De GP van Australië!

Gestart door Tim C, 25 februari 2005 - 11:59:13

« vorige - volgende »

Vulture

Het F1-circus is net ietsje teveel een echt circus geworden.
Geen circus meer op en naast de baan in termen van glamour en glitter, leuke wedstrijden, publiek dat waar voor zijn geld krijgt maar.....een circus van rechtzaken, politiek, geld, nog meer geld en waar het publiek niets aan heeft.
Zou de neutrale gebruiker er nog het nut van inzien om naar de F1 te kijken? Het moet toch ongelooflijk verwarrend zijn dat je niet weet wat er gebeurt door al die nieuwe reglementen?
Stel dat er ieder jaar gesleuteld wordt aan de voetbalreglementen: Het ene jaar moet de keeper iedere helft gewisseld worden + telt off-side niet meer, het andere jaar moet je spelen zonder keeper en mag de speler die het dichst bij de goal staat de bal tegenhouden met zijn handen enz....extreme flauwekul misschien, maar met de F1 gebeurt nu toch juist hetzelfde?
De neutrale fan zou ook zijn interesse in voetbal verliezen juist omdat het zo onduidelijk is.
Flavio Briatore for president in plaats van Ecclestone en zijn volgers...  8)
Close The World, Open The Next..

cookie

Niet zagen mensen, we hebben nu een rare grid dus een leuke race. En schumacher krijgt nog geen kans om al direct te winnen en uit te lopen in het WK

Doefie

Circus of niet, loterij of niet, ze hebben wat ze wilden (deels door de regen) en dat is spanning in de race. Ik ben ook voor de oudere kwalificatiesessie, zelfs nog die vóór de 12 rondjes in een uur (die van voor 1996: vrijdag een sessie zoals vrije training, zaterdag tweede sessie als vrije training en de beste tijd over de twee sessies telt mee voor de startgrid). Maar nu zitten we hiermee opgescheept en het geeft mooie beelden. En geloof mij, Karthikeyan zal niet veel uitlopen op Schumacher hoor, tenzij die enorm veel fouten gaat maken. Het is en blijft een Jordan tegen een Ferrari, het kleintje tegen de reus.

Maar als ze dergelijk systeem niet invoeren rijdt Schumacher 2 seconden voor Barrichello, die op zijn beurt nog eens 2-3 seconden voorrijd op de nummer 3. Dan zien we 19 weekends lang in elke race 1. Schumacher, 2. Barrichello en dan de rest. Dan gaat men ook steen en been klagen over hoe slecht het systeem toch is en oh nee ze moeten wat veranderen.

Daarbij, nu worden de kleinere teams ook beloond met televisierechten en dergelijke, wat van een enorm onderschatte waarde is. Met het oude systeem moesten ze als eerste de baan opkomen wilden de publiciteit, en dat resulteerde in vrij slechte rondjes en kwamen ze enkel in beeld toen ze crashten of naast de baan stonden. Nu hebben ze tenminste al publiciteit, waardoor hun sponsors minder snel zullen afhaken. Voor Ferrari, McLaren, Williams, BAR, Renault, Toyota, Red Bull en zelfs een Sauber is het tegenwoordig van minder belang, zij komen tijdens de races toch zowieso in beeld. Maar de teams als Jordan en Minardi hebben dit wel degelijk nodig om te overleven.

Ze toch hebben wat we willen: veel spanning in plaats van een parade ? Of wil je misschien een seizoen à la 2002 met constant de twee roden opkop die er een dramatisch spelletje van maken tot in de laatste ronde? Ik heb nochtans in 2003 niet veel mensen horen klagen over het kwalificatiesysteem, omdat het ook de spanning terugbracht.

Luc

Er is vanavond een lottotrekking op televisie, jongens, als het dat is wat je wil zien...

Willen jullie nu echt een valse grid hebben om spanning te zien? Geloof je niet in spanning als Räikkönen, Montoya, Fisichella, Schumacher, Alonso op de eerste drie rijen staan? Ook al halen ze niet in, ze zullen tenminste mekaar onder druk zetten. En dat is voor mij een leuke race.

Nu zal je een inhaalrace zien,  misschien....de donderboys hebben geen kans tegen Brugge....dat wel niet, maar blijkbaar vinden sommigen dat belangrijker....veel goals in plaats van leuk voetbal...

tsjietsjie.
mijn gedacht op www.eze.be

Jasper

Inderdaad, ik denk dat het zo ook wel al spannend zou zijn...

Mikacouli

Citaat van: Luc op 05 maart 2005 - 12:33:22
Er is vanavond een lottotrekking op televisie, jongens, als het dat is wat je wil zien...

Willen jullie nu echt een valse grid hebben om spanning te zien? Geloof je niet in spanning als Räikkönen, Montoya, Fisichella, Schumacher, Alonso op de eerste drie rijen staan? Ook al halen ze niet in, ze zullen tenminste mekaar onder druk zetten. En dat is voor mij een leuke race.

Nu zal je een inhaalrace zien,  misschien....de donderboys hebben geen kans tegen Brugge....dat wel niet, maar blijkbaar vinden sommigen dat belangrijker....veel goals in plaats van leuk voetbal...

tsjietsjie.

Idd, het is zo'n spanning dat ik bedoel. Mooie gevechten tussen de frontrunners.
Maar niet als er daar plots een Jordan tussenzit, alhoewel die achter 3 ronden al ergens achteraan zullen bengelen. Daar is die spanning dan dat de meeste hier bedoelen. Jordan en Minardi meer in beeld? Nee, ik dacht het niet. In 1-2-3 zitten die met mekaar achteraan ergens een duel uit te voeren. Meer niet.

Ik hoop op safetycars zodat de frontrunners alsnog een mooi gevecht kunnen uitvoeren. Ik bedoel hiermee Renault, Ferrari en McLaren. Achterhoede gevechten willen de mensen niet zien, ze willen spanning vooraan het veld.

Net zoals Luc zegt, liever een match tss Brugge en anderlecht.

mike

Nu ik de tijd genomen heb om wat af te koelen >:(, kan ik enkel  nog toevoegen dat alles wat er mis is met dit systeem al gezegd is door Luc. Dit vertoon is de F1 onwaardig. Of waar staat die EEN in F1 eigenlijk voor?

Als ik een loterij wil zien, zal ik wel op de lotto spelen. Dan maak ik tenminste nog een kans op winst.

Doefie

http://www.formula1.com/race/tvimages/732/4005.html

Hier wordt ook constant gezaagd ze... Het oude systeem, Ferrari domineert elke sessie met 5 seconden meer per ronde. Uiteindelijk zetten ze het hele veld bijna op meer dan een ronde... "oh nee, ze moeten der wat aan doen, is niet goed, is geen sport meer".
Nu hebben we eindelijk terug spanning, "oh nee, sportonwaardig, ze moeten terug naar het oude systeem".  ::)

In plaats van constant te klagen, geniet van de spanning. Het is nu zo...

Mikacouli

Citaat van: DoefieF1 op 05 maart 2005 - 13:19:20
http://www.formula1.com/race/tvimages/732/4005.html

Hier wordt ook constant gezaagd ze... Het oude systeem, Ferrari domineert elke sessie met 5 seconden meer per ronde. Uiteindelijk zetten ze het hele veld bijna op meer dan een ronde... "oh nee, ze moeten der wat aan doen, is niet goed, is geen sport meer".
Nu hebben we eindelijk terug spanning, "oh nee, sportonwaardig, ze moeten terug naar het oude systeem".  ::)

In plaats van constant te klagen, geniet van de spanning. Het is nu zo...

Zoals gezegd is dit geen 'echte' spanning

Roel

Waarom wordt er vanuit gegaan dat Ferrari bij het oude systeem iedereen naar huis rijdt? aanleiding?

Verder  sluit ik me volledig aan bij de argumenten 'geen echte spanning', 'het is een fars', 'in het oude kwalisysteem(12 rondjes) zat wél echte spanning'...

