GP van Hongarije

Gestart door Supermariobros, 29 juli 2007 - 10:33:41

« vorige - volgende »

dj Peter

Citaat van: Eric op 04 augustus 2007 - 15:22:32
Ik zou niet graag in de schoenen willen staan van Alonso  :o  ;D

Nu ja...ergens heeft hij nu aangetoond dat ze bij McLaren een favoriet hebben, zie niet in waarom hij dat deed anders...

Misschien kunnen we nu een topic openen over Alonso zoals deze van Albers?  ;D
Goed idee!  Wie durft ?  Mijn achting voor Alonso is intussen lager dan nul gezakt... hij krijgt zowaar Dennis-allures.

Ferrari 2010

Citaat van: alonsolover op 04 augustus 2007 - 15:27:25
Citaat van: Eric op 04 augustus 2007 - 15:22:32
Ik zou niet graag in de schoenen willen staan van Alonso  :o  ;D

Nu ja...ergens heeft hij nu aangetoond dat ze bij McLaren een favoriet hebben, zie niet in waarom hij dat deed anders...

Misschien kunnen we nu een topic openen over Alonso zoals deze van Albers?  ;D

Omdat hij stil stond voor Hamilton in de pitstop,
Hamilton kon ook nog een paar toeren gereden hebben om een goede tijd neer te zetten
Man, ga nog wat in je kamertje vol met Alonso posters Alonso wat opheiligen, wat hij hier heeft gedaa getuit gewoon van geen respect te hebben en absoluut niet tegen je verlies te kunnen. Nu, van dat laatste wist ik al langer, maar dat van vandaag is er gewoonweg over.Snap jij de F1 nu niet? Die banden zijn zo gemaakt dat je 2de ronde van de set een snelle is, waarom denk je in godsnaam dat iedereen 2 ronde voor het einde de pits in duikt? Als het zo weinig verschil zou maken zouden ze dit evenwel 3 ronden of 5 of 10 voor het einde van de sessie doen hoor ::)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

bogief1

Omdat hij stil stond voor Hamilton in de pitstop,
Hamilton kon ook nog een paar toeren gereden hebben om een goede tijd neer te zetten
[/quote]

Het beste van de banden is dan al weg é.
McLaren zit terug in de fase van de jaren 80, dominant met zware concurrentie in het team blijkbaar.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Schumivill

Hehe,dit begint echt interessant te worden met die twee,krijgen we een nieuwe Senna-Prost situatie?
Toen hij eerst voor banden binnenkwam,hebben ze Alonso een hele tijd laten staan,heb toen gezien dat Alonso van zijn neus aant maken was,misschien was dit wel ten voordele van Lewis dat ze Alonso zo lang lieten wachten? De tweede keer heeft Alonso dan maar blijk gegeven van zijn fustratie,wie weet.
Enfin,word interessant morgen voor de race!
Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

Ferrari 2010

Ik geloof Alonso niet, voordien werd hij ook door het team tegengehouden, toen echter wel dmv de lollypopman, volgns mij was dit op eigen initiatief. Overigens, wat maakt het uit dat die Ferrari er voor zit, hij had zich even goed op de baan wat kunnen laten afzakken, dat er wat meer afstand tussen hem en KR kwam, zo had Lewis zonder problemen zen pitstop tijdig kunnen afwerken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

#65
Een beetje realiteitszin zou je niet misstaan Schumi Till Infinity...

Je moet bijzonder naiëf zijn om te denken dat Alonso op eigen houtje ervoor kiest om te vertrekken wanneer hij wil.
Het team, en dan vooral de ingenieurs van Alonso, zijn in de mist gegaan. Alonso zelf wacht in zijn wagen gewoon totdat
hij het teken krijgt om te mogen vertrekken. Wat ik wel niet snap is dat hij achteraf zo gaat vieren, daaraan kan je dan wel weer zien dat
hij diep vanbinnen een heel klein persoontje is.

En Ron, die zijn beste acteertalent weer eens laat zien, mogen ze dringend eens wat heropvoeden.
Dat was niks anders dan met opzet onnozel doen zodat hij achteraf kan verklaren hoe erg hij dit voorval wel niet vond en dat de pers absoluut
niet mag denken dat ze iemand in het team de voorkeur geven. De ongeloofwaardigheid droop eraf. Misschien kan hij à la Pfaff een camera-crew inhuren?
Dan hoeft hij die van de FOM niet constant te zoeken in het parc fermé.

Nu, de blunder van de dag gaat weer maar eens naar Ferrari.

In plaats van brieven te schrijven zouden ze zich beter eens wat bezighouden met de betrouwbaarheid van hun zeepkisten.
Ferrari maakt het zichzelf wel heel erg moeilijk. Dan is het Kimi, dan Massa, dan weer Kimi, enz...
Zo haal je niks bij in het WK.

