Nieuwe puntentelling

Gestart door KVDracer, 13 maart 2007 - 12:02:55

« vorige - volgende »

Racerke007

11 voor de 2e kan ik mee leven  ;)
Tussen 3 en 4 is een groter verschil in mijn ogen beter: grotere strijd + meer verdienste aan zij die op het podiium staan.
Daarom laat n°4 maar 5 punten houden  :)

Lewis

Ik heb liever dat het gewoon blijft als nu
Vind ik al spannend genoeg

alonsolover

Ik vind het goed zoals nu,
Misschien voor de Pole 1 punt en snelste rondetijd 1 punt

Ferrari 2010

Als we dan toch punten voor de kwali zouden geven, doe het dan ineens goed:
Kwali:
10 - 7 - 5 - 4,5 - 4 - 3,5 - 3 - 2,5 - 2 - 1,5 -1 - 0,5
Race:
15 - 12 - 9 - 7 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1 - 0,5

Waarom zoveel punten geven voor een kwali? Wel, met de huidige regels is dat een goed systeem, mindere teams zullen alles op alles zetten voor de pole en zo krijgen we dus meer spanning in de kwali. In de race zullen de snellere teams de tragere moeten inhalen in de eerste ronden, waardoor je een spannende start hebt, na een 5-tal ronden gaan de eerste wagens binnen en krijg je een race tussen de groten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Racerke007

Zoveel punten voor de kwali is vééél te véél ... . dan zitten ze al na 6 races aan 100 punten  ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Racerke007 op 12 september 2007 - 23:46:45
Zoveel punten voor de kwali is vééél te véél ... . dan zitten ze al na 6 races aan 100 punten  ;)
Ja, maar als je er maar weinig punten aan geeft zal niemand er voor gaan, dusja, het is gewoon deen bedoeling om de mindere teams vooraan te laten starten en dus wat actie te hebben in het begin van de race :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

TurboBoost

waarom niet 2 kampioenschappen maken?

eerste: degene met de meeste overwinningen (bij gelijke stand kijken naar 2de en 3de plaatsen) word WK
tweede: een uithoudingskampioenschap, eerste krijgt 22 punten, laatste 1. uitvallen telt ook mee voor munten, dus iedereen verdiend elke wedstrijd punten.

mss een idee voor na Max en Bernie  :D :P ;D ;)

Doefie

Als ge het dan toch ingewikkeld wilt maken:

9-7-5-4-3-2 en 1 punt voor de snelste ronde
Op een kampioenschap van 17 races tellen enkel de beste 6 races van de eerste acht, en de beste 6 van de laatste 7 races.
De uitslag van de ene race geld als startopstelling van de volgende race, maar dan in omgekeerde volgorde (dus de winnaar start als laatste, tweede als voorlaatste, enz.) om zoveel mogelijk coureurs de kans te geven.

Spannend tot de laatste race om te weten wie wereldkampioen wordt ;)

Ferrari 2010

En waarom racen ze race 9 en 10 dan nog? :-\ Race 9 starten ze toch achteraan en het levert niks op, en in race 10 niet meerijden en dus laatst zijn levert hen een pole op in race 11 :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Andretti

20-16-12-10-8-6-4-3-2-1+ 1 voor pole!

Ferrari 2010

Ik begrijp echt niet waarom er zovelen 1 puntje willen geven voor een pole, 1 puntje is echt de moeite niet om je race te hypotikeren, dit gaat niets extra spanning of sensatie opleveren.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Ik snap niet waarom er zovelen 15 tot 20 punten willen geven voor een overwinning... Krijg je van die belachelijk hoge puntentotalen à la USA ofzo.

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 16 september 2007 - 17:56:56
Ik snap niet waarom er zovelen 15 tot 20 punten willen geven voor een overwinning... Krijg je van die belachelijk hoge puntentotalen à la USA ofzo.
Dat is een feit, maar dat is de enige manier om meer rijders punten te geven en toch een eerlijk verschil te behouden, en om er eventueel voor te zorgen dat je in de kwali ook punten kunt uitdelen die iets waard zijn.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Waarom willen we eigenlijk meer rijders punten geven?

Doefie

Same here. Punten moet je verdienen als je aan de top eindigt, niet als je 10de ofzo wordt. Daarom vind ik het ook onnozel dat ze tegenwoordig de top 8 punten geven, moet ge gewoon u race uitrijden. No wonder dat ze tegenwoordig strijden om de 8ste plaats in plaats van de top 5 of het podium.