GP van Spanje

Gestart door Eric, 03 mei 2005 - 07:19:04

« vorige - volgende »

Juan Pablo

Citaat van: mike op 07 mei 2005 - 14:36:04
Citaat van: mike op 07 mei 2005 - 12:27:26
Citaat van: Satosan op 07 mei 2005 - 12:15:50
maar ze hadden toch bij beide auto's problemen met een of andere kleppen, zodanig dat ze vroegtijdig in de race zouden uitvallen??

Ja, maar de motor van Webber is vervangen voor hij gebruikt is, zodat de nieuwe (als er niks mis gaat) 2 volle weekends meegaat, zoals dat reglementair moet. Die van Heidfeld was al gebruikt, en dus...

Da's hetzelfde als voor het vertrek in de fabriek ontdekken dat er een probleem is met een nieuwe motor en hem daar nog vervangen.


Om helemaal correct te zijn (tnx LaDeux): NH vliegt 20 plaatsen achteruit, wegens dit weekend 2 motoren vervangen.

wel raar dat hij zich kwalificeerd, als het toch geen nut heeft had hij beter banden kunnen sparen

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Jasper

Tussen kwali 1 en 2 mogen ze toch banden verwisselen dus een extra 3 ronden voor data en wie weet even een andere afstelling proberen kan nooit kwaad.

mike

Citaat van: Jasper op 07 mei 2005 - 14:34:42
Dan vraag ik me nog wel iets af: slijten hun banden dan sneller? Vroeger nam je eenz achtere band voor meer grip en dan moest je een pitstop extra maken. Nu neem je toch gewoon een zo zacht mogelijke band, aangezien je er toch een hele race mee moet uitrijden? Of hopen ze dan dat de erst met meer slijtage zal zitten en dus minder snel zal gaan?

De combinatie Ferarri / Bridgestone verslijt meer. Of dat aan de banden ligt of aan de wagen laat ik hier in het midden. Alhoewel... ze hadden dat probleem in San-Marino al sterk onder controle.

Verder warmen nieuwe Bridgestoines minder goed op, wat een nadeel is tijdens de kwaliefs.

Tenslotte is er uitrijden en uitrijden. Wat doe je: snel weg lopen en op het einde door slechte banden tijd verliezen, of wat trager starten en op het einde alle anderen van hun sokken rijden omdat jouw banden als enige nog goed zijn. Strategie, strategie, strategie...

mike

Citaat van: Jasper op 07 mei 2005 - 14:40:54
Tussen kwali 1 en 2 mogen ze toch banden verwisselen dus een extra 3 ronden voor data en wie weet even een andere afstelling proberen kan nooit kwaad.

Nee, ze mogen niet wisselen.


Supermariobros

Citaat van: BenedictusXVII op 07 mei 2005 - 13:11:19
Pole zal voor Kimi zijn, hier komt volgens mij niemand meer aan.

Ik was van hetzelfde gedacht.

BTW: Leuke nickname  ;)

Jasper

Citaat van: mike op 07 mei 2005 - 14:42:14
Citaat van: Jasper op 07 mei 2005 - 14:34:42
Dan vraag ik me nog wel iets af: slijten hun banden dan sneller? Vroeger nam je eenz achtere band voor meer grip en dan moest je een pitstop extra maken. Nu neem je toch gewoon een zo zacht mogelijke band, aangezien je er toch een hele race mee moet uitrijden? Of hopen ze dan dat de erst met meer slijtage zal zitten en dus minder snel zal gaan?

De combinatie Ferarri / Bridgestone verslijt meer. Of dat aan de banden ligt of aan de wagen laat ik hier in het midden. Alhoewel... ze hadden dat probleem in San-Marino al sterk onder controle.

Verder warmen nieuwe Bridgestoines minder goed op, wat een nadeel is tijdens de kwaliefs.

Tenslotte is er uitrijden en uitrijden. Wat doe je: snel weg lopen en op het einde door slechte banden tijd verliezen, of wat trager starten en op het einde alle anderen van hun sokken rijden omdat jouw banden als enige nog goed zijn. Strategie, strategie, strategie...
Uiteindelijk zal het niet veel verschil maken denk ik. Kies je ervoor om in het begin te vlammen vanop pole, wanneer je dus vrije baan hebt en een seconde per ronde kan winnen, of kies je ervoor om in het midden van het pak te starten, achter wagens die toch trager dan je zijn ondanks je harde banden, en op het einde, als de rest trager gaat, proberen iedereen in te halen? Het is maar te zien wat het beste is, in San Marino was de strategie van Ferrari alleszins niet de juiste want de overwinning ging naar Renault.

