Opnieuw 12 teams ?

Gestart door Doefie, 28 maart 2006 - 15:15:55

« vorige - volgende »

F1Club

Citaat van: Doefie op 07 april 2006 - 10:40:05
Citaat van: F1Club op 07 april 2006 - 10:02:27
maar het is algemeen bekend dat het publiek erg veel om de naam minardi geeft... ze hebben doorheen de jaren een uitermate belangrijke rol gespeeld om rijders in de f1 te lanceren. daar moeten ze volgens mij ook wel rekening mee houden.

Als ze rekening houden met het publiek laten ze Spa-Francorchamps erop staan ;)
is gans andere kwestie... organisator van belgische gp is failliet, en spa komt volgend jaar terug! kan mijn redenering niet kloppen van minardi? (en wie weet verdwijnt toyota...)

Doefie

Citaat van: F1Club op 07 april 2006 - 16:12:30
Citaat van: Doefie op 07 april 2006 - 10:40:05
Citaat van: F1Club op 07 april 2006 - 10:02:27
maar het is algemeen bekend dat het publiek erg veel om de naam minardi geeft... ze hebben doorheen de jaren een uitermate belangrijke rol gespeeld om rijders in de f1 te lanceren. daar moeten ze volgens mij ook wel rekening mee houden.

Als ze rekening houden met het publiek laten ze Spa-Francorchamps erop staan ;)
is gans andere kwestie... organisator van belgische gp is failliet, en spa komt volgend jaar terug! kan mijn redenering niet kloppen van minardi? (en wie weet verdwijnt toyota...)

Nope, ze houden bij hun beslissingen geen rekening met de wil van het publiek hoor. En als er protesten komen verzinnen ze wel een of ander ding om toch maar hun beslissing goed te laten uitkomen. Spa is in dezelfde zin ... in 2003 was er nog geen sprake van organisator failliet, enz. En wie zegt dat Francorchamps volgend jaar terugkomt ? Zijn tientallen kandidaten (Mexico, Zuid-Afrika, Singapore, Rusland, ...) waar er geen idiote regering is waar men zich niet druk om maakt om enkele lettertjes... ;)

Jasper

Is het akkoord met Bernie nog niet ondertekend dan?

Ze hebben trouwens sowieso een contract en Wallonië betaalt nu een boete omdat de race er niet is. Als het aan Ecclestone ligt, komt de race er wel denk ik.

Doefie

Citaat van: Jasper op 07 april 2006 - 17:04:10
Is het akkoord met Bernie nog niet ondertekend dan?

Ze hebben trouwens sowieso een contract en Wallonië betaalt nu een boete omdat de race er niet is. Als het aan Ecclestone ligt, komt de race er wel denk ik.

Ligt niet aan Ecclestone alleen ;) Het is belange nog niet zeker of Francorchamps wel terugkomt, met dezelfde reden als voordien genoemd (aantal kandidaten).

Jonas

weer on-topic

ik zou toch wat meer teams toelaten, dan heb je ook meer actie op de baan en waardoor wellicht meer toeschouwers naar de F1 gaan komen kijken.

als er 12 teams zullen zijn, zal er maar plaats zijn voor 1 nieuw team uit de 11 nieuwe kandidaten
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

Jasper

De titel "12 teams" komt van voor het nieuws dat er 22 inschrijvingen zijn. Maar is het maximum van wagens dat mag deelnemen aan een F1-race niet 26? Dus maximum 13 teams?

McChouffe

Citaat van: Doefie op 07 april 2006 - 18:34:26
Citaat van: Jasper op 07 april 2006 - 17:04:10
Is het akkoord met Bernie nog niet ondertekend dan?

Ze hebben trouwens sowieso een contract en Wallonië betaalt nu een boete omdat de race er niet is. Als het aan Ecclestone ligt, komt de race er wel denk ik.

Ligt niet aan Ecclestone alleen ;)

Volgens mij laat Ecclestone dat graag uitschijnen, maar is hij echt wel de man die zo'n dingen beslist.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Doefie

Citaat van: Jasper op 07 april 2006 - 20:25:38
De titel "12 teams" komt van voor het nieuws dat er 22 inschrijvingen zijn. Maar is het maximum van wagens dat mag deelnemen aan een F1-race niet 26? Dus maximum 13 teams?

In de Sporting Regulations staat er ergens bijna letterlijk in dat er maar 12 teams zijn toegelaten.

F1Club

ja inderdaad, en de belangrijkste reden is gewoon omdat ze niet meer teams aankunnen. de meeste pitscomplexen hebben een capaciteit van 12 teams, anders moeten ze garages bijbouwen, en dat past niet in de kostenbesparingen....

Ferrari 2010

Citaat van: F1Club op 08 april 2006 - 11:46:32
ja inderdaad, en de belangrijkste reden is gewoon omdat ze niet meer teams aankunnen. de meeste pitscomplexen hebben een capaciteit van 12 teams, anders moeten ze garages bijbouwen, en dat past niet in de kostenbesparingen....
Maar dan kan je ook geen 2 groepen meer gebruiken hé. Want dan moeten de teams telkens hun box opstellen en na de sessie weer afbreken en opnieuw en opnieuw en opnieuw en ...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.