De GP van Bahrein

Gestart door Juan Pablo, 27 maart 2005 - 11:17:18

« vorige - volgende »

Welk team zal het in Bahrein het beste doen?

Ferrari
BAR
Renault
Williams
McLaren

Jasper

Inderdaad, het staat ook in het verslag op deze site, Schumi verbeterde in de eerste sector z'n eigen tijd, de tweede sector ging minder en toen ging hij de pits in.

Villeneuve is maar zes tienden trager dan Massa, maar inderdaad zéér teleurstellend van hem... Kimi vond ik ook teleurstellend wegzakken. En wat was er gebeurd met Sato?

Mikacouli

Citaat van: Jasper op 01 april 2005 - 14:30:33
Inderdaad, het staat ook in het verslag op deze site, Schumi verbeterde in de eerste sector z'n eigen tijd, de tweede sector ging minder en toen ging hij de pits in.

Villeneuve is maar zes tienden trager dan Massa, maar inderdaad zéér teleurstellend van hem... Kimi vond ik ook teleurstellend wegzakken. En wat was er gebeurd met Sato?

Sato heeft zijn wagen aan de kant gezet redelijk in het begin. Ik heb wel geen rook gezien. Heb hem enkel aan de kant zien duwen.

Kan ook zijn dat Kimi helemaal wat anders getest heeft want ik denk niet dat hij meer dan een halve seconde trager is dan Pedro. We zullen wel zien morgen.

Wat Schumacher betreft. Dat hij in de tweede sector minder deed was hoogstwaarschijnlijk door de tragere wagen voor hem. Kan ook zijn dat hij gewoon zijn tijd verloren heeft door een foutje of een iets tragere sector. In elk geval, er reed iemand voor hem.

Lender



Weet niet of hij hier al gestaan heeft, maar het is gewoon hilarisch  ;D
www.gamequarter.be -> Help de commnunity en registreer (je kan je account voor de site ook gebruiken voor het forum)


Vulture

Villeneuve tussen de Jordans, Massa er net voor. Je gaat me niet zeggen dat het voor de volle 100% de schuld is van Villeneuve (ja ik ben een fan  ;)). Bij BAR net hetzelfde probleem dit jaar. De schuld zoek ik nog steeds bij de nieuwe regels. Vorig jaar hadden deze 2 teams een enorme groei, nu moeten ze terug van nul beginnen, zo lijkt het toch.
Close The World, Open The Next..

The Iceman

Heb zo'n vermoeden dat Jacques niet zo goed met die wagen overweg kan. Remember Freddy Loix bij Mitsubishi een lange tijd geleden. Freddy bakte er niets van terwijl zijn Finse teammaat er de pannen van het dak mee reed.  Kan niet geloven dat Villeneuve ineens zo een slak is geworden!

Jasper

Ja, dat denk ik ook, Villeneuve klaagt dan ook dat zijn wagen (vooral zijn remmen) niet kan aangepast worden aan zijn rijstijl wegens te weinig geld. Bij BAR kon de wagen wel aan zijn rijstijl aangepast worden.

Jasper

Nick Heidfeld sprrekt over een "drive shaft boot problem". Probleem aan de drive shaft boot dus.Drive shaft is volgens mij aandrijfas, maar wat is boot?


Geen idee waar dit voor dient...

Jasper

"boot spoiler" is achterspoiler, "dust boot" is "afdichthoes" heb ik nog gevonden. Het zal wel in de richting van het tweede gaan zeker?

Raikkonen MASTER

Iemand noemde Villeneuve zielig, waarom? Heb niets kunnen zien namelijk...

Jasper

Zielig zou ik hem persoonlijk niet noemen, maar kijk naar de tijden van de oefensessies en je weet waarom... Lees de verslagen en je weet nog meer waarom: hij had moeite met de Minardi's en de Jordans, maar ik denk dat daar toch technische problemen mee te moeien waren...

Doefie

Zoals al gezegd, Villeneuve moet zich aanpassen aan de wagen en daar voelt hij zich niet goed bij. Als hij remt blokkeren de voorwielen volledig, als hij anders gaat remmen willen de achterremmen niet mee. Villeneuve voelt zich niet goed in de wagen en dat is het probleem. Bij BAR werd de wagen aan de coureurs aangepast, nu moet het net andersom. Dat ook Massa amper voor de Jordans kan blijven zegt denk ik wel genoeg. Het ligt niet aan Villeneuve, maar aan de wagen. Net als bij Massa.

Bruno

Citaat van: Jasper op 01 april 2005 - 17:13:42
"boot spoiler" is achterspoiler, "dust boot" is "afdichthoes" heb ik nog gevonden. Het zal wel in de richting van het tweede gaan zeker?

Inderdaad, dat stuk zorgt ervoor dat er er geen vuil in de draaiende onderdelen van de as (tussen het lager en de versnellingsbak) kunnen terecht komen. Maar bij bijvoorbeeld een cardanas houdt die stofhoes het vet waarmee de cardankoppeling gesmeerd word op zijn plaats. Misschien was dat het probleem?

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Mikacouli

Citaat van: Raikkonen MASTER op 01 april 2005 - 17:30:21
Iemand noemde Villeneuve zielig, waarom? Heb niets kunnen zien namelijk...

Zielig is een groot woord maar ik vind het toch zeer jammer voor hem. Hij is zijn carriere schade aan het aanbrengen. De aanpassing van er een jaartje tussenuit geweest te zijn zou al lang achter de rug moeten liggen. Hij heeft dit seizoen nog geen enkele keer overtuigd. Ik vind het zeer jammer voor hem.

sledge

Ferrari heeft geen versnellingsbak meer over voor Barrichello. Waarschijnlijk zal hij zich straks met de F2004M kwalificeren, en morgen met de 2005 (10 plaatsen achteruit)
Tenzij ze de versnellingsbak op een halfuurtje kunnen herstellen...
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)