Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - MisterY

#1
Autoforum / Spectaculaire Audi Le Mans!
09 september 2003 - 02:01:16


CitaatOok bij de Audi is de koek nog niet op. In Frankfurt wordt de Le Mans quattro concept car ten tonele gevoerd met de V10 biturbo FSI middenmotor met 610 pk.

Drie keer een 24-uursrace winnen is al een hattrick, die Audi de laatste jaren tijdens in Le Mans heeft volbracht. Op dat succes borduurt Audi lustig voort met de Le Mans quattro concept car. De blauwe racewagen ziet eruit alsof hij zó weer goed zal zijn voor nieuwe successen. De nieuwe versie is 4,37 m lang, 1,90 m breed en 1,25 m hoog. De wielbasis meet 2,65 m en biedt plaats aan een verrassend ruime cockpit en daarachter de in de lengterichting geplaatste V10 biturbomotor met FSI directe injectie. De motor levert 610 pk bij 6800 tpm en heeft een maximum koppel van 750 Nm bij 1750 tpm tot maar liefst 5800 tpm.Aan de achterzijde van de deuren zitten grote luchtinlaten voor de motor, remmen oliekoeler en intercooler. De auto heeft permanente vierwielaandrijving, die de aandrijfkracht varieert, gebaseerd op een verhouding van 40:60. De snelle Audi accelereert in 3,7 s van 0-100 km/h en in 10,8 s van 0-200 km/h.
Opvallend is de grille in trapezevorm, die wordt geflankeerd door grote luchtinlaten. De auto is gebouwd op een aluminium space frame en de body is van aluminium en koolstofvezel. Ondanks het gebruik van deze lichte materialen weegt de auto altijd nog 1530 kg.
bron: www.autoweek.nl
#2
Autoforum / De Golf GTI komt terug!
09 september 2003 - 01:56:27





CitaatEr is over de nieuwe Golf al heel wat geschreven, nog vóór hij in Frankfurt op het podium staat. Maar VW laat er geen gras over groeien en geeft aan dat er ook weer een GTI op komst is aan de hand van een studiemodel, dat óók op de IAA te zien is.

De eerste Golf GTI kwam al weer bijna 30 jaar geleden op de markt, in 1975. Hij was de oervader van alle GTI's van andere merken. Geen wonder natuurlijk dat Volkswagen ook van de Golf V weer een GTI-versie gaat uitbrengen. De voorloper van die nieuwe versie laat VW nu zien in de vorm van een ontwerpstudie. Daarbij is de geschiedenis niet vergeten en is de concept car gespoten in dezelfde kleur rood als de eerste GTI. Daarom ook heeft hij een zwarte grille met een rode rand en is hij duidelijk te onderscheiden van de andere versies van de Golf V. Net als destijds heeft hij zwarte bumpers en spatbordverbreders, zwarte strepen op de zijkanten,  en een zwarte omranding van de achterruit, en een sterk geaccentueerde dakspoiler en verchroomde uitlaateindstukken.
Net als bij de concept R die op 1 september werd onthuld, heeft de GTI een voorpartij met een duidelijke v-vorm. Grote luchtinlaten in de bumper moeten zorgen voor de luchttoevoer naar de nieuwe FSI-Turbomotor.
In deze ontwerpstudie heeft VW ook het interieur van de nodige retro-GTI-trekjes voorzien. Zo zijn de sportstoelen bekleed met zwarte stof met gekleurde strepen, heeft het sportstuur drie dubbele spaken en heeft de knop van de schakelpook de vorm van een golfbal.
De dorpellijsten, pedalen en voetensteun zijn van geborsteld aluminium. GTI-logo's ontbreken in dit showmodel evenmin. Ze zijn verwerkt in de hoofdsteunen en in de verticale spaken van het net leer beklede stuur.
Welke krachtbron Volkswagen precies voor ogen heeft om in de GTI te bouwen, is nog niet bekend. Wél zegt VW dat het een FSI-turbomotor is met 200 pk, die is gekoppeld aan de DSG-bak  Hoe groot de kans is dat hij komt? Groot. Volkswagen is bezig met tests en voorbereidingen en hoopt op de Salon in Parijs, volgend jaar september de productieversie te laten zien.
bronnen: www.autoweek.nl en www.autovisie.nl
#3
Autoforum / Volkswagen Roadster Concept-R
07 september 2003 - 03:17:59
Sommige mensen denken hier toch wel in echt enge zin. VW brengt nu eens een mooie en sportieve roadster uit en dan krijgen ze het commentaar, past niet bij het imago, jammer van het VW-teken,... :roll:  :x
In plaats van blij te zijn om te zien dat VW met het nieuwe management mee evolueert met de concurrentie. Het is algemeen geweten dat VW in de toekomst nog meer fun-auto's op de markt zal brengen. De Polo Fun en deze Roadster zijn al een voorteken. En ze mogen trots zijn dat ze het VW-embleem mogen dragen, want dit is nog steeds een merk met een ijzersterk imago!
Hij zal hoogstwaarschijnlijk samen worden gebouwd met de Seat Tango. Geen directe concurrentie voor de TT, want de opvolger daarvan wordt een slagje groter.
En i.p.v. met goedkope argumenten dit produkt af te breken, zeg ik chapeau VW, doe a.u.b. zo verder! :wink:
#4
Autoforum / Volkswagen Roadster Concept-R
03 september 2003 - 03:05:20
Op het IAA-autosalon in Frankfurt presenteert Volkswagen een roadster op basis van de nieuwe Golf. Voorlopig is het nog een conceptcar, maar de kans op productie zit er dik in.




