Alonso sabelt Schumacher neer

Gestart door Martin, 12 september 2006 - 19:33:33

« vorige - volgende »

Hamilton MASTER

Wat Alonso zegt vind ik correct eigenlijk, het moet sport blijven.

Er zal op een bepaald moment eigenlijk gestopt moeten worden met het puur business te zien, maar met het geld dat in de F1 gewonnen (maar zeker ook verloren) kan worden zal het nog lang duren vrees ik.

De sport moet zijn waarde terug opkrikken. Sportiviteit blijft in sport (in theorie...) het belangrijkste. Hopelijk krijgt dit terug de bovenhand en zien we in de laatste races van het seizoen een duel op het scherp van de snee, waarin Schumacher en Alonso op de baan duidelijk kunnen maken wie de beste is.
Zonder pech, penalty's en protesten tegen andere ploegen.

Gewoon een droog gevecht, man op man. Dat hebben we nu nodig.



McChouffe

Best wel leuk, dat beetje modder smijten nu het einde nadert  :)
Ook Michelin voegt zich bij het feestje (al blijven ze beleefder): http://www.autosport.com/news/report.php/id/54491

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

FerrariMan

Citaat van: McChouffe op 14 september 2006 - 17:12:56
Best wel leuk, dat beetje modder smijten nu het einde nadert  :)
Ook Michelin voegt zich bij het feestje (al blijven ze beleefder): http://www.autosport.com/news/report.php/id/54491
Zet deze link daar maar bij: http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_news_item.php?fes_art_id=29317

Lachen geblazen die Renault/Michelin combo.  ;D

scho0634

Wordt steeds gezelliger, dat Formule 1   :)

FerrariMan


Tim C

Ik heb horen zeggen dat Aardbeienyoghurt werd gebruikt tijdens de kwalificaties waardoor er een aerodynamisch nadeel werd gecreeerd, zo hebben ze de schuld op Alonso kunnen steken.

FerrariMan

Citaat van: Tim C op 15 september 2006 - 12:13:27
Ik heb horen zeggen dat Aardbeienyoghurt werd gebruikt tijdens de kwalificaties waardoor er een aerodynamisch nadeel werd gecreeerd, zo hebben ze de schuld op Alonso kunnen steken.
Pitpass blijft toch de grappigste site, vandaag staat dit er als headline:
http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_news_item.php?fes_art_id=29332

scho0634

Citaat van: Tim C op 15 september 2006 - 12:13:27
Ik heb horen zeggen dat Aardbeienyoghurt werd gebruikt tijdens de kwalificaties waardoor er een aerodynamisch nadeel werd gecreeerd, zo hebben ze de schuld op Alonso kunnen steken.

Aarbeienyoghurt??? Hoe dan?

Tim C

Door de putjes van de pitjes in de aarbeien die een positieve werking hebben op de aerodynamica van een band. Een beetje vergelijkbaar met de werking van een golfbal!

scho0634

Nou, dat zou wel heel creatief zijn...Je moet er maar op komen, zeg.

Kirabi

haha aardbeienyoghurt... hoe verzinnen ze het... mja als het goed werkt moeten ze het doen


The Iceman

Citaat van: FerrariMan op 13 september 2006 - 08:55:10
Citaat van: Snekuem op 12 september 2006 - 20:20:41
De FIA heeft Renault serieus geflikt de laatste tijd.
Je bekijkt het wel maar langs één zijde, niet?

Ferrari moest haar vleugels aanpassen na een paar races omdat de FIA dat vroeg na klachten.
Schumacher moest achteraan op de grid in Monaco zonder dat er bewijzen waren. (Letterlijke woorden van de FIA)
Schumacher kreeg dezelfde straf als Alonso voor een kleiner verdrijf zonder kwade intentie. (Hongarije)

En vooral dat eerste punt schijnt men nogal snel te vergeten. Waarom zou Renault wél mogen klagen en andere teams niet? You tell me...
Achja, wanneer men Renault op de vingers tikt is het allemaal ten onrechte.
Wanneer men Ferrari op de vingers tikt is het allemaal gerechtigheid.

Renault heeft heel het seizoen lang anderen aangevallen! Remember Fisico en Villeneuve?

Ik ben ermee akkoord dat de straf voor Alonso overdreven was, maar ter compensatie, die had hij al verdient in de kwalificatie in Turkije, waar hij na een waarschuwing weer wat ging 'vechten' met Doornbos op de baan.

Renault oogst wat ze gezaaid hebben. Als je andere teams gaat aanvallen dan gaan die teams al het mogelijke doen
om je een hak te zetten.

CitaatAnderzijds komt Ferrari weeral goed weg met hun "nieuwe" volle achtervelgen.
En Toyota? En de Toro? Niet gezien zeker?
Wat die vleugels betreft, denk dat Ferrari niet het enige team was dat met flexibele vleugels rondreed. Andere teams werden ook op de vingers getikt om hun achtervleugels aan te passen. TV beelden toonden aan dat de voorvleugel van Ferrari flexibel was, dus kon de FIA niets anders doen dan Ferrari op de vingers te tikken.
Wat die straf van Schumacher in Monaco betreft, daar weten we allemaal dat hij flink komedie heeft gespeeld. Stond er trouwens vlakbij !
Wat die rode vlag betreft ??? Vind dat zeker geen kleiner verdrijf, dat is gewoon 'lompigheid' een zevenvoudig wereldkampioen onwaardig, al keur ik natuurlijk Alonso's gedrag daar zeker ook niet goed. Dus een straf voor beiden was daar zeker op zijn plaats. Maar die straf van Schumacher daar minimaliseren doe ik zeker niet. 
Wat die volle wielen betreft, Toyota en Torro Rosso hebben alleen maar een hogere wielrand dan de andere teams, zeker geen 'volle' velgen zoals Ferrari. 
Ach, we kunnen hierover blijven discussiëren, ik wou alleen maar aantonen dat de FIA er momenteel alles aan doet om Alonso te kl****. En wie dit niet ziet is in mijn ogen stekeblind.
En eerlijk gezegd ik ben zeker geen Alonso fan. Maar hij heeft tot zijn Renault motor in rook opging, nog goed gepresteerd in Monza ondanks zijn grid penalty en ik vrees dat die woede hem alleen nog maar sterker maakt.

scho0634

Laten we hopen dat het Alonso sterker maakt. Ik wil gewoon een ultra spannende WK ontknoping. Dat hebben we helaas al een paar jaar moeten missen. Lijkt me leuk als het WK pas beslist wordt als het zwart-wit geblokt in Interlagos is gevallen! Een spannende WK ontknoping hebben we als fans echt weer eens ff nodig.

Vroemvroem


scho0634

Citaat van: Vroemvroem op 17 september 2006 - 15:53:29
Alonso is een blaaskaak.

Bedankt voor deze nuttige toevoeging. Dat is een F1 feitje dat ik nog niet wist.