De GP van Maleisië

Gestart door Ramses, 12 maart 2005 - 16:43:37

« vorige - volgende »

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 21 maart 2005 - 16:38:17
Citaat van: Jasper op 21 maart 2005 - 16:25:22
Dan moet jij er ook neit teveel hoop op stellen dat hij op niks zal trekken, want dan wordt de teleurstelling van jou misschien ook des te groter. ;)

Daar zeg ik toch ook niets van!! Het is uit ervaring dat ik het zeg dus ik weet waarover ik spreek en anderen ook trouwens. Je moet geen woorden uit mijn mond sleuren die ik niet zou zeggen of denk. ::)
Niet op letten, dat doet men hier vaker ;)

Ik heb ook geen al te grote hoop voor de nieuwe wagen hoor, alé, ik hoop het wel maar ik denk van niet.

Ik denk eerder dat Ferrari vanaf Imola terug vooraan gaat zitten en dat Schumacher daar regelmatig het verschil zal maken.

lieven

mclaren is in mijn ogen nog redelijk goe bezig, kimi heeft snelste ronde neergezet...
ja tis momenteel precies een beetje wille maar ni kunne bij hen, maar ik denk dan die er wel gaaan komen!
F2005 een seconde sneller? laat maar komen dan zijn ze nog 1.5 tot 2 seconden trager :p

FerrariMan

Citaat van: lieven op 21 maart 2005 - 19:14:30
F2005 een seconde sneller? laat maar komen dan zijn ze nog 1.5 tot 2 seconden trager :p
Ik denk dat het wat ingewikkelder ligt dan gewoon een seconde bij de rondjes te tellen  ::)

The Iceman

Ben bang dat Ferrari vanaf Imola terug aan de top zal staan.  :'( :'( :'( Koelere temperaturen en een splinternieuw speeltje voor Michael en Rubens.

Ferrari 2010

Citaat van: Snekuem op 21 maart 2005 - 19:07:59
Citaat van: Jean Todt op 21 maart 2005 - 19:03:19
Citaat van: JVA op 20 maart 2005 - 11:35:04
Ik heb een mooie race gezien met enkele prachtige staaltjes van autosport. Dat komt toch voor een deel door het verbieden van de bandenwissels.

Renault is top, maar dat was al duidelijk in Australië. Ook toyota gaat eindelijk de goede kant uit.

Williams en McLaren vallen tegen, al heeft dat bij Raïkkönen wel met pech te maken.

Ferrari...hoe is het mogelijk dat ze zo slecht presteren??? Zoveel testwerk, zoveel geld en zo een goede wagen vorig jaar. En nu? Onbegrijpelijk.

Red Bull doet het meer dan behoorlijk. Sauber had ik toch beter verwacht.
En ook BAr, en dan vooral Honda valt tegen. Toch verwacht ik dat dit team gaat terugknokken.

Jordan en vooral Minardi vullen de hoop, meer zit er voor deze teams niet in...

Maleisië is altijd een lastig circuit geweest voor Ferrari, maar toch, ik had er meer van verwacht bij de start.  3.5 seconden verliezen op 1 rondje in een race is niet normaal (ik dacht dat ze niet gingen pitten maar da sloeg ook dik tegen).

Na een uur tv uitgezet, oersaaie race, leek me wel een 24u race, iedereen op safe, materiaal sparen, dit is geen F1 meer.
Maar endurance racing !!!! Binnenkort de 24H van Monaco  ;)Vind er echt geen bal meer aan, had echt moeite om mijn ogen open te houden.
OP een bandensetje  ::) ::) ::) ::)
Nee, ik ben echt teleurgesteld, de nieuwe regels trekken op niks en Brigestone moet veel meer tests doen. Ik vraag mij ytrouwens nog steeds af waarom er nog nooit een simulator voor banden is gemaakt, een stukje asfalt en daar een badje op. iets in de aard van een loopband dus  ;D ;D ;D
Ik hoop dat Ferrari terug zal komen vanaf de koelere races. Ik verwacht geen prachtprestatie van de F2005, maar wel een goede prestatie (in de aard van Williams). Volgens mij worden ze alsnog dubbelkampioen. Als ze het slim spelen gaan ze voluit voor de 2de plaatsen in de race. Fisichella, Alonso en Trulli zijn aan elkaar gewaagd en halen telkens 1, 3 en 4. Ze delen telkens de punten, en kunnen hier niet sparen zoals Ferrari op dat moment. Want 10 + 6 + 5 = 21, en das midner dan 24, wat Ferrari met mijn 2de-plaats-strategie kan halen.

