Haaaallelujah! Hallelujah!

Gestart door Tim C, 30 maart 2007 - 16:28:09

« vorige - volgende »

Tim C

Eindelijk zullen we weer eens zien wie de jongens zijn en wie de mannen!

Volgend seizoen gaat de tractiecontrole weer naar af.

Doefie


Ferrari 2010

Dit werd wel eens hoog tijd, nu zullen we eens zien wie écht controle over zen wagen heeft!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Schumi nr1

Een goede zaak!!! We zullen weer auto's zien die met hun poepke gooien in de bochten :)!!

McLaren_über_alles

#4
Schitterend nieuws!

Ben wel eens benieuwd in welke mate het de resultaten zal beïnvloeden (in positieve of negatieve zin) van enkele jonge coureurs die nog nooit met een F1 wagen zonder traction control gereden hebben... (Kimi, Massa, Hamilton,. . .)
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

meatball

Ze worden blijkbaar stilaan wakker :)hoe meer inbreng van de rijder tijdens de race hoe beter
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

ivan_

 ;) jep eindelijk gaat hij eraf, nu nog die toerenbegrenzer... 8)

Doefke

Het verstand komt niet voor de jaren...eindelijk...

Dames & Heren...Dit is een goede zaal voor de F1 !
FERRARI RULES

davevreugde3b@hotmail.com

Doefie

Citaat van: Kimi_über_alles op 30 maart 2007 - 19:30:58
Schitterend nieuws!

Ben wel eens benieuwd in welke mate het de resultaten zal beïnvloeden (in positieve of negatieve zin) van enkele jonge coureurs die nog nooit met een F1 wagen zonder traction control gereden hebben... (Kimi, Massa, Hamilton,. . .)

... Alonso ...

Supermariobros

Het verstand komt met de jaren, alleen heeft het hier zéér lang geduurd.

scho0634


f1columns.nl

Nu nog de teambudgetten limiteren en het kan een échte sport gaan worden...

Ik ben groot voorstander van gelijkheid in de sport, zodat iedereen een kans maakt. Neem A1GP of Champcar, gelijke chassis' en motoren en de mooiste races. Inhalen op de baan i.p.v. in de pits en af en toe een kwispeleden kont van de bolides. Een stuur- remfout wordt afgestraft, net als te vroeg op het gas. Neem Jeroen Bleekemolen die de winst in Beijing vergooide door van de rem af te schieten en achterwaarts in de banden te belanden. Erg jammer, maar wel terecht dat hij de wedstrijd verspeelde na een fout. Elektronica moet niet de plaats van de rijder innemen en dat doet het in F1 meer en meer. Misschien dat Mosly en de zijnen eindlijk het licht gezien hebben en de sport weer terug kunnen brengen naar wat het behoort te zijn: een strijd der giganten, met gevoel in de rechtervoet!
Launch Control, Traction Control gewoon verbieden en het verbod hard handhaven, motorvermogen voor allemaal op dezelfde limiet afregelen (bv 700 pk), aerodynamica tserk verminderen waardoor de wagens weer echt kunnen slipstreamen en elkaar dus makkelijker inhalen en het teambudget limiteren zodat er niet door de toppers verschrikkelijk veel en makkelijk ontwikkeld kan worden, terwijl de kleinere teams altijd klein zullen blijven omdat puten scoren al moeilijk is en er dus nooit extra geld gegenereert kan worden voor snellere en betere ontwikkeling.

Volgens mij is het simpel te realiseren, maar de FIA moet het alleen eens gaan begrijpen. Misschien dat dit eindelijk de aanzet naar een echte F1 strijd is!
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl


dj Peter

Het is idd een goeie zaak dat TC verboden wordt, maar verschil moet er zijn en daarom ben ik absoluut geen voorstander van een standaard chassis-motor-aero en weet ik wat nog meer. Het moet wel F1 blijven hé.Anders kan je beter A1 GP volgen , waar iedereen met dezelfde middelen strijdt.

f1columns.nl

Citaat van: SaffierFM op 31 maart 2007 - 23:08:15
Het is idd een goeie zaak dat TC verboden wordt, maar verschil moet er zijn en daarom ben ik absoluut geen voorstander van een standaard chassis-motor-aero en weet ik wat nog meer. Het moet wel F1 blijven hé.Anders kan je beter A1 GP volgen , waar iedereen met dezelfde middelen strijdt.

Omdat in F1 er nooit met een gelijke motor en chassis gereden zal kunnen worden be ik voorstander van het afregelen van de motor op max 700 PK en een beperking van de aero, zodat slistreamen en inhalen makkelijker worden.
Ik zie het niet gebeuren dat er met tandaardmateriaal gereden wordt, dan haken de autofabrikanten af, want de uitdaging en marketingtool is weg, dus voor F1 moet het anders. Een beperkte aero en beperkt budget zouden mijns inziens de oplossing zijn.
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl