Man van de race

Gestart door Arthur, 15 mei 2016 - 17:38:30

« vorige - volgende »

Wie was de man van de wedstrijd.

Max Verstappen
16 (88.9%)
Kimi Raikkonen
1 (5.6%)
Daniil Kvyat
0 (0%)
Daniel Ricciardo
0 (0%)
Sebastian Vettel
0 (0%)
Felipe Massa
0 (0%)
Valteri Bottas
0 (0%)
Carlos Sainz
1 (5.6%)
Lewis Hamilton
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Wings

Dat zeker. Als ik de FIA was zou ik Mercedes verbannen voor de rest van het seizoen. ;)

Matthijs

Citaat van: Arthur op 15 mei 2016 - 22:26:54
Dat vond Ricciardo ook las ik. Hij wilde niet vervelend doen maar snapte niet waarom hij niet de 2 stops strategie kreeg terwijl hij de leider in de wedstrijd was....
Omdat een driestopper op papier de betere was volgens mij. Volgens mij stond Verstappen namelijk op de alternatieve, risicovolle strategie. Ook de eerste rijder van Ferrari (naelijk Vettel), stond op een driestopper. Nu kan Ricciardo wel gaan piepen dat hij op de 'slechtere' strategie stond, maar dat was vooraf helemaal niet duidelijk.

Tuesday

Citaat van: Wings op 15 mei 2016 - 22:26:03
Citaat van: Tuesday op 15 mei 2016 - 22:05:36
maar waren het echt fouten? of gewoon pech?

Fouten. Dat is geen pech. Ik vind het geen pech. In mijn optiek is pech een negatieve gebeurtenis waar een rijder, in beginsel, geen (of héél weinig) invloed op heeft zoals een technisch malheur. Maar gebeurt er iets terwijl een rijder zelf aan het stuur draait en de pedalen bedient vind ik dat niet per definitie pech. Als een rijder eenzijdig wordt aangereden natuurlijk wel. In dit geval plaatst Lewis een aanval terwijl Nico instuurt. Race-incident maar wel één die te voorkomen was. Beiden vond ik een toefje te agressief. Prima verder en no hard feelings maar je kan in mijn optiek niet beweren dat beiden hier geen invloed op hadden.
tja, t is maar net hoe je het wilt noemen. Laten we het op ongelukkig houden dan. Rosberg had een knopje verkeerd staan blijkbaar en Hamilton had wederom geen geweldige start/1e bocht, maar bij het incident is het gewoon een samenloop van omstandigheden waarbij in mijn ogen geen schuldige valt aan te wijzen. Het had Max ook kunnen gebeuren

Van Wijk

Citaat van: Arthur op 15 mei 2016 - 22:26:54
Dat vond Ricciardo ook las ik. Hij wilde niet vervelend doen maar snapte niet waarom hij niet de 2 stops strategie kreeg terwijl hij de leider in de wedstrijd was....
Dat Raikkonen zijn banden heel goed kan managen was al langer bekend, echter dat Max dit ook kan en kon hebben ze alleen maar van data gegevens.
Vandaar de pitstop strategieën bij beide coureurs. Zowel voor Max als Kimi pakte dit goed uit.
Al had ik wel het idee dat  Kimi zoiets had van, ik gun het die jongen en met P2 en P3 voor Ferrari ( terwijl mercedes er uit ligt ) pakken we heel veel punten in constructeurs kampioenschap ,laat ik maar geen risico's nemen.
Man van de race uiteraard Max, met een welverdiende 2de plaats voor Kimi.s

Tuesday

Citaat van: Van Wijk op 15 mei 2016 - 23:25:08
Citaat van: Arthur op 15 mei 2016 - 22:26:54
Dat vond Ricciardo ook las ik. Hij wilde niet vervelend doen maar snapte niet waarom hij niet de 2 stops strategie kreeg terwijl hij de leider in de wedstrijd was....
Dat Raikkonen zijn banden heel goed kan managen was al langer bekend, echter dat Max dit ook kan en kon hebben ze alleen maar van data gegevens.
Vandaar de pitstop strategieën bij beide coureurs. Zowel voor Max als Kimi pakte dit goed uit.
Al had ik wel het idee dat  Kimi zoiets had van, ik gun het die jongen en met P2 en P3 voor Ferrari ( terwijl mercedes er uit ligt ) pakken we heel veel punten in constructeurs kampioenschap ,laat ik maar geen risico's nemen.
Man van de race uiteraard Max, met een welverdiende 2de plaats voor Kimi.s
Ricciardo had weg moeten rijden bij Max. Nu was het logisch dat ze de strategie op deze manier splitsten. Bij Ferrari deden ze het overigens precies andersom, die kozen met hun eerste rijder een aanvallende strategie omdat ze achter Red Bull zaten. Belachelijk korte 2e en 3e stint trouwens van Vettel, op mediums nog wel. Wederom een kans op overwinning verkwanseld.

Jozef

#35
Citaat van: Wings op 15 mei 2016 - 22:03:17
CitaatJammer genoeg ben je de voorbije twee dagen duidelijk uit op conflict en pik je er weer een passage uit om op te reageren. Mag ik je vragen om een ander slachtoffer of een ander forum te zoeken om deze spelletjes te spelen?

Schei toch eens uit met jezelf een slachtofferrol aan te meten. Ik ben het oneens met je standpunt en deel dat. Meer is er niet. Verder reageer ik net zo vaak op je als ik vind dat ik moet doen. En de keren dat ik het oneens ben met een uitspraak zal ik dat niet nalaten. Nu niet, morgen niet, nooit niet.

Dan mag je dat leren te doen zonder "hahahaha meen je dit serieus" of onzin als "het is een feit dat jouw uitspraak niet klopt" om die dan ook nog op te volgen met "jij doet alsof je een patent hebt op de waarheid" (pot, ketel). En je mag ook leren te stoppen met, wanneer de strijdbijl al begraven is, toch nog tweemaal te proberen om me nog een keer uit mijn tent te lokken (dan heb ik het niet over deze topic maar over zaterdag). Ik begrijp dat je dat normaal gesproken met Folkert deed en nu misschien niet meer durft en iemand anders nodig hebt om te sparren, maar ik ben toch echt van plan om mij hier verder op een normale manier te gedragen. Deze post is de laatste uitzondering daarop, om maar even mijn positie duidelijk te maken.

Edit: mijn excuses aan de andere forummers, maar ik zie dit als een nodige post om te voorkomen dat er zich in de toekomst nog meer vervelende situaties voordoen

Robbert65

Euhm, wat was de vraag? Man van de race?   

Ik denk die gast die nieuwe die goser die won. Hoe heet ie.... Waarom ben ik zo aan het feesten geweest? Hey! ik ga slapen, ik kijk morgen el verder, oké?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Jozef op 16 mei 2016 - 00:49:43
Dan mag je dat leren te doen zonder "hahahaha meen je dit serieus" of onzin als "het is een feit dat jouw uitspraak niet klopt" om die dan ook nog op te volgen met "jij doet alsof je een patent hebt op de waarheid" (pot, ketel). En je mag ook leren te stoppen met, wanneer de strijdbijl al begraven is, toch nog tweemaal te proberen om me nog een keer uit mijn tent te lokken (dan heb ik het niet over deze topic maar over zaterdag). Ik begrijp dat je dat normaal gesproken met Folkert deed en nu misschien niet meer durft en iemand anders nodig hebt om te sparren, maar ik ben toch echt van plan om mij hier verder op een normale manier te gedragen. Deze post is de laatste uitzondering daarop, om maar even mijn positie duidelijk te maken.

Welke positie Jozef? Verder een prima aanval op mij als persoon maar het zal je niet verbazen dat ik daar niet van onder de indruk ben en niet terugkom op dat wat ik eerder schreef. Ik reageer op wie en wanneer ik dat wil. En hoe ik dat doe ligt aan de persoon zelf. Als jij, zonder dat er een discussie woedt, schrijft dat Rosberg schuldig is en je post eindigt met punt ga ik niet vriendelijk verzoeken of ik daar een andere mening aan mag overhouden maar schrijf ik dat ik dat onzin vind. Dat krijg je net zo ongezouten als dat jij hem plaatst. Dat geldt ook wanneer je discussies wilt eindigen dat wanneer je dingen anders ziet, jij niet reageert. Prima dat jij je zo denkt te kunnen opstellen maar ik ben daar niet van onder de indruk en doe daar zeker niet aan mee. Hoe ik op jou reageer heb je zelf in de hand. Daar laat ik het ook bij wat betreft ons onderonsje.

CitaatEdit: mijn excuses aan de andere forummers, maar ik zie dit als een nodige post om te voorkomen dat er zich in de toekomst nog meer vervelende situaties voordoen

Datzelfde geldt ook voor mijn reactie hierboven. Hopende op jullie begrip wens ik jullie een fijne nachtrust toe! Al zal dat wel moeilijk worden na de exceptionele race van Max!

Wings

Citaat van: Robbert65 op 16 mei 2016 - 01:01:02
Euhm, wat was de vraag? Man van de race?   

Ik denk die gast die nieuwe die goser die won. Hoe heet ie.... Waarom ben ik zo aan het feesten geweest? Hey! ik ga slapen, ik kijk morgen el verder, oké?

Jij ook al! Heerlijk toch! Hoewel ik bang ben dat hij niet meer zo toegankelijk is als toen hij bij Toro Rosso reed. Dat vind ik dan wel weer jammer. Maar goed, ik zal er mee moeten dealen. Volgens mij heb ik al gepost dat ik Max de man van de race vind (zo niet bij deze). De manier waarop hij Kimi achter zich hield vond ik overweldigend en weloverwogen. Het is niet zo dat de Red Bull daar louter harder loopt. Max heeft races teruggekeken en bijvoorbeeld gezien waar een Maldonado zijn voordeel pakt. Waar fractioneel eerder remmen om eerder op het gas te kunnen en een betere exit te hebben? Dan ben je gewoon goed bezig in mijn optiek. Dat de Mercedessen elkaar eraf rossen ten spijt. Overigens las ik dat doordat Max zo constant rijdt het goed in te schatten is hoe lang zijn banden mee gaan. Als dat fluctueert schijnt het veel moeilijker te zijn. Ik zal eens zoeken of ik dat wat concreter krijg. Maar Max voor mij. 

Fietser

Citaat van: Matthijs op 15 mei 2016 - 23:00:16
Citaat van: Arthur op 15 mei 2016 - 22:26:54
Dat vond Ricciardo ook las ik. Hij wilde niet vervelend doen maar snapte niet waarom hij niet de 2 stops strategie kreeg terwijl hij de leider in de wedstrijd was....
Omdat een driestopper op papier de betere was volgens mij. Volgens mij stond Verstappen namelijk op de alternatieve, risicovolle strategie. Ook de eerste rijder van Ferrari (naelijk Vettel), stond op een driestopper. Nu kan Ricciardo wel gaan piepen dat hij op de 'slechtere' strategie stond, maar dat was vooraf helemaal niet duidelijk.
Mee eens dat de driestopper op voorhand de betere strategie leek. Maar ik begrijp best dat Ricciardo zo pal na de race naar redenen zocht. (Ik noem dat geen 'piepen'.) Hij had m.i. het gevoel dat hij hier had kunnen/moeten winnen. Hij leidde de race langdurig en aan het eind had hij - na Kvyat! - het beste tempo. En als hij dan uiteindelijk niet eens het podium haalt, mag de sportman in hem best teleurgesteld reageren. Hij deed dat overigens best sympathiek.

Eigenlijk lag het euvel van de driestoppers bij dit circuit, waar bijna niet in te halen valt. Om die reden ben ik een fan van de meeste Tilke-circuits, maar dat zullen de meesten wel anders zien. 

Tessa

Ja, Kvyat was inderdaad de man van de race.

Hij heeft een gigantische teleurstelling overwonnen én in een B-wagen de snelste ronde tijd neergezet. Woot!  8)

FolkertE

Citaat van: Fietser op 16 mei 2016 - 08:58:56
Citaat van: Matthijs op 15 mei 2016 - 23:00:16
Citaat van: Arthur op 15 mei 2016 - 22:26:54
Dat vond Ricciardo ook las ik. Hij wilde niet vervelend doen maar snapte niet waarom hij niet de 2 stops strategie kreeg terwijl hij de leider in de wedstrijd was....
Omdat een driestopper op papier de betere was volgens mij. Volgens mij stond Verstappen namelijk op de alternatieve, risicovolle strategie. Ook de eerste rijder van Ferrari (naelijk Vettel), stond op een driestopper. Nu kan Ricciardo wel gaan piepen dat hij op de 'slechtere' strategie stond, maar dat was vooraf helemaal niet duidelijk.
Mee eens dat de driestopper op voorhand de betere strategie leek. Maar ik begrijp best dat Ricciardo zo pal na de race naar redenen zocht. (Ik noem dat geen 'piepen'.) Hij had m.i. het gevoel dat hij hier had kunnen/moeten winnen. Hij leidde de race langdurig en aan het eind had hij - na Kvyat! - het beste tempo. En als hij dan uiteindelijk niet eens het podium haalt, mag de sportman in hem best teleurgesteld reageren. Hij deed dat overigens best sympathiek.

Eigenlijk lag het euvel van de driestoppers bij dit circuit, waar bijna niet in te halen valt. Om die reden ben ik een fan van de meeste Tilke-circuits, maar dat zullen de meesten wel anders zien.
Mee eens, zo horen we Hamilton, Rosberg, Alonso en Vettel ook altijd "piepen." Laat ze lekker, ik vind het prachtig.

Robbert65

Ja duh. Er reden er een paar best aardig, Kvyat, Massa herstelde zich goed (moest gvd ook wel, de dakhaas) en Räikönnen... maar Max is de ware held. Niet man van de wedstrijd, maar een ware, wereldwijde HELD van de Formule 1.

@Tuesday: doe toch maar een polletje vind je niet, zo unaniem zijn we niet ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

FolkertE

Citaat van: Robbert65 op 16 mei 2016 - 10:16:53
Ja duh. Er reden er een paar best aardig, Kvyat, Massa herstelde zich goed (moest gvd ook wel, de dakhaas) en Räikönnen... maar Max is de ware held. Niet man van de wedstrijd, maar een ware, wereldwijde HELD van de Formule 1.

@Tuesday: doe toch maar een polletje vind je niet, zo unaniem zijn we niet ;)
Het was Arthur die het topic opende.

Maar heb polletje toegevoegd, maar ging fout. Drukte op enter en toen werd hij geplaatst. Hoe kan ik het aanpassen?

Fietser

Citaat van: Tessa op 16 mei 2016 - 09:28:30
Ja, Kvyat was inderdaad de man van de race.

Hij heeft een gigantische teleurstelling overwonnen én in een B-wagen de snelste ronde tijd neergezet. Woot!  8)

Uhh..., ik begrijp je bericht niet goed. En misschien komt dat doordat ik de term 'Woot' niet machtig ben. En datzelfde geldt smiley-hiërogliefen. Overigens lijkt jouw 'inderdaad' er een beetje op dat ik ergens heb beweerd dat Kvyat de man van de race was. Maar wellicht is het allemaal een vorm van ironie die de autist in mij niet begrijpt. In dat geval: sorry.