De GP van Australië!

Gestart door Tim C, 25 februari 2005 - 11:59:13

« vorige - volgende »

Luc

#105
Daar zeg je het, een schuiver of slipper...dat is hun eigen schuld. Een slechte afstelling, dat is de schuld van het team.

Dit keer maakte Schumacher geen enkele fout. OK, hij reed nog met een lage afstelling (droog weer) maar ze hadden de tijd niet om dit aan te passen.

Vorig jaar kon hij dit nog goed maken door een giga tweede kwalificatie te rijden, door een aparte racestrategie uit te werken...dit jaar is hij waarschijnlijk gedoemd om te starten achter één of twee Minardi's en heel erg op te letten om zijn banden niet aan flarden te rijden, zijn motor te zwaar te belasten...tijdens een zinloze inhaalrace terwijl anderen (intrensiek minder snellen!) afstand nemen en waarschijnlijk niet meer bij te benen zijn.

Jammer voor de sport. Want hadden we niet liever een grid gezien met Fisichella, Alonso, Räikkönen, Schumacher, Barichello, Webber, Montoya, Button...bij de eerste tien. Dan zouden we waarschijnlijk een race tussen de snelsten zien...Klien? Monteiro? Op de tweede rij, komaan hé, dat kan niet de bedoeling zijn.
(al gun ik die jongens wel het korte gloriemoment.)
Trouwens al een geluk dat Fisichella nog op voorlopige pole staat...Tenminste iemand voorin te vinden die iets waard is.

Als ik naar een loterij wil kijken, dat schakel ik wel (als het hier al zou kunnen) in op 'één' tijdens de lottotrekking.

Een F1 kwalificatie was voor mij nog altijd een start van een F1 weekend waarin de snelsten konden laten zien dat ze de snelsten waren. Dit keer is het gewoon een grap en is Schumacher, maar ook Alonso en in beperkte mate Barichello, Räïkkönen en Montoya (al zie ik die laatste drie nog wel in de buurt van de vijfde plek eindigen) de dupe van het oerdomme systeem.
Jammer! Heel erg jammer!
mijn gedacht op www.eze.be

Supermariobros

Ik ben het helemaal eens met Luc, het huidige kwalificatiesysteem trekt op niks. Ze zouden beter terugkeren waarin iedereen een uur lang 12 rondjes mag rijden.
De kwalificatie van vannacht was nogal bizar door het weer. Eén ding is alvast zeker: we krijgen een rare startgrid.
Het wordt een hele lange nacht  :D

Juan Pablo


O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Bjorn

Het systeem op zich is inderdaad niet goed te praten. Maar slechte weersomstandigheden kan je niet veranderen. Dat maakt het zowiezo spannender. Ik verwacht morgen toch een leuke race met bijna alle toppers... Je gaat me toch niet zeggen dat Williams, McLaren Renault en misschien ook nog Ferrari (Barri dan) niet vooraan gaan geraken?! ;) Ik verwacht er veel van. En als het regent, ja inderdaad áls het regent winnen de Ferrari's toch zowiezo. Bridgestone is niet te kloppen in de regen, kijk maar naar de derde vrije training.  ;)
De Mens: In Het Gras![/color]

Luc

Het meest haalbare voor Barichello, Räikkönen en Montoya is zowat de vijfde plaats. Met voor hen....Coulthard? Die een waardeloos rondje reed, Klien? Dat kan echt niet de bedoeling zijn.

Schumacher, die zal al blij mogen zijn als hij de acht seconden goed maakt op de Minardi's.

Slechte weersomstandigheden, ok, maar dan moet je de kans krijgen om het goed te maken, om zelf inspraak te hebben in de keuze. Zachtere banden steken voor de race, andere fuel strategie kiezen...
Dat is allemaal onmogelijk met de huidige reglementen.

Die one lap, ach, ik was er vorig jaar ook al niet voor. Maar toen kon een misser, een pechje met het weer,...goed gemaakt worden in de tweede sessie of door een aparte strategie...
Dit jaar is een pechje (en dit keer zelfs een pechje waar ze zelf niks aan kunnen doen) oorzaak van een niet verdiende plaats op de grid.

Het kan toch niet zijn dat Schumacher met zijn interim Ferrari een race lang werk zal hebben om in Klien's buurt te geraken? En dat wordt het. Zelfs Karthidinges is blij om voor Schumacher te starten, die jongen is nog steeds op zoek naar het gas- en rempedaal. En die kan wel weer zorgen voor een paar verlies seconden voor Schumacher, voor weer een offline inhaalmaneuver waardoor de banden weer troep oppikken en twee drie bochten lang gaan schuiven, ongelijk gaan afslijten en niet vervangen mogen worden.

