Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

Tuesday

Citaat van: Kootje op 09 april 2014 - 18:30:39
Vind hier toch wel 'n groot verschil tussen zitten hoor.

Mercedes heeft nergens gedreigd de sport te verlaten wanneer het reglement niet aangepast werd, maar geeft slechts aan de sport dan vaarwel gezegd te hebben. Maar dat is iets heel anders dan je vertrek als pressie/chantagemiddel in te zetten zoals we van Ferrari gewend zijn.
dat weet je niet. De één speelt het via de pers, de ander via de achterkamertjes. Kan me niet voorstellen dat Mercedes wel dat voornemen had, maar het nooit heeft laten doorschemeren.

Kootje

maar jij weet ook niet of ze dit wel als pressiemiddel ingezet hebben en volgens mij ben je nog altijd onschuldig totdat het tegendeel bewezen is;)

Gonzalo

Voor wie zich net als mij afvroeg hoe de motoren ontwikkeld mogen worden de komende jaren, lees dit eens door. Zeer interessante blogpost.

http://joesaward.wordpress.com/2014/07/08/changing-the-f1-engines-of-today/

Figge

Citaat van: Gonzalo op 29 juli 2014 - 08:47:07
Voor wie zich net als mij afvroeg hoe de motoren ontwikkeld mogen worden de komende jaren, lees dit eens door. Zeer interessante blogpost.

http://joesaward.wordpress.com/2014/07/08/changing-the-f1-engines-of-today/

Oh das best een duidelijk uitleg. Het klinkt alsof de komende jaren genoeg veranderd mag worden om weer competitief te zijn. Helaas voor Renault, mag Mercedes dat ook ;P

Hamilton#44

Ik las dat Red Bull de sponsoring gaat vergroten bij HRC in de MotoGP, wellicht een voorbode voor 2015: het F1 team met Honda motoren?

Het zou wel een logische stap zijn als je erover nadenkt, Ferrari en Mercedes gaan Red Bull geen goede motor geven want dan gooien ze hun eigen glazen in.

En Renault willen ze zelf niet mee verder.


Kootje

Ik dacht dat McL:aren 'n exclusieve deal had voor 2015? ???

Jehoentelaar


0634

Dat hebben ze ook. Ik weet alleen niet hoelang.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 30 juli 2014 - 21:05:11
Dat hebben ze ook. Ik weet alleen niet hoelang.


Na 2016 zou Honda erover denken om motoren te leveren aan anderen dan McLaren...Da's dus nog ver weg.

Jozef

Ik geloof er ook nog steeds niks van dat Red Bull van Renault af zou willen.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 30 juli 2014 - 23:06:01
Ik geloof er ook nog steeds niks van dat Red Bull van Renault af zou willen.
een tijdje terug wel ff, maar nu geloof ik het ook niet meer.

Kootje

Ik geloof best dat ze nog steeds van Renault af willen, echter hebben ze zo weinig andere keus. Mercedes en Ferrari gaan niet leveren en indien Franky gelijk heeft is Honda pas vanaf 2017 'n optie.

Hamilton#44

OK, wist niet dat McLaren een exclusief contract heeft voor 2015, dat hebben ze wel slim gedaan dan. Of het van Honda slim is weet ik niet.  :-\

Hoe meer motoren, hoe meer data, hoe meer vooruitgang/verbetering lijkt me.

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

En volgens Autosprint reed Marussia op de Hungaroring met een kleine upgrade van de Ferrari motor die 20 PK meer heeft.
Daar speciale lak kan de motor heter worden en levert deze meer vermogen.

Op Spa en Monza wil Ferrari de motor gaan gebruiken. De FIA schijnt het goedgekeurd te hebben vanwege de betrouwbaarheid.
Ben benieuwd  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is