Alonso sabelt Schumacher neer

Gestart door Martin, 12 september 2006 - 19:33:33

« vorige - volgende »

Martin

Fernando Alonso heeft in een gesprek met de Spaanse radiozender Marca genadeloos uitgehaald naar zijn Duitse rivaal Michael Schumacher: ,,Zinedine Zidane neemt op een fraaiere wijze afscheid", sprak de Spanjaard, verwijzend naar de beruchte kopstoot van de Franse voetballer in zijn laatste officiële duel.

,,Michael Schumacher is de meeste bestrafte en meest onsportieve coureur uit de geschiedenis van de Formule 1", sprak Alonso in reactie op het naderende afscheid van de Ferrari-kopman.

De relatie tussen het Renault-kamp (Alonso) en Ferrari bereikte afgelopen weekeinde een dieptepunt, toen Alonso vijf plekken werd teruggezet na een klacht van Ferrari-rijder Felipe Massa. De Braziliaan meende dat hij tijdens de kwalificatie werd gehinderd door de Spanjaard, ook al zat er tussen beide coureurs een gat van honderd meter. Massa klaagde over ,,vuile lucht" en overhandigde de wedstrijdcommissarissen data waaruit zou blijken dat de Ferrari inderdaad nadeel had ondervonden van Alonso.

De teambaas van Renault, Flavio Briatore, reageerde woedend toen de straf werd uitgesproken: ,,Dit wereldkampioenschap is allang beslist achter de tafel", sprak de Italiaan. ,,We begrijpen hoe de zaken ervoor staan. Het is allemaal al besloten. De wereldtitel gaat naar Schumacher, en zo gebeurt het. Als je ziet wat er in de Formule 1 aan de hand is, moet ik slechts lachen om dat voetbalschandaal in de Serie A."

De internationale autosportfederatie FIA heeft inmiddels verklaard een onderzoek te doen naar de uitspraken van Briatore.

De Telegraaf

bogief1

Ik kan Alonso wel verstaan dat hij over de rooie is met z'n straf in Monza, maar dit heeft niks te maken met Schumacher.
Misschien is het verstandig om een regel in te voeren zoals in de dtm, een soort van gele kaart zoals in het voetbal ipv direct een rode te geven.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

The Iceman

De FIA heeft Renault serieus geflikt de laatste tijd. Verbod op de massadempers, nu die belachelijke straf voor Alonso wegens het 'zogezegd' hinderen van Massa. Anderzijds komt Ferrari weeral goed weg met hun "nieuwe" volle achtervelgen. Het lijkt er meer en meer op of Schumi "moet" wereldkampioen 2006 worden. Een mens zou voor minder op zijn achterste poten gaan staan  ::) ::) Al is het wel niet fair van de Spanjaard om Schumacher zo neer te sabelen.

Kirabi

Ik vond het ook eigenlijk best wel raar dat Alonso die straf kreeg want veel aan de hand was er niet ...

en nu uit hij zijn frustraties op Schumacher.... dat is gewoon zwaar laf


Eric

als ik me niet vergis kwam Alonso die "beruchte" ronde buiten en was hij niet bezig een tijd neer te zetten, Alonso moest zich haasten om over de start/finish te rijden om alsnog een snelle ronde te kunnen rijden.
Massa was wel in een ronde om een tijd neer te zetten en zou volgens de data hinder hebben ondervonden van "vuile" lucht.

Dus Alonso moest eigenlijk gewoon Massa laten voor gaan, maar Alonso wou niet omdat hij dan geen snel rondje meer kon rijden.

Wie is er dan in fout?


scho0634

Citaat van: Eric op 12 september 2006 - 20:33:31
als ik me niet vergis kwam Alonso die "beruchte" ronde buiten en was hij niet bezig een tijd neer te zetten, Alonso moest zich haasten om over de start/finish te rijden om alsnog een snelle ronde te kunnen rijden.
Massa was wel in een ronde om een tijd neer te zetten en zou volgens de data hinder hebben ondervonden van "vuile" lucht.

Dus Alonso moest eigenlijk gewoon Massa laten voor gaan, maar Alonso wou niet omdat hij dan geen snel rondje meer kon rijden.

Wie is er dan in fout?



Niemand, aangezien er 100 meter tussen FA en FM in zat. Lijkt me sterk dat Massa daarvan last had, maar goed.

Staat los van het feit dat Alonso harde woorden spreekt. Misschien niet helemaal terecht, maar eindelijk weer eens een relletje :)! Ik hou wel van een harde strijd op de baan en naast de baan. Ben benieuwd of Schumacher reageert.

