze motoren al twee jaar en ik kan me niet voorstellen dat de grote fout aan de kant van Renault zit.
Rond deze motor zit al jaren bij alle met Renault rijdende teams! technologie electronica/hydroliek/versnellingsbak ingekocht van Red-bull en laat dit nu het team zijn dat alleen maar met 2014 bezig was en dus een achterstand heeft?

Verder heb ik de teams met de meeste test rondjes nooit wk zien worden maar Mercedes lijkt nu wel erg sterk.


Toch is het opvallend dat de teams met Renault-motoren problemen kennen. Was het alleen Red Bull geweest, omdat Newey de boel te krap tekent...Maar zowel de top als de bodem haperen. Caterham die met een sputterende motor kampen, terwijl hun auto uiterst conservatief is, afgezien van de neus... ???
Leest mijn post nog eens  ;)
Al de Renault teams kopen Red-bull technology....

Jozef

#474
Citaat van: Dimensie op 31 januari 2014 - 18:25:05
Citaat van: Buxoq op 29 januari 2014 - 15:10:33
Citaat van: Sabai op 28 januari 2014 - 18:30:17
Grote problemen voor Renault?

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=55898

Je zou toch verwachten dat ze genoeg getest hebben en de grote kinderziektes verholpen hebben.

Renault schijnt bij de motoren voor deze test een productie fout gemaakt hebben.

Verder vind ik het geluid momenteel niet slecht klinken al wacht ik persoonlijk liever af met mijn definitieve beslissing. Aangezien de teams nu voornamelijk in cruise-mode rijden en ik ben nu nou echt benieuwd hoe ze klinken bij vol vermogen met een snel rondje.

Renault test deze motoren al twee jaar en ik kan me niet voorstellen dat de grote fout aan de kant van Renault zit.
Rond deze motor zit al jaren bij alle met Renault rijdende teams! technologie electronica/hydroliek/versnellingsbak ingekocht van Red-bull en laat dit nu het team zijn dat alleen maar met 2014 bezig was en dus een achterstand heeft?

Verder heb ik de teams met de meeste test rondjes nooit wk zien worden maar Mercedes lijkt nu wel erg sterk.

Bij mijn weten is het alleen Caterham dat reed met de versnellingsbak en KERS van Red Bull, sinds 2011. Vanaf dit jaar komt Toro Rosso daar natuurlijk bij. Lotus rijdt niet met onderdelen van Red Bull voor zover ik weet. Williams deed dat ook niet.

Franky R.

Citaat van: Dimensie op 31 januari 2014 - 19:04:46
Citaat van: Franky R. op 31 januari 2014 - 18:51:32



Toch is het opvallend dat de teams met Renault-motoren problemen kennen. Was het alleen Red Bull geweest, omdat Newey de boel te krap tekent...Maar zowel de top als de bodem haperen. Caterham die met een sputterende motor kampen, terwijl hun auto uiterst conservatief is, afgezien van de neus... ???
Leest mijn post nog eens  ;)
Al de Renault teams kopen Red-bull technology....


Jozef heeft al antwoord gegeven. Maar dan nog...een sputterende motor bij Caterham is niet persé de schuld van Red Bull Racing...Zeker als ze alleen een versnellingsbak en KERS van Red Bull hebben.

Dimensie

Citaat van: Jozef op 31 januari 2014 - 19:25:27


Bij mijn weten is het alleen Caterham dat reed met de versnellingsbak en KERS van Red Bull, sinds 2011. Vanaf dit jaar komt Toro Rosso daar natuurlijk bij. Lotus rijdt niet met onderdelen van Red Bull voor zover ik weet. Williams deed dat ook niet.

TR heeft al jaren dezelfde bak, kers en hydro van RB net als Lotus.
Van Caterham weet ik alleen de bak, en van Williams is dat denk ik vanwege marketing wat minder bekend geworden ;)

Dimensie

Citaat van: Franky R. op 31 januari 2014 - 19:28:00

Jozef heeft al antwoord gegeven. Maar dan nog...een sputterende motor bij Caterham is niet persé de schuld van Red Bull Racing...Zeker als ze alleen een versnellingsbak en KERS van Red Bull hebben.

Ik meen dat die reactie er net nog niet stond.

Anyway mijn punt is dat Renault deze motor al twee jaar test en het pakket wat daar omheen komt is zeer vers.
Het lijkt me heel sterk dat de problemen in de basis van de motor zitten.
Tijd zal het leren.

Franky R.

Citaat van: Dimensie op 31 januari 2014 - 19:56:45
Citaat van: Franky R. op 31 januari 2014 - 19:28:00

Jozef heeft al antwoord gegeven. Maar dan nog...een sputterende motor bij Caterham is niet persé de schuld van Red Bull Racing...Zeker als ze alleen een versnellingsbak en KERS van Red Bull hebben.

Ik meen dat die reactie er net nog niet stond.

Anyway mijn punt is dat Renault deze motor al twee jaar test en het pakket wat daar omheen komt is zeer vers.
Het lijkt me heel sterk dat de problemen in de basis van de motor zitten.
Tijd zal het leren.


Mij lijkt het eerlijk gezegd ook onwaarschijnlijk, dat Renault na twee jaar met een sputterende motor komt. Het zal inderdaad in het bijkomende pakket zitten, maar ook daar is toch twee jaar aan gewerkt?


En zo'n groot verschil lijkt het mij niet, vergeleken met de KERS van 2013?

Jozef

Citaat van: Dimensie op 31 januari 2014 - 19:51:53
Citaat van: Jozef op 31 januari 2014 - 19:25:27


Bij mijn weten is het alleen Caterham dat reed met de versnellingsbak en KERS van Red Bull, sinds 2011. Vanaf dit jaar komt Toro Rosso daar natuurlijk bij. Lotus rijdt niet met onderdelen van Red Bull voor zover ik weet. Williams deed dat ook niet.

TR heeft al jaren dezelfde bak, kers en hydro van RB net als Lotus.

Dit is dus gewoon niet waar.

"The gearbox is still built by us, it has a carbon bell housing and and an aluminium main case at the back its very narrow and the rear end of the car is very tiny. Its a totally different gearbox to the STR7, it has new internals, because of the suspension concept we have gone for we could not use last years main case" Furbatto reveals.
- http://www.racecar-engineering.com/cars/toro-rosso-str8/

Dat Lotus met een RB-vernsellingsbak zou rijden, daar kan ik met de beste wil van de wereld nergens wat over terugvinden maar je mag me altijd verrassen met een betrouwbare bron om je gelijk aan te tonen.

Williams bouwt ook altijd zijn eigen bak. Over 2014 (geen reden om aan te nemen dat ze het vorig jaar niet zelf deden en nu plots wel):
"The FW36's gearbox ran on the dyno for the first time at the beginning of November, before running with the full power unit several weeks later. It's the first eight-speed gearbox in Williams' history.
"We finished the gearbox relatively early," says Symonds.
http://www.williamsf1.com/Team/Car/

Wat vorig jaar betreft gaat het hier over de ontwikkeling van de "nieuwe versnellingsbak voor de FW35": http://www.racecar-engineering.com/cars/williams-fw35/


I rest my case...