De GP van Maleisië

Gestart door Ramses, 12 maart 2005 - 16:43:37

« vorige - volgende »

FerrariMan

Ter aanvulling van mijn vorig bericht,

nog een vergelijking  :)

2003:

Kimi na drie overzeese races leider in het WK met 24 punten.
Schumacher scoort er in die drie races slechts 8.
Verschil van 16 punten goedgemaakt.

2003 na 2 races is Kimi leider met 16 punten.
2005 na 2 races is Alonso leider met 16 punten.

Alles is dus ongeveer in evenwicht met 2003. Enkel moet de nieuwe wagen nog bevestigen...

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariMan op 20 maart 2005 - 12:56:42
Citaat van: Vulture op 20 maart 2005 - 11:40:50
Schumacher: Buiten de achterblijvers iemand ingehaald?
Op een ganse race hebben we een viertal acties gehad, en een hele hoop piloten die ook niet voorbij hun voorligger geraakten, een teken dat het gewoon nog moeilijker is om in te halen nu. Samen met het gebrek aan snelheid van de interim Ferrari is dat al een volledige verklaring op zich.

Ik denk gewoon dat de Ferrari niet harder kon gaan...

Maar we moeten het misschien wat anders bekijken, we zijn 2 races ver in een seizoen met tal van nieuwe regels waarin Ferrari wil rijden met een wagen gedeeltelijk van 2004. Ze zullen daar nu ook wel inzien dat het een betere optie is om gewoon de 2005 in te zetten en Bridgestone zal zich ook wel gaan herpakken. Men zegt dat de nieuwe Ferrari een seconde sneller is maar ze zeggen niet ten opzichte van wat. Kan een seconde sneller zijn als de Renaults, als de oude wagen, op hun testcircuit... terwijl MS er nog niet eens deftig mee getest heeft. Die seconde nemen we dus best niet te letterlijk, het zal wel wat moeilijker liggen dan gewoon de tijden bekijken van de Ferrari nu en er dan een seconde bij tellen.

Wat mij nu wel stoort is dat Ferrari deze week pas begint met MS te laten testen in de F2005! Dit is toch rijkelijk laat!!

Ik neem gewoon aan dat Ferrari weet wat ze doen en dat de nieuwe auto een verbetering zal zijn en het probleem met de banden dan ook beter kan worden opgevangen met de 2005.
Gebrek aan snelheid? Ik denk het eerder niet. Zij reden het snelst op de rechte lijnen, (dacht ik toch, niet?) maar misten veel grip in de bochten. Dat was hun probleem...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: Vulture op 20 maart 2005 - 11:40:50
In een klein stationnetje....tot zowat 20 rondjes voor het einde, reden 20 wagentjes (bijna) netjes op een rij...


* Toyota: Doorzetting wordt beloond.

R. Schumacher: Na je ongeluk van vorig jaar durf je er nog steeds voor te gaan.

Minardi en Jordan excluded

Dat van Ralf valt me ook op, vorig jaar schreef veel volk hem af dat hij niet meer zou durven, maar volgens mij is nu zijn bloeiperiode aangebroken, toyota heeft momenteel ene fantasische wagen die kan meerijden aan de top.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Eric

Is dit het nieuwe Formule 1?  ???
Op die paar minuten "actie" na was dit weeral een triestige vertoning...ik kan me niet voorstellen dat Bernie hier blij kan om zijn.
Velen houden hun in omdat ze schrik hebben om hun motor, gevolg treintje rijden...

Het is bijna spannender om het jaarlijkse bridgetornooi voor gepensioneerden bij te wonen... ::) ::)

Ik wil weer actie!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dj Peter

Citaat van: Eric op 20 maart 2005 - 16:40:51
Is dit het nieuwe Formule 1?  ???
Op die paar minuten "actie" na was dit weeral een triestige vertoning...ik kan me niet voorstellen dat Bernie hier blij kan om zijn.
Velen houden hun in omdat ze schrik hebben om hun motor, gevolg treintje rijden...

Het is bijna spannender om het jaarlijkse bridgetornooi voor gepensioneerden bij te wonen... ::) ::)

Ik wil weer actie!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dit kan ik alleen maar beamen. Dit is geen race meer.Ik heb zelfs de tv uitgezet toen er nog 20 ronden moesten gereden worden.

Ferrari 2010

Citaat van: SaffierFM op 20 maart 2005 - 17:24:54
Citaat van: Eric op 20 maart 2005 - 16:40:51
Is dit het nieuwe Formule 1?  ???
Op die paar minuten "actie" na was dit weeral een triestige vertoning...ik kan me niet voorstellen dat Bernie hier blij kan om zijn.
Velen houden hun in omdat ze schrik hebben om hun motor, gevolg treintje rijden...

Het is bijna spannender om het jaarlijkse bridgetornooi voor gepensioneerden bij te wonen... ::) ::)

Ik wil weer actie!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dit kan ik alleen maar beamen. Dit is geen race meer.Ik heb zelfs de tv uitgezet toen er nog 20 ronden moesten gereden worden.
oeioei, wil je weten dat ik dat ook bijna heb gedaan. Gelukkig heb ik het niet gedaan, nadien kwam er eindelijk wat actie van de Willamsen.
Maar vlak na de finish heb ik de tv afgezet, ik was ten eerste teleurgesteld voor Ferrari, en het was echt gewoon saai.

Bij een ding was Schumacher alsnog de snelste: Pitstop, zowat een halve seconde sneller dan al de rest.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ramses

Citaat van: Eric op 20 maart 2005 - 16:40:51
Is dit het nieuwe Formule 1?  ???
Op die paar minuten "actie" na was dit weeral een triestige vertoning...ik kan me niet voorstellen dat Bernie hier blij kan om zijn.
Velen houden hun in omdat ze schrik hebben om hun motor, gevolg treintje rijden...

