Round 6: Monte Carlo, Monaco

Gestart door Enzo, 24 mei 2011 - 23:14:11

« vorige - volgende »

Senergy

ik denk niet dat Massa de wijdere lijn kon nemen aangezien Webber daar reed
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

0634

Voor mij hoeft er niemand bestraft te worden voor dit soort ongevallen, maar de schuld ligt duidelijk bij di Resta en Hamilton. Sorry, maar ik vind het erg vreemd als daar aan getwijfeld wordt. Hamilton zit er niet naast, hij komt net aanschuiven. Logisch dat Massa zo instuurt. Hamilton reed sowieso rond zoals je op Monaco nou eenmaal niet kan rijden.

Niels_

Citaat van: Kootje op 30 mei 2011 - 11:55:01
Massa moet dan wel insturen ,maar hij had ook 'n iets wijdere lijn kunnen nemen om zo 'n aanrijding te voorkomen.
Net als dat Hamilton dit wel deed bij Schumacher.
Nu wil ik niet beweren dat Massa de schuldige is van dit incident ,maar wel dat de straf onterecht is.

Beiden hadden ze de aanrijding kunnen voorkomen.
Massa door 'n wijdere lijn te rijden ,en Hamilton door het gewoon niet te proberen.
In die zin hadden ze dan ook beiden 'n straf moeten krijgen.

Of beter nog ,gewoon niet straffen.
Ik bedoel ,wat willen ze nu eigenlijk bij de FIA ??
Ze willen meer actie en spektakel ,en vervolgens wordt je bestraft als je dat geeft.

Massa zat er nog voor toen hij instuurde, het is niet dat Hamilton er naast zat ofzo. Hamilton wist dat risico's inhield, als de piloot voor je dan de deur toegooit heb je dus helemaal niets te zeggen. Zelfde voor dat incident met Maldonado.

Het feit is natuurlijk dat je hiermee niet alleen je eigen race op het spel zet, maar ook die van andere, zoals in dit geval van Massa en Maldonado. Het is dus in mijn ogen wel terecht dat hij hiervoor een straf krijgt, zeker als je dan ook nog effectief anderen hun mooi race resultaat gaat verknoeien door je eigen overdreven enthousiasme. ;)

rafael25

Controleer de volgende 3 afbeeldingen en beslis voor jezelf, die schuldig was en waarom Hamilton krijgt een oneerlijke drive through penalty!

Foto 1


Foto2


Foto3

Gerard

Als je naar foto 2 kijkt, zou Hamilton Massa ook geraakt hebben, al stond hij (Lewis) stil...

Massa stuurde inderdaad wel heel erg vroeg in.

Folkert

Citaat van: Gerard op 30 mei 2011 - 13:25:04
Als je naar foto 2 kijkt, zou Hamilton Massa ook geraakt hebben, al stond hij (Lewis) stil...

Massa stuurde inderdaad wel heel erg vroeg in.
Dat vond ik nu dus ook. Massa laat dan ook weinig ruimte over. Want als je kijkt naar de fotos en ziet hoe andere de bocht nemen, zie je gewoon dat Massa heel vroeg instuurt. En dat doe je alleen als je weet dat iemand je probeert aan te vallen. Dus hij wist zeker wel dat Hamilton daar reed.
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

#156
Die foto's bevestigen alleen wat ik zie: Massa zit er een halve wagen voor, dus is nog steeds in zijn recht. Hamilton had ook gewoon op zijn rem kunnen staan op dat punt bij foto 2, want daar zie je gewoon dat het een kansloze actie is. En Massa kon dus idd niet naar buiten (zoals hier eerder al gezegd was), want daar zat Webber. Voor mij is dit duidelijk Hamilton die in de fout is en ik snap eigenlijk niet zo goed waarom daar zoveel discussie over is. Massa moet toch geen opendeurdag houden en Hamilton laten passeren omdat hij wat gewaagde inhaalacties wil proberen? :-\

Kootje

Als Massa de lijn van Webber aan had gehouden ,was er niets aan de hand geweest.
Dan had hij alsnog Hamilton af kunnen knijpen ,en had hij uiteindelijk ook zijn neus niet kapot gereden op Webber.

