De nieuwe VW Golf V

Gestart door MisterY, 22 juli 2003 - 18:08:31

« vorige - volgende »

MisterY

Citaat van: eric
Citaat van: KorneevIk vind hem heel netjes eruit zien, heeft wat weg van de peugeot 307 als je het mij vraagt...

Welkom Korneev bij F1 Pits...of moet ik zeggen de geschifte bende. :wink:  :lol:

Inderdaad de nieuwe Golf heeft wat van de 307, ik denk dat de autoconstructeurs hun inspiratie aan het kwijtgeraken zijn...

Ieder automerk pakt wel iets over van een ander merk... :?

Deze gelijkenis is eenvoudig te verklaren. De Peugeot 307 heeft veel elementen van de Golf IV overgenomen (achterlichten, kenmerkende C-stijl,...) en een nieuwe Golf blijft steeds zijn specifieke kenmerken, zoals die C-stijl, behouden. En het wordt nog duidelijker als je het volgende leest:

CitaatDe Golf V is, zoals te verwachten was, een evolutionair model. Geen Mégane-achtige fratsen bij Volkswagen. Of zoals designer Murat Günak (die voor hij bij Volkswagen werkte bij Peugeot medeverantwoordelijk was voor de 307!) het zei: ,,We wilden een nieuwe Golf ontwerpen, en niet een nieuwe auto."

someone3

ik snap de keuze van de TDI moteren toch niet
golf 4 1.9=>115^pk
golf 5 1.9=>105^pk
Wie ruilt er nu zijn wagen in om een tragere te krijgen.
Er is wel een 2.0 maar ge moet dan wel were zoveel keern meer belastingen betalen.

Schumi nr1

Citaat van: someone3ik snap de keuze van de TDI moteren toch niet
golf 4 1.9=>115^pk
golf 5 1.9=>105^pk
Wie ruilt er nu zijn wagen in om een tragere te krijgen.
Er is wel een 2.0 maar ge moet dan wel were zoveel keern meer belastingen betalen.

Van de Golf IV zijn er twee versies van de 1.9TDI, een van rond de 105pk en één van rond de 120 pk, dus zo vreemd is het niet.