Paydrivers: Noodzaak of onderdeel van de F1?

Gestart door Franky R., 13 februari 2013 - 15:11:26

« vorige - volgende »

Paydrivers: Noodzaak of onderdeel van de F1?

Zolang de F1 bestaat, waren er paydrivers. Niet zeuren dus!
14 (63.6%)
Noodzaak, want zonder geld kun je niet autoracen...
1 (4.5%)
Noodzaak, doordat de F1 te duur is...
0 (0%)
Ongewenst, want talent moet een eerste vereiste zijn!
3 (13.6%)
Pas als Ferrari een paydriver nodig heeft, ga ik mij zorgen maken.
4 (18.2%)

Totaal aantal stemmen: 18

Poll gesloten: 15 maart 2013 - 15:11:26

0634

Citaat van: M@rc op 14 februari 2013 - 14:29:36
Ben een absolute Bergerfan, maar daar ben ik het niet mee eens. Net als bij Panis denk ik dat pech bij de teamkeuzes zijn mogelijke een flinke deuk hebben gegeven. Het enige wat je hem echt kan aanwrijven is volgens mij soms een gebrek aan een constante lijn in zijn prestaties. Maar blijf erbij dat er meer inzat.
Nou ja, Berger heeft toch voor aardige teams gereden. Was teamgenoot van Senna bij McLaren, en kon het Senna niet echt heel moeilijk maken. Nou was die natuurlijk wereldtop, maar ja, als je echt goed bent, zit je daar dan wel wat dichterop dan dat Gerhard deed. Verder inderdaad een prima gast en dito coureur.

T.Nuvolari

Citaat van: Jeroen op 14 februari 2013 - 21:59:33
Citaat van: M@rc op 14 februari 2013 - 14:29:36
Ben een absolute Bergerfan, maar daar ben ik het niet mee eens. Net als bij Panis denk ik dat pech bij de teamkeuzes zijn mogelijke een flinke deuk hebben gegeven. Het enige wat je hem echt kan aanwrijven is volgens mij soms een gebrek aan een constante lijn in zijn prestaties. Maar blijf erbij dat er meer inzat.
Nou ja, Berger heeft toch voor aardige teams gereden. Was teamgenoot van Senna bij McLaren, en kon het Senna niet echt heel moeilijk maken. Nou was die natuurlijk wereldtop, maar ja, als je echt goed bent, zit je daar dan wel wat dichterop dan dat Gerhard deed. Verder inderdaad een prima gast en dito coureur.
Bedoelde Trulli, maar snap de verwarring. My bad. ;)

SDG

Citaat van: M@rc op 14 februari 2013 - 14:29:36
Ben een absolute Bergerfan, maar daar ben ik het niet mee eens. Net als bij Panis denk ik dat pech bij de teamkeuzes zijn mogelijke een flinke deuk hebben gegeven. Het enige wat je hem echt kan aanwrijven is volgens mij soms een gebrek aan een constante lijn in zijn prestaties. Maar blijf erbij dat er meer inzat.

Ik vind juist dat Berger een groot deel van zijn carrière het geluk gehad heeft dat hij steeds voor topteams kon rijden. Vooral in de eerste jaren van zijn carrière heeft hij zo een steile opgang naar boven kunnen maken - in twee jaar tijd van tweede coureur bij Arrows naar eerste coureur bij Ferrari. Patrese van zijn kant heeft enkele verloren jaren gehad, met name bij Alfa Romeo en Brabham van 1984 tot 1987, waar hij met minderwaardig materiaal er niks van bakte.

0634

Citaat van: M@rc op 14 februari 2013 - 22:41:05
Citaat van: Jeroen op 14 februari 2013 - 21:59:33
Citaat van: M@rc op 14 februari 2013 - 14:29:36
Ben een absolute Bergerfan, maar daar ben ik het niet mee eens. Net als bij Panis denk ik dat pech bij de teamkeuzes zijn mogelijke een flinke deuk hebben gegeven. Het enige wat je hem echt kan aanwrijven is volgens mij soms een gebrek aan een constante lijn in zijn prestaties. Maar blijf erbij dat er meer inzat.
Nou ja, Berger heeft toch voor aardige teams gereden. Was teamgenoot van Senna bij McLaren, en kon het Senna niet echt heel moeilijk maken. Nou was die natuurlijk wereldtop, maar ja, als je echt goed bent, zit je daar dan wel wat dichterop dan dat Gerhard deed. Verder inderdaad een prima gast en dito coureur.
Bedoelde Trulli, maar snap de verwarring. My bad. ;)

Ah, oké :)

Wings

Citaat van: SDG op 15 februari 2013 - 06:23:07
Citaat van: M@rc op 14 februari 2013 - 14:29:36
Ben een absolute Bergerfan, maar daar ben ik het niet mee eens. Net als bij Panis denk ik dat pech bij de teamkeuzes zijn mogelijke een flinke deuk hebben gegeven. Het enige wat je hem echt kan aanwrijven is volgens mij soms een gebrek aan een constante lijn in zijn prestaties. Maar blijf erbij dat er meer inzat.

Ik vind juist dat Berger een groot deel van zijn carrière het geluk gehad heeft dat hij steeds voor topteams kon rijden. Vooral in de eerste jaren van zijn carrière heeft hij zo een steile opgang naar boven kunnen maken - in twee jaar tijd van tweede coureur bij Arrows naar eerste coureur bij Ferrari. Patrese van zijn kant heeft enkele verloren jaren gehad, met name bij Alfa Romeo en Brabham van 1984 tot 1987, waar hij met minderwaardig materiaal er niks van bakte.

Topteam is natuurlijk discutabel. Zoveel stelde de Ferrari niet voor eind jaren 80. Met wat luckyshots (dagsuccessen) leek het wat. Het jaar 1988 was de uitzondering zo'n beetje alleen was McLaren destijds oppermachtig. Ik ben juist van mening dat Berger juist pech heeft gehad. Reed bij teams die kampioen konden worden...maar niet competitief waren als hij er reed. En toen hij (eindelijk) wel een kampioenwaardige auto bezat reed hij naast Senna........Dan zit het niet mee. Overigens, zo begon zijn carrière zo'n beetje en zo eindigde die ook toen hij de kampioensauto van Schumacher overnam, die zijn beste tijd achter de rug had.

T.Nuvolari

Berger is in mijn ogen wel de man die de aanzet gaf tot Ferrari's nieuwe successen met Schumacher. Todt kwam bij Ferrari op aanraden van Berger en Todt is de man die vervolgens alle nodige pionnen bij het team haalde. Ferrari was al terug een wagen die voor de overwinning kon strijden op de moment dat Schumacher bij het team kwam. De komst van Schumacher en dan vooral 's mans beloofde status als absolute nummer 1 in het team is ook de enige reden dat Berger vertrokken is uit Maranello.

T.Nuvolari

Citaat van: SDG op 15 februari 2013 - 06:23:07Patrese van zijn kant heeft enkele verloren jaren gehad, met name bij Alfa Romeo en Brabham van 1984 tot 1987, waar hij met minderwaardig materiaal er niks van bakte.

Talentvolle Italiaanse racers en verkeerde teamkeuzes lopen blijkbaar als een rode draad door het F1wereldje.

janke

#52
Citaat van: M@rc op 15 februari 2013 - 09:48:48
Citaat van: SDG op 15 februari 2013 - 06:23:07Patrese van zijn kant heeft enkele verloren jaren gehad, met name bij Alfa Romeo en Brabham van 1984 tot 1987, waar hij met minderwaardig materiaal er niks van bakte.

Talentvolle Italiaanse racers en verkeerde teamkeuzes lopen blijkbaar als een rode draad door het F1wereldje.

Je kunt toch niet zeggen dat Patrese verkeerde keuzes heeft gemaakt. Die Benetton/Alfa tijd en de periode drt hij moest worstelen met een BT 54/55 bij Brabham kun je hem niet zo kwalijk nemen. Die 55 was een van de grootste fiasco's die Murray op de grid heeft gezet. Di Angelis weet er alles van.

