Verslag Ronald van Dam, wat vinden we ervan [dat rijmt]

Gestart door Arthur, 15 maart 2013 - 00:21:29

« vorige - volgende »

Tijdens de langdurige regenpauze besluit Ronald van Dam ook maar een langdurige pauze te nemen. Is dit een arrogante houding ten opzichte van de kijkers of heeft hij gelijk?

Dit is absoluut ongehoord, hij is commentator en dan neem je niet zomaar even een pauze van 20 minuten
18 (64.3%)
Het is niet gepast maar er valt iets voor te zeggen omdat er toch geen aktie op de baan was
2 (7.1%)
Een pauze van pakweg 5 minuten zou geen probleem zijn
3 (10.7%)
Hij heeft groot gelijk, hij was al zeker 1,5 uur aan het verslaggeven en heeft dus ook recht op een fatsoenlijke pauze
5 (17.9%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 26 maart 2013 - 09:34:08

Fabian

Welkom Dennis.

En wat heb ik toch heerlijk naar de BBC gekeken. Geen Sport 1 voor mij.

Franky R.

Citaat van: Iceman2012 op 14 april 2013 - 12:05:33
Citaat van: Jeroen op 14 april 2013 - 11:25:46
Vind ik ook niet. Natuurlijk maakt ieder mens fouten, maar Van Dam heeft bar weinig meer verstand van zaken dan de rest van ons, en dat zou je wel verwachten. Plus, hij geeft gewoon geen leuk commentaar. Als patat zonder mayonaise of brood zonder beleg. Dat is Van Dam een beetje: zouteloos en inspiratieloos.
tja, dat is het idd wel zo ongeveer. Absoluut ongeschikt voor dit werk.
Het is IMHO niet zo zeer dat hij 'ongeschikt' zou zijn, want RvD doet ook het commentaar bij meerdere sporten.


Wat steekt is dat RvD blijkbaar geen tijd steekt in de Formule 1, om te begrijpen hoe het een en ander werkt. En dat is teleurstellend voor iemand die jaren bij het Nederlands blad Formule1 heeft gewerkt.

Dennis M

 
Inderdaad mensen maken fouten maar Jeroen heeft het mooi verwoord denk ik.
Als ik fouten maak op het werk moet ik daarover ook verantwoording leggen.

Ondank kleine foutjes kwam Olav altijd enthousiaster over en met pitnieuwtjes en interviews was het gewoon compleet.




Super Seb

#423
Hij was vandaag een stuk minder. Kreeg ook het gevoel dat de chemie met Jos er niet was. De vorige race met Albers was een stuk leuker om naar te luisteren. Wel enorm genoten van de uitspraak;

"De banden zijn het enige onderdeel van de wagen die in contact staan met de baan".  :D
"Keep calm and ignore Multi-21....."

0634


Franky R.

Citaat van: Super Seb op 14 april 2013 - 13:31:26
Hij was vandaag een stuk minder. Kreeg ook het gevoel dat de chemie met Jos er niet was. De vorige race met Albers was een stuk leuker om naar te luisteren. Wel enorm genoten van de uitspraak;

"De banden zijn het enige onderdeel van de wagen die in contact staan met de baan".  :D


No shit, Sherlock! ::)
:P

Franky R.

#426
Ik ben trouwens na een tijdje overgeschakeld naar de BBC.... :P

Fabian

Citaat van: Franky R. op 14 april 2013 - 13:44:52
Ik heb trouwens na een tijdje overgeschakeld naar de BBC.... :P
Ik heb de hele race naar de BBC gekeken. Heerlijk!

Edwin90

Ik kon de race niet live kijken dus kon ook niet overschakelen. Maar het was inderdaad niet al te best.

- Hij miste compleet de crash tussen Sutil en Guttierez.

- Later haalt Massa Bottas in. Ronald roept doodleuk dat het Guttierez is. Dat je teamgenoten door elkaar haalt oké. Maar gewoon teams compleet verkeerd benoemt dan strookt er iets niet.

- Hamilton en Rosberg kwam tegelijk binnen. Dat werd compleet gemist terwijl het groot in beeld was en ook nog eens onderin beeld vermeld werd.

Verder ging het tactische verhaal ook compleet mank bij hem geloof ik. Halverwege de race kun je best inschatten hoe het ongeveer gaat lopen. Hij blaat zomaar wat weg. Erg jammer.

Ik zit ook zwaar in dubio over mijn Sport1 abbo. Ik wil de races graag in HD zien (voor mij net zo belangrijk als goed commentaar). Maar het commentaar is zo vreselijk slecht.

