Sauber topic

Gestart door gloudiesaurus, 10 juli 2013 - 13:51:46

« vorige - volgende »

Maikel0230

Citaat van: Benja op 11 augustus 2013 - 23:57:40
Citaat van: Maikel0230 op 11 augustus 2013 - 23:11:45
Sauber wordt niet overgenomen, de investeerders zijn de redders van het team en zullen dus meer invloed kunnen uitoefenen op het team maar eigenaar zullen zij niet worden van Sauber, dat zou Peter Sauber nooit toelaten zolang hij leeft.

Zou Peter Sauber dat nooit toelaten? Als ik me niet vergis, heeft hij zijn team niet al eens volledig verkocht aan BMW?

Inderdaad, maar zoals gewoonlijk is er een "catch"

Citaat van: wikipedia Sauber F1 teamAt the end of the 2005 season, the team was bought by BMW, with Peter Sauber retaining a 20% stake, and was renamed BMW Sauber. BMW sold its part to Peter Sauber again after the end of the 2009 season, but the team formally used the name 'BMW Sauber' until the end of the 2010 season.

Sauber was dan wel niet meer DE baas maar hij bleef vertegenwoordigd in de leiding van het team via de vergadering van aandeelhouders. Het team bleef immers ook nog de naam Sauber houden en dat zou met die russen denk ik niet meer het geval zijn. Zij zijn investeerder maar meer ook niet.


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Jozef op 12 augustus 2013 - 07:54:25
Ja, dan ben ik het wel grotendeels met je eens, maar ik maak mij wel zorgen dat we een slechte periode in kunnen/zullen gaan.
Ik ook, maar dat heeft niets met F1 te maken. Meer met het feit dat de crisis mij persoonlijk al getroffen heeft. ;)

Citaat
De laatste keer dat de teams iets gedaan wilden krijgen van Bernie, hebben ze gedurende 1 à 2 dagen officieel in de positie "wij stappen uit de F1 en starten onze eigen klasse" gezeten.

Bernie heeft toch niets te maken met een in te stellen budgetcap? Dat llijkt mij meer iets tussen de FIA en de teams.

CitaatEn daarom ben ik ook bang, dat de wijzigingen er pas zullen komen op een moment dat de sport effectief minder boeiend is om naar te kijken (omdat er bijvoorbeeld geen Sauber meer is en geen Williams).
Voor mij maakt een eventueel afscheid van Sauber en Williams de sport niet minder boeiend. But that's me. Hoewel is het (mogelijke, dit is wel heel speculatief) afscheid van Williams wel zou betreuren. Maar het team vind ik de laatste jaren al niet echt boeiend meer. Oninteressante rijders als Senna, Rubens en Maldonado en al jaren rijdens in de grauwe middenmoot. Het echte Williams zoals ik het ken is al jaren dood. Maar uiteraard heeft iedereen daar zijn eigen gevoel bij.

T.Nuvolari

#122
Williams is toch hetzelfde verhaal zoals dat van Tyrrell en het Lotus uit de jaren '90. Winnaars met veel historie, maar de laatste jaren eerder een motorbootje tussen een hoop luxejachten. Ik zal het jammer vinden ja, maar...

Centen zijn volgens mij nu geen groter probleem dan 10, 20 of 30 jaar geleden. Een F1 team runnen is gewoon niet zo simpel meer en de avonturiers die effe een F1 team beginnen bestaan (bijna) niet meer. Alles moet aan een keurslijf voldoen en commercieel wat opbrengen. Volgens mij is dat het enige probleem.

Franky R.

Citaat van: M@rc op 12 augustus 2013 - 20:38:29
Williams is toch hetzelfde verhaal zoals dat van Tyrrell en het Lotus uit de jaren '90. Winnaars met veel historie, maar de laatste jaren eerder een motorbootje tussen een hoop luxejachten. Ik zal het jammer vinden ja, maar...

Centen zijn volgens mij nu geen groter probleem dan 10, 20 of 30 jaar geleden. Een F1 team runnen is gewoon niet zo simpel meer en de avonturiers die effe een F1 team beginnen bestaan (bijna) niet meer. Alles moet aan een keurslijf voldoen en commercieel wat opbrengen. Volgens mij is dat het enige probleem.
Plus de inmenging van Ecclestone en Mosley destijds...


Ik heb nooit begrepen waarom ze actief gingen bemoeien met de aanstelling van de drie nieuwe teams...Van mij hadden Stefan GP en Dave Richards ook mogen aansluiten.