Brabham, Williams. Kom je niet voor niets. Net als Berger bij McLaren en Ferrari. Van zo'n carriëre kan Trulli alleen maar van dromen. Hij was te middelmaat om gevraagd te worden bij dat soort teams.

Toevoeging,

BTW, Patrese reed al voor 1983 met een Brabham. Met Ford of BMW motor. Oa de BT52. Zijn Monaco race was wel grappig. Winnen omdat er wat in de laatste minuten coureurs zonder brandstof kwamen te staan. Hij snapte er geen ruk van dat hij had gewonnen. Hilarisch. Bij Williams was hij de soldaat van Mansell. Een prima en goed coureur. Maar dat vind ik.

Some things are too important to be left in the past.

SDG

Citaat van: janke op 15 februari 2013 - 21:23:10
Je kunt toch niet zeggen dat Patrese verkeerde keuzes heeft gemaakt. Brabham, Williams. Kom je niet voor niets. Net als Berger bij McLaren en Ferrari. Van zo'n carriëre kan Trulli alleen maar van dromen. Hij was te middelmaat om gevraagd te worden bij dat soort teams.

Toevoeging,

BTW, Patrese reed al voor 1983 met een Brabham. Met Ford of BMW motor. Oa de BT52. Zijn Monaco race was wel grappig. Winnen omdat er wat in de laatste minuten coureurs zonder brandstof kwamen te staan. Hij snapte er geen ruk van dat hij had gewonnen. Hilarisch. Bij Williams was hij de soldaat van Mansell. Een prima en goed coureur. Maar dat vind ik.

De eerste keer dat Patrese voor Brabham reed was dat uiteraard nog een topteam. Maar toen hij in 1986 terugkeerde na twee teleurstellende jaren bij Alfa, was het team niet meer dan een schim van zichzelf geworden. In 1983 had hij uiteraard wel de tegenslag dat alles wat fout kon gaan bij het team nagenoeg altijd op zijn schouders terechtkwam. Hoewel hij intrinsiek en qua snelheid dat jaar beslist niet moest onderdoen voor Piquet, reed de Braziliaan naar de titel terwijl Patrese zelf slechts twee keer in de punten finishte. Als er dat jaar een Brabham defect ging, kon je er donder op zeggen dat het die van Patrese was.

janke

Citaat van: SDG op 15 februari 2013 - 21:55:30
Citaat van: janke op 15 februari 2013 - 21:23:10
Je kunt toch niet zeggen dat Patrese verkeerde keuzes heeft gemaakt. Brabham, Williams. Kom je niet voor niets. Net als Berger bij McLaren en Ferrari. Van zo'n carriëre kan Trulli alleen maar van dromen. Hij was te middelmaat om gevraagd te worden bij dat soort teams.

Toevoeging,

BTW, Patrese reed al voor 1983 met een Brabham. Met Ford of BMW motor. Oa de BT52. Zijn Monaco race was wel grappig. Winnen omdat er wat in de laatste minuten coureurs zonder brandstof kwamen te staan. Hij snapte er geen ruk van dat hij had gewonnen. Hilarisch. Bij Williams was hij de soldaat van Mansell. Een prima en goed coureur. Maar dat vind ik.

De eerste keer dat Patrese voor Brabham reed was dat uiteraard nog een topteam. Maar toen hij in 1986 terugkeerde na twee teleurstellende jaren bij Alfa, was het team niet meer dan een schim van zichzelf geworden. In 1983 had hij uiteraard wel de tegenslag dat alles wat fout kon gaan bij het team nagenoeg altijd op zijn schouders terechtkwam. Hoewel hij intrinsiek en qua snelheid dat jaar beslist niet moest onderdoen voor Piquet, reed de Braziliaan naar de titel terwijl Patrese zelf slechts twee keer in de punten finishte. Als er dat jaar een Brabham defect ging, kon je er donder op zeggen dat het die van Patrese was.