Het moge duidelijk zijn, McLaren wint dit WK met een riante voorsprong op de roden.
Maar het interne duel bij McLaren begint zwaar te worden.

Edit: toen Alonso de eerste keer zolang stil stond in de pit was hij precies druk in gesprek met iemand aan de muur. (ik zag toch gebaren)
Iemand een idee waarover dit ging?

Tim C

Ron Dennis leek me op z'n minst tevreden met wat er gebeurt is, Alonso kreeg het signaal om te vertrekken en reed toch niet door. Mirakel, mirakel, de tijd tikt onder de 1 minuut 40 en hij kan plots wel door.

Als er geen technisch probleem was dan is Alonso een klein ventje.  ::)

FerrariMan

#67
Citaat van: Tim C op 04 augustus 2007 - 16:37:02
Ron Dennis leek me op z'n minst tevreden met wat er gebeurt is, Alonso kreeg het signaal om te vertrekken en reed toch niet door. Mirakel, mirakel, de tijd tikt onder de 1 minuut 40 en hij kan plots wel door.

Als er geen technisch probleem was dan is Alonso een klein ventje.  ::)
Indien het met opzet is gedaan door Alonso, dan zal de FIA wel ingrijpen want in wezen is het niet anders dan hetgeen men Schumacher in Monaco verweet. (het met opzet blokkeren van een ronde van een titelkandidaat)

Edit: En wie was die kleine man die mee liep met Dennis? Nogal donker van huid?
Nog meer edit: Het was dus Alonso's trainer.

Ferrari 2010

#68
Citaat van: KoningMan op 04 augustus 2007 - 16:27:06
Een beetje realiteitszin zou je niet misstaan Schumi Till Infinity...

Je moet bijzonder naiëf zijn om te denken dat Alonso op eigen houtje ervoor kiest om te vertrekken wanneer hij wil.
Het team, en dan vooral de ingenieurs van Alonso, zijn in de mist gegaan. Alonso zelf wacht in zijn wagen gewoon totdat
hij het teken krijgt om te mogen vertrekken. Wat ik wel niet snap is dat hij achteraf zo gaat vieren, daaraan kan je dan wel weer zien dat
hij diep vanbinnen een heel klein persoontje is.

Zoals Tim al zei, hij kreeg het signaal om door te rijden, normaal rijden de rijders dan direct door, overigens staan ook de mecaniciens in contact met de muur, dat kan je duidelijk afleiden uit het feit dat de lollypopman na de eerste stop zo lang wachtte en plots begon af te tellen. Als het een beslissing van het team had geweest, dan zouden ze de 2de keer gewoonweg hetzelfde gedaan.

Ok, het kan zijn dat hij niet zelf heeft beslist om te wachten, indien dat zo is trek ik alles wat ik gezegd heb weer in. Maar ik veronderstel dat het zijn hoogstpersoonlijke beslissing was. Overigens, indien het de beslissing van een teamlid was, dan mag die zich nu zééér hard schamen.

Maar jah, Ferrari, twas gene vette, er was duidelijk een probleem bij massa, ik veronderstelde dat hij gewoon verder kon rijden maar toch kon hij zen tijd niet verbeteren. Er was dus toch ergens iets mis gegaan.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Ik kon de kwalificatie niet zien, maar ik het verslag gelezen op GPupdate (vroeger f1racing). Ik las zoiets van "Alonso reed niet door ook al was de lollypop omhoog en kwamen er wilde gebaren van aan de pitmuur". Als dat klopt, dan was het duidelijk expres van Alonso en verdient hij niet anders dan morgen even expres tegengehouden te worden in de pits om Hamilton te laten winnen.

FerrariMan

Neen, ik herhaal, indien het met opzet was dan lijkt het me niet meer dan normaal om dezelfde straf uit te delen als in Monaco 2006.

FerrariMan

Citaat van: Schumi till infinity op 04 augustus 2007 - 17:06:01
Citaat van: KoningMan op 04 augustus 2007 - 16:27:06
Een beetje realiteitszin zou je niet misstaan Schumi Till Infinity...

Je moet bijzonder naiëf zijn om te denken dat Alonso op eigen houtje ervoor kiest om te vertrekken wanneer hij wil.
Het team, en dan vooral de ingenieurs van Alonso, zijn in de mist gegaan. Alonso zelf wacht in zijn wagen gewoon totdat
hij het teken krijgt om te mogen vertrekken. Wat ik wel niet snap is dat hij achteraf zo gaat vieren, daaraan kan je dan wel weer zien dat
hij diep vanbinnen een heel klein persoontje is.

Zoals Tim al zei, hij kreeg het signaal om door te rijden, normaal rijden de rijders dan direct door, overigens staan ook de mecaniciens in contact met de muur, dat kan je duidelijk afleiden uit het feit dat de lollypopman na de eerste stop zo lang wachtte en plots begon af te tellen. Als het een beslissing van het team had geweest, dan zouden ze de 2de keer gewoonweg hetzelfde gedaan.

Ok, het kan zijn dat hij niet zelf heeft beslist om te wachten, indien dat zo is trek ik alles wat ik gezegd heb weer in. Maar ik veronderstel dat het zijn hoogstpersoonlijke beslissing was. Overigens, indien het de beslissing van een teamlid was, dan mag die zich nu zééér hard schamen.

Maar jah, Ferrari, twas gene vette, er was duidelijk een probleem bij massa, ik veronderstelde dat hij gewoon verder kon rijden maar toch kon hij zen tijd niet verbeteren. Er was dus toch ergens iets mis gegaan.
Massa ging na zijn foutje terug binnen voor nieuwe banden en brandstof maar bij Ferrari vergaten ze...........ja, de brandstof.
Het team vroeg hem te stoppen, tankte hem terug bij maar dan waren zijn banden alweer zo afgekoeld dat hij geen grip meer kon vinden.

Amateurs.

Ferrari 2010

Overigens vermeldde Alonso volgens gpupdate het volgende: "The team was holding me back in the pit stops and we tried to have a bit of space on the track, especially to the Ferrari ahead of us" Als dit over de laatste stop gaat, dan is het dikke bullshit, Kimi passeerde Fernando immers toen deze net weer buiten was. Dus dan is dit eigenlijk om Kimi opzettelijk lichtjes te hinderen :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: KoningMan op 04 augustus 2007 - 17:13:41
Citaat van: Schumi till infinity op 04 augustus 2007 - 17:06:01
Citaat van: KoningMan op 04 augustus 2007 - 16:27:06
Een beetje realiteitszin zou je niet misstaan Schumi Till Infinity...

Je moet bijzonder naiëf zijn om te denken dat Alonso op eigen houtje ervoor kiest om te vertrekken wanneer hij wil.
Het team, en dan vooral de ingenieurs van Alonso, zijn in de mist gegaan. Alonso zelf wacht in zijn wagen gewoon totdat
hij het teken krijgt om te mogen vertrekken. Wat ik wel niet snap is dat hij achteraf zo gaat vieren, daaraan kan je dan wel weer zien dat
hij diep vanbinnen een heel klein persoontje is.

Zoals Tim al zei, hij kreeg het signaal om door te rijden, normaal rijden de rijders dan direct door, overigens staan ook de mecaniciens in contact met de muur, dat kan je duidelijk afleiden uit het feit dat de lollypopman na de eerste stop zo lang wachtte en plots begon af te tellen. Als het een beslissing van het team had geweest, dan zouden ze de 2de keer gewoonweg hetzelfde gedaan.

Ok, het kan zijn dat hij niet zelf heeft beslist om te wachten, indien dat zo is trek ik alles wat ik gezegd heb weer in. Maar ik veronderstel dat het zijn hoogstpersoonlijke beslissing was. Overigens, indien het de beslissing van een teamlid was, dan mag die zich nu zééér hard schamen.

Maar jah, Ferrari, twas gene vette, er was duidelijk een probleem bij massa, ik veronderstelde dat hij gewoon verder kon rijden maar toch kon hij zen tijd niet verbeteren. Er was dus toch ergens iets mis gegaan.
Massa ging na zijn foutje terug binnen voor nieuwe banden en brandstof maar bij Ferrari vergaten ze...........ja, de brandstof.
Het team vroeg hem te stoppen, tankte hem terug bij maar dan waren zijn banden alweer zo afgekoeld dat hij geen grip meer kon vinden.

Amateurs.

Hadden ze er geen nieuwe banden opgelegd? Oh nee, das waar ook, toen ze massa terug op zen plek hadden kwam er een mannetje aan met een karretje met banden. Toen deze echter iets te snel wilde zijn vloog het karretje omver. (Dit kon je net zien, je zag links in beeld nog net het spel omver gaan ;D)De monteurs zijn de banden wel gaan halen, maar ze zijn er uiteindelijk niet opgelegd als ik me niet vergis. Het was inderdaad amateuristisch gestuntel.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Deed me weer denken aan Nürburgring '99 met Irvine.

Verder, Alonso kwam ook recht voor Kimi uit (die in zijn snelle ronde zat) na dat gepruts in de pit met Lewis.
Als hij niet oppast heeft hij een sanctie aan zijn broek voor het ophouden van zowel Lewis als Kimi.

Hangt natuurlijk af welk verhaal het juiste is.