Wie wordt wereldkampioen?

Gestart door Supermariobros, 28 februari 2008 - 19:58:24

« vorige - volgende »

Wie wordt wereldkampioen?

Raikkonen
30 (44.1%)
Massa
13 (19.1%)
Hamilton
21 (30.9%)
Kovalainen
0 (0%)
Alonso
2 (2.9%)
Iemand anders, wie?
2 (2.9%)

Totaal aantal stemmen: 59

Folkert

Citaat van: meatball op 31 juli 2008 - 19:51:38
Citaat van: Burorri op 31 juli 2008 - 11:16:26
Massa is goeie coureur, maar hij mist net dat laatste beetje.
Kimi had al 3 keer WK kunnen zijn, massa niet eens 1 keer. Ok, naast Schmacher heeft hij in mijn ogen nooit echt de kans gekregen, maar daarnaast heeft hij het op enkele keer na ook niet moeilijk gemaakt.
Kimi heeft al paar races briljant gereden en het hele veld zoek gereden.
Bv Monza 2005 was een race van wereld klasse, waarre het niet de vermaaldeide band die kapot ging.

Het word of Hamilton of Kimi. En gezien de vorm van Hamilton denk ik dat hij het word.
Wanneer had Kimi dan 3 keer wk kunnen worden? Je moet zelf al tot 2005 teruggaan om een goede race van hem op te noemen,echt zielig hoor voor een topper.
Vorig seizoen had Massa af te rekenen met veel tegenslag,anders was hij op punten vlak bij Kimi geeidigd,maar ja toen was het de Fin zijn eerste jaar bij Ferrari dit jaar zou hij  Massa wel eens snel naar huis rijden ;D
Feiten zij feiten,het seizoen is een heel eind weg en Massa staat voor,dus als Massa niet goed genoeg is dan is die gestoorde Fin het ook niet.
2003,2005 had hij WK moeten/kunnen zijn als hij klein beetje meer geluk had. 2007 is hij het ook echt geworden. En ik hoef helemaal niet tot 2005 terug te gaan voor een goede race. Dit jaar Frankrijk nog, erg sterke race met kapotte motor. Canada dit jaar was hij vlak voor de SC en zijn fatale pitstop de snelste man op de baan.

Wat Massa vorig jaar had, heeft Kimi dan dit jaar en toch nog maar 4 punten achter.
Die 4 punten kan hij ook zo weer kwijt zijn en dan kan je het feiten noemen, maar als je na 10 races op 40 punten voorsprong stond zou het wat betekenen, maar nu helemaal niets. Nee, massa is goed, maar Kimi is beter en wel een WK kandidaat met echte klasse.
Trotse vader van Rosalie(L)

TheIceman

@ Meatball; tot 2005 teruggaan voor een goede race van Kimi

Spanje dit jaar gemist?

meatball

Citaat van: TheIceman op 31 juli 2008 - 20:57:16
@ Meatball; tot 2005 teruggaan voor een goede race van Kimi

Spanje dit jaar gemist?
Ik kan dit jaar meer slecht race's dan goede van hem opnoemen,een echte topper speelt met zijn teamgenoot kijk wat Hamilton doet met Kova.
Massa word door vele hier afgeschilderd als middenmoot,dan moet je toch toegeven dat Kimi dat in dat geval ook is.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

TheIceman

Citaat van: meatball op 31 juli 2008 - 21:02:54
Citaat van: TheIceman op 31 juli 2008 - 20:57:16
@ Meatball; tot 2005 teruggaan voor een goede race van Kimi

Spanje dit jaar gemist?
Ik kan dit jaar meer slecht race's dan goede van hem opnoemen,een echte topper speelt met zijn teamgenoot kijk wat Hamilton doet met Kova.
Massa word door vele hier afgeschilderd als middenmoot,dan moet je toch toegeven dat Kimi dat in dat geval ook is.

Dat klopt.
Jij zei dat je tot 2005 moest teruggaan voor een goede race van Kimi. Daar ben ik 't niet mee eens. Spanje dit jaar gemist?
Met je standpunt dat je meer slechte dan goede races van hem hebt gezien dit jaar ben ik 't wel eens.

meatball

Citaat van: TheIceman op 31 juli 2008 - 21:16:09
Citaat van: meatball op 31 juli 2008 - 21:02:54
Citaat van: TheIceman op 31 juli 2008 - 20:57:16
@ Meatball; tot 2005 teruggaan voor een goede race van Kimi

Spanje dit jaar gemist?
Ik kan dit jaar meer slecht race's dan goede van hem opnoemen,een echte topper speelt met zijn teamgenoot kijk wat Hamilton doet met Kova.
Massa word door vele hier afgeschilderd als middenmoot,dan moet je toch toegeven dat Kimi dat in dat geval ook is.