Maar toch ben ik benieuwd naar morgen,vannacht dus.
God save Mclaren

Sept

Citaat van: DoefieF1 op 05 maart 2005 - 13:19:20
http://www.formula1.com/race/tvimages/732/4005.html

Hier wordt ook constant gezaagd ze... Het oude systeem, Ferrari domineert elke sessie met 5 seconden meer per ronde. Uiteindelijk zetten ze het hele veld bijna op meer dan een ronde... "oh nee, ze moeten der wat aan doen, is niet goed, is geen sport meer".
Nu hebben we eindelijk terug spanning, "oh nee, sportonwaardig, ze moeten terug naar het oude systeem".  ::)

In plaats van constant te klagen, geniet van de spanning. Het is nu zo...

Denk je nu echt dat er morgen veel spanning te zien zal zijn? Fisichella loopt meteen seconden uit op de rest en of die ooit nog in te halen valt.. De winnaar is dus al bekend. En voor de rest denk ik niet dat de rest zoveel risico's gaat nemen zodat de motor serieus gaat afzien, want vergeet niet, volgende GP rijden ze met dezelfde motor.. Dus hoe meer die morgen afziet, hoe meer kans op een kapotte motor volgende GP..
We zullen morgen zien wat het geeft..
1991 - 2004 = 7

dj Peter

#131
Citaat van: jds racing nl op 05 maart 2005 - 11:54:56
Hoi allemaal ik was erg blij om te lezen dat Minardi toch kon starten mooi he ...
   Mooi? Omdat er een Hollander in één van de Minardi's zit zeker? Niks mooi aan. Minardi rijdt gewoon rond als veldvulling. Door wat Stoddart allemaal uithaalt zou zijn team gewoon moeten geweerd worden van de startgrid.Zoals de kwalificaties er nu voorstaan, staan de Minardi's gewoon in de weg voor de  rijder met het meest ervaring en talent. (..die gehandicapt wordt door de oerdomme nieuwe regels) Maar ach, ik maak me er niet erg druk om, we zien wel hoe de race verloopt en het seizoen begint nog maar pas.

Doefie

Dit is de startgrid niet he ::) We hebben nog een tweede kwalificatie, voor hetzelfde geld schuift Fisichella van de baan en is hij 5-6 seconden trager.

Spanning, kunstmatig of niet, het is er wel en in plaats van constant negatieve kritiek te geven, kijk ook is naar het goede eraan.

dj Peter

Citaat van: Sept op 05 maart 2005 - 13:43:07
Citaat van: DoefieF1 op 05 maart 2005 - 13:19:20
http://www.formula1.com/race/tvimages/732/4005.html

Hier wordt ook constant gezaagd ze... Het oude systeem, Ferrari domineert elke sessie met 5 seconden meer per ronde. Uiteindelijk zetten ze het hele veld bijna op meer dan een ronde... "oh nee, ze moeten der wat aan doen, is niet goed, is geen sport meer".
Nu hebben we eindelijk terug spanning, "oh nee, sportonwaardig, ze moeten terug naar het oude systeem".  ::)

In plaats van constant te klagen, geniet van de spanning. Het is nu zo...

Denk je nu echt dat er morgen veel spanning te zien zal zijn? Fisichella loopt meteen seconden uit op de rest en of die ooit nog in te halen valt.. De winnaar is dus al bekend. En voor de rest denk ik niet dat de rest zoveel risico's gaat nemen zodat de motor serieus gaat afzien, want vergeet niet, volgende GP rijden ze met dezelfde motor.. Dus hoe meer die morgen afziet, hoe meer kans op een kapotte motor volgende GP..
We zullen morgen zien wat het geeft..
Vergeet niet dat bandenwissels vanaf nu verboden zijn. Dat kan ook voor verrassingen zorgen.

mike

Citaat van: Sept op 05 maart 2005 - 13:43:07

Denk je nu echt dat er morgen veel spanning te zien zal zijn? Fisichella loopt meteen seconden uit op de rest en of die ooit nog in te halen valt..

Inderdaad.  Spanning? Laat me niet lachen...