Paydrivers: Noodzaak of onderdeel van de F1?

Gestart door Franky R., 13 februari 2013 - 15:11:26

« vorige - volgende »

Paydrivers: Noodzaak of onderdeel van de F1?

Zolang de F1 bestaat, waren er paydrivers. Niet zeuren dus!
14 (63.6%)
Noodzaak, want zonder geld kun je niet autoracen...
1 (4.5%)
Noodzaak, doordat de F1 te duur is...
0 (0%)
Ongewenst, want talent moet een eerste vereiste zijn!
3 (13.6%)
Pas als Ferrari een paydriver nodig heeft, ga ik mij zorgen maken.
4 (18.2%)

Totaal aantal stemmen: 18

Poll gesloten: 15 maart 2013 - 15:11:26

Franky R.

Citaat van: janke op 14 februari 2013 - 02:47:40
Jehoentelaar


Jij mag Trulli fantastisch vinden. Als middelmatig coureur moet je je mond houden. Alles en beetje overdreven van al weer Trulli. Ja fantastische vent, en top coureur. We zullen hem nooit, maar dan ook nooit vergeten.
Zoals ik schreef aan het eind in het artikel; Jammer dat Trulli totaal niet kritisch was op zichzelf. Maar wel, IMHO, natrappen richting Caterham?

0634

Citaat van: janke op 13 februari 2013 - 23:22:40
Citaat van: Jeroen op 13 februari 2013 - 23:18:49
Maar dat waren andere tijden Janke...

Trulli is nog niet zo lang geleden Jeroen. En om dan deze uitspraak te doen als zelf geen topper te zijn vind ik nogal plat. Maar dat vind ik.
Ging over Lammers, niet over Trulli ;).

0634

Citaat van: Franky R. op 14 februari 2013 - 02:46:26
@Jeroen,


CitaatDe Kartikheyans van deze wereld zijn de échte paydrivers. Die heeft niets te zoeken in F1. Net als mannen als Inoue vroeger bijvoorbeeld, of die Argentijn die we toen hadden.


Je bedoelt Norbert Fontana? Of Esteban Tuero??
Fontana inderdaad, maar Tuero mag ook.

0634

Citaat van: janke op 13 februari 2013 - 23:22:40
Citaat van: Jeroen op 13 februari 2013 - 23:18:49
Maar dat waren andere tijden Janke...

Trulli is nog niet zo lang geleden Jeroen. En om dan deze uitspraak te doen als zelf geen topper te zijn vind ik nogal plat. Maar dat vind ik.
Trulli was wel 6 klassen beter dan Karthikeyan of zoiets. Trulli paste keurig in de F1.

SDG

Citaat van: Jeroen op 14 februari 2013 - 06:55:18
Fontana inderdaad, maar Tuero mag ook.

Ah, ik dacht ook aan Ricardo Zunino, ploegmaat van Nelson Piquet bij Brabham in 1980. Waar is de tijd van Fangio en Reutemann, toen Argentinië nog absolute topcoureurs voortbracht...

Sphinx

Manier waarop Zunino instapte bij Brabham was helemaal gaar. Niki Lauda zei in Canada '79 doodleuk dat hij er geen zin meer in had en Bernie ging in het publiek vragen wie er ervaring met raceauto's. Zunino was de enige die zijn hand opstak.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jehoentelaar

@ Janke: Ik vind hem niet 'fantastisch'. Probeer geen woorden in de mond te leggen en houd het bij de dingen die daadwerkelijk gepost worden. Dat maakt het forummen een stuk leuker.

janke

Citaat van: Jehoentelaar op 14 februari 2013 - 10:48:08
@ Janke: Ik vind hem niet 'fantastisch'. Probeer geen woorden in de mond te leggen en houd het bij de dingen die daadwerkelijk gepost worden. Dat maakt het forummen een stuk leuker.

Nou,nou.

Als je een race wint heb je het goed gedaan, jou mening dan.  Zo tevreden??
Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: Jeroen op 14 februari 2013 - 06:54:26
Citaat van: janke op 13 februari 2013 - 23:22:40
Citaat van: Jeroen op 13 februari 2013 - 23:18:49
Maar dat waren andere tijden Janke...

