Gp van Australië

Gestart door Manuel, 24 maart 2006 - 20:00:49

« vorige - volgende »

Wie wint er in Australië

Michael Schumacher
Fernando Alonso
Kimi Raikkonen
Jenson Button
iemand anders

Hamilton MASTER

Was niet zozeer DC.  Hij kreeg de met nog 5 minuten te gaan het 'bevel' om Scott aan te vallen... Hij mocht niet voor DC eindigen.

Wat maakt het DC nu uit of Scott voor hem eindigt of niet.



FerrariMan

Citaat van: Doefie op 02 april 2006 - 11:09:45
Citaat van: Jasper op 02 april 2006 - 10:41:25
Ik heb trouwens het vermoeden dat FerrariMan niet uit zijn bed is geraakt voor de race. ;D

Net als Mikacouli  ;D
Toch wél, maar had geen zin om na de GP hier rond te dwalen.

Voor mij is het WK al voorbij, Ferrari heeft de voorbije weken liggen rammelen met de voeten van haar fans.
Massa had wat pech, Schumacher probeerde wanhopig iets te tonen maar de wagen had al de hele dag problemen, het was een kwestie van tijd voordat hij de muur zou proeven a la Mika in '99. (Imola)

Ben erg ontgoocheld, want Ferrari en vooral MS hebben teveel liggen van de toren blazen voorbije weken, en daardoor waren de verwachtingen hoger. Te hoog. Ze staan nog helemaal nergens.

Kimi kan ook naar de titel fluiten, net als iedereen die niet Alonso is.
Die Renault gaat alleen nog maar gevaarlijker worden in de komende races.

Neen, voor mij zit het seizoen erop.

Mikacouli

Citaat van: Doefie op 02 april 2006 - 11:09:45
Citaat van: Jasper op 02 april 2006 - 10:41:25
Ik heb trouwens het vermoeden dat FerrariMan niet uit zijn bed is geraakt voor de race. ;D

Net als Mikacouli  ;D

Hmmm, ik heb mijn bed niet gezien vanacht ;)

ben thuis gekomen om 5u45, me in de zetel geplaceerd, en F1 beginnen kijken. Om 8 u vond ik het dan ook niet meer nodig om nog in mijn bed te kruipen ;)
Nooit zal ik een seconde van een race missen als ik er de kans toe heb;)
Die verre gp's zijn best wel lastig. De oefenritten waren om 2u tot 3u en van 5 u tot 6 u 's nachts. Best wel lastig zo'n weekend :)
En ik moet zeggen, het spektakel liet me nooit denken aan moe worden ;)

Mikacouli

Citaat van: SaffierFM op 02 april 2006 - 11:46:40
Citaat van: RadioActiveMan op 02 april 2006 - 10:56:01
Schlemiel van de race M. Schumacher.
Het is me meer en meer duidelijk dat hij niet meer mee kan met de nieuwe garde, op hier en daar een enkele race na.
We wisten al dat hij onder druk fouten maakt maar 3 fouten in 1 ronde waarvan de laatste hem fataal is geworden is toch wel teveel van het goede. Hij heeft enorm veel gepresteerd in de F1 en mag rekenen, moet zelfs respect krijgen van iedereehe n die ook maar iets of wat met F1 doet, maar ik vrees dat hij aan zijn jaren teveel bezig is om nog krampachtig te denken dat hij het hele veld gaat overklassen. Misschien hier en daar een uitschieter maar verder zal hij het voor het plezier moeten doen.


Geef Michael degelijk materiaal en hij rijdt de jonge snaken naar huis. Schlemiel van de race ? Montoya zeker ? Je wagen laten spinnen tijdens het opwarmen van de banden in de formatieronde..  ;D ;D
Trouwens,het scheelde geen haar of hij was op dezelfde manier,in dezelfde muur gegaan als MS.
1. Geloof je nu echt dat Michael personen als Alonso en Kimi naar huis zou rijden ??? ;D Die 2 snaken zijn gewoon puur klasse en ik denk wel dat ze meer talent hebben als Michael op zijn leeftijd.
2. Montoya had een elektrisch probleem in zijn opwarmronde. De TC ofzo moet uitgevallen zijn. Bovendien had niemand grip in het eerste kwart van de race.