Ik hou van racen, ik zie graag Karthikeyan een mooie race rijden, tegen Monteiro, tegen Albers, tegen Klien...
maar niet tegen Schumacher. Schumacher moet racen tegen Montoya, tegen Alonso, tegen Râikkönen....

Ze kunnen beter de lotto bol lenen en allemaal mini replica helmpjes er in gooien....de volgorde dat ze er uit rollen wordt de startgrid. Kosten zijn een stuk minder en het resultaat is hetzelfde.


mijn gedacht op www.eze.be

JVA

't Ja, dat kwalificatiesysteem....

Dit systeem geeft mogelijkheden op een rare startgrid.
Met het oude systeem zou Schumi ver voor de rest heben gestaan denk ik.

Maar, ach, ik kijk wel uit naar de race. Deze kan niet anders dan vuurwerk geven, of het nu nat of droog zal zijn. En zeker de eerste bocht zou wel eens voor een autokerkhof kunnen zorgen.


dj Peter

Citaat van: MS Fan op 04 maart 2005 - 19:54:09
Het seizoen is nog niet begonnen, of de VRT flatert al !!! :o :o Net het journaal aan het volgen voor de eerste F1 beelden vanuit Australie. Die worden dan ook nog aangekondigd bij het begin van het sport hoofdstuk maar eerst gaan we live naar Kim Gevaert voor de halve finale van de 60m. Dat loopt natuurlijk uit door een valse start dus ... 'De start van het F1 seizoen houden we later nog tegoed'. Ik dacht dat ik gek werd !!!!  >:( >:( >:( >:( >:( >:(
Inderdaad,mijn bloed begon ook alweer te koken en ik moest me inhouden om niet boos te worden. Laat dit voorval alstublieft geen voorteken zijn voor het hele seizoen hé... :-\

Eric

Wat een rare kwalificatie zeg...maar niet echt fair te noemen...ik ben het hier eens met Luc.
Regen tot daar aan toe, maar de piloten moeten de kans hebben/krijgen om dit weer recht te zetten.
Ik kon het wel niet laten om eens te lachen toen Schumi Sr en Jr achter de Minardi´s stonden...straks gaan de Nederlanders nog denken dat Albers beter is dan Schumi.  ;D ;)

Het systeem geeft wel een heel andere grid...maar dat is ook al. :(

dj Peter

Groot was mijn verbazing toen ik vanochtend de verslagen en tijden zag van de eerste kwalificatie. :o  Enerzijds is het zonde dat de beste van de wereld achteraan moet starten , enkel en alleen doordat de regels voor de 89e keer veranderd zijn. Maar anderzijds kan de race interessant worden door een overhoop gegooide startgrid. Luc heeft gelijk met te zeggen dat het een loterij geworden is: waarom niet gewoon een nummertje trekken of met de dobbelstenen gooien om te zien wie op  welke positie start ?  Waar is de tijd dat elke rijder één uur en twaalf laps tijd had om een snel rondje neer te zetten.. ok het eerste halfuur was er geen bal aan te zien, maar het was tenminste een eerlijke selectie waarin de beste beloond werd. Met de één-bandensetje-regel kan ik nog tevreden zijn maar niet in combinatie met dit soort kwalificatiesysteem. Natuurlijk is het wel eens wat anders om minder ervaren rijders vooraan in het veld te zien rijden,opgejaagd door de snelsten die zich naar voor proberen te werken. Als deze eerste kwali een indicatie is van de startgrid zal het in elk geval geen saaie optocht worden.

Vulture

Terug naar het oude kwalificatiesysteem van een paar jaar terug aub!
1u lang, max 12 rondes rijden, uiteindelijk staan de snelsten vooraan.
Al kon men daar ook tegenslag hebben door later te beginnen aan de sessie wanneer er regen viel. Nu is het een echte loterij, een regelrechte schande! Het gaat om de besten, de snelsten, niet om de lucky-ones. Benieuwd welke nieuwe regels er volgend seizoen aankomen  >:(
Ook ben ik benieuwd naar de strategieën tijdens de race. Stel, je start op regenbanden, tijdens de sessie droogt het op. Wanneer wordt het 'gevaarlijk' om met die verbrande banden voort te rijden, wie beslist er hier? De teams/rijders hebben toch meer ervaring dan de wedstrijdleiding. Ik zie het nog gebeuren dat ze een rijder diskwalificeren omdat hij zogezegd onnodig banden heeft gewisseld.
Close The World, Open The Next..

Luc

Wat zie je het liefst...een FC De donderboys uit vierde provinciaal tegen Club Brugge of Anderlecht-Club Brugge?
Wat zie je het liefst...Schumacher die strijd tegen Räikkönen, Montoya, Alonso, Barichello (;)) of Schumacher die ronde na ronde iemand met zijn enige bandensetje over de vuile strook moet inhalen terwijl Coulthard of Karthikeyan in een RedBull Jordan Midland seconden kan uitlopen....

