Smijt ze allemaal buiten

Gestart door Tim C, 17 november 2004 - 21:51:31

« vorige - volgende »

Raikkonen MASTER

Geef jouw ideale team eens.
Antheunis heeft geen ruime keuze. Baseggio is gewend om met technisch heel vaardige flanken en spitsen te spelen. Waarom speelde hij vorig jaar bij Anderlecht zo goed en bij de Rode Duivels minder? Omdat de kwaliteit een pak lager was.

Kompany speelde niet goed tegen Egypte omdat hij een blokkage aan de onderrug had, stom van Antheunis om hem toch te selecteren.

Van Damme is inderdaad de beste linkerflank die we hebben. Al vind ik Dheedene ook niet slecht. Vander heyden zou links mid moeten staan. Zijn passes zijn goed en dan heeft hij nog iemand in zijn rug om eventuele foutjes te maskeren.
Centraal zou ik Kompany en Van Buyten zetten. Beiden ijzersterk bezig bij hun team. Rechts Deflandre. Veel opties hebben we niet buiten de voor mij nog te jonge Vanden Borre.
Vanderhaeghe in het middenveld lijkt mij geen twijfel te hebben. Beste verdedigende middenvelder van België meen ik. Niemand die meer kilometers maalt tijdens een wedstrijd.
Nu komt het probleem. Een spelverdeler. Baseggio kan zijn spel van bij Anderlecht niet overnemen bij de Duivels. Clement en Simons kunnen zo'n rol niet aan.
Bisconti is ook niet echt het type spelverdeler, is hij bij Standard trouwens ook niet want daar is het Conceiçao.
Ik zou Marius Mitu nemen als spelverdeler. Hij wordt genaturaliseerd tot Belg (of is hij toch van plan) en kan deze job wel aan.

Nog even een opmerking --> Waarom Pieroni op de bank? Omdat ie bij Auxerre geen 10 minuten per match mag meespelen en omdat Auxerre slecht bezig is. Huyseghems is ook op de bank.
Ik wil alleen dat de Belgen afstappen van hun "gouden driehoek".
Buffel verdedigt nauwelijks mee en je bent er 1 man minder mee op het middenveld. Zo'n plaats besteden aan een echte middenvelder zou vruchten afwerpen.
Emile Mpenza en Wesley Sonck zouden de voorkeur moeten blijven genieten.
Andere mogelijkheden zijn nog Mbo Mpenza, Pieroni, Buffel, Bob Peeters? Maar elk van deze spelers is niet goed bezig.

Mijn "ideale" ploeg:
Doelman= Proto
Verdedigers LnR= Van Damme, Van Buyten, Kompany, Deflandre
Middenvelders LnR= Van der Heyden, Mitu, Vanderhaeghe, Bisconti
Aanvallers= E.Mpenza, Sonck

Bank= Peersman, Mbo Mpenza, Simons, Clement, Walasiak.

razzle_dazzle

Mijn ideale ploeg:

Doelman: Proto
Verdediging:Van Damme Van Buyten Kompany Deflandre
Middenveld: Goor Tanghe Vanderhaeghe Buffel
Aanval: Sonck E. Mpenza

Bank: Herpoel,Doll,Vanderheyden,Simons,Clement,Dufer,Walasiak,Huysegems, Geraerts,Pieroni, Thijs,Bisconti,Baseggio,Mitu,Vermant?,Grégoire,Daerden,Valgaeren,...

Op dit moment lijkt mij dit wel een goede ploeg. Al weet ik wel dat Antheunis niet kan rekenen op Deflandre en Goor. Er zijn toch nog wat alternatieven op de bank he bv een Huysegems of Grégoire.

In de verdediging heb ik Van Buyten boven Simons verkozen omdat hij meer duelkracht heeft en meer ervaring op een hoger niveau + pikt dikwijls zijn doelpuntje mee. Kompany omwille van zijn snelheid, met Simons-Van Buyten is dit vooral het grote pijnpunt. De andere keuzes lijken me vrij logisch.

Op het middenveld heb ik centraal voor Tanghe gekozen, momenteel de meest creatieve waar Antheunis over kan beschikken (maar helaas links laat liggen) en niet te lui om te helpen verdedigen. Als Mitu al Belg is?? is hij de eerste concurrent voor Tanghe, op rechts (Dé Grote probleempositie  :-\) heb ik voor Buffel gekozen: waarom? Hij heeft een enorm groot actieradius, hij is een van de enige creatieve,dribbelvaardige spelers en heeft een goeie versnelling in de voeten. In tegenstelling tot u vind ik dat hij juist wel heel hard werkt, tegen Spanje en Servie althans...

Vooraan zou ik kiezen voor Sonck en Mpenza (als die ooit is in blessurevrij is  ::) en enkele weken matchritme heeft): Sonck is een echte goalgetter, de cijfers spreken voor zich en Emile in vorm weegt op iedere verdediging zwaar + zijn snelheid is een enorme troef.

Raikkonen MASTER

Ik was vergeten --> Benji De Ceulaer.
Hij kan op termijn wel de rechterflank bezetten...

Jasper

Citaat van: Raikkonen MASTER op 11 maart 2005 - 00:03:28
Ik was vergeten --> Benji De Ceulaer.
Hij kan op termijn wel de rechterflank bezetten...
En ik zou echt wel Lemmens op de bank zetten en niet die Peersman...

razzle_dazzle

Citaat van: Raikkonen MASTER op 11 maart 2005 - 00:03:28
Ik was vergeten --> Benji De Ceulaer.
Hij kan op termijn wel de rechterflank bezetten...

Haja die was ik ook vergeten, blijf wel afwachten hoe hij bij een grotere club gaat presteren...ik hoop dat hij niet naar Feyenoord of Genk gaat want daar is de concurrentie momenteel de groot, Genk beschikt al over 3 flankspelers op rechts en Feyenoord waarschijnlijk op nog meer. Laat hem eerst nog maar wat rijpen bij NAC of een Belgische club die meedoet voor Europees voetbal. Maar alleszins een mogelijke speler die op rechts zou kunnen spelen bij de RD

RadioActiveMan

Dm: Proto of Moons
Lv: Van der Heyden
Rv: Deflandre
Cv: Kompany
Cv: Van Buyten
LCm: Goor
RCm: Dufer
Cm: Tanghe
Av: Huysegems
Av: Sonck
Av: Buffel

Bank: Gregoire, E.Mpenza, Simons, Van Damme, Daerden, Thijs, Geraerts, Valgaeren, Baseggio, etc...

Doelmannen: Moons en Proto zijn beide goeie keepers en op dit moment goed bezig. Beide hebben ze dit seizoen al meer dan 1 punt gepakt voor hun respectievelijke ploegen.

Verdedigers: Van der Heyde heeft bij mij een streepje voor op Van damme simpelweg omdat deze momenteel speelt en de ander niet. Deflandre bij gebrek aan beter al kan Cornelis daar ook goed werk leveren. Kompany en Van Buyten spreekt voor zich.

Middenvelders: Goor omdat hij simpelweg de beste optie voo links al kan Daerden op termijn de ideale opvolger zijn en als Soetaers in vorm is kan ook hij daar uitsekend uit de voeten. Dufer is een hele goeie maar speelt bij de verkeerde ploeg had beter voor de Belgische top gekozen dan voor de Franse bodem, blijft desondanks de beste optie. Tanghe voor dezelfde redenen die hier al genoemt zijn.

Aanvallers: Huysegems omdat hij heel veel werk verricht. Buffel omdat hij heel veel spel doorzicht heeft. Er wordt hier gezegd dat hij niet goed bezig is, maar ik hoor andere dingen vanuit Schotland komen. Sonck omdat hij nog altijd met zijn ogen dicht kan scoren.

Bisconti en Clement zou ik nooit van mijn leven oproepen.
Ik heb voor een 4-3-3 gekozen omdat dat voilgens mij een ideale opstelling is.

Raikkonen MASTER

Dan speel je tegen een land als Servië en krijg je geen voet aan de grond.
Zij hebben een 4mans-middenveld met Stankovic en Koroman.
Je hebt op je middenveld geen defensieve kracht.
Zowel Dufer, Tanghe als Goor zijn aanvallende spelers met geen super kwaliteiten als het op verdedigen aankomt. Ook Deflandre en Van der Heyden zijn aanvallend en Peter is defensief ook niet super.