Ferrari 2010

Citaat van: Raikkonen MASTER op 02 april 2006 - 18:05:03
Was niet zozeer DC. Hij kreeg de met nog 5 minuten te gaan het 'bevel' om Scott aan te vallen... Hij mocht niet voor DC eindigen.

Wat maakt het DC nu uit of Scott voor hem eindigt of niet.
Mja, ze krijgen een bonus per punt dat ze scoren (was althans vorig jaar zo), dus eigenlijk maakt het hem uit. En al heeft hij geld genoeg, je kan niet zeggen dat je het niet voor het geld doet want anders kan hij even goed voor niets rijden hé
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: Tim C op 02 april 2006 - 11:50:17
Dat iedereen in Maranello dacht dat ze er waren, en ze er verre van zijn.

Fernando is gewoon een hatelijk figuur geworden, beetje Schumi pre 1999
In Maranello dachten ze inderdaad dat ze al wat verder stonden, maar blijkbaar niet. Hoewel, het weekend begon dan wel slecht enzo, maar op het einde ging MS toch weer niet zo extreem slecht. En ja, die fout heeft het natuurlijk verbrod, hij had te kampen met overstuur (of onderstuur, kzout bijgod nimmer juist weten), maar een goed piloot zou daar dan rekening mee moeten houden. Maar als je op de limiet rijdt en je hoopt dat het werl voorbij zal zijn dan bestaat het risico dat ie crasht. Eigen schuld, dikke bult...

Van dat ferrari in San Marino dominant moet zijn, heb je een punt, maar vergeet niet dat MS er  daar verleden jaar ook goed stond, maar nadien? Gedaan ermee...

Verder, Alonso vindt ik al lang de arrogantie zelve, zo na een paar GP's verleden jaar. En kinderachtig doen, vooral. Begin vorig jaar steunde bijna niemand me daarin, maar nu begint meer en meer volk het te vatten. Hij is gewoon beginnen zweven, hoog tijd dat Ferrari, McLaren of Honda hem eens met zijn 4 poten aan de grond plakt.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Dominant in San Marino is niet meerijden met Renault, het is met beide wagens vooraan metde rest op een dertig seconden achter...

Ferrari 2010

Ok, ik hoop alvast met je mee. Ze zeggen een nieuw pakket te hebben tegen San Marino, hopelijk ook een motor zonder barsten in de cilinders. Maarjah, elk team zal wel een hoop aanpassen tegen de komende GP veronderstel ik.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Schumi 2006 op 02 april 2006 - 19:30:58
Verder, Alonso vindt ik al lang de arrogantie zelve, zo na een paar GP's verleden jaar. En kinderachtig doen, vooral. Begin vorig jaar steunde bijna niemand me daarin, maar nu begint meer en meer volk het te vatten. Hij is gewoon beginnen zweven, hoog tijd dat Ferrari, McLaren of Honda hem eens met zijn 4 poten aan de grond plakt.

Heb Alonso nooit graag gezien ... Sorry voor zijn fans hier op het forum, maar die kop zegt al genoeg. De arrogantie druipt er af.

McChouffe

Citaat van: FerrariMan op 02 april 2006 - 18:11:19
Citaat van: Doefie op 02 april 2006 - 11:09:45
Citaat van: Jasper op 02 april 2006 - 10:41:25
Ik heb trouwens het vermoeden dat FerrariMan niet uit zijn bed is geraakt voor de race. ;D

Net als Mikacouli  ;D
Toch wél, maar had geen zin om na de GP hier rond te dwalen.

Voor mij is het WK al voorbij, Ferrari heeft de voorbije weken liggen rammelen met de voeten van haar fans.
Massa had wat pech, Schumacher probeerde wanhopig iets te tonen maar de wagen had al de hele dag problemen, het was een kwestie van tijd voordat hij de muur zou proeven a la Mika in '99. (Imola)

Ben erg ontgoocheld, want Ferrari en vooral MS hebben teveel liggen van de toren blazen voorbije weken, en daardoor waren de verwachtingen hoger. Te hoog. Ze staan nog helemaal nergens.