Maar goed ,het punt is ook niet dat de schuld bij Massa ligt ipv bij Hamilton.
Hamilton zit er nu eenmaal niet volledig naast ,en in die zin zit hij fout en is de straf terecht.
Ik ben echter wel van mening dat de FIA de straf voor "causing an avoidable incident" wel erg snel uitdeelt.
Zeker als je bedenkt dat Hamilton dit wel degelijk wou voorkomen ( klimt duidelijk de kerbs op wegens ruimtegebrek ) ,en dit door Massa's instuuractie onmogelijk werd gemaakt ,terwijl hij het ook had kunnen voorkomen.
Uiteindelijk worrden Hamilton en DiResta nu dus bestraft voor het proberen in te halen ,en daar weiger ik iets fout in te zien.
Het mag dan ietwat overmoedig ,enthousiast en zelfs dom geweest zijn ,maar zij proberen tenminste in te halen.
En dat is toch precies wat de FIA met de invoering van KERS ,DRS en de "slechte" Pirelli's wou bereiken ??

Folkert

Precies kootje, helemaal mee eens.
Massa kon ook meer doen om het ongeluk te voor komen. Niet dat Schumacher iets cours deed, maar zijn poging was even optimistisch als die van Hamilton en diresta. Schumacher heeft geluk dat Hamilton en rosberg niet blind in sturen. Hamilton was te ongeduldig, en kan beter. Maar massa gaat ook niet vrij uit.
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

Uiteindelijk is Massa gecrashed in de tunnel, was dat omdat zijn auto beschadigd was of omdat hij op het vuil (marbles,niet de racelijn) reed??

Folkert

Denk combi van beide. Weinig grip door de marbles en toch beschadigde auto.

Wat ik wel jammer vind is dat massa nu klaagd over Hamilton dat hij hem de muur in reed in de tunnel. Bij de hairpin kan ik het nog begrijpen, maar in de tunnel deed Hamilton niks fout.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Gerard op 30 mei 2011 - 15:42:06
Uiteindelijk is Massa gecrashed in de tunnel, was dat omdat zijn auto beschadigd was of omdat hij op het vuil (marbles,niet de racelijn) reed??
Ik denk omdat hij op 't vuile reed.
Dat was gewoon 'n te optimistische actie van Massa om alsnog Hamilton achter hem te houden.
Iedere coureur weet dat je in de tunnel niet van je lijn af kunt gaan. ( mede de reden waarom DRS daar verboden is )
Wat voor mij nogmaals aangeeft dat Massa erg ver gaat in het verdedigen van zijn positie.
Al zou Massa's vroege insturen in Löws ook 'n poging geweest kunnen zijn om Webber te passeren die wel erg wijd ging.

ibileon

Slechte race van Lewis gezien gisteren  :o
Voor de rest wint Vettel met heel veel mazzel de race maar zeg altijd dat je geluk af dwingt dus...
Voor de rest toch weer de nodige blunders gezien bij de top teams  :o
Begin stillaan van mening te zijn dat als het niet beter word bij mclaren dat ik volgend jaar voor red bull ga moeten suporteren
Want hoe lewis zich over alles uitlaat momenteel laat uitschijnen dat het toch niet allemaal koek en ei is.

Folkert

Citaat van: ibileon op 30 mei 2011 - 16:43:43
Slechte race van Lewis gezien gisteren  :o
Voor de rest wint Vettel met heel veel mazzel de race maar zeg altijd dat je geluk af dwingt dus...
Voor de rest toch weer de nodige blunders gezien bij de top teams  :o
Begin stillaan van mening te zijn dat als het niet beter word bij mclaren dat ik volgend jaar voor red bull ga moeten suporteren
Want hoe lewis zich over alles uitlaat momenteel laat uitschijnen dat het toch niet allemaal koek en ei is.
Heeft iemand een interview of site waar lewis zich negatief uit over Mclaren?
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

Kansloze discussie dit. Blijf erbij dat die straf terecht was en als er 1 iemand is die de botsing had moeten voorkomen is het Hamilton en niet Massa. Hamilton had op de rem gemoeten, Massa niet naar buiten. Meer kan ik er niet over zeggen. ;)