BTW; Snekeum:
Citaat van: Snekuem op 21 maart 2005 - 19:18:11
Ben bang dat Ferrari vanaf Imola terug aan de top zal staan. :'( :'( :'( Koelere temperaturen en een splinternieuw speeltje voor Michael en Rubens.
Wat houd dat dan in? Nog niet van gehoord, of krijgen ze daar een F2005JP2 cadeau van de paus?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Jean Todt op 21 maart 2005 - 19:03:19
Maleisië is altijd een lastig circuit geweest voor Ferrari, maar toch, ik had er meer van verwacht bij de start.

Euhm, is het daarmee dat Schumacher 4 poleposities op 6 jaar haalt, en Ferrari 4 zeges van de 6 jaar haalt?

FerrariMan

Citaat van: DoefieF1 op 21 maart 2005 - 19:41:24
Citaat van: Jean Todt op 21 maart 2005 - 19:03:19
Maleisië is altijd een lastig circuit geweest voor Ferrari, maar toch, ik had er meer van verwacht bij de start.

Euhm, is het daarmee dat Schumacher 4 poleposities op 6 jaar haalt, en Ferrari 4 zeges van de 6 jaar haalt?
Sinds 2002 heeft Ferrari er enorm veel last met de Bridgestones, ja. Misschien is het dat wat hij wil zeggen?

Ferrari 2010

Misschien wordt het hoog tijd dat ze terug op 1 bandenfabrikant gaan. Weet iemand wanneer 1 van beide leveranciers hun contract met de FIA afloopt? Of hebben die daar geen contract mee?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

The Iceman

Citaat van: Schumi 2002 op 21 maart 2005 - 19:35:13
[BTW; Snekeum:
Citaat van: Snekuem op 21 maart 2005 - 19:18:11
Ben bang dat Ferrari vanaf Imola terug aan de top zal staan. :'( :'( :'( Koelere temperaturen en een splinternieuw speeltje voor Michael en Rubens.
Wat houd dat dan in? Nog niet van gehoord, of krijgen ze daar een F2005JP2 cadeau van de paus?
Heb zo'n vermoeden dat de F2005 niet in Bahrain gaat debuteren, maar in Imola voor eigen publiek !

FerrariMan

Snekuem, daar ben ik ook vrij zeker van nu. Hoe meer ik lees en 'begrijp', hoe meer ik inzie dat het Ferrari-probleem grotendeels aan Bridgestone ligt. In Australië zat Rubens op P2, vrij competitief en de rondetijden van Schumi voor zijn crash lagen ook heel goed. Enkel het weer was daar een smet op hun resultaat.

Nu in Maleisië kon Ferrari zelfs niet één deftige ronde rijden, mij maak je niet wijs dat dat aan de wagen ligt.

Nu even een stelling (als en als);

Als MS in Australië geen pech had gehad met het weer, dan had hij waarschijnlijk een punt of acht, zeven, zes gescoord, wat vrij normaal zou zijn voor een interim wagen. In dat geval was het dan nu heel erg opgevallen dat ze enkel in Maleisië zo ver achter zaten. Enkel omdat die pech met dat weer en dan die domme crash daar tussen zitten doet veel mensen voorbarige conclusies trekken.

In Bahrein zal het ook vrij heet gaan zijn...ik gok dat Ferrari daar (als de bridgestone ondermaats blijft) ook best ver achter gaat liggen, met F2005 of niet.

The Iceman

Citaat van: FerrariMan op 21 maart 2005 - 20:15:51
Snekuem, daar ben ik ook vrij zeker van nu. Hoe meer ik lees en 'begrijp', hoe meer ik inzie dat het Ferrari-probleem grotendeels aan Bridgestone ligt. In Australië zat Rubens op P2, vrij competitief en de rondetijden van Schumi voor zijn crash lagen ook heel goed. Enkel het weer was daar een smet op hun resultaat.

Nu in Maleisië kon Ferrari zelfs niet één deftige ronde rijden, mij maak je niet wijs dat dat aan de wagen ligt.

Nu even een stelling (als en als);

Als MS in Australië geen pech had gehad met het weer, dan had hij waarschijnlijk een punt of acht, zeven, zes gescoord, wat vrij normaal zou zijn voor een interim wagen. In dat geval was het dan nu heel erg opgevallen dat ze enkel in Maleisië zo ver achter zaten. Enkel omdat die pech met dat weer en dan die domme crash daar tussen zitten doet veel mensen voorbarige conclusies trekken.

In Bahrein zal het ook vrij heet gaan zijn...ik gok dat Ferrari daar (als de bridgestone ondermaats blijft) ook best ver achter gaat liggen, met F2005 of niet.
Daarom denk ik dat ze de F2005 nog even op stal laten in Bahrain en hem nog verder laten testen door Gene en Badoër om hem dan in Imola te laten debuteren. Door de hitte in de woestijn van Bahrain gaat het voor hen niet uitmaken of ze met de F2004 ( betrouwbaar ) gaan rijden of met de F2005 ( waarvan de betrouwbaarheid nog moet bewezen worden ). Beter enkele kostbare puntjes met een wagen die zijn betrouwbaarheid al heeft bewezen dan het risico te lopen met een 0 terug naar Europa te moeten keren. Bridgestone moet zich serieus achter de oren krabben, want het grootste probleem ligt bij de Japanners. In Europa is het kouder ( als we weer gene 2003 zomer krijgen ), dus daar zie ik hen beter presteren. Ik schrijf ze zeker nog niet af, al vind ik die overwinningen van Renault wel verdiend, maar het mag ook weer geen Renault dominantie worden in 2005.  :) Het echte F1 seizoen begint voor mij pas in Imola bij de eerste Europese GP ! 

mike

Citaat van: Snekuem op 21 maart 2005 - 20:31:37
Citaat van: FerrariMan op 21 maart 2005 - 20:15:51
Snekuem, daar ben ik ook vrij zeker van nu. Hoe meer ik lees en 'begrijp', hoe meer ik inzie dat het Ferrari-probleem grotendeels aan Bridgestone ligt. In Australië zat Rubens op P2, vrij competitief en de rondetijden van Schumi voor zijn crash lagen ook heel goed. Enkel het weer was daar een smet op hun resultaat.

Nu in Maleisië kon Ferrari zelfs niet één deftige ronde rijden, mij maak je niet wijs dat dat aan de wagen ligt.

Nu even een stelling (als en als);

Als MS in Australië geen pech had gehad met het weer, dan had hij waarschijnlijk een punt of acht, zeven, zes gescoord, wat vrij normaal zou zijn voor een interim wagen. In dat geval was het dan nu heel erg opgevallen dat ze enkel in Maleisië zo ver achter zaten. Enkel omdat die pech met dat weer en dan die domme crash daar tussen zitten doet veel mensen voorbarige conclusies trekken.

In Bahrein zal het ook vrij heet gaan zijn...ik gok dat Ferrari daar (als de bridgestone ondermaats blijft) ook best ver achter gaat liggen, met F2005 of niet.
Daarom denk ik dat ze de F2005 nog even op stal laten in Bahrain en hem nog verder laten testen door Gene en Badoër om hem dan in Imola te laten debuteren. Door de hitte in de woestijn van Bahrain gaat het voor hen niet uitmaken of ze met de F2004 ( betrouwbaar ) gaan rijden of met de F2005 ( waarvan de betrouwbaarheid nog moet bewezen worden ). Beter enkele kostbare puntjes met een wagen die zijn betrouwbaarheid al heeft bewezen dan het risico te lopen met een 0 terug naar Europa te moeten keren. Bridgestone moet zich serieus achter de oren krabben, want het grootste probleem ligt bij de Japanners. In Europa is het kouder ( als we weer gene 2003 zomer krijgen ), dus daar zie ik hen beter presteren. Ik schrijf ze zeker nog niet af, al vind ik die overwinningen van Renault wel verdiend, maar het mag ook weer geen Renault dominantie worden in 2005.  :) Het echte F1 seizoen begint voor mij pas in Imola bij de eerste Europese GP ! 

Jamaar... Als ze in Bahrein met de F2004M rijden moeten ze dat ofwel in San Marino ook doen, ofwel krijgen ze een straf aan hun ben wegens de motorregel. (Nog een reden waarom die regel onzin is en niet goed voor de sport.)