Overigens moet er wel bijgezegd worden dat Alonso ook nog wel wat aardigs aantoevoegde: ,,Dit betekent niet dat ik Michael niet de beste coureur vind. Om met hem te strijden is een grote eer geweest, en ik heb er erg veel plezier aan beleefd." (Formule1.nl)


bogief1

Citaat van: Eric op 12 september 2006 - 20:33:31
als ik me niet vergis kwam Alonso die "beruchte" ronde buiten en was hij niet bezig een tijd neer te zetten, Alonso moest zich haasten om over de start/finish te rijden om alsnog een snelle ronde te kunnen rijden.
Massa was wel in een ronde om een tijd neer te zetten en zou volgens de data hinder hebben ondervonden van "vuile" lucht.

Dus Alonso moest eigenlijk gewoon Massa laten voor gaan, maar Alonso wou niet omdat hij dan geen snel rondje meer kon rijden.

Wie is er dan in fout?



Als je niet in de slipstream geraakt, kan je ook niet in de vuile lucht terecht komen.

Vergeet niet dat Alonso en Schumacher respect hebben voor elkaar. Meer dan de supporters blijkbaar  ;D, hetgeen hij zei heeft Schumacher te danken aan z'n verleden e dat zal hem wel blijven achtervolgen natuurlijk. Maar hoe heeft Alonso het precies gezegd é, de media kan het soms wel wat verdraaien...
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Martin

Don't shoot the pianoplayer.
Ik las het in De Telegraaf

scho0634

Citaat van: bogief1 op 12 september 2006 - 21:35:33
Citaat van: Eric op 12 september 2006 - 20:33:31
als ik me niet vergis kwam Alonso die "beruchte" ronde buiten en was hij niet bezig een tijd neer te zetten, Alonso moest zich haasten om over de start/finish te rijden om alsnog een snelle ronde te kunnen rijden.
Massa was wel in een ronde om een tijd neer te zetten en zou volgens de data hinder hebben ondervonden van "vuile" lucht.

Dus Alonso moest eigenlijk gewoon Massa laten voor gaan, maar Alonso wou niet omdat hij dan geen snel rondje meer kon rijden.

Wie is er dan in fout?



Als je niet in de slipstream geraakt, kan je ook niet in de vuile lucht terecht komen.

Vergeet niet dat Alonso en Schumacher respect hebben voor elkaar. Meer dan de supporters blijkbaar  ;D, hetgeen hij zei heeft Schumacher te danken aan z'n verleden e dat zal hem wel blijven achtervolgen natuurlijk. Maar hoe heeft Alonso het precies gezegd é, de media kan het soms wel wat verdraaien...

Meerdere bronnen melden het (Telegraaf, Formule1.nl en teletekst) dus het zal zo'n beetje wel waar zijn. Al zei hij ook dat ie MS de beste coureur vind. Ach, juist alleen maar leuk als iemand de boel eens goed op scherp zet in de beslissende fase van een WK.

razzle_dazzle

#9
Citaat van: scho0634 op 12 september 2006 - 21:16:56
Citaat van: Eric op 12 september 2006 - 20:33:31
als ik me niet vergis kwam Alonso die "beruchte" ronde buiten en was hij niet bezig een tijd neer te zetten, Alonso moest zich haasten om over de start/finish te rijden om alsnog een snelle ronde te kunnen rijden.
Massa was wel in een ronde om een tijd neer te zetten en zou volgens de data hinder hebben ondervonden van "vuile" lucht.

Dus Alonso moest eigenlijk gewoon Massa laten voor gaan, maar Alonso wou niet omdat hij dan geen snel rondje meer kon rijden.

Wie is er dan in fout?



Niemand, aangezien er 100 meter tussen FA en FM in zat. Lijkt me sterk dat Massa daarvan last had, maar goed.

Staat los van het feit dat Alonso harde woorden spreekt. Misschien niet helemaal terecht, maar eindelijk weer eens een relletje :)! Ik hou wel van een harde strijd op de baan en naast de baan. Ben benieuwd of Schumacher reageert.

Overigens moet er wel bijgezegd worden dat Alonso ook nog wel wat aardigs aantoevoegde: ,,Dit betekent niet dat ik Michael niet de beste coureur vind. Om met hem te strijden is een grote eer geweest, en ik heb er erg veel plezier aan beleefd." (Formule1.nl)



De telemetrie toonde toch aan dat Massa tijd had verloren door de ongelukkige Alonso. Ik snap nu niet dat sommigen hier beginnen over de FIA en haar zogezegde rode kleur. Een spijtige, maar geen onterechte beslissing.

Wat betreft de uitspraken van Alonso: ik hou ook wel van een gezonde dosis rivaliteit, deze uitlatingen zijn wel een beetje op de man gespeeld, maar wie weet wat de rol van de pers hierin is?

Natuurlijk waren Briatore en Alonso ontgoocheld en als ze deze uitspraken ook daadwerkelijk gedaan hebben, keur ik dat ook niet goed, maar we moeten nu ook niet gaan overdrijven hé. Schumacher, Todt, Dennis, Villeneuve...ze hebben allemaal wel eens een gefrustreerde uitspraak gedaan. Bij Alonso ligt dat op dit moment gewoon gevoeliger...


Kirabi

Maar Alonso doet het juist nu, nu hij veel punten aan het verliezen is, en dan reageert hij zijn frustraties en 'pijn' op schumacher af..

(hij klaagt ook al bijna het halve seizoen over dat mensen hem in de weg zitten, nu zit hij zelf in de weg, en dan word hij gelijk kwaad.... tja ....)


FerrariMan

#11
Citaat van: Snekuem op 12 september 2006 - 20:20:41
De FIA heeft Renault serieus geflikt de laatste tijd.
Je bekijkt het wel maar langs één zijde, niet?

Ferrari moest haar vleugels aanpassen na een paar races omdat de FIA dat vroeg na klachten.
Schumacher moest achteraan op de grid in Monaco zonder dat er bewijzen waren. (Letterlijke woorden van de FIA)
Schumacher kreeg dezelfde straf als Alonso voor een kleiner verdrijf zonder kwade intentie. (Hongarije)

En vooral dat eerste punt schijnt men nogal snel te vergeten. Waarom zou Renault wél mogen klagen en andere teams niet? You tell me...
Achja, wanneer men Renault op de vingers tikt is het allemaal ten onrechte.
Wanneer men Ferrari op de vingers tikt is het allemaal gerechtigheid.

Renault heeft heel het seizoen lang anderen aangevallen! Remember Fisico en Villeneuve?

Ik ben ermee akkoord dat de straf voor Alonso overdreven was, maar ter compensatie, die had hij al verdient in de kwalificatie in Turkije, waar hij na een waarschuwing weer wat ging 'vechten' met Doornbos op de baan.

Renault oogst wat ze gezaaid hebben. Als je andere teams gaat aanvallen dan gaan die teams al het mogelijke doen
om je een hak te zetten.

CitaatAnderzijds komt Ferrari weeral goed weg met hun "nieuwe" volle achtervelgen.
En Toyota? En de Toro? Niet gezien zeker?

scho0634

Citaat van: Razzle_dazzle op 13 september 2006 - 01:50:21
Citaat van: scho0634 op 12 september 2006 - 21:16:56
Citaat van: Eric op 12 september 2006 - 20:33:31
als ik me niet vergis kwam Alonso die "beruchte" ronde buiten en was hij niet bezig een tijd neer te zetten, Alonso moest zich haasten om over de start/finish te rijden om alsnog een snelle ronde te kunnen rijden.
Massa was wel in een ronde om een tijd neer te zetten en zou volgens de data hinder hebben ondervonden van "vuile" lucht.

Dus Alonso moest eigenlijk gewoon Massa laten voor gaan, maar Alonso wou niet omdat hij dan geen snel rondje meer kon rijden.

Wie is er dan in fout?



Niemand, aangezien er 100 meter tussen FA en FM in zat. Lijkt me sterk dat Massa daarvan last had, maar goed.

Staat los van het feit dat Alonso harde woorden spreekt. Misschien niet helemaal terecht, maar eindelijk weer eens een relletje :)! Ik hou wel van een harde strijd op de baan en naast de baan. Ben benieuwd of Schumacher reageert.

Overigens moet er wel bijgezegd worden dat Alonso ook nog wel wat aardigs aantoevoegde: ,,Dit betekent niet dat ik Michael niet de beste coureur vind. Om met hem te strijden is een grote eer geweest, en ik heb er erg veel plezier aan beleefd." (Formule1.nl)



De telemetrie toonde toch aan dat Massa tijd had verloren door de ongelukkige Alonso. Ik snap nu niet dat sommigen hier beginnen over de FIA en haar zogezegde rode kleur. Een spijtige, maar geen onterechte beslissing.