Zelfs Ron Dennis was het met mij eens dat de F1 gewoon altijd open moet staan voor nieuwe teams c.q. aanmeldingen... ;)

gloudiesaurus

Citaat van: M@rc op 12 augustus 2013 - 20:38:29
Williams is toch hetzelfde verhaal zoals dat van Tyrrell en het Lotus uit de jaren '90. Winnaars met veel historie, maar de laatste jaren eerder een motorbootje tussen een hoop luxejachten. Ik zal het jammer vinden ja, maar...

Centen zijn volgens mij nu geen groter probleem dan 10, 20 of 30 jaar geleden. Een F1 team runnen is gewoon niet zo simpel meer en de avonturiers die effe een F1 team beginnen bestaan (bijna) niet meer. Alles moet aan een keurslijf voldoen en commercieel wat opbrengen. Volgens mij is dat het enige probleem.

En ik vond het enorm jammer, en nog steeds, dat Tyrrell verdween. En zo zal ik dat ook vinden als Sauber of Williams weg valt. Het zijn toch de echte race-teams. Deze teams zou Bernie wel wat meer mogen koesteren.

Als hij het TV - geld wat eerlijker verdeelde was er sowiezo niets aan de hand...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Edit: Gloudiesaurus postte tussendoor, dit bericht is in eerste instantie gericht op Franky's laatste post in dit topic.

Dat ze dat in beperkte mate zijn komt door die bizarre drang van het enorm exclusief blijven zijn. Dat ze daarmee de Formule 1 als sport geweldig aan het afbreken zijn, wordt voor het gemak even over het hoofd gezien, bewust of onbewust.

Dat de Formule 1 zal overleven geloof ik ook zeker in, maar het is de vraag in welke vorm. Wil je op de huidige manier doorgaan, met een mogelijk sterk verkleinde grid, veel rijdende geldzakken met beperkt talent, en een steeds grotere ontoegankelijkheid? Of wordt het roer omgegooid en wordt de budgetcap er desnoods doorheen geramd? Ook dat zal teams kosten, maar het maakt de sport over de gehele linie in een keer een enorm stuk toegankelijker, waardoor je dat gat veel makkelijker kan opvullen. Zal mij een zorg zijn dat pakweg Mercedes op zoiets zou afhaken (noem maar wat), als er bijvoorbeeld twee huidige GP2-teams voor terugkomen. Kwaliteit is leuk, maar kwantiteit is minstens zo belangrijk en misschien ook wel belangrijker. Budgetomvangen zie je niet op TV of op het circuit, startvelden wel.

0634

Dat laatste ben ik niet met je eens. Kwantiteit heeft inderdaad zijn waarde, maar kwaliteit is toch echt voor mij van groter belang.

gloudiesaurus

Laatste gerucht, Colin Kolles zou staan te trappelen om voor enkele miljoenen een belang in Sauber te kopen.
Hoe de dekselse Roemeense Duitser het toch steeds voor elkaar krijgt....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Inderdaad. Die man heeft nog nooit iets gepresteerd.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 13 augustus 2013 - 06:32:57
Inderdaad. Die man heeft nog nooit iets gepresteerd.

Het enige wat hij kan is met minimaal budget een team runnen. Maar of hij dan bij Sauber op zijn plek is? Denk het niet....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.


Franky R.

Citaat van: Jeroen op 13 augustus 2013 - 06:32:57
Inderdaad. Die man heeft nog nooit iets gepresteerd.
Inderdaad...Je hoeft alleen maar te kijken naar Force India, toen Vijay Mallya hem eruit trapte en het zelf ging doen... :)
Het is idd. een 'kwaliteit' van Kolles om een team binnen het randje te houden, maar meer doet die man niet. Kolles is dan meer op zijn plaats met een eigen GP2-team...

0634

Of ergens in een galaxy far, far away...

gloudiesaurus

Even een balletje opgooien.
Iemand de laatste Formule 1 gelezen met een groot interview met Christijan Albers?
Daarin pocht Albers oa over zijn bedrijven. En hij zegt grote interesse te hebben om samen met andere partijen een Formule 1 - team te willen kopen.

Misschien heeft Albers wel interesse in Sauber?  ;) Je krijgt er iig. een mooie windtunnel bij.

Maar zonder gekheid, Ferrari zou op het punt staan om te stoppen met het leveren van motoren.
Dat zou funest zijn voor Sauber................
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Het Albers dan zoveel centen??

Als ie Sauber wil kopen dan ken ie er meteen voor zorgen dat Frijns daar volgend jaar racet!