Zit Max in Spanje op een RBR stoeltje?

Gestart door Tessa, 04 mei 2016 - 22:51:44

« vorige - volgende »

Mickey

Stomme vragen misschien, maar ik neem aan dat hij zijn startnummer meeneemt? En zijn rijderspunten toch ook? Just checking.

Wings


Mickey

Even los van alle eerdere reacties, en zonder de fanboy uit te willen hangen en zonder chauvinisme want daar heb ik op zich niet zoveel mee; het is toch eigenlijk helemaal geweldig wat deze knul tot nu toe voor elkaar weet te krijgen? De airplay, de aandacht die het genereert, het zet hem wel even wereldwijd op de kaart. Dat op zich is al een hele prestatie. Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar zijn verdiensten o.b.v. zijn nieuwe contract.  :D

Tuesday

Citaat van: Jozef op 05 mei 2016 - 16:36:38
Citaat van: Wings op 05 mei 2016 - 13:23:19
@Jozef: Ik zie het nut niet om te wachten met het doorvoeren van een besluit dat vaststaat. Max nu al laten wennen aan het team en de auto eigen laten maken, het team naar zijn hand zetten kan positief bijdragen aan de prestaties van komend seizoen. Wachten om te wachten vind ik persoonlijk het slechtste argument om het niet te doen. Prima om een lekker 'out of the box' te denken en handelen als de situatie daar om vraagt.

Dat nut heb ik net uitgelegd in de post waar je op reageert... Als ze Ricciardo kwijtraken, zou het in principe het beste zijn om Kvyat terug naar RBR te halen maar dat kan nu bijna niet meer omdat het vertrouwen gebroken is.
waarom moet RBR uberhaupt rekening houden met het scenario dat Ricciardo vertrekt? En kijk eens naar alle voordelen die deze switch heeft voor RBR. Die zijn er veel meer dan nadelen. Al met al is het toch vrij logisch allemaal en wordt er door de matige prestaties van Kvyat dit jaar alleen het 1 en ander naar voren getrokken. Voor Kvyat is het nu ff zuur, maar hij krijgt nog wel een herkansing. En t is ook gelijk een goede mogelijkheid om Sainz tov Kvyat te testen en te kijken wie er mogelijk nog een toekomst heeft bij RBR.


Tuesday

Citaat van: Wings op 05 mei 2016 - 19:03:54
http://www.racingnews365.nl/daniil-kvyat-ga-echt-terug-naar-toro-rosso/

Ben benieuwd hoe hij dit nu ziet.
op dat moment kon ie natuurlijk ook niet zoveel anders zeggen. Hij zal sowieso wel instappen, t is alleen de vraag hoe het met zn motivatie zit. Als hij in de F1 wil blijven moet hij gewoon doen wat hij in dat interview al zegt, alleen dan wel bij STR. Het is er niet makkelijker op geworden, maar hij heeft nog bijna een heel seizoen om misschien nog een toekomst in de F1 veilig te stellen. Misschien is een extra jaar STR dan nog wel het meest realistisch.

C.G. de Beaufort

Hij zei het volgende : "Toro Rosso was een prachtige en goede leerschool voor me. Maar ik heb mijn examen daar gedaan en ben met vlag en wimpel geslaagd. De geruchten vind ik dan ook bijzonder vreemd." "Voor volgend jaar is het simpel voor me: Hoe sneller ik dit jaar ga, hoe beter ik presteer en des te beter mijn kansen voor 2017 zijn. Ik verwacht geen enkel probleem te hebben om door te gaan op de manier waarop ik nu bezig ben."

Nou, de keren dat hij in de STR reed in 2014, is'ie op de 9e plaats gekomen, nooit iets verder naar voren. Hij heeft er toen 8 punten gescoord, dat is toch heel iets anders dan Max die vorig jaar zo'n 49 punten bij elkaar sprokkelde. Dus met vlag en wimpel geslaagd, NEE zou ik zeggen...

