Round 6: Monte Carlo, Monaco

Gestart door Enzo, 24 mei 2011 - 23:14:11

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Scuderia91 op 30 mei 2011 - 17:04:28
Kansloze discussie dit. Blijf erbij dat die straf terecht was en als er 1 iemand is die de botsing had moeten voorkomen is het Hamilton en niet Massa. Hamilton had op de rem gemoeten, Massa niet naar buiten. Meer kan ik er niet over zeggen. ;)
En ik blijf erbij dat de straf overdreven is ,omdat dit soort botsingen inherent zijn aan racen.
Voor mij waren het dan ook gewoon raceincidenten.
Helaas vonden de stewards dat echter niet.

Op twee punten ben ik het echter wel met je eens.
Het is inderdaad 'n kansloze discussie ,waar ook ik niet meer over kan zeggen.  ;)

ibileon

Citaat van: Burorri op 30 mei 2011 - 17:01:19
Citaat van: ibileon op 30 mei 2011 - 16:43:43
Slechte race van Lewis gezien gisteren  :o
Voor de rest wint Vettel met heel veel mazzel de race maar zeg altijd dat je geluk af dwingt dus...
Voor de rest toch weer de nodige blunders gezien bij de top teams  :o
Begin stillaan van mening te zijn dat als het niet beter word bij mclaren dat ik volgend jaar voor red bull ga moeten suporteren
Want hoe lewis zich over alles uitlaat momenteel laat uitschijnen dat het toch niet allemaal koek en ei is.
Heeft iemand een interview of site waar lewis zich negatief uit over Mclaren?
Heb ni gezegd dat lewis zich negatief uit over mclaren maar geloof me zeker dat hij niet tevreden gaat zijn met de stand van zaken.
Als hij zegt dat zijn team hem binnen geroepen heeft en ze dan niet klaar staan  ::) denk ni dat ik een tekening moet maken he !

com

Ik denk zelf dat het helemaal niet zo slecht bij mclaren gaat, Ik ben er zelfs van overtuigd dat ze op dit moment een snellere auto hebben dan Red bull op race pace dan en niet over een rondje.Het ligt denk ik meer aan lewis zelf.Kijk maar naar Button hoor je hem klagen?

Kootje

Hamilton klaagde alleen over het feit dat zijn team hem binnenriep en vervolgens niet klaarstond.
Lijkt mij 'n zeer gegronde klacht ,zeker omdat hij hierdoor oa achter Massa terecht kwam met de bekende gevolgen.
Over 'n gebrek aan snelheid ,betrouwbaarheid of steun van het team heeft hij 't niet gehad.

Folkert

Citaat van: Scuderia91 op 30 mei 2011 - 17:04:28
Kansloze discussie dit. Blijf erbij dat die straf terecht was en als er 1 iemand is die de botsing had moeten voorkomen is het Hamilton en niet Massa. Hamilton had op de rem gemoeten, Massa niet naar buiten. Meer kan ik er niet over zeggen. ;)
Vind het niet kansloos, vind wel vermakelijk. Zolang we elkaars meningen respecteren is er niks aan de hand toch?

Zoals je zag bij schumacher en Hamilton en Rosberg, zag je hoe het ook kan. Massa hoefde niet natuurlijk, maar slim deed hij ook niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: Gerard op 30 mei 2011 - 13:25:04
Als je naar foto 2 kijkt, zou Hamilton Massa ook geraakt hebben, al stond hij (Lewis) stil...

Massa stuurde inderdaad wel heel erg vroeg in.
Massa stuurt gewoon in waar de Toro Rosso voor hem ook instuurt. Gewoon normaal. Hij knijpt de bocht niet, en neemt hem ook neit zo raar als Webber. Gewoon normaal gereden, wat zijn goed recht is gezien het feit dat hij zijn eigen lijn mag bepalen en geen rekening hoeft te houden met een te laat remmende en zichzelf overschattende Hamilton. Voor mij had er geen straf hoeven volgen hoor, die dingen gebeuren, maar dat de schuld deels bij Massa wordt gelegd vind ik ongekend.

Edwin90

Hmm, de fout bij Massa leggen gaat mij wel wat ver..ik vond trouwens wel dat de inhaalactie van Di Resta wel zwaar bestraft werd. Ik weet niet of ik de enige ben? Maar de penalty voor Hamilton was dus vanuit mijn oogpunt wel zo klaar als een klontje nadat Di Resta er ook één kreeg.

Misschien nog een discussiepuntje voor deze race: Maldonado boekt vooruitgang! 2x achter elkaar in de top 10, terwijl ik hem in Spanje tijdens de vrije training nog als pannekoek van het jaar bestempeld heb.

0634

Citaat van: Edwin90 op 30 mei 2011 - 19:05:00
Hmm, de fout bij Massa leggen gaat mij wel wat ver..ik vond trouwens wel dat de inhaalactie van Di Resta wel zwaar bestraft werd. Ik weet niet of ik de enige ben? Maar de penalty voor Hamilton was dus vanuit mijn oogpunt wel zo klaar als een klontje nadat Di Resta er ook één kreeg.
Dat is zo. Geef je de eerste, moet je ook de tweede geven inderdaad.

Enzo

Citaat van: Edwin90 op 30 mei 2011 - 19:05:00
Misschien nog een discussiepuntje voor deze race: Maldonado boekt vooruitgang! 2x achter elkaar in de top 10, terwijl ik hem in Spanje tijdens de vrije training nog als pannekoek van het jaar bestempeld heb.

