Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

Figge

Citaat van: gloudiesaurus op 31 juli 2014 - 17:00:00
http://www.gppits.net/nieuws/marmorini_weg_bij_ferrari/

Ferrari heeft ingegrepen. Marmorini is weg gestuurd.


Ik las ook geruchten omtrent Pat Fry. Zet dit ook maar in het Ferrari topic. Marco komt in beweging. Mooi.

0634

Is wel wat voor te zeggen.

gloudiesaurus

Het is nodig.
Maar de historie leert dat Ferrari met veel italianen aan het roer tegenvalt.
Dus als ik Ferrari was zou ik proberen om er wat niet- italianen bij te halen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Probleem is dat de meest Italianen nu de macht hebben, gelukkig heeft Marco door wat er moet gebeuren maar of hij daar de volledige vrijheid in gaat krijgen is nog een andere zaak.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Naja ze haalden hun grootste successen toen er een Italiaan aan de macht was. Het gaat toch meer om kwaliteit dan om wat er in je paspoort staat.

Dimensie

Citaat van: gloudiesaurus op 31 juli 2014 - 17:01:58
En volgens Autosprint reed Marussia op de Hungaroring met een kleine upgrade van de Ferrari motor die 20 PK meer heeft.
Daar speciale lak kan de motor heter worden en levert deze meer vermogen.

Op Spa en Monza wil Ferrari de motor gaan gebruiken. De FIA schijnt het goedgekeurd te hebben vanwege de betrouwbaarheid.
Ben benieuwd  :)
Warmte geeft meestal minder vermogen, dat is onbenutte energie.
Ik weet wel dat RB vorig jaar al met speciale coatings experimenteerde, dat was om de warmte beter te verdelen.

Sabai

Maar nu kunnen ze die warmte via het ers omzetten in pk's blijkbaar.

gloudiesaurus

Citaat van: Sabai op 31 juli 2014 - 23:37:36
Maar nu kunnen ze die warmte via het ers omzetten in pk's blijkbaar.

Kan me ook voorstellen dat als je alles wat warmer kan laten worden dan wat meer risico kan nemen, lees meer PK's.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Citaat van: Sabai op 31 juli 2014 - 23:37:36
Maar nu kunnen ze die warmte via het ers omzetten in pk's blijkbaar.

Een elektromotor die warmte omzet in energie, interessante uitvinding. :P

FolkertE

Ik heb het hele topic niet echt gelezen, maar hoe zit dat met volgend jaar? Wat mogen de motorleveranciers allemaal veranderen?
Mag Renault het complete ramp concept van de huidige motor compleet overhoop gooien en op nieuw beginnen? Of is er een basis concept dat 4 jaar of langer moet worden gebruikt? 

Franky R.

Citaat van: F1fan2987 op 03 augustus 2014 - 13:27:31
Ik heb het hele topic niet echt gelezen, maar hoe zit dat met volgend jaar? Wat mogen de motorleveranciers allemaal veranderen?
Mag Renault het complete ramp concept van de huidige motor compleet overhoop gooien en op nieuw beginnen? Of is er een basis concept dat 4 jaar of langer moet worden gebruikt?


Ik dacht:


2015: 40%
2016: 20%
2017: enginefreeze


Pin mij niet vast op de percentages, maar zo zou het geregeld zijn dacht ik...

Jozef

Ja, er is een complex systeem op poten gezet waarin elk onderdeel een aantal "punten" waard is en je mag telkens maximaal een bepaald aantal punten veranderen. Het percentage aan punten dat je mag veranderen is per jaar:

2015: 48%
2016: 38%
2017: 30%
2018: 23%
2019: 5%
2020: 5%

FolkertE

Citaat van: Jozef op 03 augustus 2014 - 15:18:01
Ja, er is een complex systeem op poten gezet waarin elk onderdeel een aantal "punten" waard is en je mag telkens maximaal een bepaald aantal punten veranderen. Het percentage aan punten dat je mag veranderen is per jaar:

2015: 48%
2016: 38%
2017: 30%
2018: 23%
2019: 5%
2020: 5%
Ik snap het nog niet helemaal, wat houden die percentages precies in?
Stel je hebt 50 punten aan de motor die je mag vervangen, kun je maximaal 48% er aan veranderen? Dus de basis van de motor is gebaseerd op het ontwerp wat in 2014 gebruikt word?

Als dat zo is, dan is er toch wel een groot voordeel voor Mercedes motoren.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 03 augustus 2014 - 15:18:01
Ja, er is een complex systeem op poten gezet waarin elk onderdeel een aantal "punten" waard is en je mag telkens maximaal een bepaald aantal punten veranderen. Het percentage aan punten dat je mag veranderen is per jaar:

2015: 48%
2016: 38%
2017: 30%
2018: 23%
2019: 5%
2020: 5%
Ah, dat was het idd. Dank je, Jozef. :)

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 31 juli 2014 - 23:19:29
Naja ze haalden hun grootste successen toen er een Italiaan aan de macht was. Het gaat toch meer om kwaliteit dan om wat er in je paspoort staat.

Ik kan even niet volgen, over welke Italiaan heb je het precies?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25