Verslag Ronald van Dam, wat vinden we ervan [dat rijmt]

Gestart door Arthur, 15 maart 2013 - 00:21:29

« vorige - volgende »

Tijdens de langdurige regenpauze besluit Ronald van Dam ook maar een langdurige pauze te nemen. Is dit een arrogante houding ten opzichte van de kijkers of heeft hij gelijk?

Dit is absoluut ongehoord, hij is commentator en dan neem je niet zomaar even een pauze van 20 minuten
18 (64.3%)
Het is niet gepast maar er valt iets voor te zeggen omdat er toch geen aktie op de baan was
2 (7.1%)
Een pauze van pakweg 5 minuten zou geen probleem zijn
3 (10.7%)
Hij heeft groot gelijk, hij was al zeker 1,5 uur aan het verslaggeven en heeft dus ook recht op een fatsoenlijke pauze
5 (17.9%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 26 maart 2013 - 09:34:08

Arthur

Citaat van: gloudiesaurus op 15 april 2013 - 00:02:42
Jammer dat Olav het niet wil doen vanuit Hilversum. Nu is hij wel op locatie, maar daarin zie ik de meerwaarde ook niet echt. Zie hem liever commentaar geven  :)

En tsjah het kost veel geld, maar Sport1 moet wat als het nu ook al voetbal dreigt te verliezen....

Olav wil alleen op locatie en niet ook nog eens de vrije training vanuit een hok in Hilversum [en als je die schermpjes ziet] dus dat gaat hem niet worden. Maar van mij mag Olav hoor [en Van Dam er naast als co om hem te temperen...]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

NielsD

Nu Sport1 de rechten van het Italiaanse en Spaanse voetbal gaat verliezen aan Eredivisie live scheelt dat zo'n 30 miljoen voor de zender. Er komt dus geld vrij en er wordt dan mogelijk en hopelijk geïnvensteerd in de Formule 1. Maar dat zal allemaal volgend jaar gebeuren.

Tot die tijd staat de beslissing om mijn abbo op te zeggen vast. Ik switch naar RTL Duitsland en de BBC, ik zit bij Ziggo dus geen HD voor mij maar liever SD dan HD met slecht commentaar.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Edwin90

Volgens mij vindt Olav het ook niet prettig als er iemand naast hem zit. In al die jaren is hij maar 1 of 2 keer versterkt door bijvoorbeeld Mike Hezemans of Robert Doornbos.

NielsD

Heb liever ook Mol alleen. Hou nooit zo van combi commentatoren.

Heb even rondgesnuffeld op Facebook en Twitter. Maar de bom is na gisteren weer helemaal gebarst. Er zijn veel mensen die hun abbo al op hebben gezegd. Wordt nog wat.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

Citaat van: NielsD op 15 april 2013 - 10:28:10
Nu Sport1 de rechten van het Italiaanse en Spaanse voetbal gaat verliezen aan Eredivisie live scheelt dat zo'n 30 miljoen voor de zender. Er komt dus geld vrij en er wordt dan mogelijk en hopelijk geïnvensteerd in de Formule 1. Maar dat zal allemaal volgend jaar gebeuren.

Tot die tijd staat de beslissing om mijn abbo op te zeggen vast. Ik switch naar RTL Duitsland en de BBC, ik zit bij Ziggo dus geen HD voor mij maar liever SD dan HD met slecht commentaar.
Volgend jaar als in: het volgende voetbalseizoen? Of het jaar erna pas?

Het Zuid-Europese voetbal gaat ze geld schelen, maar ook een heleboel kijkers kosten. Het is nogal een verschil of je dergelijke abonnementskosten wilt ophoesten met of zonder Barcelona, Madrid, Milan, et cetera.

NielsD

Citaat van: Jehoentelaar op 15 april 2013 - 12:04:18
Citaat van: NielsD op 15 april 2013 - 10:28:10
Nu Sport1 de rechten van het Italiaanse en Spaanse voetbal gaat verliezen aan Eredivisie live scheelt dat zo'n 30 miljoen voor de zender. Er komt dus geld vrij en er wordt dan mogelijk en hopelijk geïnvensteerd in de Formule 1. Maar dat zal allemaal volgend jaar gebeuren.

Tot die tijd staat de beslissing om mijn abbo op te zeggen vast. Ik switch naar RTL Duitsland en de BBC, ik zit bij Ziggo dus geen HD voor mij maar liever SD dan HD met slecht commentaar.
Volgend jaar als in: het volgende voetbalseizoen? Of het jaar erna pas?

Het Zuid-Europese voetbal gaat ze geld schelen, maar ook een heleboel kijkers kosten. Het is nogal een verschil of je dergelijke abonnementskosten wilt ophoesten met of zonder Barcelona, Madrid, Milan, et cetera.

Ik weet niet hoelang het contract nog is bij Sport1. Ik denk dat het volgend jaar gaat gebeuren, ik had de laatste zin wat anders moeten formuleren.

De Spaanse divisie zal ze een doorn in het oog zijn. Toch samen met Engeland wel de toetjes van de voetbalwereld. Komt hopelijk binnenkort wat meer nieuws over.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Vieze baas

Dit weekend voor het eerst sport 1 gekeken en vond dat van dam het niet zo slecht deed. Heeft best een prettige stem en doet prima verslag. Mol is dan wat enthousiaster en was ook zeker fan van hem maar van Dam is ook prima

gloudiesaurus

Volgens mij verliest Sport1 volgend seizoen de rechten op de Spaanse/ Italiaanse competities, dus dat zou in augustus/ september zijn. Dit jaar nog...
Als Sport1 slim is maken ze wat geld kwijt voor goed commentaar en nemen ze GP2 en Le Mans etc. erbij.

Of Sport1 word helemaal overgenomen door Fox en Fox krijgt een monopoly op alle live - sport in Nederland?

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Ik denk dat GP2 en LeMans heel wat minder kijkers opleveren dan Italiaans en Spaans voetbal.

Jehoentelaar

Inderdaad - de minder bekeken autosportklassen zijn leuk voor ons, maar het grote sportpubliek boeit het geen moer. Bovendien heeft Le Mans nauwelijks meerwaarde, daar de hele race al op diverse kanalen te volgen is.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 15 april 2013 - 16:49:21
Ik denk dat GP2 en LeMans heel wat minder kijkers opleveren dan Italiaans en Spaans voetbal.
Ik weet het niet...Sport1 kan een motorsportkanaal opzetten. En daarop F1, GP2 en Lemans plaatsen.


Nu heb je niets, als er geen F1-races worden verreden. Met tennis heb ik niets, met golf nog minder. Het email met verzoek tot opzegging gaat na de GP van Bahrein de deur uit. Dan maar streams en BBC... :-\

Jehoentelaar

Tja, tennis is wel een vrij populaire sport. De Grand Slams binnenhalen betekent veel voor een zender (al helpt de BBC natuurlijk niet met hun uitzendingen, maar dat terzijde). Formule 1 is re-de-lijk populair, de rest bestaat uit niets meer dan wat voetnoten.

Het enige wat wel echt zou helpen is de combinatie van een boel autosport in één pakket, en een succesvolle Nederlandse F1-coureur. En dan geen zoveelste coureur die achterin meehobbelt, maar iemand die écht geregeld een top tien binnen kan halen. Met een beetje marketing kun je andere categorieën dan ook aan de man brengen. Maar op een dergelijk scenario rekenen zou ik niet durven als hoge pief van Sport1 o.i.d.

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 15 april 2013 - 12:04:18
Volgend jaar als in: het volgende voetbalseizoen? Of het jaar erna pas?

Het Zuid-Europese voetbal gaat ze geld schelen, maar ook een heleboel kijkers kosten. Het is nogal een verschil of je dergelijke abonnementskosten wilt ophoesten met of zonder Barcelona, Madrid, Milan, et cetera.

Inderdaad. Sterker nog, het uitzenden van Italiaans, Spaans en Engels voetbal is, voor mij, doorslaggevend geweest om een abonnement te nemen. Zonder dit kijk ik wel via RTL-Deutschland en BBC.

Arthur

Citaat van: Franky R. op 15 april 2013 - 17:21:18
Citaat van: Jeroen op 15 april 2013 - 16:49:21
Ik denk dat GP2 en LeMans heel wat minder kijkers opleveren dan Italiaans en Spaans voetbal.
Ik weet het niet...Sport1 kan een motorsportkanaal opzetten. En daarop F1, GP2 en Lemans plaatsen.


Nu heb je niets, als er geen F1-races worden verreden. Met tennis heb ik niets, met golf nog minder. Het email met verzoek tot opzegging gaat na de GP van Bahrein de deur uit. Dan maar streams en BBC... :-\

En de NBA Franky, daar loop je toch zeker wel warm voor ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 15 april 2013 - 16:49:21
Ik denk dat GP2 en LeMans heel wat minder kijkers opleveren dan Italiaans en Spaans voetbal.

Dat weet ik wel zeker, maar het kost ook een appel en een ei als je het vergelijkt met het Italiaanse en Spaanse voetbal...
Als je het totale pakket hebt is de kans groter dat je de Formule 1 - fans bindt.
Ik zou er wel voor te porren zijn, een GP2 - race live met Frijns erin bijv.



GPPits.net: als Formule 1 een passie is