Kan Schumacher het nog?

Gestart door Enzo, 18 juni 2010 - 02:06:18

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Burorri op 29 januari 2011 - 12:45:39
Wat ik me wel afvraag is, waarom staat Schumacher op 1 in de punten telling op de front page :P
Daar heeft hij voor betaald. Hij wilde weer eens weten hoe dat ook alweer voelde ;D.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 29 januari 2011 - 13:23:15
Citaat van: Burorri op 29 januari 2011 - 12:45:39
Wat ik me wel afvraag is, waarom staat Schumacher op 1 in de punten telling op de front page :P
Daar heeft hij voor betaald. Hij wilde weer eens weten hoe dat ook alweer voelde ;D.
Hé Scholte, dit moest geheim blijven... :-X

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 29 januari 2011 - 13:23:15
Citaat van: Burorri op 29 januari 2011 - 12:45:39
Wat ik me wel afvraag is, waarom staat Schumacher op 1 in de punten telling op de front page :P
Daar heeft hij voor betaald. Hij wilde weer eens weten hoe dat ook alweer voelde ;D.

Oh?

En waar blijft mijn 25% van de poet?!?

0634

Tja, jij had die dag je ATV. ;)

Folkert

Citaat van: Enzo op 29 januari 2011 - 12:50:53
Citaat van: Burorri op 29 januari 2011 - 12:45:39
Wat ik me wel afvraag is, waarom staat Schumacher op 1 in de punten telling op de front page :P

Omdat hij daar hoort... ;)
Gelukkig hoort hij alleen daar op jullie(onze)frontpage:P
Trotse vader van Rosalie(L)

flupke3

Citaat van: Jeroen op 26 januari 2011 - 06:44:28
Als je de snelste wagen hebt is het tactisch ook lekker strategieen bedenken hoor. Afgelopen jaar heb ik dan ook geen bijzondere strategieen van Brawn gezien.

Ik heb altijd gedacht dat dat tactische wel enigzins waar is, want ze waren daar toen goed erg in, maar ook enigzins overtrokken is geweest hoor. Was MS weer tweede in een race, ging de leider naar binnen, deed MS nog twee snelle rondjes met een lege tank en kwam vervolgens als eerste weer terug. Zo, ging het heel vaak en strategisch is er natuurlijk weinig moeilijks aan om dat te verzinnen, maar zo werd het wel vaak gezegd.
Dus de conclusie is dat Schumi heel veel geluk heeft gehad dat hij beste wagen had en Rubens goed maar niet uitzonderlijk
goed was.Hij moest het nog altijd klaarmaken maar met die wagens hadden andere groten ook wel 5 keer na elkaar kampioen geweest.Waarschijnlijk met minder overwinningen maar met meer concurrentie van ploegmaat.

Kootje

Het is natuurlijk ook niet zo dat Schumacher al z'n titels in de beste wagen heeft gewonnen.
Z'n 2 titels bij Benneton had hij niet de beste wagen ,dat was de Williams toen.
Voor minstens 1 van z'n 5 titels bij Ferrari gold ook dat het niet de beste auto was.

Daarnaast speelde natuurlijk ook het gebrek aan echte tegenstanders.
Maar daar hebben we 't al eerder overgehad.

Toch was het voornamelijk zijn extra klasse die hem in de positie bracht z'n 7 titels te winnen.
Die extra klasse onderstreepte hij door zo'n beetje al z'n teamgenoten te verslaan.
Wat hem ook gelukt zou zijn zonder de "kadootjes".

Helaas voor hem was de 2010 Mercedes 'n véél mindere auto en is de concurentie nu moordend.
Waardoor 'n 8e titel ver weg lijkt ,maar vlak hem nog niet uit.
Daarvan ben ik 100% overtuigd.

Enzo


0634

Citaat van: flupke3 op 30 januari 2011 - 11:54:52
Citaat van: Jeroen op 26 januari 2011 - 06:44:28
Als je de snelste wagen hebt is het tactisch ook lekker strategieen bedenken hoor. Afgelopen jaar heb ik dan ook geen bijzondere strategieen van Brawn gezien.

Ik heb altijd gedacht dat dat tactische wel enigzins waar is, want ze waren daar toen goed erg in, maar ook enigzins overtrokken is geweest hoor. Was MS weer tweede in een race, ging de leider naar binnen, deed MS nog twee snelle rondjes met een lege tank en kwam vervolgens als eerste weer terug. Zo, ging het heel vaak en strategisch is er natuurlijk weinig moeilijks aan om dat te verzinnen, maar zo werd het wel vaak gezegd.
Dus de conclusie is dat Schumi heel veel geluk heeft gehad dat hij beste wagen had en Rubens goed maar niet uitzonderlijk
goed was.Hij moest het nog altijd klaarmaken maar met die wagens hadden andere groten ook wel 5 keer na elkaar kampioen geweest.Waarschijnlijk met minder overwinningen maar met meer concurrentie van ploegmaat.

Naah, Schumacher heeft zelf, denk ik, een heel groot aandeel gehad in het goed maken van die auto en het team. Dat was gewoon een van zijn kwaliteiten.

Hij hoort sowieso tot de pak-em-beet vijf besten aller tijden, samen met m.i. Clark, Prost, Senna en Fangio. Hoe hoog hij dan precies staat is niet te zeggen. Daarover heeft ieder zijn eigen mening.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 26 januari 2011 - 06:44:28
Als je de snelste wagen hebt is het tactisch ook lekker strategieen bedenken hoor. Afgelopen jaar heb ik dan ook geen bijzondere strategieen van Brawn gezien.

