Main Menu

F1 2006

Gestart door Juan Pablo, 18 oktober 2005 - 19:45:48

« vorige - volgende »

The REAL BUTTON Freak

Scudra Torro Rosso kampioen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hamilton MASTER

Renault valt terug en Alonso zal teleurgesteld zijn na zijn prestaties.
MS stopt op het einde van het seizoen en Alonso neemt zijn stuur over bij Ferrari.

Kimi wordt eindelijk wereldkampioen, voor Montoya en MS.
McLaren gaat volgend jaar overheersen. Als ze hun wagen iets bedrijfszekerder maakten vorig jaar, had niets of niemand hen in de weg gestaan. Hopen dat ze dit tegen volgend jaar kunnen.



Ferrari 2010

Citaat van: Raikkonen MASTER op 31 oktober 2005 - 10:39:26
Renault valt terug en Alonso zal teleurgesteld zijn na zijn prestaties.
MS stopt op het einde van het seizoen en Alonso neemt zijn stuur over bij Ferrari.
Alles behalve dat >:(

Alonso komt NOOIT bij Ferrari. MS stopt eind 2007 en Kimi neemt het dan hopelijk over, hoewel dat ook vrij onwaarschijnlijk is zie ik dit liever gebeuren ;P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Defkes

Ik heb op een ander f1 forum ook zo'n topic gemaakt en daar had ik het volgende staan:


De winterstop is nog maar net begonnen en k mis de F1 al. Het vooruitzicht op een half jaar zonder de mooiste autosport is bijna ondraaglijk. Maar om toch al in de mood te komen voor het volgende seizoen: wat zijn jullie verwachtingen voor 2006?

Renault: doet van begin af aan mee voor de zeges, maar zal geen oppermachtig begin kennen zoals dit seizoen. Alonso bevestigt zijn talent, maar ziet GF wel naderen.

McLaren: JPM komt een pak dichter op Kimi. Het wordt een verbeten duel tussen ijs en vuur. Een duel dat we dit seizoen te weinig zagen. Beiden doen mee voor zeges.

Ferrari: het team komt helemaal terug en maakt de beste wagen van de grid. Het zal niet zo dominant zijn zoals de vorige seizoenen, maar wel WDC en WCC binnenhalen. Zowel MS als Massa behalen 5 zeges. In de laatste GP beslecht MS het kampioenschap in zijn voordeel.

Toyota: kent een lichte terugval. Het zullen enkel puntjes worden en geen podia meer. Trulli haalt de eerste helft van het seizoen binnen, Ralf het tweede.

Williams: het team krijgt 1 van de beste motoren uit het pak, maar aërodynamisch trekt de wagen op niets. Mark Webber en z'n teamgenoot kunnen af en toe punten pakken, maar zal meer achteraan dan vooraan te vinden zijn.

BAR: het team wordt best of the rest. Af en toe een podium, regelmatig punten, maar geen kandidaat voor zege of titel. Het duel Button-Barrichello ontpopt zich als het mooiste duel op de grid.

Red Bull Racing: David Coulthard en Christian Klien laten hun klasse zien door met een slechte wagen af en toe punten te scoren. Coulthard haalt het op de technische circuits, Klien op de snelle.

BMW: het wordt een inwerkjaar voor BMW. Ze hebben zeer goed materiaal en zal af en toe wat puntjes meegraaien, maar onbetrouwbaarheid staat nog in de weg. Nick Heidfeld wint het van Villeneuve die na 2006 roemloos op pensioen gaat.

Midland: het team wordt veruit het slechtste op de grid. Het pakt geen enkel punt. Monteiro haalt het van zijn teamgenoot door wederom regelmatig te rijden en finishen.

Squadra Torro Rosso: lichte verbetering tov Minardi. Een 6-tal puntjes. Speed en Liuzzi laten af en toe mooie dingen zien, maar strijden bijna altijd net voor de Jordans en achter de BMW's.

Honda team: enkele puntjes. Sato crasht meer dan dat hij finisht, Davidson laat zien hoe het wel moet.

Voor alle duidelijkheid: ik heb onbevestigde rijders bij de teams geplaatst. Ook dit zijn dus verwachtingen voor 2006  :).

En dan bekijken we het nog even race per race:

Bahrein: droge race. De toon wordt al meteen gezet door enkele crashes. Kimi blaast de eerste motor van het seizoen op. Massa verbaast door meteen de pole te pakken voor Alonso en MS. Al wordt het wel MS die als eerste over de finish rijdt. Massa crasht wanneer hij Sato wil dubbelen.

