Gp van Australië

Gestart door Manuel, 24 maart 2006 - 20:00:49

« vorige - volgende »

Wie wint er in Australië

Michael Schumacher
Fernando Alonso
Kimi Raikkonen
Jenson Button
iemand anders

Jasper

Christijan Albers is weer de slechtste, de klotigste, de rotste - ik kan er niet genoeg woorden voor verzinnen - coureur van de dag. Bij de eerste herstart houdt hij als gedubbelde een pak van minstens 6-7 wagens op. Ik vind het echt héél vreemd dat hij daar geen straf voor heeft gekregen.
Op de tweede plaats Monteiro die eerst Räikkönen ophoudt en daarna iedereen gewoon laat passeren (had hij dat technisch probleem toen al?).

Flop van de dag is in de eerste plaats Williams, gevolgd door Jenson Button die helemaal nergens was vandaag. Dan volgen JPM en MS die op gelijkaardige manier hun race verloren. Felipe Massa kon er volgens mij niet veel aan doen.

Topper van de dag is Fernando Alonso gevolgd door Räikkönen en R.Schumacher (beiden liepen door eigen fout heel wat tijdverlies op, Kimi door een wiel te blokkeren waardoor de voorvleugel schade opliep, RS door tweemaal op de knop van de snelheidsbegrenzer te drukken waardoor hij een drive through aan z'n been kreeg, maar beiden maakten ze nog veel goed).


Mijn punten:
Strategie 8 (iedereen kwam goed binnen bij de tweede SC, minpunten: MS op 2 stops, mislukte stop voor Räikkönen waardoor JPM ook veel tijd verliest, moet pushen en van de baan gaat. Dit is misschien geen strategiefout maar wel een slechte stop, een fout van de pitcrew van McLaren).
Spanning 8 (nooit spanning voor de overwinning maar verder achterin des te meer)
Sensatie 10 (hoeft geen uitleg).

Doefie

Citaat van: Jasper op 02 april 2006 - 09:13:50
Christijan Albers is weer de slechtste, de klotigste, de rotste - ik kan er niet genoeg woorden voor verzinnen - coureur van de dag. Bij de eerste herstart houdt hij als gedubbelde een pak van minstens 6-7 wagens op. Ik vind het echt héél vreemd dat hij daar geen straf voor heeft gekregen.
Op de tweede plaats Monteiro die eerst Räikkönen ophoudt en daarna iedereen gewoon laat passeren (had hij dat technisch probleem toen al?).

Flop van de dag is in de eerste plaats Williams, gevolgd door Jenson Button die helemaal nergens was vandaag. Dan volgen JPM en MS die op gelijkaardige manier hun race verloren. Felipe Massa kon er volgens mij niet veel aan doen.

Button nergens ? Hij houdt tot aan de finish wel Giancarlo Fisichella achter zich en moest zijn plaats enkel afstaan door een mechanisch defect. Williams evenmin: Rosberg had de pech dat hij in de eerste bocht in een botsing terecht kwam en Webber had een mechanisch defect... Montoya zou door een elektronisch probleem bijna gespint zijn en daarom dan ook moeten opgeven.

Over de Midland's geef ik u wel gelijk ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Tim C op 02 april 2006 - 07:49:16
Wat ben ik die arrogantie beu. Zal ik vanaf nu dan meteen mee bij de Anti-Ferrari/Fernando supporters aansluiten...
Welke arrogantie? Ik snap eerlijk gezegd niet waarover je het hebt. Arrogantie van het Ferrari kamp?

Mijn punten:
Strategie 8
Spanning 9
Sensatie 7; ik kijk niet bepaalt naar de F1voor sensatie ofzo.

Die Midlands, ik haat ze >:(  Stomme Monteiro verpest helemaal het slot van de race. Waarom weet ik niet, hij had nadien een probleem, maar als hij dat eerder al had gehad dan had hij zijn wagen toch tijdens de SC periode al aan de kant moeten zetten vind ik. Kan zoiets trouwens bestraft worden?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Schumi 2006 op 02 april 2006 - 09:24:08
Die Midlands, ik haat ze >:(  Stomme Monteiro verpest helemaal het slot van de race. Waarom weet ik niet, hij had nadien een probleem, maar als hij dat eerder al had gehad dan had hij zijn wagen toch tijdens de SC periode al aan de kant moeten zetten vind ik. Kan zoiets trouwens bestraft worden?

Zolang de wagen rijdt, rijdt hij en dan ga je niet eventjes gewoon opzij zetten ;)

Jasper

Citaat van: Doefie op 02 april 2006 - 09:19:40
Citaat van: Jasper op 02 april 2006 - 09:13:50
Christijan Albers is weer de slechtste, de klotigste, de rotste - ik kan er niet genoeg woorden voor verzinnen - coureur van de dag. Bij de eerste herstart houdt hij als gedubbelde een pak van minstens 6-7 wagens op. Ik vind het echt héél vreemd dat hij daar geen straf voor heeft gekregen.
Op de tweede plaats Monteiro die eerst Räikkönen ophoudt en daarna iedereen gewoon laat passeren (had hij dat technisch probleem toen al?).

Flop van de dag is in de eerste plaats Williams, gevolgd door Jenson Button die helemaal nergens was vandaag. Dan volgen JPM en MS die op gelijkaardige manier hun race verloren. Felipe Massa kon er volgens mij niet veel aan doen.

Button nergens ? Hij houdt tot aan de finish wel Giancarlo Fisichella achter zich en moest zijn plaats enkel afstaan door een mechanisch defect. Williams evenmin: Rosberg had de pech dat hij in de eerste bocht in een botsing terecht kwam en Webber had een mechanisch defect... Montoya zou door een elektronisch probleem bijna gespint zijn en daarom dan ook moeten opgeven.

Over de Midland's geef ik u wel gelijk ;)

Button houdt als polesitter iemand op die uit de pitlane is gestart. Proficiat!

Rosberg leek mij eerder de oorzaak van de botsing te zijn (al was Klien dat nog meer) dan het lijdend voorwerp. Mechanisch defect is de schuld van Williams, ik zeg dan ook dat WILLIAMS de flop van de dag is en niet Webber.

Dat Montoya een probleem zou gehad hebben is maar te hopen voor hem. Hij was anders nog altijd trager dan Kimi die een heel stuk van de race met een kreng van een wagen moest rijden.

Doefie

Citaat van: Jasper op 02 april 2006 - 09:29:22
Rosberg leek mij eerder de oorzaak van de botsing te zijn (al was Klien dat nog meer) dan het lijdend voorwerp. Mechanisch defect is de schuld van Williams, ik zeg dan ook dat WILLIAMS de flop van de dag is en niet Webber.

Mechanisch defect kan altijd voorkomen. Bij de een al wat meer dan bij de ander, maar het minste stofje kan soms al een groot gevolg hebben, weet gij even goed als ik ;)

Rosberg was niet in de fout, was gewoon een raceongeluk. Klien accelereert en spint, komt dwars te staan en daardoor kan Massa hem niet meer ontwijken, waardoor Klien hem ongewilt tegen Rosberg duwt. Op onderstaande foto is dat duidelijk te zien aan het feit dat Klien zijn voorwielen niet rechtdoor staan maar schuin...


Jasper

Een mechanisch defect is de schuld van de maker van de wagen, punt. Over Rosberg moet ik je gelijk geven, maar dan staat de balans nog altijd op 3 mechanische defecten op 2 races voor Williams, en geen enkele keer de finish gehaald.

Ik heb trouwens het vermoeden dat FerrariMan niet uit zijn bed is geraakt voor de race. ;D

RadioActiveMan

Schlemiel van de race M. Schumacher.
Het is me meer en meer duidelijk dat hij niet meer mee kan met de nieuwe garde, op hier en daar een enkele race na.
We wisten al dat hij onder druk fouten maakt maar 3 fouten in 1 ronde waarvan de laatste hem fataal is geworden is toch wel teveel van het goede. Hij heeft enorm veel gepresteerd in de F1 en mag rekenen, moet zelfs respect krijgen van iedereehe n die ook maar iets of wat met F1 doet, maar ik vrees dat hij aan zijn jaren teveel bezig is om nog krampachtig te denken dat hij het hele veld gaat overklassen. Misschien hier en daar een uitschieter maar verder zal hij het voor het plezier moeten doen.

Verder Midland bah beide verdienen een regelrechte stamp onder hun luie Russische kont. Zo'n gat laten bij een herstart, misschien dat ze volgend jaar met Renault-motoren rijden.

BMW-Sauber lijkt mij alles beter en beter voor elkaar te hebben net als Toyota die een grote stap hebben gemaakt op 2 weken tijd.

