Paydrivers: Noodzaak of onderdeel van de F1?

Gestart door Franky R., 13 februari 2013 - 15:11:26

« vorige - volgende »

Paydrivers: Noodzaak of onderdeel van de F1?

Zolang de F1 bestaat, waren er paydrivers. Niet zeuren dus!
14 (63.6%)
Noodzaak, want zonder geld kun je niet autoracen...
1 (4.5%)
Noodzaak, doordat de F1 te duur is...
0 (0%)
Ongewenst, want talent moet een eerste vereiste zijn!
3 (13.6%)
Pas als Ferrari een paydriver nodig heeft, ga ik mij zorgen maken.
4 (18.2%)

Totaal aantal stemmen: 18

Poll gesloten: 15 maart 2013 - 15:11:26

Franky R.

Citaat van: Gerard op 26 februari 2013 - 08:10:10
Kijk, dit gezeik heb je nou met die paydrivers...

Die Razia heeft straks nog geen meter gereden in die bak, maar mengt zich wel in het geweld van de race
Of erger, er stapt alsnog iemand anders in, en dan hadden ze net zo goed Glock kunnen behouden...
:-\ :'(
Ja, het is idd. gezeik, maar die arme Razia kan er niets aan doen als zijn sponsors in de clinch geraken.


En Glock hadden ze toch eruit gegooid, want Marussia had duidelijk het geld niet meer om Timo te betalen.

Gerard

Klopt Franky, Razia kan hier geen z@k aan doen, daar heb je gelijk in....

Enzo

Citaat van: Franky R. op 26 februari 2013 - 16:07:41
Citaat van: Gerard op 26 februari 2013 - 08:10:10
Kijk, dit gezeik heb je nou met die paydrivers...

Die Razia heeft straks nog geen meter gereden in die bak, maar mengt zich wel in het geweld van de race
Of erger, er stapt alsnog iemand anders in, en dan hadden ze net zo goed Glock kunnen behouden...
:-\ :'(
Ja, het is idd. gezeik, maar die arme Razia kan er niets aan doen als zijn sponsors in de clinch geraken.


En Glock hadden ze toch eruit gegooid, want Marussia had duidelijk het geld niet meer om Timo te betalen.

Was het niet Glock zelf die ontslag had genomen? Omdat hij het zat was om achterin het veld te rijden en om het team financieel te helpen.

Franky R.

Citaat van: Enzo op 26 februari 2013 - 17:28:07
Citaat van: Franky R. op 26 februari 2013 - 16:07:41
Citaat van: Gerard op 26 februari 2013 - 08:10:10
Kijk, dit gezeik heb je nou met die paydrivers...

Die Razia heeft straks nog geen meter gereden in die bak, maar mengt zich wel in het geweld van de race
Of erger, er stapt alsnog iemand anders in, en dan hadden ze net zo goed Glock kunnen behouden...
:-\ :'(
Ja, het is idd. gezeik, maar die arme Razia kan er niets aan doen als zijn sponsors in de clinch geraken.


En Glock hadden ze toch eruit gegooid, want Marussia had duidelijk het geld niet meer om Timo te betalen.

Was het niet Glock zelf die ontslag had genomen? Omdat hij het zat was om achterin het veld te rijden en om het team financieel te helpen.
Tot zover ik het had begrepen, was de beslissing van Marussia vooral een financiële. John Booth van Marussia ontkende i.i.g. niet dat Glock plaats moest maken voor een coureur met geld.


Peter postte daar een artikel over... http://www.gppits.net/nieuws/marrusia_bevestigd_vertrek_glock/

Enzo

Ow, ok. Dacht dit ergens gehoord te hebben.

Charrel

Citaat van: Enzo op 26 februari 2013 - 18:42:50
Ow, ok. Dacht dit ergens gehoord te hebben.

Glock had inderdaad laten weten de eer aan zichzelf te houden. Waarschijnlijk was het de beslissing van Marussia en heeft Glock besloten hier niet moeilijk over te doen, aangezien Marussia in een lastig financieel pakket zit.

Nu gaan er geruchten dat Bianchi deze week gaat testen voor Marussia, zouden die baat hebben bij Ferrari motoren? Veel meer heeft Bianchi niet te bieden toch? :P

Fabian

Marussia heeft zeker baat bij Ferrari motoren. Die gasten zitten na dit seizoen zonder motorleverancier. Dan zou de keus voor Bianchi en dus ook Ferrari geen slechte zijn.

