GP van Turkije

Gestart door Supermariobros, 15 augustus 2005 - 09:34:20

« vorige - volgende »

Doefie

Citaat van: Schumi 2005 op 20 augustus 2005 - 13:27:54
Neen, maar is dat eigenlijk ooit verplicht? Ik ken die regeling niet zo goed, maar bij mijn weten startte Ferrari altijd al uit de pitlane als ze achteraan moesten starten.

Dat hebben ze in China vorig jaar gedaan met M.Schumacher, maar dit seizoen zijn ze (dacht ik) gewoon vanachter gestart op de startgrid. Voordeel van de pits is dat ze dan langer aan de wagen kunnen zitten prutsen, maar het nadeel is dat je geen opwarmronde hebt en veel tijd verliest...

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 20 augustus 2005 - 14:31:41
Citaat van: Schumi 2005 op 20 augustus 2005 - 13:27:54
Neen, maar is dat eigenlijk ooit verplicht? Ik ken die regeling niet zo goed, maar bij mijn weten startte Ferrari altijd al uit de pitlane als ze achteraan moesten starten.

Dat hebben ze in China vorig jaar gedaan met M.Schumacher, maar dit seizoen zijn ze (dacht ik) gewoon vanachter gestart op de startgrid. Voordeel van de pits is dat ze dan langer aan de wagen kunnen zitten prutsen, maar het nadeel is dat je geen opwarmronde hebt en veel tijd verliest...
Volgens mij is Rubens dit aar al een heel aantal keren achteraan uit de pit gestart alsek me niet vergis hoor.  :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C


Supermariobros

Best wel een leuke kwalificatie, jammer dat Montoya zo vroeg moest starten, anders had hij voor de Renaults gestaan. Er waren er ook velen die er niet echt zin in hadden, ze wilden blijkbaar iets anders  ;D ;D ;D

Mooi circuit, het biedt zeker inhaalmogelijkheden, iets wat we op andere circuits te weinig zien

Ferrari 2010

Citaat van: Tim C op 20 augustus 2005 - 14:37:14
1 keer dacht ik...
oei, echt zo weinig? Iig, de laatste keren dat er een Ferrari achteraan moest starten waraom dan ooik startte ze uit de pits...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Alan Blues

Kwali gemist...  >:(

Maar toch blij dat Kimi de pole heeft!!!  8) 8) 8)

Tim C

Citaat van: Schumi 2005 op 20 augustus 2005 - 14:46:39
Citaat van: Tim C op 20 augustus 2005 - 14:37:14
1 keer dacht ik...
oei, echt zo weinig? Iig, de laatste keren dat er een Ferrari achteraan moest starten waraom dan ooik startte ze uit de pits...
Omdat ze dan mogen bijtanken dacht ik

Ferrari 2010

Citaat van: Alan Blues op 20 augustus 2005 - 15:00:09
Kwali gemist...  >:(

Maar toch blij dat Kimi de pole heeft!!!  8) 8) 8)
Is niet slim, je had zowat elke kwali mogen missen dit jaar, maar deze was écht wel de moeite waard om te zien. Deze kwali in het systeem van 5 jaar terug zou pas spektakel hebben opgeleverd  :o :o :o
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: Tim C op 20 augustus 2005 - 15:02:37
Citaat van: Schumi 2005 op 20 augustus 2005 - 14:46:39
Citaat van: Tim C op 20 augustus 2005 - 14:37:14
1 keer dacht ik...
oei, echt zo weinig? Iig, de laatste keren dat er een Ferrari achteraan moest starten waraom dan ooik startte ze uit de pits...
Omdat ze dan mogen bijtanken dacht ik
is waar, daar zit een voordeel in, maar zelfs dan zetten ze zich nooit zwaargenoeg om een 1-stopper aan te kunnen. Maarjah, zij zullen wel zeker zijn dat dat de beste strategie is zeker? Uiteindelijk heeft een computer dat berekent, die zal meestal wel de beste strategie uitrekenen...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Tim C op 20 augustus 2005 - 15:02:37
Citaat van: Schumi 2005 op 20 augustus 2005 - 14:46:39
Citaat van: Tim C op 20 augustus 2005 - 14:37:14
1 keer dacht ik...
oei, echt zo weinig? Iig, de laatste keren dat er een Ferrari achteraan moest starten waraom dan ooik startte ze uit de pits...
Omdat ze dan mogen bijtanken dacht ik
Ja, omdat je toch laatst start. Dan vervang je ineens de motor en tank je bij, maar dan mag je nog laatst starten zou ik zeggen. Of zouden ze een stop&go of straftijd geven als je bijtankt en toch nog op de grid start? Zou goed kunnen natuurlijk...

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 20 augustus 2005 - 15:09:40
Citaat van: Tim C op 20 augustus 2005 - 15:02:37
Citaat van: Schumi 2005 op 20 augustus 2005 - 14:46:39
Citaat van: Tim C op 20 augustus 2005 - 14:37:14
1 keer dacht ik...
oei, echt zo weinig? Iig, de laatste keren dat er een Ferrari achteraan moest starten waraom dan ooik startte ze uit de pits...
Omdat ze dan mogen bijtanken dacht ik
Ja, omdat je toch laatst start. Dan vervang je ineens de motor en tank je bij, maar dan mag je nog laatst starten zou ik zeggen. Of zouden ze een stop&go of straftijd geven als je bijtankt en toch nog op de grid start? Zou goed kunnen natuurlijk...
Ik denk dat als je op de grid wil je in het Parc Fermé moet, dus als je wil bijtanken zal je uit de pits moeten starten en mag j nog aande wagen frullen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

bogief1

Citaat van: bogief1 op 15 augustus 2005 - 18:44:12
Op het ps2 spel f1 05 vind ik circuit eigenlijk niks, maar "live" zal het wel beter zijn zeker, vooral die 4 of 5 linkse bochten na elkaar vind ik niet veel aan en zeker met die turbulentie die tegenwoordig na de wagens afspeelt zie ik ze daar ni dicht genoeg komen om dan in de hairpin aan te vallen. Maar dit weekend weten we meer. Hopelijk kan Kimi nog s een kloof dichten dat het kampioenschap spannend blijft, voor mij persoonlijk is het eender wie kampioen word, als het maar spannend blijft.

Ik neem al m'n woorden terug, vooral van die 4-tal bochten na elkaar, een zeer uitdagend circuit die zelfs de toppers tot fouten verleid, Tilke heeft iets mooi's in elkaar geknutseld, wat ging kimi daar snel door, hij had direct een halve secone voorsprong op de rest. Hopelijk word de race even boeiend
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Tim C

mooi circuit inderdaad, alleen over de dubbele chicane op het einde. Ik weet niet of dat wel zo'n goed idee is...

Eric

Mooie kwalificatie...Kimi die de Pole heeft  8)

Verleden jaar en en de jaren daarvoor, zelfs het begin van dit seizoen zou ik gejuicht hebben als Schumi van de baan ging  :-[ ...nu begin ik het spijtig te vinden.
Het is eigenlijk een beetje triestig, de 7 voudige wereldkampioen die nu moet vechten om met de betere middenmoot mee te kunnen... ??? :-\

Tilke heeft hier gezorgd voor een topcircuit (behalve dan die chicane op het laatste), mooi vloeiend circuit met enkele surprise-bochten...mooi

Supermariobros