Nieuwe puntentelling

Gestart door KVDracer, 13 maart 2007 - 12:02:55

« vorige - volgende »

KVDracer

Ecclestone is toch wa langs den trage kant zenne. Iedereen zit al van in het begin van het puntensysteem te zeggen dat het verschil tussen de eerste en de tweede plaats te weinig verschil bedraagt. Nu is bij hem den euro ook gevalle. Hij wilt een groter verschil tussen de eerste en de tweede plaats, zodat diegen met de meeste overwinningen kampioen wordt. Voor mij mag de puntentelling als volgt zijn 15-10-6-5-4-3-2-1.

Ike Racing

Jij hebt gelijk, maar men heeft het puntensysteem destijds verandert omdat men niet wou hebben dat midden sezoen de neiuwe WK reeds bekend zou zijn.
Het is het ene of het andere. Bernie zou misschien beter eens nadenken inplaats om de haverklap wilde ideeën te spuien.
Hij wil aan de ene kanr het WK spannend maken, maar anders wil hij de eerste van elke race meer punten geven.Niet zo eenvoudig te combineren.

Doefie

Ik zou gaan voor 10-7-5-4-3-2-1 ofzo en de winnaar niet meer dan 10 punten geven. Anders krijg je van die belachelijk hoge punten op het einde van het seizoen, zoals in de Champ Cars, IRL of Nascar. Desnoods 10-7-5-4-3-2 en een puntje voor de polepositie of de snelste ronde van de race (zoals vroeger het geval was).

supersteven

in mijn ogen de puntentelling 10-6-4-3-2-1 en een extra punt voor pole-positie en snelste raceronde
let the sunshine shine in your heart

Tim C

10 - 7 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1

McLaren_über_alles

12 - 8 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1

Eventueel aangevuld met een punt voor de pole...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Ramses

Citaat van: supersteven op 13 maart 2007 - 17:04:13
in mijn ogen de puntentelling 10-6-4-3-2-1 en een extra punt voor pole-positie en snelste raceronde

Enkel de top 6 punten geven is, gezien de huidige betrouwbaarheid van de topteams geen goed systeem. Wat krijg je dan? Een top 6 met Ferrari's, McLarens (nuja, over betrouwbaar gesproken...) en Renaults. Verschillende teams zullen dan met 0 punten eindigen, en dat werkt alles behalve motiverend.

12-10-8-6-5-4-3-2-1 lijkt mij aanvaardbaarder.

Tim C

Waar zijn de halfjes van de goeie oue tijd :P

scho0634

Citaat van: supersteven op 13 maart 2007 - 17:04:13
in mijn ogen de puntentelling 10-6-4-3-2-1 en een extra punt voor pole-positie en snelste raceronde

Helemaal goed!

meatball

van mij mag alles wel eens een paar jaar hetzelfde blijven.
In andere sporten verandert men toch ook niet elk seizoen zogoed als alle regels.
Trouwens de meeste van die goede vonsten word na 1 jaar al weer afgevoerd dus lijkt het mij beter om eens goed na te denken,met een team van bekwame mensen alvorens elk jaar opnieuw domme regels in te voeren.
overzichtje van de laatste jaren
1 motor per 2 races
geen tankstops
kwalificaties elke keer anders
aantal banden
cilinder inhoud
geen slicks
enz. >:(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Doefie

Citaat van: meatball op 13 maart 2007 - 19:53:52
van mij mag alles wel eens een paar jaar hetzelfde blijven.
In andere sporten verandert men toch ook niet elk seizoen zogoed als alle regels.
Trouwens de meeste van die goede vonsten word na 1 jaar al weer afgevoerd dus lijkt het mij beter om eens goed na te denken,met een team van bekwame mensen alvorens elk jaar opnieuw domme regels in te voeren.
overzichtje van de laatste jaren
1 motor per 2 races
geen tankstops
kwalificaties elke keer anders
aantal banden
cilinder inhoud
geen slicks
enz. >:(

Tankstops zijn dacht ik nog toegelaten. Kwalificatie is dit systeem wel goed vind ik, al ben ik nog altijd voor de 107%-regel (die afgeschaft is :( ) Tegenwoordig kunt ge tien seconden trager rijden dan de topcoureurs en toch meedoen aan de race.

Jasper

Citaat van: Tim C op 13 maart 2007 - 17:05:09
10 - 7 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1

Dan heb je weer geen verschil tussen 2 en 3. Ik zou ook beginnen met 10-7, maar dan gaan voor 10-7-5-4-3-2-1. Omdat je dan 7 rijders in de punten hebt, wat een raar aantal lijkt kan je dat ene puntje laten vallen zoals al gezegd is, en aan pole of snelste ronde geven, maar dan krijg is het verschil tussen 7 en 8 groter dan dat tussen 3 en 4.

Dus: 10-7-5-3-2-1 en 1 punt voor de rijder met de snelste ronde (of misschien de rijder buiten de top-6 met de snelste ronde). En dan heb je idd weer het punt van Ramses. Zucht, het is veel te moeilijk. :P

Tim C

Na de winnaar doet het er toch niet meer toe? Ron heeft gelijk wanneer hij zegt dat tweedes worden de eerste van de verliezers is.

Maar 10 - 7 - 5 - 4 - 3 - 2 en dan nog eentje voor de snelste ronde/pole klinkt goed

McChouffe

Er zal altijd wel een reden zijn om om het puntensysteem te veranderen, iedereen tevreden stellen kan nooit. Het systeem weer veranderen, zo kort na de vorige verandering, lijkt mij een slechte zet. Een puntensysteem is, denk ik, iets wat veel rigider moet zijn dan eerder welk ander reglement.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

ivan_

ik vindt de puntetelling op dit moment goed zoals het is... maar voor de pole zou er van mij ook een punt gegeven worden ;)