Nieuwe puntentelling

Gestart door KVDracer, 13 maart 2007 - 12:02:55

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 16 september 2007 - 20:09:45
Waarom willen we eigenlijk meer rijders punten geven?
Om zo een duidelijker verschil tussen de kleinere teams te kunnen zien, en het is toch voor iedereen leuker om een kansje op een punt te hebben. Ik doel op meer dan 6 rijders punten geven, zoals het nu is, de eerste 8, vind ik voldoende, maar het is een stimulans voor de mindere teams en hun rijders.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Volgens mij neem je eerder een stimulans weg. "We moeten niet meer voor P8 gaan, we zitten toch in de punten". Ik kan er ook naast zitten hoor, maar volgens mij zouden de meeste teams wel eerder zo denken.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 17 september 2007 - 01:07:12
Volgens mij neem je eerder een stimulans weg. "We moeten niet meer voor P8 gaan, we zitten toch in de punten". Ik kan er ook naast zitten hoor, maar volgens mij zouden de meeste teams wel eerder zo denken.
Hangt er van af hoe ze het bekijken, ze zitten inderdaad toch in de punten, maar het verschil tussen geen en 1 punt is even groot als het verschil tussen 2 en 3 punten, niet?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Gewoon terug naar de goeie oude tijd.

10-6-4-3-2-1

Toen een eerste plaats ten minste beloond werd en een tweede ook nog iets betekende...

Jasper

Citaat van: Ferrari 2007 op 17 september 2007 - 10:27:30
Citaat van: Jasper op 17 september 2007 - 01:07:12
Volgens mij neem je eerder een stimulans weg. "We moeten niet meer voor P8 gaan, we zitten toch in de punten". Ik kan er ook naast zitten hoor, maar volgens mij zouden de meeste teams wel eerder zo denken.
Hangt er van af hoe ze het bekijken, ze zitten inderdaad toch in de punten, maar het verschil tussen geen en 1 punt is even groot als het verschil tussen 2 en 3 punten, niet?

Dat hangt van je punten systeem af. Hoe meer punten je uitdeelt, hoe minder belang 1 puntje heeft.

DJ Arno

Volgens mij heet Ecclestone het toendertijds veranderd om ervoor te zorgen dat Schumacher wat 'minder' snel kampioen werd. In 2002 ging dat namelijk wel heel makkelijk. Echter, het had niet altijd het juist effect omdat in 2004 Schumi op zijn sloffen wereldkampioen werd.

Maar ik ben van mening dat de puntentelling goed is zoals het nu is, maar dat snelste raceronde en kwalificaties ook moeten meetellen. Als je kwalficiatie ook meetelt krijg je wel leuke strategieen. ;D

FerrariMan

Citaat
Ecclestone planning points change
Bernie Ecclestone
Ecclestone wants to see drivers fight for top spot on the podium
Formula One boss Bernie Ecclestone wants to make changes to the sport's points-scoring system for 2008.

The current format awards 10 points for a win, eight for second, down to one for eighth, but Ecclestone wants to give more points to the race winner.

"With second place getting eight points it is not right that the winner takes only 10," said Ecclestone, who introduced the current system in 2003.

"For 2008 I will propose a change. The guy who wins more should be champion."

Before Ecclestone's overhaul in 2003, the winning driver was awarded 10 points with second given six, and only the top six drivers getting amongst the scoring.

The F1 chief was prompted to close the gap and spread the points out after Michael Schumacher won the 2002 drivers championship by 67 points from Ferrari team-mate Rubens Barrichello, prompting calls to make the competition fairer.

Now Ecclestone wants to reverse that decision in order to encourage drivers to fight for first place rather than settle for second.

Zucht, hadden ze er destijds maar van af gebleven...

meatball

Spannender dan nu kan toch bijna niet ?
Waarom kan die bejaarde kerel niet gewoon van zijn geld gaan genieten en overal afblijven?
Een tweede plaats moet ook voldoende punten opleveren stel immers dat een team met een iets mindere auto aan het seizoen begint, wat voor zin heeft het dan nog van alles op alles te zetten om te verbeteren als je al te veel punten achter staat ?
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Tim C

eindelijk worden ze weer slim, het kan niet dat een overwinning niets waard is. Het is tenslotte geen uithoudingsreeks...

FerrariMan

Citaat van: meatball op 08 oktober 2007 - 20:25:46
Spannender dan nu kan toch bijna niet ?
Waarom kan die bejaarde kerel niet gewoon van zijn geld gaan genieten en overal afblijven?
Een tweede plaats moet ook voldoende punten opleveren stel immers dat een team met een iets mindere auto aan het seizoen begint, wat voor zin heeft het dan nog van alles op alles te zetten om te verbeteren als je al te veel punten achter staat ?
Het verschil tussen winnaar en P2 is belachelijk klein.

meatball

Citaat van: FerrariMan op 08 oktober 2007 - 21:12:48
Citaat van: meatball op 08 oktober 2007 - 20:25:46
Spannender dan nu kan toch bijna niet ?
Waarom kan die bejaarde kerel niet gewoon van zijn geld gaan genieten en overal afblijven?
Een tweede plaats moet ook voldoende punten opleveren stel immers dat een team met een iets mindere auto aan het seizoen begint, wat voor zin heeft het dan nog van alles op alles te zetten om te verbeteren als je al te veel punten achter staat ?
Het verschil tussen winnaar en P2 is belachelijk klein.
Een sport blijft niet geloofwaardig als je altijd maar van regelementen veranderd omdat dat op een gegeven moment beter uitkomt.
Als Schumacher veel wint,word een overwinnig minder belangrijk,als er dan eens verschillende winnaars,dan word een overwinnig weer meer waard.
Trouwens met de regels die men nu weer wil zou er dit seizoen niet veel verschil zijn, alleen zou Kimi er wat beter voorstaan.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Doefie

#71
Met de 'oude' puntentelling zou de stand zijn:

  1. Hamilton - 87 punten
  2. Alonso - 81 punten
  3. Räikkönen - 78 punten
  4. Massa - 66 punten
  5. Heidfeld - 32 punten
  6. Kovalainen - 17 punten
  7. Kubica - 16 punten
  8. Fisichella - 9 punten
  9. Coulthard - 7 punten
10. Würz - 7 punten
11. Webber - 4 punten
12. Rosberg - 3 punten
13. Vettel - 3 punten
14. Button - 2 punten
15. Schumacher - 1 punt
16. Trulli - 1 punt
17. Liuzzi - 1 punt
18. Sato - 1 punt

  1. Ferrari - 144 punten
  2. BMW.Sauber - 48 punten
  3. Renault - 26 punten
  4. Red Bull - 11 punten
  5. Williams - 10 punten
  6. Toro Rosso - 4 punten
  7. Honda - 2 punten
  8. Toyota - 2 punten
  9. Super Aguri - 1 punt
10. Spyker
DSQ McLaren - 168 punten

Niet veel verschil met de huidige stand, enkel het puntenverschil is groter (natuurlijk).