Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

Sabai

Citaat van: Maikel0230 op 03 augustus 2014 - 22:08:32
Citaat van: Jeroen op 31 juli 2014 - 23:19:29
Naja ze haalden hun grootste successen toen er een Italiaan aan de macht was. Het gaat toch meer om kwaliteit dan om wat er in je paspoort staat.

Ik kan even niet volgen, over welke Italiaan heb je het precies?

Enzo Ferrari misschien ;)

Jozef

Citaat van: F1fan2987 op 03 augustus 2014 - 15:31:46
Citaat van: Jozef op 03 augustus 2014 - 15:18:01
Ja, er is een complex systeem op poten gezet waarin elk onderdeel een aantal "punten" waard is en je mag telkens maximaal een bepaald aantal punten veranderen. Het percentage aan punten dat je mag veranderen is per jaar:

2015: 48%
2016: 38%
2017: 30%
2018: 23%
2019: 5%
2020: 5%
Ik snap het nog niet helemaal, wat houden die percentages precies in?
Stel je hebt 50 punten aan de motor die je mag vervangen, kun je maximaal 48% er aan veranderen? Dus de basis van de motor is gebaseerd op het ontwerp wat in 2014 gebruikt word?

Als dat zo is, dan is er toch wel een groot voordeel voor Mercedes motoren.

De plaatsing van de cilinders is 3 punten, de krukas is 2 punten, de waterpomp is 1 punt etc. etc. Alles bij mekaar kom je zo op 66 punten voor de hele motor.

Voor 2015 mag je bijna alles aanpassen wat je wilt, maar alle onderdelen die je aanpast mogen opgeteld maar 32 van de 66 punten (=48%) waard zijn.

FolkertE

Citaat van: Jozef op 03 augustus 2014 - 22:39:28
Citaat van: F1fan2987 op 03 augustus 2014 - 15:31:46
Citaat van: Jozef op 03 augustus 2014 - 15:18:01
Ja, er is een complex systeem op poten gezet waarin elk onderdeel een aantal "punten" waard is en je mag telkens maximaal een bepaald aantal punten veranderen. Het percentage aan punten dat je mag veranderen is per jaar:

2015: 48%
2016: 38%
2017: 30%
2018: 23%
2019: 5%
2020: 5%
Ik snap het nog niet helemaal, wat houden die percentages precies in?
Stel je hebt 50 punten aan de motor die je mag vervangen, kun je maximaal 48% er aan veranderen? Dus de basis van de motor is gebaseerd op het ontwerp wat in 2014 gebruikt word?

Als dat zo is, dan is er toch wel een groot voordeel voor Mercedes motoren.

De plaatsing van de cilinders is 3 punten, de krukas is 2 punten, de waterpomp is 1 punt etc. etc. Alles bij mekaar kom je zo op 66 punten voor de hele motor.

Voor 2015 mag je bijna alles aanpassen wat je wilt, maar alle onderdelen die je aanpast mogen opgeteld maar 32 van de 66 punten (=48%) waard zijn.
Ah, duidelijk. Ik dacht heel even dat het veel meer beperkt was, maar hier hebben de overige motoren leveranciers nog mogelijkheden om hun motor te verbeteren.

Arthur

Deze gevonden....



Wat een beestachtig geluid...

Ik denk dat niemand zal ontkennen dat we dit toch wel missen... !!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Maikel0230

Citaat van: Arthur op 08 augustus 2014 - 19:42:46
Deze gevonden....



Wat een beestachtig geluid...

Ik denk dat niemand zal ontkennen dat we dit toch wel missen... !!!

Sorry maar als Moderator op dit forum kan ik dit pornografisch materiaal niet toestaan!

;)  ;D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Arthur

#1085
Citaat van: Maikel0230 op 08 augustus 2014 - 19:57:17
Citaat van: Arthur op 08 augustus 2014 - 19:42:46
Deze gevonden....



Wat een beestachtig geluid...

Ik denk dat niemand zal ontkennen dat we dit toch wel missen... !!!

Sorry maar als Moderator op dit forum kan ik dit pornografisch materiaal niet toestaan!

;)  ;D

;D ;D ;D Om bij ... te komen... ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Matthijs

Die V10 klonk zoveel mooier dan de V8... Doet me gelijk denken aan de gevechten tussen Schumacher en Hakkinen. Alleen, wat een drama-circuit voor een F1-bolide, dat Fiorano.

Maikel0230

Fiorano is dan ook puur gebouwd voor op te testen en niet voor op te racen, alles om maar zoveel mogelijk downforce uit de wagen te halen.

Alleen jammer dat het compleet nutteloos is geworden dezer dagen

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Test Ferrari diens andere competitieve sportauto's daar niet dan?

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 09 augustus 2014 - 12:53:13
Test Ferrari diens andere competitieve sportauto's daar niet dan?


Natuurlijk, de LaFerrari en die FXX-auto's worden nog dagelijks getest op Fiorano. En oudere F1-auto's... ;)

Jehoentelaar

Naja ik bedoel vooral de GT-auto's die ze aan klantenteams en AF Corse (de facto fabrieksteam) doorverkopen.

Kootje

Die ook, net als hun productieauto's. Eigenlijk worden al hun bolides daar getest, met uitzondering vd F14T.

Arthur



Ook weer zwaar illegaal natuurlijk... ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Hahaha, inderdaad. Direct straffen ;D.
Maar dat illustreert wel de problemen van Ferrari nu. Het oneindig testen zit er niet meer bij. En dat nekt ze.

OT: Waar ik benieuwd naar ben, is hoe veel invloed de beperkte mogelijkheden om de motoren te verbeteren zullen hebben op de motor. Kan Renault volgend jaar een betrouwbare en sterkere motor bouwen.