Sauber topic

Gestart door gloudiesaurus, 10 juli 2013 - 13:51:46

« vorige - volgende »

Franky R.


Maikel0230

#166
Ik denk dat dat alweer van de baan is Franky want Kaltenbron zei vandaag op sky sports f1 dat hij pas zal gaan testen als het seizoen gedaan is... Of mijn oren waren nog iet warm gedraaid ;D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sphinx

Heb het op RTL Duitsland ook gehoord ja. Wordt wel kielekiele zo
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 07 september 2013 - 17:42:07
Ik denk dat dat alweer van de baan is Franky want Kaltenbron zei vandaag op sky sports f1 dat hij pas zal gaan testen als het seizoen gedaan is... Of mijn oren waren nog iet warm gedraaid ;D


Pfff...Ze moeten het zelf weten daar bij Sauber, hoor! Ik hoop maar dat het contract met de Russen waterdicht is...

Maikel0230

Sorry heren dat ik dit oude topic weer naar bovenhaal, maar geruchten in de paddock omtrent het Sauber F1 Team zijn niet goed. Het team zou zo goed als droog staan op het vlak van financiën. Het viel iedereen op dat Monisha Kaltenborn dit weeked ondanks dat ze verscheidene media verplichtingen had opeens niet in het land bleek te zijn. Blijkbaar zou ze in Zwitserland zijn om nog wat geld te regelen.

Op dit moment lijkt het nog maar te gaan over wat gefluister links of rechts, maar Olav Mol nam het blijkbaar al op in zijn uitzending waardoor de boel wat mee aandacht kreeg.

Zou verdomme jammer zijn om een team met 20+ jaar ervaring te zien verdwijnen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Jack Plooij vertelde het tijdens de uitzending. Sauber zou geen geld meer hebben om naar China te reizen. Heb het verder nog nergens gelezen of gehoord.

Zou wel eeuwig zonde zijn. Is het Kaltenborn toch mooi gelukt om het team kapot te maken. Nasr en Ericsson betalen beide tientallen miljoenen, mismanagement van de bovenste plank als het team het nu toch niet gaat redden.

Het imago van Sauber was vorig jaar al aan diggelen na de Van der Garde/ Sutil sage. Onder Peter Sauber was het team een goede middenmotor en een van sympathiekste in de Formule 1...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Tsja ... wat zal ik zeggen? Sneu voor Peter Sauber dat '' zijn'' team zo ten onder dreigt te gaan, maar hij heeft het ook zelf laten gebeuren. Ik bedoel ... hij heeft Monisha daar neer gezet en laten zitten, ondanks dat allang duidelijk is dat ze incapabel is. Hoe kan je in godsnaam 10-tallen miljoenen (100 volgens Olav Mol) per jaar binnen harken en dan na 2 races al door het geld heen zijn? Aan het door de coureurs binnen gebrachte sponsorgeld kan het niet liggen, of wacht ... dit jaars bijdrage was vorig jaar al op gegaan aan dure rechtszaken ed. Ik ga ''haar'' Sauber dan ook echt niet missen. Nasr en Ericsson laten soms leuke dingen zien, maar horen imo sowieso niet in de F1 thuis en sentimenten achterwege latend, het team zelf eigenlijk ook niet meer. Al jaren word er zeer weinig tot niets meer aan ontwikkeling gedaan, al jaren zijn ze niets meer dan veldvulling. En dat alles met dank aan Monisha en co. BEDANKT! 

C.G. de Beaufort

Citaat van: Gloudiesaurus
(..)Heb het verder nog nergens gelezen of gehoord.(..)

Ik denk dat Plooij dit 'anoniem' heeft opgevangen van één of ander standbeeld. Niks van aantrekken, ik denk dat ze erbij zijn.

Groet,

C.G. de Beaufort

Robbert65

#173
Ted Kravitz had het er wel even over in zijn Race Notebook van Bahrein, maar niet in de acute zin, dat Sauber er niet bij is in China als er nu geen geld gevonden wordt.

Plooij en Mol (die had het over 100 miljoen per jaar en dan na 2 races de pot leeg hebben) zijn wellicht in hun mening over Sauber en Kaltenborn enigszins beïnvloed door de gebeurtenissen vorig jaar rondom de contracten van Van der Garde en Sutil. Net als ik.

UPDATE:

Inmiddels bereiken ons onbevestigde berichten via Autosport.com en Reddit.com, dat Kaltenborn in onderhandeling is met "verschillende partijen over een buyout, waaronder Alfa Romeo."
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

lieven

er zijn geruchten dat de factuur van Pirelli niet betaald is en er dus geen banden zouden zijn voor hen volgende race...

Maikel0230

Als Sauber echt in geldproblemen zit en het moet verkocht worden, dan moet Marchionne nu snel zijn woorden hard maken en het hele ding opkopen om er Alfa van te maken. De hele operatie in Hinwil kan gewoon mee met de moderne standaarden van vandaag. De windtunnel bijvoorbeeld kon Sauber bouwen met sponsorgeld van Red Bull en werd tijdens het BMW tijdperk serieus uitgebreid.

Als Alfa vanaf nul moet beginnen kost het een hoop tijd en geld om alles op te bouwen. Met Sauber hoef je in principe alleen maar de stickers op de auto te plakken en je kan gaan met die banaan.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Robbert65

#176
lijkt me fantastisch om er nog zo'n merk bij te hebben weer. Alfa Romeo, of Bugatti;-). Bentley! of misschien Aston Martin? Jag koos al voor Formula e. Helaas. Maar Maserati bijvoorbeeld kan nog wel :-)

Dingetje is wel, dat Italiaanse of Engelse merken misschien niet zitten te wachten op een Zwitserse thuisbasis?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Gerard

Ene GvdG zal in zijn vuistje lachen...

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 04 april 2016 - 12:44:42
Ted Kravitz had het er wel even over in zijn Race Notebook van Bahrein, maar niet in de acute zin, dat Sauber er niet bij is in China als er nu geen geld gevonden wordt.

Plooij en Mol (die had het over 100 miljoen per jaar en dan na 2 races de pot leeg hebben) zijn wellicht in hun mening over Sauber en Kaltenborn enigszins beïnvloed door de gebeurtenissen vorig jaar rondom de contracten van Van der Garde en Sutil. Net als ik.

UPDATE:

Inmiddels bereiken ons onbevestigde berichten via Autosport.com en Reddit.com, dat Kaltenborn in onderhandeling is met "verschillende partijen over een buyout, waaronder Alfa Romeo."

Dat zou gigantisch zijn Alfa Romeo! Maar eerst zien, dan geloven... die geruchten zijn er elke keer  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Citaat van: Gerard op 04 april 2016 - 16:27:56
Ene GvdG zal in zijn vuistje lachen...

:D die zal niet de enige zijn!!! Maar verdulleme, dat we niet een team gaan verliezen en zeker niet zomaar in de lente al. Ik hoop, dat het op de een of andere manier opgelost wordt. Er zijn een aantal partijen geïnteresseerd in een intro in F1, zoals Aston Martin -maar die vrijen al met Red Bull- en Alfa. Fingers crossed!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel