Verslag Ronald van Dam, wat vinden we ervan [dat rijmt]

Gestart door Arthur, 15 maart 2013 - 00:21:29

« vorige - volgende »

Tijdens de langdurige regenpauze besluit Ronald van Dam ook maar een langdurige pauze te nemen. Is dit een arrogante houding ten opzichte van de kijkers of heeft hij gelijk?

Dit is absoluut ongehoord, hij is commentator en dan neem je niet zomaar even een pauze van 20 minuten
18 (64.3%)
Het is niet gepast maar er valt iets voor te zeggen omdat er toch geen aktie op de baan was
2 (7.1%)
Een pauze van pakweg 5 minuten zou geen probleem zijn
3 (10.7%)
Hij heeft groot gelijk, hij was al zeker 1,5 uur aan het verslaggeven en heeft dus ook recht op een fatsoenlijke pauze
5 (17.9%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 26 maart 2013 - 09:34:08

NielsD

Ik heb de tweede helft via de BBC gekeken. Stuk beter.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Dennis M

Hoi mensen,

Jammer dat mijn eerste post zo negatief moet zijn maar ik moet echt even kwijt hoe slecht
Ronald van Dam zijn kennis op peil heeft.
De laatste helft van de race heeft hij het maar over Max de "teamgenoot" van van de Garde!
En Pic rijd zogenaamd voor Marussia. Hij haalt die twee constant door elkaar.
Tijdens de uitzending van de tweede vrije training maakte hij deze fout ook, hij heeft toch wat meer
Info voor zijn neus staan dan de gemiddelde F1 kijker lijkt me?

Tijdens het verslag van de p2 en de q1/2/3 moest hij ook nog maar 100 keer herhalen dat Vettel niet zo netjes is tegenover Webber met zijn opmerking afgelopen donderdag, ja nu weten we het wel...

Dat was mijn rant, mooie race verder!

0634

Hoi Dennis, welkom hier!

Eens met je kritiek. Gelukkig zond de BBC vandaag ook uit, dus ik heb Van Dam vandaag heerlijk gemist. :)


Wings

Ronald is ook maar eens mens maar deed het vandaag niet heel verkeerd. Verstappen als co-commentator vond ik wat minder. Kon niet echt aanvullen op technisch gebied.

Dennis M

Bedankt  ;)

Ga sport1 maar weer cancelen denk ik als er geen vervanger komt.

NielsD

Citaat van: Wings op 14 april 2013 - 11:18:34
Ronald is ook maar eens mens maar deed het vandaag niet heel verkeerd. Verstappen als co-commentator vond ik wat minder. Kon niet echt aanvullen op technisch gebied.

Dat vind ik geen goed argument. 95% van alle formule 1 fans snappen meer van de sport dan hem en corrigeren hem zo vaak. Hij wordt betaald om commentaar gegeven en omdat hij maar een mens is is dat geen vrijbrief om zoveel fouten te maken.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Gerard

Tijdens de interviews na de race zag ik Mol op de achtergrond alleen maar ouwehoeren met zn collegea ;D

Kootje

Citaat van: Dennis M op 14 april 2013 - 11:18:42
Bedankt  ;)

Ga sport1 maar weer cancelen denk ik als er geen vervanger komt.

De kans dat ik dat ook doe is wel weer toegenomen na vandaag. Volgende week krijgt hij nog 'n herkansing en 2 weken later z'n laatste kans. Blijft hij op dit nivo hangen of is er dan nog geen betere vervanger aangetreden, dan gaat ook bij mij Sport1 eruit.

0634

Citaat van: NielsD op 14 april 2013 - 11:20:26
Citaat van: Wings op 14 april 2013 - 11:18:34
Ronald is ook maar eens mens maar deed het vandaag niet heel verkeerd. Verstappen als co-commentator vond ik wat minder. Kon niet echt aanvullen op technisch gebied.

Dat vind ik geen goed argument. 95% van alle formule 1 fans snappen meer van de sport dan hem en corrigeren hem zo vaak. Hij wordt betaald om commentaar gegeven en omdat hij maar een mens is is dat geen vrijbrief om zoveel fouten te maken.

Vind ik ook niet. Natuurlijk maakt ieder mens fouten, maar Van Dam heeft bar weinig meer verstand van zaken dan de rest van ons, en dat zou je wel verwachten. Plus, hij geeft gewoon geen leuk commentaar. Als patat zonder mayonaise of brood zonder beleg. Dat is Van Dam een beetje: zouteloos en inspiratieloos.

Wings

Citaat van: NielsD op 14 april 2013 - 11:20:26
Citaat van: Wings op 14 april 2013 - 11:18:34
Ronald is ook maar eens mens maar deed het vandaag niet heel verkeerd. Verstappen als co-commentator vond ik wat minder. Kon niet echt aanvullen op technisch gebied.

Dat vind ik geen goed argument. 95% van alle formule 1 fans snappen meer van de sport dan hem en corrigeren hem zo vaak. Hij wordt betaald om commentaar gegeven en omdat hij maar een mens is is dat geen vrijbrief om zoveel fouten te maken.

De mensen die hem corrigeren bekijken het vanuit hun luie stoel. Heel wat anders dan daar zitten en het wel eventjes brengen. Over Olav Mol werd jaren gezeikt en geflamed. Nu hij weg is, wordt een petitie gestart om hem terug te halen en Ronald te vervangen. Het is ook nooit goed. Ik vind het spijkers zoeken op laag water. Dat hij zich eens vergist in een rijder vind ik no big deal. Zo kun je overal wel een punt van maken. Mol vergiste zich ook vaak zat als weer één naast de baan stond zelfs na járen nog. Commentatoren blijven mensen en als je ziet vanuit waar en met welke middelen Ronald zijn werk moet doen, knap hoor. Bovendien, geef die man eens wat tijd. Het is zijn derde race pas.

0634

Citaat van: Wings op 14 april 2013 - 11:32:36

De mensen die hem corrigeren bekijken het vanuit hun luie stoel. Heel wat anders dan daar zitten en het wel eventjes brengen.
Maar een metselaar metselt muurtjes omdat hij dat beter kan dan de plaatselijke bakker. Daarom is Van Dam, neem ik aan, commentator en wij niet. Zo iemand moet aangesteld worden omdat hij het leuk kan brengen en verstand van zake heeft, iig meer dan de gemiddelde volger. Beiden zie ik niet in zijn verslag terug.

CitaatCommentatoren blijven mensen en als je ziet vanuit waar en met welke middelen Ronald zijn werk moet doen, knap hoor. Bovendien, geef die man eens wat tijd. Het is zijn derde race pas.
Dat is niet zo hoor, de man heeft enorm vaak verslag gedaan, van F1 en ook van andere sporten. Toen was het ook al zo vlak als nu. Dus waarom hij zich nu ineens enorm moet gaan verbeteren...



Arthur

Hij mag van mij het hele seizoen krijgen. Maar hij bewijst vandaag weer dat hij de race niet leest en enorm veel fouten blijft maken. Ik zie dingen die hij gewoon niet lijkt te zien of niet belangrijk lijkt te vinden om te melden. Hij lijkt historische feitjes en statistieken belangrijker te vinden dan de actuele situatie op de baan. De combi met Verstappen was het ook niet. De enige combi die het leuker maakt is met O. Mol  ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

NielsD

Citaat van: Wings op 14 april 2013 - 11:32:36
Citaat van: NielsD op 14 april 2013 - 11:20:26
Citaat van: Wings op 14 april 2013 - 11:18:34
Ronald is ook maar eens mens maar deed het vandaag niet heel verkeerd. Verstappen als co-commentator vond ik wat minder. Kon niet echt aanvullen op technisch gebied.

Dat vind ik geen goed argument. 95% van alle formule 1 fans snappen meer van de sport dan hem en corrigeren hem zo vaak. Hij wordt betaald om commentaar gegeven en omdat hij maar een mens is is dat geen vrijbrief om zoveel fouten te maken.

De mensen die hem corrigeren bekijken het vanuit hun luie stoel. Heel wat anders dan daar zitten en het wel eventjes brengen. Over Olav Mol werd jaren gezeikt en geflamed. Nu hij weg is, wordt een petitie gestart om hem terug te halen en Ronald te vervangen. Het is ook nooit goed. Ik vind het spijkers zoeken op laag water. Dat hij zich eens vergist in een rijder vind ik no big deal. Zo kun je overal wel een punt van maken. Mol vergiste zich ook vaak zat als weer één naast de baan stond zelfs na járen nog. Commentatoren blijven mensen en als je ziet vanuit waar en met welke middelen Ronald zijn werk moet doen, knap hoor. Bovendien, geef die man eens wat tijd. Het is zijn derde race pas.

Ik heb Olav persoonlijk nooit afgezeken, heb hem altijd een prima commentator gevonden. Omdat ik foutjes maken tussen rijders niet erg vind, dat overkomt mij zelf ook wel is.

Maar als je constant blijft roepen dat de DRS voor extra PK's zorgt dan gaat er toch wat fout. Dit doet hij al 3 races lang en iedereen op Twitter zit te zeggen: "Ronald, DRS geeft geen extra PK's." Sorry, maar dan luister je niet naar je klant. Zo mistte hij ook volledig de touché tussen de Force India's in de 1ste ronde en zo waren er nog veel meer dingen.

Ten tweede is het de passie die ik erg mis. Ik ben geswitcht naar de BBC en ik vond het weer spannend om te kijken, als je ziet hoe hun de laatste rondes van Vettel ten opzichte van Hamilton bepraten dan is dat petje af en heel spannend. En ze snappen wat ze zeggen.

Ronald denkt ook dat elke inhaalactie met de banden te maken heeft. Nee, het is voor mij over met Sport1 na de proefperiode.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 14 april 2013 - 11:25:46
Vind ik ook niet. Natuurlijk maakt ieder mens fouten, maar Van Dam heeft bar weinig meer verstand van zaken dan de rest van ons, en dat zou je wel verwachten. Plus, hij geeft gewoon geen leuk commentaar. Als patat zonder mayonaise of brood zonder beleg. Dat is Van Dam een beetje: zouteloos en inspiratieloos.
tja, dat is het idd wel zo ongeveer. Absoluut ongeschikt voor dit werk.