Jean Todt

Citaat van: FerrariMan op 21 maart 2005 - 19:59:26
Citaat van: DoefieF1 op 21 maart 2005 - 19:41:24
Citaat van: Jean Todt op 21 maart 2005 - 19:03:19
Maleisië is altijd een lastig circuit geweest voor Ferrari, maar toch, ik had er meer van verwacht bij de start.

Euhm, is het daarmee dat Schumacher 4 poleposities op 6 jaar haalt, en Ferrari 4 zeges van de 6 jaar haalt?
Sinds 2002 heeft Ferrari er enorm veel last met de Bridgestones, ja. Misschien is het dat wat hij wil zeggen?

Ik had het op de bridgestones ja, duidelijk niet het favoriete circuit ervan.

FerrariMan

Citaat van: mike op 21 maart 2005 - 21:47:59
Citaat van: Snekuem op 21 maart 2005 - 20:31:37
Citaat van: FerrariMan op 21 maart 2005 - 20:15:51
Snekuem, daar ben ik ook vrij zeker van nu. Hoe meer ik lees en 'begrijp', hoe meer ik inzie dat het Ferrari-probleem grotendeels aan Bridgestone ligt. In Australië zat Rubens op P2, vrij competitief en de rondetijden van Schumi voor zijn crash lagen ook heel goed. Enkel het weer was daar een smet op hun resultaat.

Nu in Maleisië kon Ferrari zelfs niet één deftige ronde rijden, mij maak je niet wijs dat dat aan de wagen ligt.

Nu even een stelling (als en als);

Als MS in Australië geen pech had gehad met het weer, dan had hij waarschijnlijk een punt of acht, zeven, zes gescoord, wat vrij normaal zou zijn voor een interim wagen. In dat geval was het dan nu heel erg opgevallen dat ze enkel in Maleisië zo ver achter zaten. Enkel omdat die pech met dat weer en dan die domme crash daar tussen zitten doet veel mensen voorbarige conclusies trekken.

In Bahrein zal het ook vrij heet gaan zijn...ik gok dat Ferrari daar (als de bridgestone ondermaats blijft) ook best ver achter gaat liggen, met F2005 of niet.
Daarom denk ik dat ze de F2005 nog even op stal laten in Bahrain en hem nog verder laten testen door Gene en Badoër om hem dan in Imola te laten debuteren. Door de hitte in de woestijn van Bahrain gaat het voor hen niet uitmaken of ze met de F2004 ( betrouwbaar ) gaan rijden of met de F2005 ( waarvan de betrouwbaarheid nog moet bewezen worden ). Beter enkele kostbare puntjes met een wagen die zijn betrouwbaarheid al heeft bewezen dan het risico te lopen met een 0 terug naar Europa te moeten keren. Bridgestone moet zich serieus achter de oren krabben, want het grootste probleem ligt bij de Japanners. In Europa is het kouder ( als we weer gene 2003 zomer krijgen ), dus daar zie ik hen beter presteren. Ik schrijf ze zeker nog niet af, al vind ik die overwinningen van Renault wel verdiend, maar het mag ook weer geen Renault dominantie worden in 2005.  :) Het echte F1 seizoen begint voor mij pas in Imola bij de eerste Europese GP ! 

Jamaar... Als ze in Bahrein met de F2004M rijden moeten ze dat ofwel in San Marino ook doen, ofwel krijgen ze een straf aan hun ben wegens de motorregel. (Nog een reden waarom die regel onzin is en niet goed voor de sport.)
Ook weer waar...en nu heb ik geen idee meer van wat ze van plan zijn daar in de laars..

Doefie

Citaat van: FerrariMan op 21 maart 2005 - 20:15:51
In Bahrein zal het ook vrij heet gaan zijn...ik gok dat Ferrari daar (als de bridgestone ondermaats blijft) ook best ver achter gaat liggen, met F2005 of niet.

In Bahrein is het warm, maar (nog) niet zo heet als in Maleisië. En daar is het dan ook kurkdroog en wordt het zand (voor alle teams trouwens) een serieus probleem. In Maleisië was het ook door de hoge luchtdruk en de hoge luchtvochigheidsgraad. Dat heb je in Bahrein niet dus kan het best nog wel meevallen.