Kimi kan ook naar de titel fluiten, net als iedereen die niet Alonso is.
Die Renault gaat alleen nog maar gevaarlijker worden in de komende races.

Neen, voor mij zit het seizoen erop.

Ik denk toch dat je een beetje te hard van stapel loopt. Dat het nog een helse klus gaat worden om Renault te verslagen is een feit. Maar het is daarom nog niet onmogelijk, noch voor Ferrari, noch voor McLaren.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Hamilton MASTER

Het is inderdaad erg vroeg om met zo'n uitspraken te komen.

McLaren wil er zoals vorig jaar staan in Europa. Dit hebben ze vorig jaar wel degelijk kunnen tentoon stellen. Als het dit jaar ook lukt wordt Kimi wederom uitdager nummer 1.

Ferrari beent wel bij. Al ben ik wel blij dat de kans dat Kimi bij Ferrari tekent kleiner worden naargelang de prestaties van Ferrari. Maar enkel daarom ben ik blij dat ze het iets minder doen. Ben niet anti. ;)



Alan Blues

Ik heb de race niet gezien wegens een snurkconcert in mijn slaapkamer...  :-[

Maar de samenvatting was wel weer heel kort. Hel leek me wel een bewogen race.


dj Peter

Citaat van: Mikacouli op 02 april 2006 - 18:30:31
Citaat van: SaffierFM op 02 april 2006 - 11:46:40
Citaat van: RadioActiveMan op 02 april 2006 - 10:56:01
Schlemiel van de race M. Schumacher.
Het is me meer en meer duidelijk dat hij niet meer mee kan met de nieuwe garde, op hier en daar een enkele race na.
We wisten al dat hij onder druk fouten maakt maar 3 fouten in 1 ronde waarvan de laatste hem fataal is geworden is toch wel teveel van het goede. Hij heeft enorm veel gepresteerd in de F1 en mag rekenen, moet zelfs respect krijgen van iedereehe n die ook maar iets of wat met F1 doet, maar ik vrees dat hij aan zijn jaren teveel bezig is om nog krampachtig te denken dat hij het hele veld gaat overklassen. Misschien hier en daar een uitschieter maar verder zal hij het voor het plezier moeten doen.


Geef Michael degelijk materiaal en hij rijdt de jonge snaken naar huis. Schlemiel van de race ? Montoya zeker ? Je wagen laten spinnen tijdens het opwarmen van de banden in de formatieronde..  ;D ;D
Trouwens,het scheelde geen haar of hij was op dezelfde manier,in dezelfde muur gegaan als MS.
1. Geloof je nu echt dat Michael personen als Alonso en Kimi naar huis zou rijden ??? ;D Die 2 snaken zijn gewoon puur klasse en ik denk wel dat ze meer talent hebben als Michael op zijn leeftijd.
2. Montoya had een elektrisch probleem in zijn opwarmronde. De TC ofzo moet uitgevallen zijn. Bovendien had niemand grip in het eerste kwart van de race.
ok, "naar huis rijden" is misschien lichtelijk overdreven,maar ik weet zeker dat hij  met een wagen in topvorm kan meestrijden voor de zege en zich kan meten  met Afonso en Kimi. En of ze meer talent hebben dan Michael op zijn leeftijd,daar ben ik nog niet zozeker van. Ik dacht dat Schumi vrij snel potten kon breken en kampioen werd na zijn entree in de F1,dat weet iedereen die iets van F1 afweet.k'Vind het wel opmerkelijk dat het talent van Michael en al zijn prestaties in het verleden plots vergeten worden na een miserabel seizoen en een ramprace. Ik blijf erbij: geef hem een snelle wagen en de jonge snaken zullen er last mee hebben.
Montoya is een blaaskaak en een slecht verliezer.Nu geeft hij er zelfs zijn team en zijn collega van langs,maar zijn eigen fouten durft hij niet onder ogen zien. JP had hoerechance toen hij op dezelfde plaats als Michael te wijd door de bocht ging. Als hij ook over dat "bultje" gegaan was, kon men de brokstukken ook bij elkaar vegen.