Spanning 6 (Bye bye Alonso)
Sensatie 8
Strategie 5 (iedereen deed gewoon wat moest geen strategisch hoogtepunt gezien)

Doefie

Citaat van: Jasper op 02 april 2006 - 10:41:25
Ik heb trouwens het vermoeden dat FerrariMan niet uit zijn bed is geraakt voor de race. ;D

Net als Mikacouli  ;D

KVDracer

Ik vind het toch erg voor Button. Om zo in de laatste meters te moeten uitvallen. Ik had wel meer verwacht van hem, maar al bij al vind ik niet dat hij het slecht gedaan heeft. Honda is nog niet DE top, dat is tot nu toe enkel Renault. Zijn grootste probleem was temperatuur in de banden te krijgen, want na de eerste ronde van een herstart zette hij wel acceptabele tijden neer.
Die Midlands mogen ze wel eens goed op hun plaats zetten, iedereen zo ophouden en wat ze bij de herstart uitstaken weet ik ook niet hoor, maar een gat van drie seconden laten vallen  :o
En Ferrari, jah, wat kunnen we daarvan zeggen? Dat MS op het einde van het jaar op pensioen gaat zeker en dat Raikonnen waarschijinlijk wel in zijn  plek zal komen.Want hij begint een beetje teveel fouten te maken en rijdt zo niet meer met het mes tussen de tanden als vroeger. Zwarte zondag voor alle Ferrari fans.

dj Peter

Citaat van: RadioActiveMan op 02 april 2006 - 10:56:01
Schlemiel van de race M. Schumacher.
Het is me meer en meer duidelijk dat hij niet meer mee kan met de nieuwe garde, op hier en daar een enkele race na.
We wisten al dat hij onder druk fouten maakt maar 3 fouten in 1 ronde waarvan de laatste hem fataal is geworden is toch wel teveel van het goede. Hij heeft enorm veel gepresteerd in de F1 en mag rekenen, moet zelfs respect krijgen van iedereehe n die ook maar iets of wat met F1 doet, maar ik vrees dat hij aan zijn jaren teveel bezig is om nog krampachtig te denken dat hij het hele veld gaat overklassen. Misschien hier en daar een uitschieter maar verder zal hij het voor het plezier moeten doen.


Geef Michael degelijk materiaal en hij rijdt de jonge snaken naar huis. Schlemiel van de race ? Montoya zeker ? Je wagen laten spinnen tijdens het opwarmen van de banden in de formatieronde..  ;D ;D
Trouwens,het scheelde geen haar of hij was op dezelfde manier,in dezelfde muur gegaan als MS.

dj Peter

Citaat van: Tim C op 02 april 2006 - 07:49:16
Wat ben ik die arrogantie beu. Zal ik vanaf nu dan meteen mee bij de Anti-Ferrari/Fernando supporters aansluiten...
verklaar u nader ?

Tim C

Dat iedereen in Maranello dacht dat ze er waren, en ze er verre van zijn.

Fernando is gewoon een hatelijk figuur geworden, beetje Schumi pre 1999

Doefie

Citaat van: SaffierFM op 02 april 2006 - 11:46:40
Geef Michael degelijk materiaal en hij rijdt de jonge snaken naar huis. Schlemiel van de race ? Montoya zeker ? Je wagen laten spinnen tijdens het opwarmen van de banden in de formatieronde..  ;D ;D
Trouwens,het scheelde geen haar of hij was op dezelfde manier,in dezelfde muur gegaan als MS.

Wat Montoya overkwam in de opwarmronde kan altijd gebeuren... ooit al eens een Safety Car zien spinnen terwijl die een heel veld aanvoerde ? Koude banden zijn een m*rde om mee te rijden, weten we allemaal waarschijnlijk wel.

KVDracer

Citaat van: Tim C op 02 april 2006 - 11:50:17
Dat iedereen in Maranello dacht dat ze er waren, en ze er verre van zijn.

Fernando is gewoon een hatelijk figuur geworden, beetje Schumi pre 1999

En, ge kunt toch moeilijk over uw eigen team beginnen zeggen het op niksken trekt.

Van Fernando moet ik u wel gelijk beginnen geven. Verleden jaar had ik nog alle respect voor Fernandio, maar weinig respect voor KR. Maar hoe langer, hoe meer die verhouding begint te veranderen. Ik heb hier altijd gezegd, dat als KR voor Ferrari zou rijden, ik zou veranderen van team, maar heb nu toch liever KR dan FA.