Zit Max in Spanje op een RBR stoeltje?

Gestart door Tessa, 04 mei 2016 - 22:51:44

« vorige - volgende »

Wings

@Jozef: Ik zie het nut niet om te wachten met het doorvoeren van een besluit dat vaststaat. Max nu al laten wennen aan het team en de auto eigen laten maken, het team naar zijn hand zetten kan positief bijdragen aan de prestaties van komend seizoen. Wachten om te wachten vind ik persoonlijk het slechtste argument om het niet te doen. Prima om een lekker 'out of the box' te denken en handelen als de situatie daar om vraagt. 


Maikel0230

Citaat van: Wings op 05 mei 2016 - 12:43:35
@Maikel0230: Als Max in zijn derde seizoen niet bij Red Bull rijdt mag hij pas weg. Dat staat los van het hier en nu. Teams kunnen hem gouden bergen beloven totdat ze er in omkomen, tot en met 2017 zit hij bij Red Bull als zij dat willen en wensen.

Dat snap ik, maar zoals ik begrepen heb wilde Red Bull meer zekerheid dat ze hem zeker niet kwijt zouden geraken. Die voorwaarde voor 2017, naar het schijnt hingen daar ook prestatievoorwaarden van Red Bull aan vast, al kan ik daar geen echte bevestiging voor vinden. Anders doe je zo'n stunt als vandaag toch niet lijkt me. Ze willen 100% zekerheid dat niemand hem kwam weghalen. Daarbij lijkt het nu dat zijn contract meteen verlengd is tot 2019, als we Saward mogen geloven.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Jos heeft het ook over een langer termijn dus het kan zomaar kloppen. Verder denk ik dat we allen voorbij fietsen aan het feit dat Max excelleert en simpelweg top presteert. Je kunt niet om Max heen. Het bang zijn om Max kwijt te raken is dan ook gebaseerd op die prestatie. Dat is leidend en niet het gevolg.

Robbert65

http://www.gppits.net/nieuws/jos_verstappen_blij_met_meerjarig_contract_rbr/

zit er toch een addertje onder 't gras... een meerjarige overeenkomst komt er niet omdat iemand 4 dagen geleden brokkenpiloot werd.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Maikel0230

Uiteraard. Het is denk ik geen geheim meer dat Red Bull Verstappen graag voor 2017 wilde vastleggen. Dus het is evident dat er al wat langer broeide. Ik zag in de foto reportages van Auto Motor und Sport de laatste tijd vaak Verstappen senior in gesprek met Helmut Marko.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

SDG

Citaat van: Maikel0230 op 05 mei 2016 - 13:51:37
Uiteraard. Het is denk ik geen geheim meer dat Red Bull Verstappen graag voor 2017 wilde vastleggen. Dus het is evident dat er al wat langer broeide. Ik zag in de foto reportages van Auto Motor und Sport de laatste tijd vaak Verstappen senior in gesprek met Helmut Marko.

Mark Hughes denkt er ook zo een beetje over, al roept die ook de prestaties t.o.v. Ricciardo in als argument:

http://www.motorsportmagazine.com/opinion/f1/why-did-red-bull-replace-kvyat-verstappen

Robbert65

#51
mja, dat hele gedoe in Sotsji is gewoon de stok geworden om te slaan, het was anders waarschijnlijk ook gebeurd, ook al beweert Marko anders.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Lees dit artikel maar. Prima analyse dat aansluit op hoe ik het zie.

C.G. de Beaufort

Nou, de bookmakers nemen geen risico met Max. Voor de F1 van Spanje scoort'ie nu al een 5e plaats. En dat is wat mij  betreft, nogal veel. Maar goed, ik zal hem in ons topic "Gok de Top" tevens een 5e plaats toekennen...

https://twitter.com/GrandPrixDiary/status/728151542092603392

Groet,

C.G. de Beaufort


Robbert65

Citaat van: C.G. de Beaufort op 05 mei 2016 - 15:50:48
Nou, de bookmakers nemen geen risico met Max. Voor de F1 van Spanje scoort'ie nu al een 5e plaats. En dat is wat mij  betreft, nogal veel. Maar goed, ik zal hem in ons topic "Gok de Top" tevens een 5e plaats toekennen...

https://twitter.com/GrandPrixDiary/status/728151542092603392

Groet,

C.G. de Beaufort


bijzonder dat Max 40:1 noteert en Ricciardo 66:1?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Komt vooral omdat waarschijnlijk nu meer mensen op Verstappen gaan inzetten dan normaal. Dat bepaalt ook de ratings van de bookmakers. Als iedereen op Max inzet, gaan ze die rating verlagen want anders kost het hun een fortuin in het onwaarschijnlijke geval dat het toch gebeurt.

Jozef

Citaat van: Wings op 05 mei 2016 - 13:23:19
@Jozef: Ik zie het nut niet om te wachten met het doorvoeren van een besluit dat vaststaat. Max nu al laten wennen aan het team en de auto eigen laten maken, het team naar zijn hand zetten kan positief bijdragen aan de prestaties van komend seizoen. Wachten om te wachten vind ik persoonlijk het slechtste argument om het niet te doen. Prima om een lekker 'out of the box' te denken en handelen als de situatie daar om vraagt.

Dat nut heb ik net uitgelegd in de post waar je op reageert... Als ze Ricciardo kwijtraken, zou het in principe het beste zijn om Kvyat terug naar RBR te halen maar dat kan nu bijna niet meer omdat het vertrouwen gebroken is.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Robbert
bijzonder dat Max 40:1 noteert en Ricciardo 66:1?

Het gaat om de overwinning, dus de 1e plaats. En wat dat betreft ligt Max dus voor...

Groet,

C.G. de Beaufort

Wings

#58
Citaat van: Jozef op 05 mei 2016 - 16:36:38
Citaat van: Wings op 05 mei 2016 - 13:23:19
@Jozef: Ik zie het nut niet om te wachten met het doorvoeren van een besluit dat vaststaat. Max nu al laten wennen aan het team en de auto eigen laten maken, het team naar zijn hand zetten kan positief bijdragen aan de prestaties van komend seizoen. Wachten om te wachten vind ik persoonlijk het slechtste argument om het niet te doen. Prima om een lekker 'out of the box' te denken en handelen als de situatie daar om vraagt.

Dat nut heb ik net uitgelegd in de post waar je op reageert... Als ze Ricciardo kwijtraken, zou het in principe het beste zijn om Kvyat terug naar RBR te halen maar dat kan nu bijna niet meer omdat het vertrouwen gebroken is.

Alsof Kvyat last man standing is. Sainz is er ook nog. Verder zal Kvyat heus wel retourneren als zij gezamenlijk vaststellen dat dingen nu beter gaan. En mocht er echt nood zijn en kan Red Bull niet uit de eigen vijver een rijder selecteren zijn er genoeg rijders die vrijkomen. De noodzaak om Kvyat te behouden (bij Red Bull) is er nog niet een beetje.

Robbert65

Citaat van: C.G. de Beaufort op 05 mei 2016 - 16:40:25
Citaat van: Robbert
bijzonder dat Max 40:1 noteert en Ricciardo 66:1?

Het gaat om de overwinning, dus de 1e plaats. En wat dat betreft ligt Max dus voor...

Groet,

C.G. de Beaufort


Ja, dat snap ik. Blijft opmerkelijk dat Max zoveel hoger (26/66) aangeslagen wordt. Echt opmerkelijk.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel