Sauber topic

Gestart door gloudiesaurus, 10 juli 2013 - 13:51:46

« vorige - volgende »

Van Wijk

Het zal wel aan mij liggen, maar het doet mij denken aan Jean Pierre van Rossum met Moneytron?

gloudiesaurus

Ik vind het tot nu toe ook vaag  ;)

In het persbericht van Sauber staat alleen dit:
CitaatAbout Longbow Finance S.A.
Longbow Finance S.A. is incorporated as a Ltd / Société Anonyme / Aktiengesellschaft in Switzerland and active in financial investments since more than 20 years.

Nee daar wordt je ook niet echt wijzer van...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Hoop voor Sauber dat het geld al op de rekening staat  ;D
Eerder ging Sauber ook al de mist in, kondigde ze een investeerder aan, maar het geld kwam nooit...

Ook op de naam Pascal Picci, die nu in de raad van de bestuur van Sauber zit, vindt je op google niets. Zet toch te denken  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Maar, is dat erg voor een investeringsmaatschappij? En, als je mij en mijn bedrijf googled, hoeveel wijzer wordt je dan? (geen reedt, dus bespaar je de moeite ;) )

Sauber en Kaltenborn zijn uitgekocht, Kaltenborn mag haar kennis nog een jaartje overdragen, mocht ze het onverhoopt heel goed doen, dan kan ze blijven, anders komt er een ander. Als het helemaal niks wordt verkoopt zo'n maatschappij de zooi weer op zodanige wijze dat het rendement maximaal is of het verlies zoveel mogelijk beperkt.

Op deze manier maakt Sauber in ieder geval het seizoen af en hebben ze ook nog een kansje met een behoorlijke auto op de proppen te komen voor volgend jaar....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Van Wijk

Citaat van: gloudiesaurus op 20 juli 2016 - 21:16:35
Hoop voor Sauber dat het geld al op de rekening staat  ;D
Eerder ging Sauber ook al de mist in, kondigde ze een investeerder aan, maar het geld kwam nooit...

Ook op de naam Pascal Picci, die nu in de raad van de bestuur van Sauber zit, vindt je op google niets. Zet toch te denken  :)

Werkelijk niets over te vinden , via de Zwitserse KVK kom je uit op de Virgin Islands.
Natuurlijk zegt dit niets over de verdere deal, maar ik zou het jammer vinden voor Peter Sauber en het opgebouwde bedrijf als het een " wassen " neus blijkt te zijn....

gloudiesaurus

#200
Citaat van: Robbert65 op 20 juli 2016 - 21:18:13
Maar, is dat erg voor een investeringsmaatschappij? En, als je mij en mijn bedrijf googled, hoeveel wijzer wordt je dan? (geen reedt, dus bespaar je de moeite ;) )

Sauber en Kaltenborn zijn uitgekocht, Kaltenborn mag haar kennis nog een jaartje overdragen, mocht ze het onverhoopt heel goed doen, dan kan ze blijven, anders komt er een ander. Als het helemaal niks wordt verkoopt zo'n maatschappij de zooi weer op zodanige wijze dat het rendement maximaal is of het verlies zoveel mogelijk beperkt.

Op deze manier maakt Sauber in ieder geval het seizoen af en hebben ze ook nog een kansje met een behoorlijke auto op de proppen te komen voor volgend jaar....

Bij een Formule 1-team praat je al meteen over miljoeneninvesteringen. Bij een beetje investeringsbedrijf is dan toch wel wat te vinden wat ze o.a. gedaan hebben? Waar ze belang in hebben? Desnoods wat krantenberichten.

Eerder werd geschreven dat mannen achter Marcus Ericsson het team zouden kopen. Ik denk niet dat Longbow dat is.

Maar over Longbow niets. Ik heb dat al vaker meegemaakt in de Formule 1, vage bedrijfjes. Vaak blijkt het dan een fiasco te worden. Formule 1 trekt nu eenmaal ook veel gelukszoekers aan  ;)

We wachten af  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Ja, Peter Sauber is gek.... ::)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 20 juli 2016 - 21:55:20
Ja, Peter Sauber is gek.... ::)

Dat zeg ik niet, maar het zou niet de eerste keer zijn dat het fout gaat  ;)

In 2010:
CitaatBMW sells F1 team to Swiss foundation
Tuesday 15 September at 14:01 : Sep.15 (GMM) The German car manufacturer BMW on Tuesday said it has sold its Hinwil based formula one team BMW-Sauber to a Swiss-based foundation.

A media statement described the buyer, Qadbak Investments, as representing "the interests of certain Middle East and European based families".

"The contract was signed today," said BMW, also revealing that Swiss national Lionel Fischer will head Qadbak's interest.

Earlier on Tuesday, F1's governing body announced that while BMW-Sauber has not been granted a definite spot on the 2010 grid, it is first in line for an entry should any of the 13 confirmed teams pull out.

The team, founded by Peter Sauber in 1993, will also be allowed to race next year if other teams agree to expanding the grid to 28 cars.

Uiteindelijk werd er niet betaald en bleek Qadbak een lege huls  ;) Als je het zo terug leest lijken de berichten toch veel op elkaar.
Maar wie weet heeft Longbow wel gewoon betaald en is het wel een echte investeringsmaatschappij, we gaan het zien...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Ja, ik herinner me dat nog goed, Sauber zette dat toen keurig recht door zijn eigen vermogen aan te spreken en er Kaltenborn bij te halen. Overigens, we mogen toch wel aannemen dat Peter Sauber het zich ook nog wel herinnert?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Mij doet het toch vooral denken aan Genii Capital en Lotus eigenlijk. Dat ging niet geweldig maar het had ook erger gekund.

Robbert65

Het is natuurlijk vooral jammer dat Peter Sauber "ingeruild" wordt voor Kaltenborn. Dat Sauber zelf bij Sauber weg is haalt het energieke deel van het DNA uit de organisatie lijkt me. Maar goed, kijk naar wat er gebeurd is met Steward / Jaguar, naar Jordan, Minardi en Tyrell, die teams zijn na overnames behoorlijk goed terecht gekomen. Het kan dus wel.

Een half jaar geleden speculeerden we nog op een gerede kans, dat Lotus en Sauber dit seizoen niet meer mee zouden doen, en kijk waar we nu staan. Dat is gewoon iets om heel blij mee te zijn...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

Citaat van: Jozef op 20 juli 2016 - 22:14:08
Mij doet het toch vooral denken aan Genii Capital en Lotus eigenlijk. Dat ging niet geweldig maar het had ook erger gekund.

Daar zat ik ook aan te denken. Een investeringsmaatschappij is vooral met haar investering bezig. Lijkt mij op lange termijn niet de optie die je wilt als F1 Team. Maar goed, als de nood zo hoog is moet je mogelijk wel. We zullen zien of het anders gaat dan bij Genii Capital maar ik heb zo bange vermoedens voor de toekomst.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Ik denk dat bij Sauber de nood gewoon hoog is geweest.
Anders verkoop je het team niet aan een investeerder.

Peter Sauber is nu 72, hij wil ook wel eens echt met pensioen   ;) Dat dacht hij in 2005 al te krijgen toen hij zijn team verkocht aan BMW. Later moest hij het weer terug kopen, daarmee redde hij Sauber. Hij was nu natuurlijk al commissaris en wat terug getrokken maar als er problemen waar was hij er toch altijd...

Maar Kaltenborn heeft er in mijn ogen vooral een zooitje van gemaakt. Ze voert geen beleid. Onder haar is alleen maar bergafwaarts gegaan.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

De tijd heeft Peter Sauber ook een beetje ingehaald. Ik was in 2006 en 2007 bij de presentatie van BMW Sauber in Valencia en toen sprak Peter Sauber geen Engels en kon niet met een computer omgaan. Hoe zijn computerskills nu zijn weet ik niet maar Engels spreekt hij nog steeds nauwelijks. In de tegenwoordige Formule 1 niet meer voor te stellen eigenlijk...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel