Man van de race

Gestart door Arthur, 15 mei 2016 - 17:38:30

« vorige - volgende »

Wie was de man van de wedstrijd.

Max Verstappen
16 (88.9%)
Kimi Raikkonen
1 (5.6%)
Daniil Kvyat
0 (0%)
Daniel Ricciardo
0 (0%)
Sebastian Vettel
0 (0%)
Felipe Massa
0 (0%)
Valteri Bottas
0 (0%)
Carlos Sainz
1 (5.6%)
Lewis Hamilton
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Robbert65

Citaat van: FolkertE op 16 mei 2016 - 10:23:54
Citaat van: Robbert65 op 16 mei 2016 - 10:16:53
Ja duh. Er reden er een paar best aardig, Kvyat, Massa herstelde zich goed (moest gvd ook wel, de dakhaas) en Räikönnen... maar Max is de ware held. Niet man van de wedstrijd, maar een ware, wereldwijde HELD van de Formule 1.

@Tuesday: doe toch maar een polletje vind je niet, zo unaniem zijn we niet ;)
Het was Arthur die het topic opende.

Maar heb polletje toegevoegd, maar ging fout. Drukte op enter en toen werd hij geplaatst. Hoe kan ik het aanpassen?

Geregeld!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tessa


Arthur

Citaat van: Robbert65 op 16 mei 2016 - 10:30:59
Citaat van: FolkertE op 16 mei 2016 - 10:23:54
Citaat van: Robbert65 op 16 mei 2016 - 10:16:53
Ja duh. Er reden er een paar best aardig, Kvyat, Massa herstelde zich goed (moest gvd ook wel, de dakhaas) en Räikönnen... maar Max is de ware held. Niet man van de wedstrijd, maar een ware, wereldwijde HELD van de Formule 1.

@Tuesday: doe toch maar een polletje vind je niet, zo unaniem zijn we niet ;)
Het was Arthur die het topic opende.

Maar heb polletje toegevoegd, maar ging fout. Drukte op enter en toen werd hij geplaatst. Hoe kan ik het aanpassen?

Geregeld!

Goed bezig! Nu ook Cijfer voor de race beschikbaar  :)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Citaat van: Robbert65 op 16 mei 2016 - 10:30:59
Citaat van: FolkertE op 16 mei 2016 - 10:23:54
Citaat van: Robbert65 op 16 mei 2016 - 10:16:53
Ja duh. Er reden er een paar best aardig, Kvyat, Massa herstelde zich goed (moest gvd ook wel, de dakhaas) en Räikönnen... maar Max is de ware held. Niet man van de wedstrijd, maar een ware, wereldwijde HELD van de Formule 1.

@Tuesday: doe toch maar een polletje vind je niet, zo unaniem zijn we niet ;)
Het was Arthur die het topic opende.

Maar heb polletje toegevoegd, maar ging fout. Drukte op enter en toen werd hij geplaatst. Hoe kan ik het aanpassen?

Geregeld!
Top, thanks. Maar kon ik dat zelf ook doen, of is dat een functie waar ik (nog) geen toegang voor heb?

Robbert65

jawel, de knop bewerk poll aanklikken. en dan voortaan optie toevoegen gebruiken en niet op enter douwen, want dan plaatst-ie m meteen ;-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

FolkertE

Hehe, ja de enter was een reflex, was eigenlijk niet de bedoeling.

Maar ik zie geen knopje "Edit poll" staan.

Matthijs

Citaat van: Fietser op 16 mei 2016 - 08:58:56
Citaat van: Matthijs op 15 mei 2016 - 23:00:16
Citaat van: Arthur op 15 mei 2016 - 22:26:54
Dat vond Ricciardo ook las ik. Hij wilde niet vervelend doen maar snapte niet waarom hij niet de 2 stops strategie kreeg terwijl hij de leider in de wedstrijd was....
Omdat een driestopper op papier de betere was volgens mij. Volgens mij stond Verstappen namelijk op de alternatieve, risicovolle strategie. Ook de eerste rijder van Ferrari (naelijk Vettel), stond op een driestopper. Nu kan Ricciardo wel gaan piepen dat hij op de 'slechtere' strategie stond, maar dat was vooraf helemaal niet duidelijk.
Mee eens dat de driestopper op voorhand de betere strategie leek. Maar ik begrijp best dat Ricciardo zo pal na de race naar redenen zocht. (Ik noem dat geen 'piepen'.) Hij had m.i. het gevoel dat hij hier had kunnen/moeten winnen. Hij leidde de race langdurig en aan het eind had hij - na Kvyat! - het beste tempo. En als hij dan uiteindelijk niet eens het podium haalt, mag de sportman in hem best teleurgesteld reageren. Hij deed dat overigens best sympathiek.

Eigenlijk lag het euvel van de driestoppers bij dit circuit, waar bijna niet in te halen valt. Om die reden ben ik een fan van de meeste Tilke-circuits, maar dat zullen de meesten wel anders zien.

Je hebt gelijk, piepen is niet het goede woord. Maar toch lijkt hij zijn team de schuld te geven dat hij niet heeft gewonnen, terwijl hij nota bene op de (vooraf bepaalde weliswaar) voorkeurstrategie zat.

Verstappen zat op een alternatieve strategie en die pakken soms beter uit dan de voorkeursstrategie. Kan me niet voorstellen dat Ricciardo vooraf van strategie had willen ruilen.

Arthur

Je wilt vooraf altijd de beste strategie en dat zal waarschijnlijk die 3 stops zijn geweest. Als het dan anders uitpakt is het niet anders. Tijdens de race kun je enkel switchen mits daar de mogelijkheid voor is. Je kunt je er enkel bij neerleggen dat het niet heeft gewerkt. Dat het vervolgens bij je teamgenoot wel werkt met de alternatieve strategie is dan zuur.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Wat ik van Ricciardo begreep is dat het plan altijd een 2 stopper is geweest,  maar dat dat tijdens de race is veranderd om te anticiperen op Vettel. (Horner.)

C.G. de Beaufort

Citaat van: FolkertE op 16 mei 2016 - 22:51:53
Wat ik van Ricciardo begreep is dat het plan altijd een 2 stopper is geweest,  maar dat dat tijdens de race is veranderd om te anticiperen op Vettel. (Horner.)

Klopt.

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/339387/analyse-hoe-verstappen-de-grand-prix-van-spanje-won/

Groet,

C.G. de Beaufort

Jehoentelaar

Hamilton, reed subliem.

rafael25


FolkertE

Citaat van: Jehoentelaar op 16 mei 2016 - 23:59:34
Hamilton, reed subliem.
Dankzij hem is het inderdaad wel een festijn geworden.

Sabai

Citaat van: FolkertE op 17 mei 2016 - 14:54:29
Citaat van: Jehoentelaar op 16 mei 2016 - 23:59:34
Hamilton, reed subliem.
Dankzij hem is het inderdaad wel een festijn geworden.

Idd voor mij de man van de race  :)