SDG

Citaat van: Super Seb op 14 april 2013 - 13:31:26
Hij was vandaag een stuk minder. Kreeg ook het gevoel dat de chemie met Jos er niet was. De vorige race met Albers was een stuk leuker om naar te luisteren. Wel enorm genoten van de uitspraak;

"De banden zijn het enige onderdeel van de wagen die in contact staan met de baan".  :D


Ik heb dit weekend nog ergens de VT's kunnen opsnorren en ik had zo het gevoel dat hij zijn tijd wat zit vol te praten met dergelijke ditjes en datjes. Precies alsof hij commentaar zit te geven tegenover mensen die eerst nog moeten uitgelegd worden wat een Formule 1-race is. Let wel, het is altijd leuk dat verslaggevers aan nieuwe kijkers denken - zelfs een Martin Brundle legt soms nog zaken uit die voor de meeste kijkers een evidentie zijn - maar je moet er wel niet in gaan overdrijven en doen alsof je tegen een stel totale onbenullen bezig bent.

Wings

Citaat van: Super Seb op 14 april 2013 - 13:31:26
Hij was vandaag een stuk minder. Kreeg ook het gevoel dat de chemie met Jos er niet was. De vorige race met Albers was een stuk leuker om naar te luisteren.

Klopt. Jos vulde van Dam niet aan. Ook technisch was Jos niet sterk. Dan wordt het al gauw een flauw verhaal. Wel vind ik van Dam een stuk enthousiaster. Van een verplicht nummertje naar commentaar waar hij duidelijk plezier in heeft. En niet vergeten dat hij er nog in moet groeien. Olav Mol kon vaker de rijders na 10 jaren nog niet uit elkaar halen en heeft zelden de juiste startplek doorgegeven na een gridpenalty. Dan hebben we het over een man waar olie door de aderen stroomt en een veteraan wat betreft verslag geven over kwalificatie en race. Ook hij was niet perfect. Waarom men Ronald zo afschiet is mij een raadsel. In mijn optiek te zwaar van inzet. Dat het commentaar nooit op het niveau komt van teambazen, analisten en ex-vicewereldkampioenen kun je zo'n man niet kwalijk nemen. Als het enthousiasme maar goed zit! De rest volgt wel.

CitaatWel enorm genoten van de uitspraak;

"De banden zijn het enige onderdeel van de wagen die in contact staan met de baan".  :D

Ik ook. Ontzettend leerzaam ook. Ik wist dat nog niet namelijk. ;)

Franky R.

Jos is ook erg gesloten. Om dezelfde redenen zou de BBC nooit Kimi Räikkönen als co-commentator nemen... ;D ;D ;D ...Maar Sport1 dacht, Jos Verstappen...dat was een topper in de auto. Tja, dan kan wel kloppen, maar dat wil niet zeggen dat dat van Jos een prima commentator maakt.

gloudiesaurus

Vandaag voor het eerst de race op Sport1 gekeken! Ja ik mis ook de passie bij Van Dam. Hij probeer het soms wel maar dan is het weer niet "echt". Dat gevoel had ik juist bij Olav Mol wel, jammer...

Jammer ook dat Van Dam steeds dezelfde info herhaald. Hij heeft volgens mij gisteren en vandaag gezegd dat Caterham met dezelfde auto rijdt als vorig jaar??

Jos vulde Ronald niet aan, maar goed een begin is er. Jos was in zijn carrière al niet goed met de media, dus ik verwacht in hem geen top - commentator. Wel verbeterde hij Ronald enkele keren, dat is dan weer in zijn voordeel.

Maar als ik Sport1 was zou ik Mol toch eens polsen  ;) Waarom Van Dam niet die vrije trainingen laten doen en Mol de race, bijv.?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Citaat van: gloudiesaurus op 14 april 2013 - 23:49:45
Vandaag voor het eerst de race op Sport1 gekeken! Ja ik mis ook de passie bij Van Dam. Hij probeer het soms wel maar dan is het weer niet "echt". Dat gevoel had ik juist bij Olav Mol wel, jammer...

Jammer ook dat Van Dam steeds dezelfde info herhaald. Hij heeft volgens mij gisteren en vandaag gezegd dat Caterham met dezelfde auto rijdt als vorig jaar??

Jos vulde Ronald niet aan, maar goed een begin is er. Jos was in zijn carrière al niet goed met de media, dus ik verwacht in hem geen top - commentator. Wel verbeterde hij Ronald enkele keren, dat is dan weer in zijn voordeel.

Maar als ik Sport1 was zou ik Mol toch eens polsen  ;) Waarom Van Dam niet die vrije trainingen laten doen en Mol de race, bijv.?

Olav wil wel maar dan op locatie. Zo'n commentaarbox kost € 6.000,00 per race.... Tja of men dat wil betalen?

Race nogmaals aan het kijken en Ronald heeft het gewoon niet. Waar iemand op DRS ingehaald wordt komt dat volgens Van Dam door de banden....  Dat Sutil zijn achtervleugel eraf hangt valt hem gewoon niet op. En hij trekt telkens de verkeerde conclusies. Ik zie nu liever de race zonder commentaar. Ik trek zelf wel de juiste conclusies.. Jammer maar wel de werkelijkheid.... >:(
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Jammer dat Olav het niet wil doen vanuit Hilversum. Nu is hij wel op locatie, maar daarin zie ik de meerwaarde ook niet echt. Zie hem liever commentaar geven  :)

En tsjah het kost veel geld, maar Sport1 moet wat als het nu ook al voetbal dreigt te verliezen....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is