CitaatVolkswagen zal volgende week in Frankfurt een prototype van een roadster onthullen. De motor van de Concept R zit achter de inzittenden.

De Concept R laat zien welke richting Volkswagen op wil met sportief getinte auto´s. De roadster zou binnen een paar jaar productierijp kunnen zijn, maar over eventuele productieplannen is nog niets bekend.
De 265 pk sterke 3,2-liter V6-middenmotor drijft de achterwielen aan en dat is tamelijk uniek voor een Volkswagen. De 3,2-liter V6 is gekoppeld aan Volkswagen"s en Audi´s nieuwe DSG-bak, die onlangs al in de Audi A3 en TT werd voorgesteld. Deze 6-trapsautomaat is dankzij een dubbele koppeling in staat razendsnel op te schakelen. De acceleratie van 0 naar 100 km/h kan in slechts 5,3 seconden afgewerkt worden. De topsnelheid is afgeregeld op 250 km/h, zonder begrenzer is een theoretische 269 km/h mogelijk.
De 4,16 meter lange en 1,78 meter brede tweezitter heeft ongeveer de afmetingen van een Golf, maar is met een hoogte van 1,25 meter natuurlijk een stuk lager. De stoelen in de auto laten zich met geen mogelijkheid verstellen. In plaats daarvan zijn het instrumentencluster, het stuurwiel en de pedalen verstelbaar. De stoelen zijn opgevuld met een speciaal soort foam dat zich aangepast aan de vorm van het lichaam. Bovendien is de hardheid van de stoelen instelbaar.
Verantwoordelijk voor het ontwerp is de 44-jarige Murat Günak, die eind vorig jaar het nieuwe hoofd van de ontwerp-afdeling bij VW, Skoda en Bentley is. Hij heeft hiervoor bij Mercedes meegewerkt aan het ontwerp van de Maybach, SLR, SLK, M-klasse en A-klasse. Ook werkte hij bij Peugeot, waar hij verantwoordelijk was voor het ontwerp van de 206 en 607.
bron: www.autoweek.nl
#5
Autoforum / Nieuwe Opel?
27 augustus 2003 - 04:21:52
Citaat van: ericNog een nadeel, hier in mijn buurt is geen enkele verdeler te vinden. :(

Dit is de dichtsbijzijnde Subaru-verdeler voor Bruggelingen  :wink: :

Garage Van Heste
Aartrijkestraat, 92
8211  Aartrijke (Zedelgem)
Tel. (050) 20 93 61
Fax. (050) 24 02 10
#6
Autoforum / Volkswagen kiest voor de fun!
21 augustus 2003 - 00:02:34
Nieuwe versies van de VW Polo: de Polo "Fun" en de Polo "Berline"

De Polo Fun is te herkennen aan zijn bijzondere bumpers en chroomkleurige dakrails. In tegenstelling tot de gewone Polo, krijgt de Fun stoere, grijze bumpers, wielkastbescherming en dorpems. Hij staat ook 20mm hoger op zijn poten. Verder krijgt hij 17-inch lichtmetalen wielen met banden in de maat 215/40 ZR17. Het interieur van de Fun is onder meer uitgerust met bijzondere stoffen en sportstoelen. Deze uitvoering komt beschikbaar met vier benzinemotoren met een vermogen van 40 kW/55 pk tot 74 kW/100 pk (waaronder ook een FSI) en met twee diesels met 55 kW/75 pk en 74kW/100 pk.





Een andere nieuwe Polo-versie, met wat minder fun, is de berline. Het is nog niet zeker of hij naar België komt, maar hij zal toch te zien zijn op de IAA in Frankfurt binnen 2 weken. Vanaf de B-stijl is deze versie opnieuw ontwikkeld. Daardoor was het mogelijk de lijn onder de zijruiten iets naar achteren te laten oplopen, wat bijdraagt aan een dynamischer uiterlijk. De 28 cm grotere lengte van de Polo sedan komen volledig ten goede aan de achterpassagiers en aan de bagageruimte, die een inhoud heeft van 432 liter. De nieuwe versie komt vanaf de herfst al op de markt met vier motoren: twee diesels met 47 en 55 kW en twee benzinemotoren met 55 en 74 kW.



Ander Polo-nieuws: de Polo is nu ook verkrijgbaar met de TDI-motor met 130 pk!

bron: www.autoweek.nl
#7
Autoforum / De nieuwe VW Golf V
03 augustus 2003 - 06:03:29
Citaat van: eric
Citaat van: KorneevIk vind hem heel netjes eruit zien, heeft wat weg van de peugeot 307 als je het mij vraagt...

Welkom Korneev bij F1 Pits...of moet ik zeggen de geschifte bende. :wink:  :lol:

Inderdaad de nieuwe Golf heeft wat van de 307, ik denk dat de autoconstructeurs hun inspiratie aan het kwijtgeraken zijn...

Ieder automerk pakt wel iets over van een ander merk... :?

Deze gelijkenis is eenvoudig te verklaren. De Peugeot 307 heeft veel elementen van de Golf IV overgenomen (achterlichten, kenmerkende C-stijl,...) en een nieuwe Golf blijft steeds zijn specifieke kenmerken, zoals die C-stijl, behouden. En het wordt nog duidelijker als je het volgende leest:

CitaatDe Golf V is, zoals te verwachten was, een evolutionair model. Geen Mégane-achtige fratsen bij Volkswagen. Of zoals designer Murat Günak (die voor hij bij Volkswagen werkte bij Peugeot medeverantwoordelijk was voor de 307!) het zei: ,,We wilden een nieuwe Golf ontwerpen, en niet een nieuwe auto."
#8
Autoforum / De nieuwe VW Golf V
03 augustus 2003 - 05:46:00
Die Golf IV opgezet door WestWing is er echt over. Da's een echte Johnny-bak! Geef mij maar een discreet opgezette Golf, een met niet te veel spel aan. Die nieuwe Golf V bijvoorbeeld met zijn lichtmetalen velgen (zie foto op pagina 1) vind ik wel mooi. Ik zou wel de driedeurs prefereren.
#9
Autoforum / Weer een nieuwe Porsche.
03 augustus 2003 - 05:39:04
Goedkope Porsches zullen helaas nog een droom blijven. Porsche is nog steeds een zeer winstgevend merk! :wink:
#10
Autoforum / Re: gezocht
23 juli 2003 - 20:41:01
Citaat van: ericIk zoek een site waar ik tests kan vinden van auto´s, ik zou in 2004 een nieuwe wagen willen aanschaffen en wil eerst weten wat de testen uitwijzen.

Iemand?

