Smijt ze allemaal buiten

Gestart door Tim C, 17 november 2004 - 21:51:31

« vorige - volgende »

Supermariobros

Citaat van: RacegirlHeb het gisteren meegemaakt in het o zo mooie (en vooral megaslechte) Boudewijn stadion...

1 woord... triestig...

Hoe kan het ook anders als je steeds met een andere ploeg aan de aftrap komt... en dan nog met spelers die helemaal geen wedstrijdritme hebben...

Geen vertrouwen, niemand die naar goal durfde te trappen, veel individuele fouten, waarbij Baseggio toch wel de uitblinker was :roll:
Kompany was de enige op niveau (en Proto), denk dat die zich toch ook wat geërgerd moet hebben om tussen een bende duiveltjes te shotten.


Ai, ai Racegirl, ik heb echt met je te doen; Daar live aanwezig zijn en naar zo'n gepruts zitten kijken, je zou voor mander een zwaar hoofd krijgen   :(
Gelukkig was ik thuis en kon ik het gepruts verzetten van zender  :)

razzle_dazzle

Citaat van: RacegirlMja, Peter heeft iets speciaals, vind gewoon dat hij veeeeeeeeeel te veel verdedigende fouten maakt, geeft wel veel mooie voorzetten enzo, maar hoeveel tegengoalen heeft hij wel niet 'op zijn kap'.

Vind het niet erg dat hij weggaat...

Kompany, heeft echt wel talent, maar kan het niet zo goed hebben dat hij voor sommige mensen echt NIKS mis kan doen. Want dat is wel zo, hij moet nog een aantal dingen leren, en dat zal wel komen, maar nu nog niet!

Puur verdedigend zijn er betere spelers dan Van der heyden, hij is het sterkst als hij kan oprukken via de flanken. Feit is wel dat we hem de volgende matchen goed zullen gebruiken want door het uitvallen van Goor ontbreekt het wat aan ideeën op de linkerkant, indien Daerden of iemand anders af en toe wat meer naar binnen zou trekken zou dit ruimte voor hem kunnen maken waardoor hij voor gevaar kan zorgen met zijn voorzetten.
Voorwaarde is dan wel dat we in de spits een pure spits hebben rondlopen: iemand die kan wegen op de verdediging, kopbalsterk is en af toe een balletje kan bijhouden. Mpenza of Pieroni lijken me hier de beste opties. Dan kan je Sonck ook op zijn beste positie uitspelen; als hangende spits, zwevend rond de diepe spits. Buffel een rij achteruit zodat zijn actieradius meer tot z'n recht komt, Ik zou wel voor een verdedigende middenvelder type Clement of Bisconti opteren dan want met een Kompany heb je dan mss iets teveel aanvallende kracht van het goede. Zet Vincent op de rechterflank en laat hem ook geregeld oprukken, centraal Vanbuyten en Simons.

Raikkonen MASTER

Kompany, Vander Heyden en Proto waren inderdaad goed.
Koen Daerden erin brengen was 1 grote fout. Daerden loopt nooit zijn flank af, hij kapt altijd naar binnen.
Hij is voor mij niet eens een echte linkermiddenvelder.
Als Antheunis Jelle Van Damme had ingebracht had het anders kunnen lopen.
Maar vergeet 1 ding niet, Servië & Montenegro heeft schitterende voetballers. Vukic, Kezman, Milosevic, Stankovic, Koroman en dergelijke.
België kan niet beter als dit. Met iemand als Wilmots kon je druk zetten en met Emile Mpenza heb je snelheid.
Buffel en Sonck zijn klein, niets om een lange bal op te spelen.
Baseggio vond ik er ook meer en meer doorkomen, hij jaagt meer en verricht dus veel meer werk.
Zoals Antheunis zei: "Bekijk de lijst van de eerste 20 topscorers in België en zeg mij dan wie ik in de spits moet zetten."
Het niveau van België is ontgoochelend laag, laat die BeNe-liga maar snel komen...

razzle_dazzle

Juist omdat Daerden naar binnen trok kon Van der heyden gevaarlijk oprukken via de flank, indien je Van Damme had opgesteld, heb je niet alleen weer een verdediger die niet op zijn positie moet spelen maar ook weer iemand die matchritme en vertrouwen tekort komt. Ik denk overigens dat het zijn taak was om meer naar binnen te trekken zodat Peter die achterlijn kon halen en aldus een grotere druk te creëren. Nee, voor mij maakte Antheunis een fout door niet met twee offensieve middenvelders te starten op de flanken.

Servië en Montenegro mag dan al een paar grote namen hebben, het is en blijft een zeer matig team. Ze hebben geen grote indruk op mij achter gelaten. Deze overwinning hebben ze enkel aan ons gestuntel te danken, een volwaardig Belgisch team moet zeker in staat zijn deze ploeg te verslaan.

wat betreft Baseggio: valt het je niet op dat sinds die kerel het spel moet verdelen in de nationale ploeg, we er stevig op achteruit zijn gegaan, hij ontbreekt aan alles een beetje om een goede nummer 10 te worden:

*fysiek ondermaats==>te dik, te traag en weinig kopbalsterk
*mentaal==> geen "over-mijn-lijk-mentaliteit", eerder iemand die verzuipt ipv de ploeg op sleeptouw te nemen
*Qua intelligentie is hij ook al niet bijster sterk: speelt veel te stereotyperend (altijd maar die lange bal versturen naar onze kleine spitsen). Gebrek aan vermogen om die laatste bepalende pass te geven.
Zijn schoten zijn hard maar weinig doelgericht,...

Wat betreft Antheunis: ik heb altijd al bewondering voor hem gehad, hij had het lef om deze uitdaging aan te gaan. Goed wetende dat de qualificatie afdwingen met de huidige lichting geen sinecure zou zijn. Maar hij gaat zeker niet vrijuit: hij heeft destijds besloten om een andere vaart te nemen en resoluut de kaart van de jeugd te trekken. Vaststelling is echter dat twee jaar later er nog steeds geen ploeg op het veld staat. Het is en blijft een twijfelaar en zijn optreden naar aanloop van en na de wedstrijd was werkelijk ongelukkig.

razzle_dazzle

Zullen we deze topic nog maar is naar boven halen?

Egypte-België: 4-0 een absolute SCHANDE, mss tijd voor een trainerswissel?

Supermariobros

Citaat van: razzle_dazzleZullen we deze topic nog maar is naar boven halen?

Egypte-België: 4-0 een absolute SCHANDE, mss tijd voor een trainerswissel?

Das typisch als het slecht gaat, maar dat is ook geen oplossing:
de ploeg is gewoon te zwak om goede resultaten neer te zetten.

razzle_dazzle

Bwa ik schaam mij al sinds den Aime trainer is.... 4-0 tegen Kroatie, 2-0 tegen Bulgarije, nie kunnen winnen van klein ploegskes (ook al zijn der in feite geen klein ploegskes meer ma toch).

In 2.5 jaar tijd slechts 1 goed resultaat (met een gelukje), de winst tegen Nederland. En nie te geloven da hij nog altijd niet buitenligt. Met zn selectiepolitiek (met 2 maten en gewichten) waarbij hij spelers die nog niet goed genoeg zijn om op de bank te zitten bij hun club verkiest boven uitblinkers van andere ploegen. Gezakt op de fifa-ranking van de 16e naar de 44e plaats. Ik denk niet dat er in de geschiedenis van de nationale ploeg iemand is geweest met een slechter palmares...

razzle_dazzle

En de eerste reacties...

Bondsvoorzitter Peeters haalt uit naar Anthuenis: "Over de hele lijn slecht"

Bondscoach Aimé Anthuenis was niet geheel ontevreden na de 4-0 nederlaag tegen Egypte. "Ze waren technisch gewoon beter dan wij. Bovendien vond ik het niet allemaal kommer en kwel."

"Je merkte duidelijk dat er een klasseverschil was", zei Anthuenis na afloop. "Het klinkt misschien raar maar ik heb redelijk wat positieve zaken gezien. Ik denk dan aan een Proto, ondanks het feit dat hij vier doelpunten heeft tegengekregen. Ook Vanderhaeghe vond ik een hele tijd één van de beteren. In de spits heeft Emile Mpenza getoond dat we hem hard gemist hebben. Kompany slecht? Neen, ik heb hem vervangen omdat hij sukkelde met rugpijn."

"Je mag ook niet vergeten dat we de kans hadden om twee of drie doelpunten te maken. De spelers hebben zich wel voor 100% ingezet. Akkoord, 4-0 is een zware uitslag maar ik blijf positief. Ik verwijs nogmaals naar de waarde van de tegenstrever. Egypte heeft getoond dat ze een sterke ploeg hebben :lol:. Ik zag vandaag lichtpunten. Nogmaals, Proto, Emile Mpenza en Vanderhaeghe waren echt wel heel goed. Dat is voor mij heel belangrijk. Bosnië gaat trouwens nooit het niveau halen dat Egypte nu haalde."

Bondsvoorzitter Peeters: "Dit was gewoon slecht"
"Dit is één van de slechtste voetbalavonden van de laatste jaren. Ik kan me niet eens meer voor de geest halen hoelang het geleden is dat de spelers nog op zo'n laag niveau hebben gespeeld. Er was geen inspiratie, slechte voorzetten. Met andere woorden het was over de hele lijn slecht."