Stalorders. :P Maar de BT54/55 heb ik genoemd, bagger. Maar het gaat over Trulli. Nou ik vind Patrese tig keer beter. Het gevecht met Senna gemist?? Dat hij Mansell aan de winst helpt om Senna achter zich te laten? Heb ik Trulli van zijn levensdagen nog zien doen. Schumacher is een grote, die verslikte zich als topper in Mercedes. Mag een wat mindere coureur maar wel een goeie zich verslikken in Alfa-Benetton en de comeback bij Brabham?? Ik vraag maar.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Citaat van: janke op 15 februari 2013 - 22:21:55
Nou ik vind Patrese tig keer beter. Het gevecht met Senna gemist?? Dat hij Mansell aan de winst helpt om Senna achter zich te laten? Heb ik Trulli van zijn levensdagen nog zien doen.

Niet ?? ???   Trulli hield zo vaak mensen achter zich waardoor anderen konden winnen. Hell ..... hij deed niet anders. ::) Nog nooit vd Trulli-train gehoord ??  :P :D ;D

0634

Om het even voor Jarno op te nemen: zie dit fragment. Geweldige tv. Geen idee of Patrese ooit zo in beeld is gekomen. Leuke bijrollen overigens voor Alonso en Kimi.


Sabai

Citaat van: Jeroen op 16 februari 2013 - 10:02:28
Om het even voor Jarno op te nemen: zie dit fragment. Geweldige tv. Geen idee of Patrese ooit zo in beeld is gekomen. Leuke bijrollen overigens voor Alonso en Kimi.



;D die kan ik me nog wel herinneren . Verder was Trulli verdomt snel over 1 rondje maar viel in de races vaak terug .En als hij aan het einde van de race uitstapte leek het vaak dat hij conditioneel tekort kwam. Ben bij weinig coureurs blij geweest dat hij stopte maar bij Trulli was ik dat wel.

Wings

Citaat van: M@rc op 15 februari 2013 - 09:46:17
Berger is in mijn ogen wel de man die de aanzet gaf tot Ferrari's nieuwe successen met Schumacher. Todt kwam bij Ferrari op aanraden van Berger en Todt is de man die vervolgens alle nodige pionnen bij het team haalde. Ferrari was al terug een wagen die voor de overwinning kon strijden op de moment dat Schumacher bij het team kwam. De komst van Schumacher en dan vooral 's mans beloofde status als absolute nummer 1 in het team is ook de enige reden dat Berger vertrokken is uit Maranello.

Hoe Todt uiteindelijk bij Ferrari terecht kwam staat los van de successen natuurlijk. Qua voorkeurstatus; die krijg je natuurlijk niet op basis van blauwe ogen en blonde haren. Schumacher kreeg die niet te samen met het contract maar dwong deze af op basis van prestatie. Nogal wiedes dat je als Ferrari zijnde een dagsucces niet gaat inruilen voor een wereldtitel. Berger vertrok naar Benetton omdat A) plaats moest worden gemaakt voor Schumacher en B) Berger's carrière ten einde liep. Benetton bezat ten tijden van het tekenen over wereldkampioenschapsmateriaal. Dan is het geen straf om de Ferrari te verruilen voor een auto die de Formule 1 domineert.

janke

Citaat van: Kootje op 16 februari 2013 - 09:09:45
Citaat van: janke op 15 februari 2013 - 22:21:55
Nou ik vind Patrese tig keer beter. Het gevecht met Senna gemist?? Dat hij Mansell aan de winst helpt om Senna achter zich te laten? Heb ik Trulli van zijn levensdagen nog zien doen.

Niet ?? ???   Trulli hield zo vaak mensen achter zich waardoor anderen konden winnen. Hell ..... hij deed niet anders. ::) Nog nooit vd Trulli-train gehoord ??  :P :D ;D

Haha, dat is ook zo. Was het even vergeten. :-\
Some things are too important to be left in the past.