GP van Bahrein

Gestart door Supermariobros, 20 april 2009 - 09:41:11

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: Bart VD op 25 april 2009 - 18:26:14
Citaat van: Enzo op 25 april 2009 - 17:20:46
Ferrari's zijn best zwaar.......dat is goed!! 8)
Had wel willen zien hoe snel ze waren geweest als ze net zo licht als Hamilton waren....
Vettel zit er goed bij ten opzichte van de toyota's en de Brawns, theoretisch staat hij er het beste voor.



Dan had Massa maar 1 plaatsje opgeschoven, met Barrichello nog net voor hem.

Ik denk dat ze qua snelheid ergens rond de tijd van Hamilton en Button hadden gezeten 4de of 5de.....

Bart VD

Citaat van: Enzo op 25 april 2009 - 18:37:41
Citaat van: Bart VD op 25 april 2009 - 18:26:14
Citaat van: Enzo op 25 april 2009 - 17:20:46
Ferrari's zijn best zwaar.......dat is goed!! 8)
Had wel willen zien hoe snel ze waren geweest als ze net zo licht als Hamilton waren....
Vettel zit er goed bij ten opzichte van de toyota's en de Brawns, theoretisch staat hij er het beste voor.



Dan had Massa maar 1 plaatsje opgeschoven, met Barrichello nog net voor hem.

Ik denk dat ze qua snelheid ergens rond de tijd van Hamilton en Button hadden gezeten 4de of 5de.....

Het kan natuurlijk iets of wat varieren van circuit tot circuit, maar gemiddeld verlies je bij mijn weten 4 honderdsten per 10 kg.  Dat zou Massa met hetzelfde gewicht als Hamilton dus ongeveer een halve seconde sneller gemaakt hebben, nog steeds bijna 1 tiende onder de tijd van RB.
This space for rent

Enzo

Citaat van: Bart VD op 25 april 2009 - 18:50:20
Citaat van: Enzo op 25 april 2009 - 18:37:41
Citaat van: Bart VD op 25 april 2009 - 18:26:14
Citaat van: Enzo op 25 april 2009 - 17:20:46
Ferrari's zijn best zwaar.......dat is goed!! 8)
Had wel willen zien hoe snel ze waren geweest als ze net zo licht als Hamilton waren....
Vettel zit er goed bij ten opzichte van de toyota's en de Brawns, theoretisch staat hij er het beste voor.



Dan had Massa maar 1 plaatsje opgeschoven, met Barrichello nog net voor hem.

Ik denk dat ze qua snelheid ergens rond de tijd van Hamilton en Button hadden gezeten 4de of 5de.....

Het kan natuurlijk iets of wat varieren van circuit tot circuit, maar gemiddeld verlies je bij mijn weten 4 honderdsten per 10 kg.  Dat zou Massa met hetzelfde gewicht als Hamilton dus ongeveer een halve seconde sneller gemaakt hebben, nog steeds bijna 1 tiende onder de tijd van RB.

Laten we Rubens en Massa eens vergelijken volgens jouw formule, hierbij neem ik aan dat je 10de bedoelde waar je 100ste schreef....

Barrichello  Brawn-Mercedes         1:34.239   649    KG
Massa        Ferrari                         1:34.818   664.5 KG

Verschil in gewicht 15,5 KG  ,dus als Massa 649 KG had gewogen zou dat volgens jouw formule Massa 0,650 sec per rondje sneller moeten maken dan dat hij nu deed met 664,5 KG
Verschil in ronde tijd is 0,579 sec. wat een   1:34,168 maakt, dit zet hem tussen Hamilton en Button op de vijfde plek....


Bart VD

Citaat van: Enzo op 25 april 2009 - 19:56:59
Citaat van: Bart VD op 25 april 2009 - 18:50:20
Citaat van: Enzo op 25 april 2009 - 18:37:41
Citaat van: Bart VD op 25 april 2009 - 18:26:14
Citaat van: Enzo op 25 april 2009 - 17:20:46
Ferrari's zijn best zwaar.......dat is goed!! 8)
Had wel willen zien hoe snel ze waren geweest als ze net zo licht als Hamilton waren....
Vettel zit er goed bij ten opzichte van de toyota's en de Brawns, theoretisch staat hij er het beste voor.



Dan had Massa maar 1 plaatsje opgeschoven, met Barrichello nog net voor hem.

Ik denk dat ze qua snelheid ergens rond de tijd van Hamilton en Button hadden gezeten 4de of 5de.....

Het kan natuurlijk iets of wat varieren van circuit tot circuit, maar gemiddeld verlies je bij mijn weten 4 honderdsten per 10 kg.  Dat zou Massa met hetzelfde gewicht als Hamilton dus ongeveer een halve seconde sneller gemaakt hebben, nog steeds bijna 1 tiende onder de tijd van RB.

Laten we Rubens en Massa eens vergelijken volgens jouw formule, hierbij neem ik aan dat je 10de bedoelde waar je 100ste schreef....

Barrichello  Brawn-Mercedes         1:34.239   649    KG
Massa        Ferrari                         1:34.818   664.5 KG

Verschil in gewicht 15,5 KG  ,dus als Massa 649 KG had gewogen zou dat volgens jouw formule Massa 0,650 sec per rondje sneller moeten maken dan dat hij nu deed met 664,5 KG
Verschil in ronde tijd is 0,579 sec. wat een   1:34,168 maakt, dit zet hem tussen Hamilton en Button op de vijfde plek....



De vergelijking was met Hamilton, niet met Barrichello die last had van verkeer (je gaat me dan ook niet wijsmaken dat een zwaardere McLaren plots sneller is dan een lichtere Brawn).  Het verschil tussen Hamilton en Massa is 12 kilo.  Aan 4 tienden per 10 kilo geeft dat dus een verschil van 48 honderdsten (4,8 tienden).  Dus zou Massa met hetzelfde gewicht als Hamilton afgerond pakweg 1:34.360 gereden hebben, nog steeds bijna 1 tiende trager dan een door verkeer geplaagde RB.
This space for rent

Enzo

Citaat van: Bart VD op 25 april 2009 - 20:27:54
Citaat van: Enzo op 25 april 2009 - 19:56:59
Citaat van: Bart VD op 25 april 2009 - 18:50:20
Citaat van: Enzo op 25 april 2009 - 18:37:41
Citaat van: Bart VD op 25 april 2009 - 18:26:14
Citaat van: Enzo op 25 april 2009 - 17:20:46
Ferrari's zijn best zwaar.......dat is goed!! 8)
Had wel willen zien hoe snel ze waren geweest als ze net zo licht als Hamilton waren....
Vettel zit er goed bij ten opzichte van de toyota's en de Brawns, theoretisch staat hij er het beste voor.



Dan had Massa maar 1 plaatsje opgeschoven, met Barrichello nog net voor hem.

Ik denk dat ze qua snelheid ergens rond de tijd van Hamilton en Button hadden gezeten 4de of 5de.....

Het kan natuurlijk iets of wat varieren van circuit tot circuit, maar gemiddeld verlies je bij mijn weten 4 honderdsten per 10 kg.  Dat zou Massa met hetzelfde gewicht als Hamilton dus ongeveer een halve seconde sneller gemaakt hebben, nog steeds bijna 1 tiende onder de tijd van RB.

Laten we Rubens en Massa eens vergelijken volgens jouw formule, hierbij neem ik aan dat je 10de bedoelde waar je 100ste schreef....

Barrichello  Brawn-Mercedes         1:34.239   649    KG
Massa        Ferrari                         1:34.818   664.5 KG

Verschil in gewicht 15,5 KG  ,dus als Massa 649 KG had gewogen zou dat volgens jouw formule Massa 0,650 sec per rondje sneller moeten maken dan dat hij nu deed met 664,5 KG
Verschil in ronde tijd is 0,579 sec. wat een   1:34,168 maakt, dit zet hem tussen Hamilton en Button op de vijfde plek....



De vergelijking was met Hamilton, niet met Barrichello die last had van verkeer (je gaat me dan ook niet wijsmaken dat een zwaardere McLaren plots sneller is dan een lichtere Brawn).  Het verschil tussen Hamilton en Massa is 12 kilo.  Aan 4 tienden per 10 kilo geeft dat dus een verschil van 48 honderdsten (4,8 tienden).  Dus zou Massa met hetzelfde gewicht als Hamilton afgerond pakweg 1:34.360 gereden hebben, nog steeds bijna 1 tiende trager dan een door verkeer geplaagde RB.

Op het moment dat je een vergelijking maakt tussen twee coureurs op basis van hun gewicht en laptime krijg je geen reeel beeld.
Je vergeet dan inderdaad de variabelen, verkeer, rijmanskunst, bandencondities en baancondities.
Het is dus redelijk relatief, meer een indicator.
Maar wel leuk om een beetje proberen in te schatten wie waar staat, je kan dan een prestatie uitslag maken op basis van de rondetijden in combinatie met het gewicht.
Denk dat je dan een heel andere top tien krijgt.

edwin291

ff, een vraagje tussen door heeft Alonso Kers?
Proud to be an Alonso fan!!!

TheIceman

Laatste gok:

1. GLO
2. VET
3. BUT

meatball

Citaat van: Luc. op 26 april 2009 - 13:30:36
Laatste gok:

1. GLO
2. VET
3. BUT
Ik verwacht vettel toch voor Glock,
1 Vettel
2 Button
3 Trulli
Dit verwacht ik nu na de kwali.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

DJKEVKE

Komtie dan he ;)

1: Glock
2: Trulli
3: Barrichello
Je krijgt geen hoofdpijn van drank maar van nadenken.

TimoGlockfan

Timo's nieuwe helm.

FerrariMan

En Rubens speelt weer pinball in het veld, niet de eerste maal dit seizoen.

Jasper

#86
Glock heeft de race al zeker verloren aan Trulli ondertussen, serieus verschil na de pitstops.

Edit: en Button 3.8s sneller dan Trulli nu, dus hij zal na de pitstops wel eerst blijven.

TheIceman

Citaat van: Jasper op 26 april 2009 - 14:25:44
Glock heeft de race al zeker verloren aan Trulli ondertussen, serieus verschil na de pitstops.

Jarno zal wel waarschijnlijk een ronde of drie eerder naar binnen moeten.

meatball

Ferrari is weer slecht  >:( Vettel is weer zeer goed maar de BrawnGP is te snel vrees ik
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

TheIceman

Citaat van: meatball op 26 april 2009 - 14:41:58
Ferrari is weer slecht  >:( Vettel is weer zeer goed maar de BrawnGP is te snel vrees ik

Zie je Kimi niet meer als Ferraririjder?