Het is bijna spannender om het jaarlijkse bridgetornooi voor gepensioneerden bij te wonen... ::) ::)

Ik wil weer actie!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sinds kort woon ik tweewekelijks de verschilende manches in de strijd om de felbegeerde beker "Kantklosser van het jaar" bij. De stress valt van de deelnemers hun gezicht af te lezen, het publiek krijgt actie en sensatie voorgeschoteld. En het is live te bekijken. À bas le Formule un de l'année 2005.

Ferrari 2010

Citaat van: Ramses op 20 maart 2005 - 19:05:48
Citaat van: Eric op 20 maart 2005 - 16:40:51
Is dit het nieuwe Formule 1?  ???
Op die paar minuten "actie" na was dit weeral een triestige vertoning...ik kan me niet voorstellen dat Bernie hier blij kan om zijn.
Velen houden hun in omdat ze schrik hebben om hun motor, gevolg treintje rijden...

Het is bijna spannender om het jaarlijkse bridgetornooi voor gepensioneerden bij te wonen... ::) ::)

Ik wil weer actie!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sinds kort woon ik tweewekelijks de verschilende manches in de strijd om de felbegeerde beker "Kantklosser van het jaar" bij. De stress valt van de deelnemers hun gezicht af te lezen, het publiek krijgt actie en sensatie voorgeschoteld. En het is live te bekijken. À bas le Formule un de l'année 2005.
Kantklosser?? :-\ :-\ :-\ Wat is me dat, van scheit je rijk heb ek hier al wel eens gehoord, daarbij moeten koeien in het juiste vak scheiten. Voor de rest kan ik zo geen rare kampioenschappen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ramses

Nu gaan we wel heel ver off topic, maar dit is kantklossen



En nu back on topic ;)
De snoet van Trulli gezien op het podium? Goud waard!

Doefie

Citaat van: Ramses op 20 maart 2005 - 19:25:15
En nu back on topic ;)
De snoet van Trulli gezien op het podium? Goud waard!

Die van Alonso was nog iets erger vond ik.

Ferrari 2010

Niet gezien, ik ben het nog voor het einde van de ereronde afgetrapt. Ik was diep teleurgesteld van Ferrari en de race zelf, welke enkel op het einde wat leuke duels gaf.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Vulture

Citaat van: DoefieF1 op 20 maart 2005 - 20:03:44
Citaat van: Ramses op 20 maart 2005 - 19:25:15
En nu back on topic ;)
De snoet van Trulli gezien op het podium? Goud waard!

Die van Alonso was nog iets erger vond ik.

Trulli kreeg dan ook het bericht (net voor de 2e kwalificatie) dat een van zijn beste kameraden verongelukt was....
Daarom was het een ingetogen podium.
Close The World, Open The Next..

dj Peter

#132
Ferrari lijkt (voorlopig?) de pedalen kwijt te zijn. :o
Uiteraard is het wel eens interessant om andere teams (Toyota,Red Bull,...) vooraan in het veld te zien rijden,maar ze moeten zich dringend gaan herpakken.Waar is de winning mood? Hopelijk brengt de F2005 al in Bahrein verandering in de zaak,maar ik vrees dat er nog andere factoren meespelen.Eén bandenset,de stupide kwalificaties,het speelt allemaal mee natuurlijk. Oh wat heb ik heimwee naar de 12 rondjes-in één uur-kwalificaties. :'( Enfin: proficiat aan de winning teams van vandaag!
En dan nog dit: toen Rubens de box inreed waren zijn banden zo versleten dat hij zowat met slicks aan't rondrijden was. Is dat de bedoeling van die één-banden-set-regel ?
De FIA lijkt met de nieuwe regels tot hiertoe eindelijk de manier te hebben gevonden om Ferrari van het podium te houden.

mike

Citaat van: SaffierFM op 20 maart 2005 - 20:36:25
En dan nog dit: toen Rubens de box inreed waren zijn banden zo versleten dat hij zowat met slicks aan't rondrijden was. Is dat de bedoeling van die één-banden-set-regel ?

Voroal als je weet waarom die banden zo versleten waren, en dat ze daar tijdens de pitstop niks aan mochten doen, hoewel het eigenlijk toen al te voorzien was hoe het ging aflopen. De woorden pure loterij komen in gedachten. De volgende keer dat zo iets gebeurt, stopt de rijder in kwestie tijdens zijn pitstop omdat hij toch de aankomst niet kan halen en dan de volgende race misschien (t.t.z. als hij een goede advokaat heeft) zijn motor mag vervangen, of toch minstens zoveel kilometer minder op de motor teller heeft staan...

Belachelijk!  :(

Doefie

Citaat van: Vulture op 20 maart 2005 - 20:12:11
Citaat van: DoefieF1 op 20 maart 2005 - 20:03:44
Citaat van: Ramses op 20 maart 2005 - 19:25:15
En nu back on topic ;)
De snoet van Trulli gezien op het podium? Goud waard!

Die van Alonso was nog iets erger vond ik.

Trulli kreeg dan ook het bericht (net voor de 2e kwalificatie) dat een van zijn beste kameraden verongelukt was....
Daarom was het een ingetogen podium.

Weet ik ook wel, kon je trouwens nog duidelijk tijdens de persconferenties zien toen hij bijna begon te wenen...

Trulli kreeg felicitaties van Briatore op het podium, mooi wel na wat er vorig seizoen is gebeurd tussen die 2. Denk wel dat het gemeend was van Briatore, en niet om de schijnheilige te gaan uithangen.