Maleisië: warmste GP van het seizoen. Wederom een verbeten strijd voor de overwinning. Het wordt meteen de eerste dubbel voor McLaren. JPM wint voor Kimi, Alonso en Massa. MS valt uit.

Australië: wederom een warme GP, maar tijdens de kwalificatie regent het. Schumi moet als eerste de baan op en ontloopt zo de regen. Massa mag achteraan starten door een fout in de kwalificatie. We zien zowaar een BMW en Williams achter MS. Kimi, Jempie, Alonso, GF en vooral Massa vechten hard terug. Door een schitterende tactiek wordt Massa nog derde. Net na MS en Kimi.

San Marino: Massa wil in de smaak van de tifosi vallen en rijdt een superwedstrijd. In de regen eindigt hij voor MS en JPM.

Spanje: het Alonso rijkdom. De Spanjaard boekt na een saaie race zijn eerste van het seizoen. MS vervolledigt het podium samen met Kimi.

Monaco: de glitter, de glamour. DE Grand Prix waar Trulli altijd iets meer kan. Hij pakt de pole, maar moet net voor het einde opgeven met een motorprobleem. Kimi gaat met de zege lopen. Massa en Fisichella staan op 2 en 3.

Europa: door de gietende regen wordt de GP al na 47 ronden afgevlagd. Spectakel alom. Slechts 9 wagens halen de finish. Massa toont zijn waarde opnieuw. Hij wordt nipt gevolgd door JPM die in de laatste bocht een übermanoeuvre doet op Alonso.

Canada: Alonso doet als eerste de naam van de muur alle eer aan. Hij knalt er na 6 ronden al in. Fisichella komt magnifiek terug van plaats 12 naar plaats 1. MS komt op het tweede schavotje gevolgd door JPM. Ralf crasht ook in de muur en houdt de traditie staande. Hij zal 4 GP's missen, inclusief die van de VS.

Amerika: Maar liefst 3 keer moet de SC uitrukken. Klien, Button en Sato knallen in de muur. De wagens zijn klaar voor het schroot, de piloten voor de volgende race. Barrichello komt net te kort om de zege voor BAR binnen te halen. Na de laatste stop komt hij net achter Kimi en MS weer de baan op.

Frankrijk: de warmte speelt de Iceman parten. Hij begaat 2 flaters en belandt in de kattenbak. Hij neemt MS met zich mee. Massa wint op een Schumachercircuit gevolgd door Jempie en Fisichella.

Groot-Brittanië: Kimi wint een natte race voor Fisichella en Button. Ferrari raakt niet aan de finish door een bruusk manoeuvre van MS op Massa. Beide heren klappen het na de wedstrijd wel rustig uit.

Duitsland: Het moge niet baten voor de grootmeester. In zijn thuis GP loopt alles mis wat er mis kan lopen. Door een technisch probleem moet hij 20ste starten. Hij komt na een inhaalrace terug tot de 2e plaats, maar gaat dan te wild door de bocht en moet wederom opgeven. JPM rijdt van kop tot finish aan de leiding met in zijn spoor Massa en Fisichella.

Hongarije: Saaie race. Massa pakt de 2e plaats na Alonso en voor Kimi. MS komt na een mooie race terug naar de 4e plaats.

Turkije: MS wil een revanche voor de afgang van 2005. Hij pakt de pole en domineert de hele GP. Massa heeft onderstuur en verliest de controle in bocht 8. Kimi en Jempie vullen de rest van het podium.

Italië: een Jempie circuit. De Colombiaan bewijst wat snelheid is. Kimi kan hem even volgen, maar blaast dan zijn motor op. Door een tactische blunder van Mclaren moet JPM in de voorlaatste ronde de zege nog afgeven. En rara het zijn de Ferrari's die helemaal terugkomen. Erop en erover denken de rooien en in een spectaculair slot zien we Massa met 0.003s voorsprong op MS winnen. Jempie volgt op 0.364s.

België: DE GP van het seizoen. Zeer wisselvallige omstandigheden. Dan weer regen, dan weer droog. MS wint op zijn Spa na dat hij de pole heeft gepakt. Massa laat zich verrassen door het weer en eindigt halverwege het pak. Alonso toont nog eens hoe het moet en Fisichella doet het hem mooi na. De Renaults pakken 2 en 3.

Brazilië: Sao Paulo wordt gek na de Braziliaanse GP. Massa wint spectaculair voor JPM en Fisichella. Een nieuwe legende lijkt geboren.

Japan: Massa mag ook hier de grootste beker in handen nemen. Meer nog, door het uitvallen van MS komt hij aan de leiding in het klassement met 1 punt voorsprong op de Duitser. Kimi en Alonso vechten een verbeten strijd uit waarin Alonso het wint voor de Fin. Ze eindigen 2e en 3e.

China: het onverwachte gebeurt alsnog. MS pakt de titel. Hij wint de GP voor Massa en JPM.

=> 2006 wordt eens schitterend seizoen  8)
'And an enormous gap building before Mika Hakkinen goes through in third position...when I say enormous it's 1.5 seconds' - Murray Walker

Eric

Citaat van: Snekuem op 21 oktober 2005 - 13:38:40
Doe mijn voorspelling wel eind februari 2006 ! Beetje vroeg op dit moment.

ik wacht met mijn uitspraak tot in september 2006  ;D :P

Ferrari 2010

Jij hebt al een hele voorspelling staan voor 2006 Defkes :o :o :o
Ik wacht wel tot eind januari, wanneer er wat testresultaten zijn, hebek toch iets of wat houvast ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Juan Pablo

#21
Renault:Renault heeft minder snelheid dan vorig jaar, en strijdt om podia´s hoogstens
Renault blijft erg betrouwbaar, maar de gefrustreerde coureurs maken meerdere fouten dan 2005,
Alonso wint wel 2  GP´s, voor de eer.

McLaren:Begint het seizoen goed, het team blinkt van zelfvertrouwen, en de betrouwbaarheid is er ook. Ze stellen allerbij de titels vast, JPM is er dicht bij KR gekomen, maar door rijdersfouten, ziet hij de titel aan zich voorbij gaan.

Ferrari:Massa is niet het talent dat Ferrari verwachtte, alhoewel Ferrari weer helemaal over zijn dip is, komen alle overwinningen van MSC, die bijna helemaal de oude is. Massa laat zich vooral negatief zien, hij blijkt geen goede kwalifier en start vaak van p8 t/m p12, hij komt vaak in het gedeelte waar de brokken vallen.

Toyota: Ongever dezelfde lijn als vorig jaar,Trulli begint weer sterk en pakt in het begin veel podia, daarna rijdt Ralf er een paar bij elkaar

Williams: Vecht om plaatsen waar 'ie niet thuishoort, ze krijgen het vaak aan de stok met BMW en RBR, het resulteert in een slecht resultaat van 15 punten, en Webber verlaat het team.

BAR:Wil zich revancheren op 2005, dat lukt aardig, alhoewel Barrihello de betere is, haalt Button toch ook meerdere podia. Rubens wint de 2 GP's voor BAR
 
Red Bull Racing:Couthard en Klien kunnen goed met elkaar overweg, ze drijven elkaar tot het uiterste, wat soms eindigt in de grindbak, maar soms ook op een goede positie, DC haalt het eerste podium voor RBR.

BMW:Zoals eerder gezegd een inwerkjaar, podia's zitten er absoluut niet in, Heidfeld rijdt de stille races, maar is  zeer contstant (3 uitvalbeurten), terwijl Villeneuve zich afreageert op de achterhoede, waar hij niet thuishoort

Midland:Het duo Sato- Albers kan geen potten breken, ze rijden alle races in de achterhoede, ze  scoren dan wel 4 punten,maar Sato haalt 14x de finish niet.

Squadra Torro Rosso: Liuzzi geeft Speed een draai om z'n oren, hij rijdt zijn eerste race al in de punten, en herhaalt dat de komende 5 races een paar keer, daarna gaat het bergafwaarts met STR, dat het seizoen eindigt met 7 punten.

Dan nu de races

Bahrein: droge race. Weinig spektakel. De voorste rij is voor Mclaren, en dat blijft ook in de race zo, JPM wint voor Raikkonen, die na een kapotte voorvleugel Trulli en m. Schumacher in de laatste ronde inhaalt, die worden respectievelijk 3de en 4de


Maleisië: Geen hele warme Gp, zoals we gewend zijn, het spectakel blijft uit, Mclaren is oppermachtig, deze keer met Raikkonen, die voor JPM wint. De overgebleven podiumplaats gaat naar Barrichello, die het seizoen sterk is begonnen.

Australië: Nu wel een warme GP,Juan Pablo start vanaf p1, Maar blijft staan en krijgt Sato en M. Schumacher over zich heen, nadat de wrakken zijn opgeruimd kan het veld weer verder en wint Kimi alweer, deze keer met Alonso en Trulli achter zich.


San Marino: Dit wordt de wedstrijd van Ferrari, Schumacher domineert de wedstrijd vanaf pole, en Massa komt vanaf p5 naar het podium, zijn eerste, de 2de plaats is voor Raikkonen

Spanje: het Alonso rijkdom, maar de Renault wilt niet,de Spanjaard boekt na een saaie race zijn 2de 2de plaats van het seizoen. Kimi wint, en Trulli vervolledigt het podium.

Monaco: Monaco, wat altijd spectakel biedt, wordt ook ditmaal een topper, met Trulli op pole lijkt het een feestje te worden voor Toyota. Na de start gaan er in de eerste 5 ronden al 4 vanaf, de SC wordt ingebracht, de stand is dan Trulli, Fisi, JPM, MSC, KR. Na de SC crashed Trulli in de hairpin, nadat ie bruut aan de kant is gezet door Fisichella, die bij die achie zijn voorwielophanging breekt.
De coureurs komen achter de safety car over de finish, omdat Raikkonen in de tunnel zijn voorvleugel verliest en hard in de muur komt.
JMP cruised dan naar de overwinning, voor Schumacher en Alonso, die 3de wordt.

Europa:Kimi is er niet bij, hij wordt uit voorzorg vervangen voor PdlR, die vanaf p5 in de eerste bocht aangetikt wordt door Massa, Vooraan vechten JPM en M.Schumacher om p1, terwijl Alonso toekijkt, dan verremt Schumacher zich, en neemt Montoya mee, ze kunnen allebij niet verder, dus wint Alonso weer op geluk de GP van Europa, voor Barrichello en Button.

Canada: Canada wordt de race van de crashes, er komt een gigantische regenbij na 10 ronden, die maarliefst 4 coureurs verrast in de laatste bocht (Massa, Sato, Speed, Villeneuve), maar ook daarna regent het uivallers, er komen maar 9 auto's aan de finish, Barrichello wint, voor Fisichella en Ralf.
Albers pakt zijn eerste punten van het seizoen op een 7de plaats.


Amerika: Weer crashed Ralf, deze keer weer in de race, hij wordt aangetikt door Sato, en ze vliegen er allebij vanaf, het levert Sato een DNQ op. Kim staat weer op het hoogste schavot, voor Michael en DC, die zijn sterke optreden met een podium beloont.

Frankrijk: De beide mac's eindigen in de grindbak na een contructiefout aan de achtervleugel, dat maakt het feest voor Schumacher groter, hij wint, voor Alonso en Button

Groot-Brittanië: Een natte race, dat Schumacher in zijn voordeel beslist, hij wint mede omdat beide mclarens weer uitgevallen waren. hij ging Barrichello en Button voor

Duitsland: Montoya crashed weer in de kwali, hij begint van p20, en wordt uiteindelijk 3de, Alonso wint weer eens een race, omdat Kimi, Schumi, Fisichella, Barrichello en Massa via een startrash de race moeten verlaten. Button wordt 2de

Hongarije: Saaie race. Kimi wint voor JPM,MS komt na een mooie race terug naar de 4e plaats, achter Massa

Turkije: MS is het hele weekend nergens te bekennen, hij start voor de 1ste keer achter Massa, en hij spint in de opwarmronde, om uiteindelijk samen met Sato in bocht 8 te crashen Ook Massa verliest de controle en crashed in bocht 8. JPM wint de Gp, voor Fisichella en Barrichello.

Italië: Er wordt veel verwacht voor de race, omdat er door een plotselinge regenbui het veld ondersteboven is gegooid, het lijkt allemaal goed te gaan, maar in de 2de  bocht komt er chaos,wanneer Massa op p9 de controle verliest en Heidfelt, Webber, Couthard en Fisichella met zich meesleurt, iedereen remt erachter, wat ook weer chaos oplevert van JPM en Sato zien het te laat en caramboleren Alonso, Albers en Luizzi eruit.
Er komt geen herstart, na een SC fase van 11 ronden leidt Barrichello voor Button en Villeneuve de race, maar Kimi en MSC komen al snel naar voren, en na een gevecht tussen deze 5 coureurs, wint Barrichello voor MSC, Kimi en Villeneuve, en Button crasht.

België: Weer regen, en weer een startcrash, en weer is Massa de oorzaak, de braziliaan remt veel te laat in de eerste bochten en neemt Klien en Schumacher mee, maar ook in Les Combes is het choas als Villeneuve rechtdoorschiet en brutaal de baan weer op komt voor Webber, die hem niet meer kan ontwijken.
Kimi wint, voor Alonso en JPM.

Brazilië: Weer is het JPM die wint, na een blunder van Ferrari, anders was Massa de held geweest, voor hem rest p2, de 3de plaats is voor Schumi

Japan: JPm wint weer, maar Kimi stelt de titel vast, omdat Schumacher geen potten kan breken en op de 7de plaats maar wat achter Trulli aan kwakt,  3de wordt Ralf

China: Een mooie afsluiter, Alonso offert zijn race op voor de pole, maar komt neit weg, Schumacher neemt dan 5 ronden de leiding, maar crashed, ook JPM finished niet, nadat hij zijn voorwielophanging afbrak op een putdeksel (dezelfde  ;D)

nog even een klein seioensoverzicht:


Bahrein-JPM
Maleisie-KR
Australie-KR
San Marino-MSC
Spanje-KR
Monaco-JPM
Europa-FA
Canada-RB
Indianapolis-KR
Frankrijk-MSC
Silverstone-MSC
Duitsland-FA
Hongarije-JPM
Turkije-JPM
Italie-RB
Spa-KR
Brazilie-JPM
Japan-JPM
China-KR


Raikkonen kampioen voor Monty en MSC

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

mike

Jongen, jongens toch.  Jullie zouden beter stationsromanekes gaat schrijven.  ;D  Er zit alvast veel te veel  regen in jullie natte dromen om geloofwaardig te zijn...  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Raikkie

Coulthard wordt wereldkampioen 2006  :)

Juan Pablo

Citaat van: mike op 01 november 2005 - 15:06:27
Jongen, jongens toch.  Jullie zouden beter stationsromanekes gaat schrijven.  ;D  Er zit alvast veel te veel  regen in jullie natte dromen om geloofwaardig te zijn...  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

die van mij is best realistisch hoor  :)

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Defkes

Citaat van: Juan Pablo op 01 november 2005 - 17:29:58
Citaat van: mike op 01 november 2005 - 15:06:27
Jongen, jongens toch.  Jullie zouden beter stationsromanekes gaat schrijven.  ;D  Er zit alvast veel te veel  regen in jullie natte dromen om geloofwaardig te zijn...  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

die van mij is best realistisch hoor  :)

Dat van mij ook  :D
'And an enormous gap building before Mika Hakkinen goes through in third position...when I say enormous it's 1.5 seconds' - Murray Walker

Juan Pablo

Citaat van: Defkes op 02 november 2005 - 01:17:10
Citaat van: Juan Pablo op 01 november 2005 - 17:29:58
Citaat van: mike op 01 november 2005 - 15:06:27
Jongen, jongens toch.  Jullie zouden beter stationsromanekes gaat schrijven.  ;D  Er zit alvast veel te veel  regen in jullie natte dromen om geloofwaardig te zijn...  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

die van mij is best realistisch hoor  :)

Dat van mij ook  :D

hehe, dat had je niet hoeven te zeggen  :D :D, Massa die 5x wint  ???

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

The REAL BUTTON Freak

ze zijn allebij niet realistisch, niemand weet welk team zich het beste heeft kunnen aanpassen.

Pas eind dit jaar - begin volgend jaar kan je eventueel een balans op maken en dan nog, pas na Bahrein kan je realistische uitspraken maken.

Hoewel het seizoen is lang en er kan veel veranderen. En als je het mij vraagt verwacht ik veel van beide red-bull teams, maar we weten nog niks, echte resultaten zul je nog niet zien hoor.

Defkes

Ik heb een zeer hoge dunk van Massa. Sinds 2004 ben ik fan van de man. En nu hij bij m'n favoriet team als teamgenoot van m'n favoriete rijder zit :).

En de MS-club (MS-Brawn-...) heeft in het verleden al bewezen terug te kunnen komen. Ze brachten Ferrari zomaar eventjes van een subtopper naar een topteam in amper 2 jaar tijd. Dus volgens mij gaan ze nu ook sterk komen. Ook al omdat dit het enige team is dat zover staat met de ontwikkeling van de wagen van volgend jaar.
'And an enormous gap building before Mika Hakkinen goes through in third position...when I say enormous it's 1.5 seconds' - Murray Walker

The REAL BUTTON Freak

Ik denk trouwens ook dat als Ferrari een piloot naar hun halen, dat die iets kan.

Er loopt genoeg talent rond, ze konden evengoed Albers in de Ferrari nr2 zetten maar ze kiezen voor de beste.