Ronde 10: British Grand Prix, Silverstone circuit, Silverstone

Gestart door Tessa, 04 juli 2016 - 19:45:23

« vorige - volgende »

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 09 juli 2016 - 09:25:21
Sport is emotie ja. Maar beledigen, geweld, discriminatie en ook onsportief gedrag als uitfluiten door supporters is emotie dat de kop ingedrukt moet worden.
met de eerste drie in het rijtje ben ik het uiteraard eens, maar uitfluiten is toch van een heel andere orde. Ik vind het niet zo schokkend, als mensen mogen juichen, dan mogen ze in principe ook fluiten. Vrij onschuldig allemaal.

Sabai

Citaat van: Tuesday op 09 juli 2016 - 13:53:39
Citaat van: Matthijs op 09 juli 2016 - 09:25:21
Sport is emotie ja. Maar beledigen, geweld, discriminatie en ook onsportief gedrag als uitfluiten door supporters is emotie dat de kop ingedrukt moet worden.
met de eerste drie in het rijtje ben ik het uiteraard eens, maar uitfluiten is toch van een heel andere orde. Ik vind het niet zo schokkend, als mensen mogen juichen, dan mogen ze in principe ook fluiten. Vrij onschuldig allemaal.



Als je het filmpje ook bekijkt zie je ook dat alles door elkaar heen staat  en het best meevalt.

Mickey


gloudiesaurus

Jep en een mooie kwalificatie! Mooie Pole ook van Hamilton.

En Verstappen voor het eerst voor Ricciardo!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: Robbert65 op 09 juli 2016 - 09:53:03
Nee Matthijs, mensen hebben een mening en mensen hebben het recht hun mening te uiten door de roepen en te fluiten. Geweld is verboden, discriminatie ook, beledigen niet. En dat is maar goed ook. Wanneer fatsoenlijke mensen zich fatsoenlijk gedragen wordt er niet beledigd.

Maar als bijvoorbeeld politici misbruik maken van hun macht, dan heeft het volk belediging als middel om daar iets tegen te doen, bijvoorbeeld door satire of door spreekkoren voor de deur van het Binnnenhof. Democratie is niet per definitie braaf....
Vrijheid van meningsuiting geeft je niet het recht om mensen te beledigen of je schandelijk te gedragen.

Sabai

Ondanks dat ik Hamilton een showboy vind , begin ik wel steeds meer respect voor zijn kunnen te krijgen. Verstappen er ook weer lekker bij .Het begint haast normaal te worden  :)

Robbert65

Citaat van: Matthijs op 09 juli 2016 - 19:44:09
Vrijheid van meningsuiting geeft je niet het recht om mensen te beledigen of je schandelijk te gedragen.

Dat vínd jij Matthijs, (en ik ook trouwens) maar het ís niet zo. Snap je dat verschil?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Spanje_2016 op 09 juli 2016 - 21:10:52
Ondanks dat ik Hamilton een showboy vind , begin ik wel steeds meer respect voor zijn kunnen te krijgen. Verstappen er ook weer lekker bij .Het begint haast normaal te worden  :)

Had ik hetg vanavond nog over met mijn lief: Ieder GP weekend doet Max Verstappen iets heel bijzonders: podium, winnen, drie keer crashen, derde worden in de quali. Als hij dat niet om de week, maar om het half jaar zou doen, (zoals Jos zo'n beetje, als voorbeeld hè) dan zouden we ieder half jaar allemaal op z'n kop staan. Nu moeten we al oppassen, dat we het niet normaal gaan vinden...

Wat gaat er morgen wel niet gebeuren? Die gozer van 18 lijkt een wonderboy ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

Die persconferentie gewoon weer aan de tafel, professioneel en ordelijk. Op dat podium heb ik altijd ruk gevonden. Bijkomend voordeel is dat je meteen van dat boegeroep verlost bent!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Volgens mij hebben ze de kwalificatie altijd achter de tafel gelaten. Maar opzich vind ik het podium interview nooit zo heel erg storend.

Van Wijk

Als Rosberg wint, gaan de Britten dan stemmen om Silverstone van de F1 kalender te halen ?  :D

Robbert65

Citaat van: Van Wijk op 10 juli 2016 - 08:10:11
Als Rosberg wint, gaan de Britten dan stemmen om Silverstone van de F1 kalender te halen ?  :D

Dat valt niet uit te sluiten:D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Robbert65 op 09 juli 2016 - 09:53:03
Nee Matthijs, mensen hebben een mening en mensen hebben het recht hun mening te uiten door de roepen en te fluiten. Geweld is verboden, discriminatie ook, beledigen niet. En dat is maar goed ook. Wanneer fatsoenlijke mensen zich fatsoenlijk gedragen wordt er niet beledigd.

Maar als bijvoorbeeld politici misbruik maken van hun macht, dan heeft het volk belediging als middel om daar iets tegen te doen, bijvoorbeeld door satire of door spreekkoren voor de deur van het Binnnenhof. Democratie is niet per definitie braaf....

Beledigen is onder bepaalde omstandigheden zelfs strafbaar. Naar mijn herinneren staat dit ook als voetnoot bij de vrijheid van meningsuiting geschreven. Even los van haat zaaien, laster en smaad. Er zitten dus wel een hoop regels verbonden aan het uiten van die mening. Verder ben ik allergisch voor het uitfluiten maar het is van alle tijden. Daarom lang niet altijd terecht en leuk. Denk aan de race in Amerika in 2005 waar blikjes bier de baan op werden gegooid en Schumacher werd uitgejoeld op het podium. Of Alain Prost die in Monza 1991 door de tifosi werd bekogeld met stenen.

FolkertE

Van Usa 2005 kon ik het me anders wel voorstellen. Maar dat was volgens mij ook niet perse naar Schumacher,  maar naar de hele situatie.
Maar verder met je eens.