Trulli is nog niet zo lang geleden Jeroen. En om dan deze uitspraak te doen als zelf geen topper te zijn vind ik nogal plat. Maar dat vind ik.
Ging over Lammers, niet over Trulli ;).
Dat had ik al begrepen Jeroen. Foutje van mijn kant.
Some things are too important to be left in the past.

Fabian

Ik zal Trulli nooit vergeten. Die man heeft wel zijn sporen nagelaten in de F1. Denk maar aan de Trullitrain! Daar hebben we het over een paar jaar nog wel over!  ;) :)

T.Nuvolari

Citaat van: Fabian op 14 februari 2013 - 12:22:16
Ik zal Trulli nooit vergeten. Die man heeft wel zijn sporen nagelaten in de F1. Denk maar aan de Trullitrain! Daar hebben we het over een paar jaar nog wel over!  ;) :)

LOL!

Trulli past keurig in het rijtje Panis, Fisichella, Boutsen, Patrese, Berger. Goed genoeg voor de F1, maar net niet goed genoeg voor de top.

janke

Ik vond Patrese en Berger toch een tandje beter dan Trulli.
Some things are too important to be left in the past.

T.Nuvolari

Ben een absolute Bergerfan, maar daar ben ik het niet mee eens. Net als bij Panis denk ik dat pech bij de teamkeuzes zijn mogelijke een flinke deuk hebben gegeven. Het enige wat je hem echt kan aanwrijven is volgens mij soms een gebrek aan een constante lijn in zijn prestaties. Maar blijf erbij dat er meer inzat.

golden oldie

Zonder geld is geen enkele vorm van gemotoriseerde sport mogelijk!

Zoonlief heeft jaren geleden met een bescheiden budget (ja hoor centjes van pa!) enkele jaren gekart.
Dat was in de beginperiode van de NAB waar hij een gratis monteur (wederom pa!) had om de kart af te stellen en toch nog 3de werd.
Toen een jaartje Arcobaleno!
Zonder sponsoring van pa, ma en zijn oma en een bescheiden bedrag van een buiten af aangetrokken sponsor, had zoonlief nog geen meter kunnen rijden.
Indien je wilt autoracen, of dit nu in een nationale klasse is of internationaal, er is geen enkel team in de hele wereld dat je laat rijden omdat je zo talentvol bent.  No money, no honey luidt het spreekwoord, dus voordat je in de F1 aan de bak komt, zijn er al bakken met geld doorheen gejast.
En zo ver ik weet, is er geen enkele huidige F1 coureur die puur op talent in een topteam is terechtgekomen.
Zelfs geen Lewis Hamilton, die vanaf zijn kartcarriere door McLa

Sommige teams hebben een sponsor die voldoende geld inbrengt om het team te runnen

Franky R.

Hallo golden oldie,


Ik had je nog niet eerder gezien, dus ik wil je graag van harte welkom heten. En over je repliek...tja, dat is nu eenmaal een waarheid als een koe.


Maar dat geldt toch ook voor meerdere sporten? Ja, je kunt voetballen op je blote voeten met een stapel opgerolde kranten als bal. Maar wil je gaan wielrennen, dan red je het niet met een omafiets.


Mijn punt is dat autosport op zich wel heel erg duur geworden is.


Voor de Volvo 360 Cup mag je al 1500 á 2000 euro achterlaten voor een raceklare auto. Niet echt een punt, maar wat dacht je van de 'running costs' in Nederland? Die zijn gewoon veel te hoog, vergeleken met het buitenland.


In de UK heeft men een waanzinnige diversiteit aan raceklasses, waarbij alle deelnemers waar voor hun geld krijgen. Zo kan het ook en ik meen dat Top Gear daar ook een item over had. Als je die [ontzettend lage] bedragen hoorde die men had besteed aan het gehele pakket. :o


Maar wat mij het meeste steekt, is dat een relatief eenvoudige sport als karten al onbereikbaar is. Ik heb jarenlang recreatief kunnen karten met redelijk materiaal. Goed, je moest wel twee rechterhanden hebben als je alles zelf wilde doen. Maar het het kon.


Nu zie je behoorlijk was karts op Marktplaats staan, maar zijn de kosten van het rijden disproportioneel gestegen. Mede door de [lokale] politiek, die hun oren naar notoire klagers [die niet eens in de buurt van een kartbaan wonen] en de milieumaffia hebben laten hangen. Zelfs recreatief rijden zit er dan niet in en dat is jammer. :(