Dat klopt.
Jij zei dat je tot 2005 moest teruggaan voor een goede race van Kimi. Daar ben ik 't niet mee eens. Spanje dit jaar gemist?
Met je standpunt dat je meer slechte dan goede races van hem hebt gezien dit jaar ben ik 't wel eens.
Ik ben niet over 2005 begonnen dat was burorri,ik herhaalde alleen zijn woorden
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Citaat van: meatball op 31 juli 2008 - 21:02:54
Citaat van: TheIceman op 31 juli 2008 - 20:57:16
@ Meatball; tot 2005 teruggaan voor een goede race van Kimi

Spanje dit jaar gemist?
Ik kan dit jaar meer slecht race's dan goede van hem opnoemen,een echte topper speelt met zijn teamgenoot kijk wat Hamilton doet met Kova.
Massa word door vele hier afgeschilderd als middenmoot,dan moet je toch toegeven dat Kimi dat in dat geval ook is.
Lewis heeft nu ook wel voordeel van dat nieuwe stuurtje heeft + Heiki is onervaren nog.
Kimi doet het dit jaar toch echt wel goed en heeft meer pech dan Massa.

En ik noemde 2005 omdat dat wel een hele sterke race was. En 2006 was Mclaren nergens en daarna heeft hij toch sterk gereden in 2de helft van 2007.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

ONdanks zijn fouten heeft kimmi ook pech gehad en zonder die pech had hij nipt voor massa gestaan!
En dat kimmi meer moeite met massa heeft ligt ook wel voor een stuk doordat er bij ferrari geen voorkeursbehandelin is .

TheIceman

Citaat van: meatball op 31 juli 2008 - 21:26:04
Ik ben niet over 2005 begonnen dat was burorri,ik herhaalde alleen zijn woorden

Klopt ook, maar de vraag is bij dit:
Citaat van: meatball op 31 juli 2008 - 19:51:38
Je moet zelf al tot 2005 teruggaan om een goede race van hem op te noemen,echt zielig hoor voor een topper.

Vond jij Spanje dit jaar dan geen goede race van Kimi?

Wizard

Citaat van: Burorri op 31 juli 2008 - 11:01:28
Citaat van: Wizard op 29 juli 2008 - 11:03:08
Citaat van: leproffesseur op 26 juli 2008 - 12:07:41
Massa voldoet niet genoeg aan die criteria en is voor mij zeker niet de top!
Raikonnen zal hem wel weer inhalen denk ik.

Aan welke creteria voldoet Massa niet waar Kimi wel aan voldoet?
Al een titel op zak hebbn ;D

Die hij te mede te danken heft aan Massa.. ;D ;D ;D

Wizard

Citaat van: Burorri op 31 juli 2008 - 11:16:26
Massa is goeie coureur, maar hij mist net dat laatste beetje.
Kimi had al 3 keer WK kunnen zijn, massa niet eens 1 keer.

Onzin argument. Kimi reed ook vaker dan Massa in een kampioenwaardige wagen. Plus, welke 3 keer had Kimi WK kunnen zijn? In 2003 ? Prima, mee eens, alleen vergalde hij het zelf en in 2005 was de McLaren te onbetrouwbaar. Ja het had gekunt ALS McLaren betrouwbaar zou zijn geweest. Ja, zo ken ik er nog 100. Schumacher had in 2005 ook kampioen kunnen worden ALS Ferrari wat sneller was geweest. Dus als dat je argument is, waarom Kimi beter is dan Massa, vind ik het wel een hele slechte.

CitaatOk, naast Schmacher heeft hij in mijn ogen nooit echt de kans gekregen, maar daarnaast heeft hij het op enkele keer na ook niet moeilijk gemaakt.

Schumacher is op plaats 1 ook niet de eerste en de beste tegenstander (wie maakte het Schumacher wel moeilijk?), punt 2 debuteerde Massa bij Ferrari in 2006. Daarnaast scoorde Massa welgeteld 10 punten minder in het tweede deel van 2006 waarin hij ook niet altijd voluit mocht gaan omdat Schumacher streed om het WK. Dus toen hij gewend was, kon hij niet maximaliseren in het belang van de team.

Nog steeds heeft niemand me met fatsoendelijke argumenten kunnen aangeven waarom Massa het "net niet"  is. Bij iedereen moet het een beetje meezitten zo ook bij Massa.