Tegen een team met een goed middenveld verlies je gegarandeerd.
Moons in de goal snap ik ook niet. Hij maakt elke match wel een foutje en ik heb hem nooit echt 100% zeker van zijn stuk geweten.

Ik zou gewoon nooit met een 3mans-middenveld spelen en zeker niet met zo'n aanvallende spelers.

razzle_dazzle

Vrijdag moet Antheunis ziijn voorselectie voor de interland geven.
Ik ben benieuwd welke namen er gaan bij zijn en welke niet.
Mbo Mpenza? Wss wel, hoewel die onder Vercauteren amper heeft gespeeld, laat staan een goede wedstrijd heeft gespeeld...Baseggio? Idem Dito! Of toch terug Tanghe?
Ik vrees dat Antheunis zijn stereotype beleid gaat doorvoeren  ::).

Raikkonen MASTER

Vandenbergh erin, De Ceulaer erin.
Baseggio niet, Mbo hangt volgens mij af of Emile speelklaar raakt of niet.

Ze zouden Mark De Man eens moeten oproepen ;) Is een goeie vriend van me en speelt in 1ste ploeg van Anderlecht. Dit weekend nog in 80ste minuut ingevallen voor Zetterberg... Moet wel een gevoel geven als twintiger om een boegbeeld als Zetterberg te mogen vervangen  :o

razzle_dazzle

#39
*zucht*

ziehier de selectie van Antheunis...:

Doelmannen: Proto, Herpoel

Verdedigers: Deschacht, Doll, Kompany, Simons, Van Buyten,Vanden Borre, Van der Heyden

Middenvelders: Bisconti, Clement, Daerden, Vanderhaeghe, Mbo Mpenza

Aanvallers: Buffel, Huysegems, Emile Mpenza, Pieroni, Sonck, Vandenbergh




Let vooral op de spelers die in het vet staan aangeduid  ::). Hoe is het in godsnaam mogelijk dat een 16-jarige knul (die nog geen 5 volledige matchen in de basis heeft gestaan sedert het begin van het seizoen) wordt opgeroepen? Hoe is het in godsnaam mogelijk dat Clement nog wordt opgeroepen? Die kerel heeft ondertussen blaren op z'n kont van op de bank te zitten...of wat denk je van Bisconti? Nog geen enkele keer op zijn positie uitgespeeld onder Antheunis waardoor hij de ene lakse prestatie na de andere levert? En last but not least de superaankoop van RSCA deze zomer: Mister Mbo Mpenza, de man die er in slaagt minder te scoren dan de preminiemen van Zaventem. Onder Vercauteren bovendien gepromoveerd tot waterdrager...

Oh ja, wel leuk dat er zoveel aanvallers worden opgeroepen maar eum... wie gaat de lijnen uitzetten? Waar is onze creatieve nummer 10? Baseggio was gekwetst dus roepen we maar niemand op zeker. Tanghe? Thijs? Geraerts? Ah nee he, hij kan niet iedereen tevreden stellen.  ::)


Fiche le camp Aimé  >:(

Raikkonen MASTER

Mbo en Sonck vallen af.
Chatelle en Moons in doel.

Moons: als hij 2 matchen na elkaar geen rood pakt is hij in bloedvorm...  ::)
Chatelle: speelt geen minuut bij Genk, enkel bij de reserven...

Mijn vragen:
1) Waarom een extra doelman?
2) Waarom geen De Ceulaer of Walasiak?  --> Antheunis wou Chatelle om zijn 'snelheid'
3) Waarom geen Grégoire? Daerden wijkt altijd naar binnen, hij is geen échte linkerflank speler.

Jasper

#41
Waar is Goor? Geblesseerd of nog steeds geschorst? En Deflandre? Allebei geschorst zeker. :(

Supermariobros

Die zijn inderdaad nog steeds geschorst, spijtig want we hadden ze goed kunnen gebruiken  :-\

Roel

ik ben er vanavond allesinds(hoe schrijf je dat pokkewoord nu ook weer?) bij  en 'smijt ze allemaal buiten' ga je mij niet horen roepen  :D

Dat degene die Amié op het veld zetten het maar bewijzen!!
God save Mclaren

Jasper