Maldonado was erg snel inderdaad, had ik ook niet verwacht.


_Makke_

Wat mij betreft was het een leuke race. Die Pirelli-banden kruiden de races toch mooi af. Ook gisteren weer, jammer genoeg werd de spanning weggenomen door de rode vlag, enfin door de bandenwissels na de rode vlag. Dat is iets wat ze van mij gerust nog eens mogen bekijken. Zo'n bandenwissel bij een rode vlag is niet echt nodig. Gisteren was het zelfs doodzonde. Ook die herstellingen aan Lewis' wagen vond ik niet echt kunnen. Het zou niet mogen dat bepaalde piloten een voordeel kunnen doen (bijv: Vettel die de zege kan behalen en Hamilton die punten kan pakken) en andere piloten flink in't zak gezet worden (Alonso en Button die een mogelijke overwinningen aan hun neus zagen voorbijgaan).

Wat Hamilton betreft, bij zijn inhaalpoging bij Massa ging hij in de fout. Hij was daar véél te optimistisch. Daar iemand passeren kan feitelijk enkel als je voorganger een fout maakte of het een ploeggenoot betreft (zie Schumacher vs Rosberg). Die drive-through was wat mij betreft dus volkomen terecht. Die fase met Maldonado beoordeelde ik tijdens de race toch helemaal anders dan de officials. Ik vind niet dat je Lewis daar mag straffen, gelukkig maakte die straf uiteindelijk niets uit.


Enzo


Kootje

Citaat van: Enzo op 30 mei 2011 - 22:54:02
Citaat van: Gerard op 30 mei 2011 - 20:18:49
Goed nieuws mensen!!!

http://www.gppits.net/nieuws/perez_uit_het_ziekenhuis/

Gelukkig maar, al ben ik niet verbaasd na de eerdere berichten.  :)

Ik ook niet ,al zag het er in eeste instantie slecht uit.
Maar voor 'n hersenschudding hoef je niet in 't ziekenhuis te liggen.

Petrov is trouwens ook alweer ontslagen uit'datzelfde ziekenhuis.
Die heeft alleen maar wat blauwe en beurze plekken.
Het valt gelukkig allemaal mee dus.

monaco2011

Citaat van: Makke op 30 mei 2011 - 22:37:59
Wat mij betreft was het een leuke race. Die Pirelli-banden kruiden de races toch mooi af. Ook gisteren weer, jammer genoeg werd de spanning weggenomen door de rode vlag, enfin door de bandenwissels na de rode vlag. Dat is iets wat ze van mij gerust nog eens mogen bekijken. Zo'n bandenwissel bij een rode vlag is niet echt nodig. Gisteren was het zelfs doodzonde. Ook die herstellingen aan Lewis' wagen vond ik niet echt kunnen. Het zou niet mogen dat bepaalde piloten een voordeel kunnen doen (bijv: Vettel die de zege kan behalen en Hamilton die punten kan pakken) en andere piloten flink in't zak gezet worden (Alonso en Button die een mogelijke overwinningen aan hun neus zagen voorbijgaan).

Wat Hamilton betreft, bij zijn inhaalpoging bij Massa ging hij in de fout. Hij was daar véél te optimistisch. Daar iemand passeren kan feitelijk enkel als je voorganger een fout maakte of het een ploeggenoot betreft (zie Schumacher vs Rosberg). Die drive-through was wat mij betreft dus volkomen terecht. Die fase met Maldonado beoordeelde ik tijdens de race toch helemaal anders dan de officials. Ik vind niet dat je Lewis daar mag straffen, gelukkig maakte die straf uiteindelijk niets uit.

Alonso en Button hebben hun kansen natuurlijk ook wel gehad, ze hebben ronden lang als aan een touwtje gereden. Het verschil in banden zou in de ronden daarna normaal gesproken eerder kleiner worden dan groter. Enige gevaar voor Vettel was vooral dat de banden er op een gegeven moment helemaal aan konden gaan, maar met zoveel rubber op de baan en veel meer mensen die eenstoppers deden (was vooraf ook al voorspeld) denk ik dat ie toch relatief makkelijk het einde had gehaald. Maar goed, ik had ook liever gezien dat ze op de oude banden verder waren gegaan, ondanks dat ik toch wel beetje Vettel supporter ben, maar dan hadden we nu iig niet dat gezeur achteraf gehad en k vond het gewoon jammer dat ineens de spanning weg was, t ging een beetje als een nachtkaars uit. Dat Alonso en Button op betere banden stonden dat hadden ze in principe aan de 1e SC te danken, de 2e SC incl rode vlag kwam Vettel idd niet slecht uit, maar zonder had ie ook een hele goede kans gehad. Zonder rode vlag had je misschien tot het einde van de wedstrijd achter de SC gezeten
Die reparatie zag er idd vreemd uit, maar waarom niet?? Die scheve achtervleugel was het begin van de rode vlag situatie, dat ie dan gebruikt wordt om de boel wat te herstellen moet kunnen. Of idd alles verbieden, geen bandenwissels, voorvleugels etc. Vroeger kon je zelfs nog gewoon de reserve auto pakken

rafael25

Vond dit op twitter, een vergelijking van Hamilton's beweegt op Schumacher en Maldonado:
SChumacher(recht) Maldonado(links)