Groet,

C.G. de Beaufort


Jozef

De STR was vorig jaar een veel betere auto dan in 2014, hoe kun je nu aantal behaalde punten vergelijken in twee verschillende seizoenen. ???

C.G. de Beaufort

Citaat van: Jozef op 05 mei 2016 - 20:07:33
De STR was vorig jaar een veel betere auto dan in 2014, hoe kun je nu aantal behaalde punten vergelijken in twee verschillende seizoenen. ???

Ach, Max  en z'n motorproblemen.  Je hebt gelijk, het moet eigenlijk nog meer zijn...

Groet,

C.G. de Beaufort



Wings

Citaat van: Jozef op 05 mei 2016 - 20:07:33
De STR was vorig jaar een veel betere auto dan in 2014, hoe kun je nu aantal behaalde punten vergelijken in twee verschillende seizoenen. ???

Sainz deed het anders niet beter dan Vergne.

Robbert65

Citaat van: Mickey op 05 mei 2016 - 17:35:02
Even los van alle eerdere reacties, en zonder de fanboy uit te willen hangen en zonder chauvinisme want daar heb ik op zich niet zoveel mee; het is toch eigenlijk helemaal geweldig wat deze knul tot nu toe voor elkaar weet te krijgen? De airplay, de aandacht die het genereert, het zet hem wel even wereldwijd op de kaart. Dat op zich is al een hele prestatie. Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar zijn verdiensten o.b.v. zijn nieuwe contract.  :D

Geloof me, als hij een Zuidafrikaan was geweest, dan hadden we het ook heel de tijd over hem ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

#71
Citaat van: Mickey op 05 mei 2016 - 17:35:02
Even los van alle eerdere reacties, en zonder de fanboy uit te willen hangen en zonder chauvinisme want daar heb ik op zich niet zoveel mee; het is toch eigenlijk helemaal geweldig wat deze knul tot nu toe voor elkaar weet te krijgen? De airplay, de aandacht die het genereert, het zet hem wel even wereldwijd op de kaart. Dat op zich is al een hele prestatie. Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar zijn verdiensten o.b.v. zijn nieuwe contract.  :D


Geloof me, als hij een Zuidafrikaan was geweest, dan hadden we het ook heel de tijd over hem ;)
Citaat van: Wings op 05 mei 2016 - 20:21:31
Citaat van: Jozef op 05 mei 2016 - 20:07:33
De STR was vorig jaar een veel betere auto dan in 2014, hoe kun je nu aantal behaalde punten vergelijken in twee verschillende seizoenen. ???

Sainz deed het anders niet beter dan Vergne.


precies!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Citaat van: Wings op 05 mei 2016 - 20:21:31
Citaat van: Jozef op 05 mei 2016 - 20:07:33
De STR was vorig jaar een veel betere auto dan in 2014, hoe kun je nu aantal behaalde punten vergelijken in twee verschillende seizoenen. ???

Sainz deed het anders niet beter dan Vergne.

En je punt is dat...?

Wings

#73
Dat het Max is die het statistisch beter deed. Als ik kijk naar de kwalificatieposities en einduitslagen zit er weinig verschil in. De pieken zijn hoger maar dat kan coureur gebonden zijn.

Jozef

Max beter dan Vergne en Sainz beter dan Kvyat, dan is het hele team er dus op vooruitgegaan.

Als één team al bijna per definitie voor je wegvalt (McLaren), dan worden de pieken vanzelf hoger. Kom op, je kunt echt niet gaan ontkennen dat de STR in 2015 gewoon beter was dan die van 2014, ten opzichte van de rest van de grid. Het is sowieso bijna onmogelijk te vergelijken, waardoor het onzinnig is om het aantal punten van Max in 2015 te gaan vergelijken met dat van Vergne in 2014. Dat was mijn punt. En nu heb ik er genoeg van gehad. :)