"We zijn zeker niet op een te sterke tegenstander gestuit. De eerste twintig minuten dacht ik nog dat het een goede wedstrijd ging worden. We waren zelfs aan het combineren. Daarna is het omgeslagen. De tweede helft heeft de ploeg het een beetje opgepakt als iets dat moest afgehandeld worden. Als ik hoor wat Anthuenis zegt, denk ik dat hij een andere wedstrijd heeft gezien. We gaan nu zien wat er tegen volgende maand moet gebeuren. Ik kan noch over de wedstrijd, noch over de ploeg iets positiefs zeggen." (PM)

Tim C

Ik blijf erbij dat de kwaliteit van deze ploeg niet slecht is, maar dat geen een van hen echt WIL winnen.

Ze hebben het veel te simpel

Gelukkig ben ik naar de cinema gegaan gisterenavond...

JVA

Zolang er zoveel 'vreemdelingen' spelen in België zal er geen deftige Belgische ploeg meer komen. Hoeveel Belgen spelen er in eerste klasse? Daaruit kan de coach dan kiezen. In het buitenland zitten er ook niet veel toppers. De meeste zitten op de bank bij hun ploeg.

En dan mijn mening over de trainer:
Hij ziet naar namen, niet naar posities.

Als je 4-3-3 wil spelen, goed, maar zet in het middenveld dan geen drie centrale spelers met Vanderhaeghe, Bassegio en Company, maar zet er een centrale middenvelder, een linker middenvelder en een rechter middenvelder. Lijkt me niet zo moeilijk. :?

Jasper

Antheunis buiten is mij al heel lang duidelijk. Maar toch lag ik redelijk strijk gisterenavond. Ik had de 1-0 en de 2-0 gezien, dan een film gekeken en tijdens de reclame zo lachend eens gezapt van: "Zou 't al 5-0 zijn? :lol:" En 't was verdorie 4-0. :lol:

Lender

dat ze Antheunis buiten smijten! Heeft nog niets bewezen. Ik keek gisteren eens hoeveel het stond, en ik zag 3-0 staan, en kdacht dat voor de belgen was. :roll:
www.gamequarter.be -> Help de commnunity en registreer (je kan je account voor de site ook gebruiken voor het forum)

Mikacouli

Citaat van: JVAZolang er zoveel 'vreemdelingen' spelen in België zal er geen deftige Belgische ploeg meer komen. Hoeveel Belgen spelen er in eerste klasse? Daaruit kan de coach dan kiezen. In het buitenland zitten er ook niet veel toppers. De meeste zitten op de bank bij hun ploeg.

5 jaar geleden was het nogatsn zo geen probleem, en toen waren er hier bijna evenveel vreemdelingen. Ik denk niet dat het aan dat ligt.

RadioActiveMan

"Kompany was de beste." My ass, Kompany speelde als een natte vod! Dat hij het niet gewoon is op het middenveld te spelen kon je heel goed zien. Experiment gebuist zou ik zo zeggen.
Clement die bij minstens 2 doelpunten in de fout ging had het lef bij die fases te kankeren op zijn medespelers. Wie de eerste steen werpt...
De Cock was geen bal beter dan de bovengenoemde Duivels.
E. Mpenza deed zijn best maar was niet goed genoeg en zijn broer loopt al meer dan half jaar achter de feiten aan. Kansen dat die mens heeft gekregen.
Buffel dan, die zich de ziel uit het lijf liep om toch maar enkele ballen vanvoor te krijgen door ze zelf te gaan halen. Nog niet de Buffel van Feyenoord vorig seizoen maar hij komt wel terug. Bassegio is de enige die nog gelooft dat hij enig talent bezit om het te maken bij een Italiaanse topper. Wat erger ik me meer en meer aan hem.
Waarom toch mag Bisconti altijd komen opdraven? Op zijn plek hebben we toch veel betere voetballers. Net als die verdomde Dheedene trouwens.

Huysegems waar zat deze kerel? In de basis staan bij de best voetballende ploeg van Nederland en tocg niet opgeroepen worden. Waarom krijgt Tanghe nooit een echte kans? Ik vrees dat het te laat is om van dit talent te kunnen genieten en te profiteren.
Misschien moeten we Daems eens een kans geven.
Tom Caluwé is nog zo'n voetballer die al jaren goeie dingen doet en waar men op de één of andere manier steeds naast kijkt.  

Sonck moet niet meer worden opgeroepen. ??? Ik ken weinig andere Belgische spitsen met zijn kwaliteiten. In vorm is hij beter dan de Mpenza's en Pieroni.

Voetballen met 3 centrale middenvelders is niet mogelijk. Jawel hoor maar niet als ze allemaal hetzelfde willen doen.