Hier nog enkele sites waar je testverslagen kunt terugvinden:
www.autoweek.nl
www.autozine.nl
www.autogids.nl
#11
Autoforum / De nieuwe VW Golf V
22 juli 2003 - 18:08:31
Dit zijn ze dan, de eerste officiële foto's van de nieuwe VW Golf:





foto's: www.autoweek.nl en www.autovisie.nl

De Golf V is, zoals te verwachten was, een evolutionair model. Geen Mégane-achtige fratsen bij Volkswagen. Of zoals designer Murat Günak (die voor hij bij Volkswagen werkte bij Peugeot medeverantwoordelijk w as voor de 307!) het zei: ,,We wilden een nieuwe Golf ontwerpen, en niet een nieuwe auto."

En onmiskenbaar Golf is de boreling uit Wolfsburg, met het kenmerkende profiel en de karakteristieke C-stijl als bakens. De koplampclusters en achterlichten vertonen de nodige overeenkomsten met die van de Phaeton. De motorkap heeft twee opvallende welvingen gekregen die van de A-stijl breed uitlopen naar de grote koplampen. Beide elementen zouden de opmaat vormen naar een nieuwe Volkswagen-designtaal. Hoewel het uiterlijk anders doet vermoeden – van voren doet de Golf slank aan – groeide de nieuwe VW aan alle kanten. Zo is hij bijna 6 cm langer en 2,4 cm breder. Bovendien is hij 3,9 cm hoger dan voorheen.

Volkswagen heeft de voorwielophanging van de nieuwe Golf verbeterd en achter een nieuwe onafhankelijke wielophanging toegepast. Nieuw is verder de elektromechanische stuurbekrachtiging, terwijl ook het remsysteem is vernieuwd en voorzien van een remassistent.
Standaard wordt de nieuwe Golf uitgerust met zes airbags, vijf hoofdsteunen, waarvan die voor de bestuurder met anti-whiplashfunctie, vijf driepuntsgordels, een veiligheidsstuurkolom en pedalen die bij een aanrijding wegklappen. Nieuw voor VW is de neerklapbare rugleuning van de passagiersstoel (optie) en de mogelijkheid om de voorstoelen uit te rusten met een elektrisch verstelbare lendensteun.

Volkswagen heeft zich wat het motorgamma betreft vooral geconcentreerd op direct ingespoten motoren. Zo krijgt de Golf de beschikking over de in de Audi A3 geïntroduceerde 2.0 TDI met 140 pk die wordt gecombineerd met een handgeschakelde zesbak (of als optie met Direct Shift Gear DSG) en de 105 pk en 140 pk TDI-diesels Ook de beschikbare benzinemotoren hebben directe inspuiting (FSI). Zo wordt de uit de Touran afkomstige 1.6 FSI met 115 pk leverbaar. Deze motor is eveneens gekoppeld aan een zesbak, maar kan ook met een zestraps automaat worden geleverd.

De nieuwe Golf komt tegen het eind van dit jaar op de markt in vijfdeursuitvoering. Later volgt de driedeursversie, terwijl we ook nog een variant kunnen verwachten.

De nieuwe Golf beleeft zijn debuut op de IAA in frankfurt in september. Het autosalon waar ook de nieuwe Astra staat. De strijd kan beginnen!
#12
Het houdt niet op bij Porsche, daar regent het momenteel 911-varianten. Dit is de laatste nieuwe, de cabrio-versie van de 911 Turbo.



foto's: www.autoweek.nl

Na de 911 Cabrio 4S met Turbo-look is er nu de echte cabrio-versie van de 911 Turbo. De motor is een 6-cilinder boxer met 420pk en twee turbo's en twee intercoolers :!: Hij wordt op de vier wielen aangedreven, behaalt een topsnelheid van 305 km/h. :shock:  :twisted:  en spurt van 0 naar 100 km/h. in slechts 4,3 seconden :!:  Het cabriodak opent in 20 seconden en het leuke eraan is dat je niet hoeft stil te staan om het te openen. Tot 50 km/h. kun je de kap openen en sluiten.
#13
Autoforum / Help mij!
21 juli 2003 - 02:11:17
Citaat van: AnonymousWat de diesels met pompverstuivers betreft, momenteel behoren ze nog steeds tot de beste diesels en tegen januari 2004 zullen de meeste al een vernieuwde versie hebben.