Wizard

Citaat van: Burorri op 31 juli 2008 - 20:53:59
2003,2005 had hij WK moeten/kunnen zijn als hij klein beetje meer geluk had.

Tja, met meer geluk kunnen we alemaal kampioen worden. Ik vind het een non-argument. Zelfde als men roept dat Hamilton met een beetje meer geluk en zonder teamorders van Ferrari gewoon kampioen zou zijn geworden.






Folkert

Citaat van: Wizard op 01 augustus 2008 - 11:20:04
Citaat van: Burorri op 31 juli 2008 - 11:01:28
Citaat van: Wizard op 29 juli 2008 - 11:03:08
Citaat van: leproffesseur op 26 juli 2008 - 12:07:41
Massa voldoet niet genoeg aan die criteria en is voor mij zeker niet de top!
Raikonnen zal hem wel weer inhalen denk ik.

Aan welke creteria voldoet Massa niet waar Kimi wel aan voldoet?
Al een titel op zak hebbn ;D

Die hij te mede te danken heft aan Massa.. ;D ;D ;D
Meer dankzij Lewis dan Massa.
Maar zegt wel genoeg over Massa dus. :)
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

#297
Citaat van: Wizard op 01 augustus 2008 - 11:34:44
Citaat van: Burorri op 31 juli 2008 - 20:53:59
2003,2005 had hij WK moeten/kunnen zijn als hij klein beetje meer geluk had.

Tja, met meer geluk kunnen we alemaal kampioen worden. Ik vind het een non-argument. Zelfde als men roept dat Hamilton met een beetje meer geluk en zonder teamorders van Ferrari gewoon kampioen zou zijn geworden.






Daarom zeg ik ook met een klein beetje meer. Met een klein beetje meer word jij nooit WK. Als Kimi in 2003 geloof niet achter op die Jaguar was geknalt was hij Kampioen, of was hij niet uit de race gereden door Rubens en Ralf(niet opzettelijk) dan had hij in de punten kunnen finishen en WK geweest. En zelfde voor geld voor Hamilton, met beetje meer geluk was hij WK geweest.
Maar goed dat is als als, Maar bedoel allleen maar te zeggen dat hij er kans op heeft gehad. Het is dus helemaal geen non argument, Massa is dus nog nooit dicht bij een WK geweest. 2006 niet, 2007 niet en ja nu heeft hij wel een kans, maar als je ziet hoe Hamilton de laatste 2 races rijd heeft hij praktisch geen kans.
Daarnaast versloeg Kimi Massa in zijn eerste jaar en werd direct WK. Als Massa zo onwijs goed is, had hij nu Schumacher weg is WK moeten worden.

Kijk ook laatste deel van 2007. Kimi pakte nog een paar overwinningen en massa niet. Zelfs als Massa brazilie had gewonnen, was Kimi beter geweest. Spa, China, Monza, Japan hij versloeg elke keer MAsa
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Wizard op 01 augustus 2008 - 11:28:40


Onzin argument. Kimi reed ook vaker dan Massa in een kampioenwaardige wagen. Plus, welke 3 keer had Kimi WK kunnen zijn? In 2003 ? Prima, mee eens, alleen vergalde hij het zelf en in 2005 was de McLaren te onbetrouwbaar. Ja het had gekunt ALS McLaren betrouwbaar zou zijn geweest. Ja, zo ken ik er nog 100. Schumacher had in 2005 ook kampioen kunnen worden ALS Ferrari wat sneller was geweest. Dus als dat je argument is, waarom Kimi beter is dan Massa, vind ik het wel een hele slechte.
Ja dan kan je ook stellen dat Schumacher het in 2006 voor zich zelf verknalde. Hij werd in 2003 in Hockenheim toch echt de race uit gereden en kon zo niet scoren. een 7de plaats was genoeg geweest en hij was WK en die kans was meer dan redelijk aanwezig.
2005, ik zeg toch niet dat hij het had moeten zijn? Ik zeg dat hij allersinds een redelijke kans heeft gehad WK te worden. Want de auto was snel. Die vergelijking met Schumacher is niet te vergelijken. Een betrouwbare auto hebben of een snelle auto hebben is heel iets anders. Betrouwbaarheid kan je van te voren niet zeggen of hij het wel is of niet. In vrijetrainingen kan je niet zeggen: oohhh deze race haalt hij wel of niet. Je kan wel zeggen: nou die auto is langzaam, die red het niet in de race.