Het is gewoon waardeloos...Gewoon weer naar het oude lichte 12 ronden systeem,  parc fermé tussen kwalif en racen, ach, dat kan ook nog, maar laat ze tenminste tanken.
Dat was spannende kwalificatie. Misschien niet een uur aan één stuk, maar dat is het nu toch ook niet?

En toen kon men eens iets riskeren, een verloren rondje was niet meteen een drama.

Nu staat Schumacher, compleet foutloos, buiten eigen wil, op de 15e plek achter een hoop mensen die enkele maanden geleden of bijna van het toneel verdwenen waren of nog niet op het toneel verschenen waren.

Als een topsport dergelijke loterij nodig heeft om de massa te plezieren (en dan hoopte ik dat de echte, echte-echte fans dit zaterdagje in Melbourne ook waardeloos zouden vinden :) ) dan is het erg gesteld met die sport.

Ik kan zo nog wel dingen verzinnen: (ik weet het wel, sporten kan je niet vergelijken maar loterij en sport wel!)
Voetbal: Brugge tegen FC donderboys maar het doel van Brugge moet dubbel zo breed zijn en de keeper van de West Vlamingen (FC donderboys is uit de Kempen!) één hand op de rug gebonden.
Tennis: Serena tegen Els Callens, Serena krijgt een halve blinddoek voor één oog.
Wielrennen: Armstrong mag maar twee versnellingen hebben op zijn fiets..

Enfin, als je sport spannend moet maken door hulpmiddelen, dan ben je echt slecht bezig.

En dit hilarische kwalificatiesysteem is een farce eerste klas. Een schande voor de echte-echte racefan.

Mijn vrouw, die de ballen snapt van F1, zei..."ueh tof, nu kan die Klein ook eens meestrijden voor een beker of zo..." Ik ben dan maar gaan fietsen, met tien versnellingen. En ja, dan nog blijf ik Armstrong niet voor. Net zoals Albers Schumacher niet voor zal blijven, maar het is zonde van de tijd.
mijn gedacht op www.eze.be

Bjorn

Let op, dit vind ik spannend nu. Wie weet gebeuren er verrassende dingen in de race. Maar het liefst zou ik ook hebben dat ze gewoon hun 12 rondjes terugkregen. Waarom zo'n ingrijpende veranderingen doen. Het zou toch een gemakkelijke oplossing geweest zijn de teams gewoon te verplichten in het eerste half uur 6 ronden te rijden en in het laatste ook 6 ronden. Dan is die eerste 30 minuten gevuld én blijft het spannend op het einde ook. Die 1-lap-kwali heb ik altijd niets gevonden...
De Mens: In Het Gras![/color]

Mikacouli

Dan zijn we eens snel en dan wordt het op deze manier ontnomen. Dat ze gewoon naar de regels gaan van het jaar 2000 waar het nog een deftige kwalificatie was. 12 rondjes en iedereen kon kiezen wnr ze buitengingen. Wachtten ze op de regen dan was dat hun fout maar nu sta je machteloos. :'(
Hopelijk wordt het een spannende race!!! De enige troost.

jds racing nl

Hoi allemaal ik was erg blij om te lezen dat Minardi toch kon starten mooi he Zeker het resultaat dat ze niet in de vrije traingen hebben kunnen testen misschien hadden ze alle twee voor de Jordans gestaan...Waar ik ook heel erg gelukkig mee ben is dat Der Schumi niet op pole staat wat een reactie van Olav Mol persoonlijk ben ik dit ook met hem eens Renault en Toyota 1 en 2 dat had echt niemand verwacht ook vindt ik het zonde van Villeneuve die had wat meer kunnen laten zien. ;D ;D

Luc

Ik vind het waardeloos.

Ik wil Schumacher zien racen tegen de andere toppers, niet tegen Albers of Klien of Karthikeyan....

Ik zit op het puntje van mijn stoel als ik Montoya en Schumacher door de bocht zie gaan, ik haal echter een cola (jaja, light!) als ik Schumacher rondenlang zie sukkelen (al gebeurt dat niet) achter "FC donderboys racing team" ;).

Ik erger me dood aan dit systeem. Een sport onwaardig.

In het zwemmen krijgt de snelste de beste middelste baan. Bij motorcross krijgt de snelste de eerst keus achter de startbaar. Enfin....

In F1 vindt men een duur lotto systeem uit om de sport spannend te maken, voor mijn vrouw ja, maar voor mij....neen, ik kan er niet van genieten om Schumacher 18 op de grid te zien, zonder zelfs ook maar één fout te hebben gemaakt.
mijn gedacht op www.eze.be