Arthur

Sure, paydrivers zijn er altijd al geweest [wie herinnert zich niet Ricardo Rosset] en die zullen er altijd blijven. Meestal reden die coureurs bij de kleine teams waar de centen bikkelhard nodig waren. Maar tegenwoordig [en de crisis niet te vergeten] zijn tassen geld veranderd in vrachtwagens geld [geen munten] en rijden ze ook bij de grotere teams zoals Williams. Gelukkig kan Maldonado nog redelijk sturen naast die slordige $ 30.000.000,00 die vanuit Venezuela wordt overgemaakt. Voor zover niets mis mee dus. Wat ik wel zorgwekkend vind is dat sponsoren [lees Carlos Slim] gaan bepalen wie er wel of niet rijdt bij een team. Dat is ook de directe oorzaak dat Koba gewipt werd bij Sauber. En zie je dus dat een zwaar gesponsorde coureur [hoe je het wend of keert] gewoon een paydriver is. Het verkassen van coureurs met persoonlijke sponsoren [Perez] was daarom zeker interessant voor McLaren; Perez had al laten zien dat hij [uitzondering] het Alonso lastig kon maken en toen Hamilton verkaste naar MGP was McLaren er als de kippen bij om hem [en zijn sponsor Slim] in te lijven. En dan kun je je dus afvragen wat de definitie van een paydriver is... ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Rosset is het beste argument om tegen paydrivers te zijn. Of is dat Belmondo? ;) Anyway, geld is inherent aan de autosport en men vergeet wel eens dat inversteerders in talent inversteren. Of een rijder nu linksom of rechtsom in de autosport terecht komt, who cares?

Arthur

Dat toegang tot de F1 alleen nog mogelijk is via sponsoring [cash meebrengen] lijkt me duidelijk [uitzonderingen daargelaten]. Prima als je wat te brengen hebt. Is het alleen om het meedoen [Rosset] dan heb ik daar wel problemen mee.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Zo nu en dan zal er wel eens iemand doorglippen die niet F1-waardig is. Het zij zo! Zolang de basis de geest van de autosport maar in leven houdt.

0634

Citaat van: Arthur op 08 maart 2013 - 00:02:30
En dan kun je je dus afvragen wat de definitie van een paydriver is... ;D
Wat mij betreft heel eenvoudig: een rijder die puur om zijn geld wordt geselecteerd, en geen buitengewoon talent is.

Dat er ook talentvolle jongens zijn met geld achter zich, maakt ze wat mij betreft geen paydrivers. Giedo vd G. is geen Rosset of Delatraz, maar is dus wel gewoon een paydriver, i.m.o..

Breaktest

Ooit, ik weet niet meer wanneer, was het gebruik dat een F1 team een mannetje aanstelde om wat geld binnen te harken, in ruil voor wat stickers op de auto. Maar dat mannetje is wegbezuinigd, en zijn taken zijn overgeheveld naar – logica ten top - de coureur.  Dit heeft geleid tot een nieuw televisie format, De Rijdende Knollen Voor Citroenenverkoper. Het doel van de knollen voor citroenenverkoper is om zo veel mogelijk geld aan zich te binden.
Nu is dat nog niet zo makkelijk, je moet immers een echte knol voor een citroen kunnen verkopen. De knol is in dit geval het rijden van wat rondjes en de potentiële koper ervan overtuigen dat jij dit als geen ander kunt. Zijn doelgroep zijn bedrijven met een overschot aan kapitaal, een gebrek aan democratische controlemiddelen en een zwak en lui management. Het is immers niet de bedoeling dat de potentiële koper over zijn schouder heen kijkt of zelf de boer op gaat om te zien of er geen betere knollenverkopers zijn. Het beste voor de knollenverkoper is om vriendjes te worden met de man die de beslissingen neemt, dan ben je gelijk van al dat gezeur en gedoe af.
Het programma wordt wereldwijd beter bekeken dan de Rijdende Rechter, maar er is ook wat kritiek. De kernactiviteiten van de knollenverkoper worden namelijk slecht in beeld gebracht, en aangezien hij op de baan ook al niet geweldig presteert zou het programma evengoed De Onzichtbare Knollenverkoper kunnen heten.

Sabai

Ik snap je punt niet echt eerlijk gezegd.

Sphinx

Klinkt heel interessant, ik wist niet dat er groenteboeren in de F1 zaten  ???
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!