Citaat
Schumacher is op plaats 1 ook niet de eerste en de beste tegenstander (wie maakte het Schumacher wel moeilijk?), punt 2 debuteerde Massa bij Ferrari in 2006. Daarnaast scoorde Massa welgeteld 10 punten minder in het tweede deel van 2006 waarin hij ook niet altijd voluit mocht gaan omdat Schumacher streed om het WK. Dus toen hij gewend was, kon hij niet maximaliseren in het belang van de team.

Nog steeds heeft niemand me met fatsoendelijke argumenten kunnen aangeven waarom Massa het "net niet"  is. Bij iedereen moet het een beetje meezitten zo ook bij Massa.
Bedoel je de teamgenoten of andere rijders?
Als Teamgenoten niemand nee, maar daar koos hij voor. Maar Mika, Juan, Kimi, Fernando, Villeneuve, Hill hebben het hem allemaal moeilijk gemaakt. En als hij Fernando of Kimi als teamgenoot zou hebben gehad, zou hij het veeeel moeilijker hebben gehad als ze de zelfde behandeling hadden gekregen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Burorri op 01 augustus 2008 - 14:09:36
Daarom zeg ik ook met een klein beetje meer. Met een klein beetje meer word jij nooit WK. Als Kimi in 2003 geloof niet achter op die Jaguar was geknalt was hij Kampioen, of was hij niet uit de race gereden door Rubens en Ralf(niet opzettelijk) dan had hij in de punten kunnen finishen en WK geweest.

Hij reed toch zelf achterop de Jaguar? Dat heeft niks te maken met geluk of pech.

CitaatEn zelfde voor geld voor Hamilton, met beetje meer geluk was hij WK geweest.

Hoezo heeft hij pech gehad? En dan heb ik het niet over manfouten, want dat noem ik geen pech.

CitaatMaar goed dat is als als, Maar bedoel allleen maar te zeggen dat hij er kans op heeft gehad. Het is dus helemaal geen non argument, Massa is dus nog nooit dicht bij een WK geweest. 2006 niet, 2007 niet en ja nu heeft hij wel een kans, maar als je ziet hoe Hamilton de laatste 2 races rijd heeft hij praktisch geen kans.

Ik vind het een non-argument dat Kimi met een beetje meer geluk kampioen zou zijn geworden in 2003 en 2005. In 2005 kwam hij er door de structureel falende Mercedes-motor niet eens aan te pas (of heb je serieus gelooft in een eventuele titel?) en in 2003 heeft hij "het lot" in eigen handen gehad. Dat hij faalt heeft niks met pech of geluk te maken. Dat Massa in 2006 en 2007 er niet aan te pas kwam vind ik niet gek. Vorig jaar had hij op cruciale momenten pech en in 2006 debuteerde hij naast de succesvolste coureur ooit, toen hij zijn ritme te pakken had, reed hij in dienst van Schumacher en mocht hij niet voor zijn eigen geluk gaan.


Buitendat snap ik niet dat je vind dat Kimi in 2005 kampioen had kunnen worden, maar Massa in 2007 niet. Massa was immers dichter bij de titel in 2007 dan Kimi dat was in 2005. Bespeur ik hier objectiviteit?

CitaatDaarnaast versloeg Kimi Massa in zijn eerste jaar en werd direct WK. Als Massa zo onwijs goed is, had hij nu Schumacher weg is WK moeten worden.

Massa had de nodige pech op cruciale momenten. Dat Ferrari dan kiest voor Räikkönen vind ik niet gek, plus die zelfde regerend wereldkampioen legt het tot op dit moment af tegen Massa. Dus onder de streep is geen van beide significant sneller, en dat is ook hetgeen wat ik contstand roep. Ze zijn aan elkaar gewaagd zonder dat één van de twee kampioenwaardiger is dan de ander.

CitaatKijk ook laatste deel van 2007. Kimi pakte nog een paar overwinningen en massa niet. Zelfs als Massa brazilie had gewonnen, was Kimi beter geweest. Spa, China, Monza, Japan hij versloeg elke keer MAsa

Massa werd toen al gevraagd om Kimi te helpen. Ik meen dat er toen ook een interview is geweest waarin Massa zei geen problemen ermee te hebben. Massa was in Spa trouwens de snellere, maar bleef netjes achter Kimi hangen om er een seconde of 2,3 achter te eindigen.In Monza had Massa toch problemen? Weet het niet meer voor de volle 100% zeker. De overige zwaren regenraces, en Massa is niet zo'n ster met regenraces, dus dat Kimi Massa daarin versloeg, sta ik echt niet van te kijken.