Van de wagens die je opsomt, de Opel Astra Coupé zou ik niet kopen, want je zit dan met een verouderd model en verouderde diesels. Qua prijs zullen ze misschien wel interessant zijn aangezien Opel de nieuwe Astra voor België op het salon van Brussel zal introduceren.

De Alfa 147 is een mooie wagen, gemaakt voor de liefhebbers, maar aangezien je thuis Duitse wagens gewend bent, denk ik niet dat de 147 je volledig zal kunnen bekoren, de afwerkingskwaliteit van een Alfa is veel minder dan een Duitser en elektronische pannes zijn geen uitzondering bij Alfa. Ze beschikken wel over uitstekende diesels.

De Seat Ibiza is volgens mij de beste koop, je koopt eigenlijk een Volkswagen aan Seat-prijzen! Zeker de TDI 130pk is een aanrader, zeer sportief en terzelfdertijd ook zuinig. Bovendien heb je de kwaliteit van een Duitser. Het kan natuurlijk zijn dat er op motorisch vlak enkele dingen zullen veranderen. Zo heeft de onlangs geïntroduceerde nieuwe Audi A3 nieuwe en modernere dieselmotoren gekregen en in september wordt de nieuwe VW Golf geïntroduceerd. Aangezien Seat een merk van de VW-groep is kan het dus zijn dat ook de Ibiza nieuwe motoren krijgt.

Maar het autosalon is pas over een half jaar, ondertussen kunnen er alweer nieuwere modellen op de markt komen. Zeker met het autosalon IAA in Frankfurt in september.

En wat die extra kortingen betreft op het autosalon, dat is ook verleden tijd. Door de huidige economische crisis is het het hele jaar door autosalon en krijg je nu ook al uitzonderlijke condities bij de meeste merken. :wink:

Wat is er hier in godsnaam op dit forum aan de hand, ik moet me hier telkens opnieuw inloggen en toch nog is bovenstaand bericht gepost als 'gast'. Die gast was ik dus! :wink:
#14
Formule 1 forum / Man van de race (rijders)
21 juli 2003 - 01:25:21
Zonder twijfel Barichello. Hij heeft echt een prachtige race gereden, lang geleden dat we dit nog gezien hadden van hem. Hij stond werkelijk zeer scherp vandaag en door zijn overwinning komt hij nog eens uit de schaduw van MS. Vandaag was Barichello duidelijk geen tweede piloot! :wink:

Als McLaren-fan vind ik dat zowel Kimi als David ook goed gereden hebben, Kimi heeft zelfs een puntje goed weten te maken in de WK-stand. Maar Barichello was nu eenmaal de meerdere vandaag.
#15
Autoforum / Topless Porsche is verleidelijk.
20 juli 2003 - 01:48:36
Citaat van: ericBij Porsche durven ze precies niet buitenkomen met iets totaal nieuw, ze brouwen steeds verder op de 911.

Porsche heeft vroeger nog geprobeerd de 911 te vervangen door een compleet nieuw model. Ze zijn er heel rap van teruggestapt, nog nooit kregen ze zoveel negatieve reacties. Ondertussen blijven ze verder bouwen op het succes van de alomgekende 911 en Porsche plukt er nog steeds de vruchten van! Volgend jaar komt er trouwens een vernieuwde 911 met terug de ronde koplampen, maar voor de rest vrijwel dezelfde lijn. En geef toe, de 911 is nog steeds een prachtige wagen. En wat de verschillende versies betreft vind ik het ook niet zo moeilijk:
-911 Carrèra 2: de achterwielaangedreven 911 (= basisversie)
-911 Carrera 4: de vierwielaangedreven 911
-911 Targa: met een compleet glazen dak, dat kan opengeschoven worden
-911 Cabriolet: spreekt voor zichzelf
-911 4S: de lookalike van de Porsche Turbo, alleen is het geen turbo, maar een gewone 911 die eruitziet als een Turbo
-911 Turbo: spreekt ook voor zichzelf, dacht ik
-911 GT2 & GT3: de straatversies van de raceversies van de 911