Doefie

Citaat van: SaffierFM op 03 april 2006 - 22:08:08
En of ze meer talent hebben dan Michael op zijn leeftijd,daar ben ik nog niet zozeker van. Ik dacht dat Schumi vrij snel potten kon breken en kampioen werd na zijn entree in de F1,dat weet iedereen die iets van F1 afweet.k'Vind het wel opmerkelijk dat het talent van Michael en al zijn prestaties in het verleden plots vergeten worden na een miserabel seizoen en een ramprace. Ik blijf erbij: geef hem een snelle wagen en de jonge snaken zullen er last mee hebben.
Montoya is een blaaskaak en een slecht verliezer.Nu geeft hij er zelfs zijn team en zijn collega van langs,maar zijn eigen fouten durft hij niet onder ogen zien. JP had hoerechance toen hij op dezelfde plaats als Michael te wijd door de bocht ging. Als hij ook over dat "bultje" gegaan was, kon men de brokstukken ook bij elkaar vegen.

Iedereen die iets van de Formule 1 afkent weet ook dat Schumacher debuteerde in 1991 en pas wereldkampioen werd in 1994 ... 3 jaar verschil dus. Drie jaar is niet "meteen" he. En tuurlijk hebben ze meer last van hem als ze hem een snelle auto geven, maar datzelfde geld voor Trulli, Coulthard, Villeneuve, Heidfeld, R.Schumacher, Button, Sato, Massa, Barrichello, Montoya, Webber, Rosberg en god weet wie nog allemaal ook. Het is niet omdat Schumacher nu opeens wat minder presteert dat zijn wagen daarom rotslecht is he. Had hij niet gecrasht was hij waarschijnlijk derde of vierde gefinisht en dan had je niemand horen klagen. Nu hij één keer een stuurfoutje maakt (ja Schumacher maakt die ook nog) en hij uit de race crasht dat de almachtige Schumacher een rotslechte auto heeft he. Stuurfoutjes maakt iedereen, het beste paard struikelt wel is. Räikkönen is ook een hele snelle coureur, maar hij maakte ook fouten. Montoya is ook snel en maakt ook fouten, Button ook, Barrichello ook, Massa ook, Fisichella ook, Alonso ook, ...

Montoya zijn uitvallen kwam trouwens door een elektronisch probleem, dat hij daardoor de wagen verloor. Hij had voort kunnen rijden na zijn schuiver maar de wagen haperde. Montoya ging trouwens niet zover als M.Schumacher. Zijn wagen was al met de helft over de curbstones, die van Montoya veel minder. Is hij daarom een slechte verliezer omdat hij eens iets zegt tegenover zijn team ? De mechaniciens halen er meer uit als hij zegt dat zijn wagen kon verbeterd worden dan dat hij het als een geweldige auto gaat bestempelen waar uiteindelijk dingen mislopen. Dan kan er tenminste aan gewerkt worden. Ik ben die zever beu dat een coureur zijn team en wagen alleen maar "uitstekend" en "fantastisch goed" mag noemen (niet specifiek op u maar is overal zo). Een wagen die met de verf aan elkaar gehouden wordt is géén goeie wagen... dan mag dat toch zo gezegd worden ? Of moet men dan ook beginnen "ahja, het is een geweldige wagen. Hij valt om de 2m uiteen, maar het is een geweldige wagen". Zever he. Scheelt er iets met de wagen, noem die wagen dan hoe het wel degelijk is. Bij McLaren is het nu niet zo, het zijn de kleine dingen die misgaan. Maar ze gaan dan wel degelijk mis.

razzle_dazzle

Kritiek op de wagen en op het team moet zeker kunnen, maar Montoya gaat even zijn mening geven over de race van Raikkonen...dat gaat toch iets te ver hoor, dat de Colombiaan eerst zijn eigen race maar eens rijdt voor hij de Fin gaat bekritiseren.

Wat betreft die pitstop moet ik hem wel gelijk geven, dan toch twee maten en twee gewichten? ???