Kan Schumacher het nog?

Gestart door Enzo, 18 juni 2010 - 02:06:18

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Kootje op 09 januari 2011 - 21:23:20
Maar laten we wel eerlijk wezen ,de huidige F1 auto's zijn totaal andere auto's als waar hij ooit mee heeft gereden.
Daarnaast had je natuurlijk het bandenprobleem (ook in zekere zin compleet nieuw)   :(   ,waar oa Massa en Button ook last van hadden.
En dan waren er nog 'n aantal nieuwe circuits en omstandigheden. ( kunstlicht/schemering )
Van schemering gaat niemand langzaam rijden. Zoals de rijders in 08 al zeiden, de eerste paar ronden is het raar, daarna is het business as usual. Paar nieuwe circuits is inderdaad lastig, maar juist op Abu Dhabi was hij sneller dan Rosberg. Bovendien zat het probleem hem niet in de nieuwe banen. En dan de andere wagens, tja die zijn wat anders inderdaad. Maar hij heeft blijkbaar een vol raceseizoen nodig gehad om uiteindelijk nog niet gewend te zijn daaraan. Dan verwacht ik niet dat na vier testweken ineens het muntje wél valt.

Er worden vaak veel dingen bijgehaald, en natuurlijk zijn sommige dingen ook gewoon waar. Maar kom, we zijn wel een vol jaar verder met bar weinig progressie. Daarom geloof ik nog altijd, en daarin ben ik een siezoen lang bevestigd, dat hij gewoon over the hill is.

Maar we zullen het zien.  :)

Kootje

We gaan het duidelijk niety 100% eens worden.   :(
Waar jij vind dat Schumacher nauwelijks progressie heeft geboekt ,vind ik dit wel.
Waar jij van mening bent dat de aangevoerde excuses ,niet echt 'n excuus zijn ,vind ik dat wel.
Gelukkig zijn we het wel eens over de toekomst.   :)

We weten het geen van tweeën zeker ,dus inderdaad ,we zullen 't zien.   ;)
Kan bijna niet meer wachten.

0634


Franky R.

Citaat van: Jeroen op 10 januari 2011 - 06:32:45
Zal toch moeten ;).

Ja,

nog 61 nachtjes slapen (met je handjes boven het deken... :P)


schumifor8x

http://www.f1today.nl/20110124/exclusief-schumacher-kampt-met-motion-sickness.html

dit is opzich wel nadelig want ik weet nog dat ie in zijn ferrari tijd aardig wat in de simulator zat
maar we zullen zien ;)

Kootje

Citaat van: schumifor8x op 24 januari 2011 - 20:36:22
http://www.f1today.nl/20110124/exclusief-schumacher-kampt-met-motion-sickness.html

dit is opzich wel nadelig want ik weet nog dat ie in zijn ferrari tijd aardig wat in de simulator zat
maar we zullen zien ;)
Hey Schumifor8x (al hoop ik 't niet ,7x vind ik zat  ;) ) ,welkom op dit forum.
Altijd leuk nieuwe forumgasten te begroeten.
Hopelkijk voeg je wat toe   :P  ,en wat dat betreft begin je in ieder geval goed.   

Al moet ik zeggen dat ik dit weer zo'n bericht vind waarvan ik zeg............hoezo "motion sickness" ??
Laatst was de smoes nog dat Mercedes géén goede simulator zou hebben waardoor Schumi de banden niet kon leren kennen.......en nu word meneer weer misselijk in de simulator ,waardoor hij z'n set-up niet op orde kon krijgen.
Dit doet bij mij vraagtekens oproepen.  :-\
Waarom komen ze nu al met smoesjes en excuses ??
Zijn ze soms bang dat Schumi het inderdaad niet meer kan ??
Ik was er eigenlijk altijd van overtuigd dat het in 2011 wel weer goed zou komen met "der Michaël",maar ik begin na het lezen van dit soort berichten toch te twijfelen.   :(

Franky R.

Ten eerste,

Welkom Schumifor8x, dromen mag altijd... ;)

Ten tweede,

Ik heb het gelezen. Een raar verhaal, want eerder zei men dat Schumi en Rosberg dezelfde rijstijl zouden hebben. Dan zou je verwachten dat Schumi de afstelling van Rosberg overneemt, nadat Nico een tijdje in de simulator heeft doorgebracht.

Nu blijkt dat Schumi zijn eigen weg gaat qua afstellen van de auto, zodat hij meteen bij aanvang van het GP-weekeinde minimaal 40% achterstand heeft t.o.v. Nico Rosberg?!?

Dan zijn er twee zaken mogelijk;

- Schumi en Rosberg hebben niet hetzelfde rijstijl
- Schumi is eigenwijs en dom genoeg om het wiel zelf uit te vinden...

Ik weet niet wat ik ervan moet denken, want Michael Schumacher lijkt mij alles behalve dom.


Franky R.


Enzo

Prost hoor ik zelden positief over Schumacher praten... :-X

flupke3

Ik zit me nog altijd af te vragen of schumi zo succesvol
was geweest indien er in 94 geen bijtanken was ingevoerd
want hij heeft(nog) maar 3 gp gewonnen in een tijdperk zonder
bijtanken.Veel heeft hij ook te danken aan strategiemeester
ros brawn die vaak doorslaggevend was voor winst.Ik heb
senna of prost niet veel gp weten winnen door pitmuurstrategie.

Enzo

Citaat van: flupke3 op 25 januari 2011 - 23:38:01
Ik zit me nog altijd af te vragen of schumi zo succesvol
was geweest indien er in 94 geen bijtanken was ingevoerd
want hij heeft(nog) maar 3 gp gewonnen in een tijdperk zonder
bijtanken.Veel heeft hij ook te danken aan strategiemeester
ros brawn die vaak doorslaggevend was voor winst.Ik heb
senna of prost niet veel gp weten winnen door pitmuurstrategie.


Hmmm, zit wel wat in Flupke....
Denk inderdaad dat Schumacher's rijderskwaliteiten er  niks mee te maken hebben.  ::)

0634

Als je de snelste wagen hebt is het tactisch ook lekker strategieen bedenken hoor. Afgelopen jaar heb ik dan ook geen bijzondere strategieen van Brawn gezien.

Ik heb altijd gedacht dat dat tactische wel enigzins waar is, want ze waren daar toen goed erg in, maar ook enigzins overtrokken is geweest hoor. Was MS weer tweede in een race, ging de leider naar binnen, deed MS nog twee snelle rondjes met een lege tank en kwam vervolgens als eerste weer terug. Zo, ging het heel vaak en strategisch is er natuurlijk weinig moeilijks aan om dat te verzinnen, maar zo werd het wel vaak gezegd.

Franky R.


SDG

http://www.formule1.nl/articleview/16555

Als Schumacher echt zo bijgelovig is, dan zou hij moeten weten dat zowel Lauda als Hakkinen wereldkampioen werden met nummer 8. Terwijl bv. Prost in 1984 met nummer 7 achter het net viste...