Ik heb altijd gedacht dat dat tactische wel enigzins waar is, want ze waren daar toen goed erg in, maar ook enigzins overtrokken is geweest hoor. Was MS weer tweede in een race, ging de leider naar binnen, deed MS nog twee snelle rondjes met een lege tank en kwam vervolgens als eerste weer terug. Zo, ging het heel vaak en strategisch is er natuurlijk weinig moeilijks aan om dat te verzinnen, maar zo werd het wel vaak gezegd.
Zo kan ik me Frankrijk 2004 geloof ik nog wel herinneren. Een zogenaamd geniaal bedachte tactiek oor 4 keer te stoppen, maar als de Ferrari niet de snelste auto was, was dat nooit gelukt.
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

Als je niet de snelste of één van de snelste wagens hebt win je natuurlijk nooit iets, uitzonderingen à la Panis in Monaco of Fisichella in Brazilië daargelaten.
Dat iedereen denkt dat het allemaal zo simpel was, toont aan wat voor een talent deze man heeft en hoe het Ferrari team toen op elkaar was ingespeeld. Het werk van de monteurs mag je in zo'n gevallen zeker niet onderschatten. Ik vind het nogal gemakkelijk gezegd: "Hij lag 2de, draait 2 snelle rondjes en na de stop rijdt hij 1ste. Maar hij had de snelste wagen!"
Je moet het maar doen, 4 keer om en bij de halve minuut verliezen in de pits en nog 1ste eindigen. Dan mag je nog de snelste wagen hebben, simpel is zoiets nooit.

flupke3

Citaat van: Jeroen op 30 januari 2011 - 18:28:40
Citaat van: flupke3 op 30 januari 2011 - 11:54:52
Citaat van: Jeroen op 26 januari 2011 - 06:44:28
Als je de snelste wagen hebt is het tactisch ook lekker strategieen bedenken hoor. Afgelopen jaar heb ik dan ook geen bijzondere strategieen van Brawn gezien.

Ik heb altijd gedacht dat dat tactische wel enigzins waar is, want ze waren daar toen goed erg in, maar ook enigzins overtrokken is geweest hoor. Was MS weer tweede in een race, ging de leider naar binnen, deed MS nog twee snelle rondjes met een lege tank en kwam vervolgens als eerste weer terug. Zo, ging het heel vaak en strategisch is er natuurlijk weinig moeilijks aan om dat te verzinnen, maar zo werd het wel vaak gezegd.
Dus de conclusie is dat Schumi heel veel geluk heeft gehad dat hij beste wagen had en Rubens goed maar niet uitzonderlijk
goed was.Hij moest het nog altijd klaarmaken maar met die wagens hadden andere groten ook wel 5 keer na elkaar kampioen geweest.Waarschijnlijk met minder overwinningen maar met meer concurrentie van ploegmaat.

Naah, Schumacher heeft zelf, denk ik, een heel groot aandeel gehad in het goed maken van die auto en het team. Dat was gewoon een van zijn kwaliteiten.

Hij hoort sowieso tot de pak-em-beet vijf besten aller tijden, samen met m.i. Clark, Prost, Senna en Fangio. Hoe hoog hij dan precies staat is niet te zeggen. Daarover heeft ieder zijn eigen mening.
Voilla beter kan ik  het niet zeggen.1 van de allergrooste maar niet de beste naar mijn mening.

Folkert

Citaat van: De_Marc op 31 januari 2011 - 10:31:50
Als je niet de snelste of één van de snelste wagens hebt win je natuurlijk nooit iets, uitzonderingen à la Panis in Monaco of Fisichella in Brazilië daargelaten.
Dat iedereen denkt dat het allemaal zo simpel was, toont aan wat voor een talent deze man heeft en hoe het Ferrari team toen op elkaar was ingespeeld. Het werk van de monteurs mag je in zo'n gevallen zeker niet onderschatten. Ik vind het nogal gemakkelijk gezegd: "Hij lag 2de, draait 2 snelle rondjes en na de stop rijdt hij 1ste. Maar hij had de snelste wagen!"
Je moet het maar doen, 4 keer om en bij de halve minuut verliezen in de pits en nog 1ste eindigen. Dan mag je nog de snelste wagen hebben, simpel is zoiets nooit.
Er waren zeker wel races en jaren waar Schumacher alleen won door de beste wagen te hebben, en dat mag best gezegd worden. Niemand zegt dat het simpel is, maar het is wel iets wat van de coureur word verwacht. Ik durf te wedden dat meer coureurs hadden gepresteerd zoals Schumacher heeft gedaan, zolang ze maar de juiste mensen/auto etc. hadden.
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

Das gewoon pech voor hen dat ze die niet hadden. Ik heb een geweldig "So what?" gevoel bij dit alles. Schumacher was en is heus niet de enige die een wereldtitel won in de beste wagen en de beste mensen rond zich.

JimmySPA

Citaat van: De_Marc op 01 februari 2011 - 08:50:20
Schumacher was en is heus niet de enige die een wereldtitel won in de beste wagen en de beste mensen rond zich.

Idd Button is daar een mooi voorbeeld van! Zo zijn er nog zat andere...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"