Jasper

Citaat van: mike op 07 mei 2005 - 14:42:40
Citaat van: Jasper op 07 mei 2005 - 14:40:54
Tussen kwali 1 en 2 mogen ze toch banden verwisselen dus een extra 3 ronden voor data en wie weet even een andere afstelling proberen kan nooit kwaad.
Nee, ze mogen niet wisselen.
Tiens, ik dacht toch echt dat ze na kwali 1 nog alles mochten veranderen. Maar ik heb het nagecheckt op F1.com en je hebt toch gelijk. ;)

Juan Pablo

Williams zat er bij de kwalificatie nog best goed bij, wat was er met Montoya gebeurt??, ik had de 1ste 2 qualifiers niet gezien.. had hij een fout gemaakt?


O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

mike

Citaat van: Jasper op 07 mei 2005 - 14:58:55
Citaat van: mike op 07 mei 2005 - 14:42:14
Citaat van: Jasper op 07 mei 2005 - 14:34:42
Dan vraag ik me nog wel iets af: slijten hun banden dan sneller? Vroeger nam je eenz achtere band voor meer grip en dan moest je een pitstop extra maken. Nu neem je toch gewoon een zo zacht mogelijke band, aangezien je er toch een hele race mee moet uitrijden? Of hopen ze dan dat de erst met meer slijtage zal zitten en dus minder snel zal gaan?

De combinatie Ferarri / Bridgestone verslijt meer. Of dat aan de banden ligt of aan de wagen laat ik hier in het midden. Alhoewel... ze hadden dat probleem in San-Marino al sterk onder controle.

Verder warmen nieuwe Bridgestoines minder goed op, wat een nadeel is tijdens de kwaliefs.

Tenslotte is er uitrijden en uitrijden. Wat doe je: snel weg lopen en op het einde door slechte banden tijd verliezen, of wat trager starten en op het einde alle anderen van hun sokken rijden omdat jouw banden als enige nog goed zijn. Strategie, strategie, strategie...
Uiteindelijk zal het niet veel verschil maken denk ik. Kies je ervoor om in het begin te vlammen vanop pole, wanneer je dus vrije baan hebt en een seconde per ronde kan winnen, of kies je ervoor om in het midden van het pak te starten, achter wagens die toch trager dan je zijn ondanks je harde banden, en op het einde, als de rest trager gaat, proberen iedereen in te halen? Het is maar te zien wat het beste is, in San Marino was de strategie van Ferrari alleszins niet de juiste want de overwinning ging naar Renault.

Ze zou wel gewerkt hebben als MS in de kwalificatie niet geblunderd had. Hij hoefde niet eens op de pole te starten. Gewoon in de eerste rijen was goed genoeg geweest.


Ferrari 2010

Citaat van: Supermariobros op 07 mei 2005 - 14:45:07
Citaat van: BenedictusXVII op 07 mei 2005 - 13:11:19
Pole zal voor Kimi zijn, hier komt volgens mij niemand meer aan.

Ik was van hetzelfde gedacht.

BTW: Leuke nickname  ;)
khad zen niewue nick nog niet gezien, ik let meestal maar op de handtekening of de avatar. Maar ik lach me kapot  ;D ;D ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Satosan op 07 mei 2005 - 15:01:15
Williams zat er bij de kwalificatie nog best goed bij, wat was er met Montoya gebeurt??, ik had de 1ste 2 qualifiers niet gezien.. had hij een fout gemaakt?

JPM moest als eerste de baan op.

@Mike: met die fout had ik geen rekening gehouden. Met hardere banden maak je natuurlijk sneller een foutje, maar een fout kan altijd gebeuren natuurlijk...

bogief1

Weet er iemand wanneer en op welke zenden de 2e kwali wordt uitgezonden? (geen betaalzenders)
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Jonas

Heb je sateliet?
RTL

geen satelliet:: RTBF 1 of TF1
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

Vulture

Het gaat er morgen om spannen. Zoveel coureurs in dezelfde seconde.
McLaren is weer snel (Kimi), maar ik vrees dat ze met zulk een tempo nooit de finish halen, er is steeds iets aan de hand met die wagen.
Sauber daarentegen maakt een barslecht seizoen mee, na vorige race had ik er heel wat meer van verwacht.
Close The World, Open The Next..

Jasper

Ik gok op Kimi voor de pole. Hij reed vroeg en maakte een fout die hem naar eigen zeggen een halve seconde kostte. Als hij die niet maakte, was hij nu al bijna zeker van de pole. Dan inderdaad hopen dat hij uitrijdt en dat de banden het uithouden. Als ik zo de uitspraken van McLaren en Michelin zie, denk ik altijd dat ze het overdrijven. Ik hoop maar dat dat niet waar is.