Ik kijk al F1 sinds 1982 en nog nooit heeft iemand geklaagd over een negatieve luchtstromingen ten aanzien van een auto die 100 meter voor hem reed. En in de tijd dat het gewoon 2x een uur kwalificeren was met maximaal 12 rondjes werden er continu mensen opgehouden. Voor zover ik weer is er zelden of nooit iemand voor bestraft.

Ik vraag me trouwens af of de oppositie (Renault in dit geval) inzage krijgt in deze door Ferrari aangeleverde telemetrie gegevens. Weet iemand dat? Dan weet Flavio meteen of de straf terecht is of niet.

KVDracer

Citaat van: scho0634 op 13 september 2006 - 14:08:03
Citaat van: Razzle_dazzle op 13 september 2006 - 01:50:21
Citaat van: scho0634 op 12 september 2006 - 21:16:56
Citaat van: Eric op 12 september 2006 - 20:33:31
als ik me niet vergis kwam Alonso die "beruchte" ronde buiten en was hij niet bezig een tijd neer te zetten, Alonso moest zich haasten om over de start/finish te rijden om alsnog een snelle ronde te kunnen rijden.
Massa was wel in een ronde om een tijd neer te zetten en zou volgens de data hinder hebben ondervonden van "vuile" lucht.

Dus Alonso moest eigenlijk gewoon Massa laten voor gaan, maar Alonso wou niet omdat hij dan geen snel rondje meer kon rijden.

Wie is er dan in fout?



Niemand, aangezien er 100 meter tussen FA en FM in zat. Lijkt me sterk dat Massa daarvan last had, maar goed.

Staat los van het feit dat Alonso harde woorden spreekt. Misschien niet helemaal terecht, maar eindelijk weer eens een relletje :)! Ik hou wel van een harde strijd op de baan en naast de baan. Ben benieuwd of Schumacher reageert.

Overigens moet er wel bijgezegd worden dat Alonso ook nog wel wat aardigs aantoevoegde: ,,Dit betekent niet dat ik Michael niet de beste coureur vind. Om met hem te strijden is een grote eer geweest, en ik heb er erg veel plezier aan beleefd." (Formule1.nl)



De telemetrie toonde toch aan dat Massa tijd had verloren door de ongelukkige Alonso. Ik snap nu niet dat sommigen hier beginnen over de FIA en haar zogezegde rode kleur. Een spijtige, maar geen onterechte beslissing.



Ik kijk al F1 sinds 1982 en nog nooit heeft iemand geklaagd over een negatieve luchtstromingen ten aanzien van een auto die 100 meter voor hem reed. En in de tijd dat het gewoon 2x een uur kwalificeren was met maximaal 12 rondjes werden er continu mensen opgehouden. Voor zover ik weer is er zelden of nooit iemand voor bestraft.

Ik vraag me trouwens af of de oppositie (Renault in dit geval) inzage krijgt in deze door Ferrari aangeleverde telemetrie gegevens. Weet iemand dat? Dan weet Flavio meteen of de straf terecht is of niet.

Aan die telemtriegegevens ga je niet moeten twijefelen of zou Ferrari die vlug aanpassen voor ze ze afgeven  ?  ??? Dan ben je pas paranoia. Er hebben er dit seizoen nogal straffen gehad voor het ophouden van een deelnemer. Renault was de eerste om erover te beginnen klagen. Ze beginnen gewoon bang te worden dat ze nu toch nog het kampioenschap gaan verliezen. Ten tijde van Hakkinen en Schumacher werd er ook gestreden, maar dit was sportief. Ik heb Hakkinen nooit zo een uitspraken horen doen. Hij kon soms wel dingen zeggen, maar ging nooit over de schreef. Hill-Schumacher, dat was natuurlijk anders. Als ze konden reden ze elkaar an de baan. Schumacher aan hill, maar Hill heeft Schumacher er ook twee keer afgereden. Gewoon frustratie omdat het al van 25 juni geleden is dat hij nog eens gewonnen heeft. Het moest zo blijven, phu.

scho0634

Je heb mij niet horen zeggen dat ze met de data prutsen, hoor....

Hakkinen was een prima coureur maar wel een sappie natuurlijk. Dat overdreven vriendschappelijke gedoe tussen Schumi en Hakkinen was niet echt boeiend. De strijd tussen Hill en Schumi was veel leuker. Maar goed, ieder zijn eigen mening over wat wel of niet een leuke strijd is. Ik vind het iig prima als Alonso wat roept.