Mensen die Buffel een lijn naar achter willen halen zijn verkeerd bezig. Buffel is een spits pur sang en eens in vorm scoort hij makkelijk. Iemand die 35 keer scoort in 2 seizoenen moet je geen lijn naar achter trekken. Zijn actieradius is zo al groot genoeg.

Waarom moet Antheunis Dufer en Vandamme opstellen of zelfs oproepen? Van Damme speelt niet e Dufer speelt bij één van de slechtste ploegen in Frankrijk.

razzle_dazzle

Het experiment mislukte inderdaad. Kompany stond daar ook totaal niet op zijn plaats. Als je hem op het middenveld uitspeelt zet hem dan tenminste centraal als een soort verdedigende middenvelder die mag infiltreren (beetje gelijk Staelens vroeger). Maar dat is pas voor later, op dit moment zijn mensen met het karakter en de ervaring van Vanderhaeghe onontbeerlijk. De ziel uit je lijf lopen, stampen op alles wat beweegt en sober uitvoetballen. :)

Clement was (net als de hele verdediging trouwens) errrug slecht. Verklaring hiervoor? Heel simpel, bij Brugge verdedigt men met heel de ploeg inclusief de spitsen, bij de schaamrode duivels gebeurde dit niet. Baseggio heeft gewoon te weinig loopvermogen om de flanken af te dekken en centraal te opereren, Kompany liep verloren omdat hij dit niet gewoon was en Vanderhaeghe probeerde wel maar kon ook niet tegen die overmacht op.

Emile heeft amper nuttige ballen gekregen omdat de drie centrale middenvelders geen aansluiting konden vinden bij de aanvallers. Maar hij was bedrijvig, een duo Sonck-Mpenza zou wel iets kunnen worden. Mbo hoort al lang niet meer thuis in de nationale ploeg, hij moet zowat de slechtste transfer in jaren zijn voor A'lecht...

CitaatBuffel dan, die zich de ziel uit het lijf liep om toch maar enkele ballen vanvoor te krijgen door ze zelf te gaan halen. Nog niet de Buffel van Feyenoord vorig seizoen maar hij komt wel terug.

Idd maar dat zorgt er anderzijds voor dat de spits vaak helemaal alleen achterblijft, dit was tegen Servië zeer goed merkbaar. Sonck moest Buffel herhaaldelijke keren naar voor roepen. Dus ofwel zet je een bedrijvige Tanghe (waarom heeft die kerel zo weinig kansen gekregen in onze nationale ploeg) achter dit duo zodat je meer druk kan zetten ofwel schuif je Buffel een rij achteruit achter een duo Sonck/Mpenza of Pieroni. Probleem is dan weer wel dat Yveske hoogstwaarschijnlijk longen tekort gaat komen...

CitaatBassegio is de enige die nog gelooft dat hij enig talent bezit om het te maken bij een Italiaanse topper. Wat erger ik me meer en meer aan hem.
Waarom toch mag Bisconti altijd komen opdraven? Op zijn plek hebben we toch veel betere voetballers. Net als die verdomde Dheedene trouwens.
Geef ik je groot gelijk in, Bisconti  heeft wel nog nooit de kans gekregen op de positie waar hij thuishoort, een steeds terugkomende fout van Antheunis om Bisconti op die flank te laten opereren :roll:
Citaat
Waarom moet Antheunis Dufer en Vandamme opstellen of zelfs oproepen? Van Damme speelt niet e Dufer speelt bij één van de slechtste ploegen in Frankrijk.

Van Damme is de beste linkerflank verdediger die ik onder Antheunis heb zien spelen, een man die zowel een actie kan maken als verdedigend zijn plan kan trekken. Ik val in herhaling maar dit heeft Van der Heyden niet. Enorm spijtig dat Van Damme niet aan spelen toekomt! Dufer dan: vergeet niet dat hij vorig jaar de pannen van het dak speelde bij Charleroi, hij kon naar alle Belgische topclubs gaan maar verkoos wss de Franse Euro's en belandde bij een grijze mus. Desalniettemin een nuttige speler alleen al omdat hij technisch bij de besten van de 11 hoort.

Bij het lijstje afwezigen zou ik ook nog Geraerts en Thijs zetten. En misschien ook nog: Delorge (Lierse), Van Dessel (Roda, wel geblesseerd), Chatelle en Grégoire.
Antheunis moet niet altijd zeuren over een gebrek aan alternatieven; hij moet eens verder kijken dan zijn neus lang is, verder dan Brussel dus  :roll:. In de tijd van Guy Thijs werden spelers van Waregem (Millecamps) en Beringen (Van Moer) opgeroepen. Of minder lang geleden een Rudy Smidts (Antwerp) of Bart De Roover (Lierse/NAC)....