Zit Max in Spanje op een RBR stoeltje?

Gestart door Tessa, 04 mei 2016 - 22:51:44

« vorige - volgende »

Tuesday

vanaf nu Max vs Ricciardo. Max vs Sainz was voor mij allang niet interessant meer. Ricciardo wordt een mooie graadmeter.

C.G. de Beaufort

Dat bedoel ik ook. Alleen Max moet tenminste zo'n 3 races rijden voor hij zich met Ricciardo kan meten.

Groet,

C.G. de Beaufort

Wings

Citaat van: Jozef op 05 mei 2016 - 22:18:58
Max beter dan Vergne en Sainz beter dan Kvyat, dan is het hele team er dus op vooruitgegaan.

Als één team al bijna per definitie voor je wegvalt (McLaren), dan worden de pieken vanzelf hoger. Kom op, je kunt echt niet gaan ontkennen dat de STR in 2015 gewoon beter was dan die van 2014, ten opzichte van de rest van de grid. Het is sowieso bijna onmogelijk te vergelijken, waardoor het onzinnig is om het aantal punten van Max in 2015 te gaan vergelijken met dat van Vergne in 2014. Dat was mijn punt. En nu heb ik er genoeg van gehad. :)

Wat ik zo bijzonder vind is dat je alleen dingen benoemt die de prestaties nuanceren. Zo heb je het over het team McLaren dat wegvalt maar mis ik de Lotus die met de Mercedes motor daarvoor in de plaats komt. Ik denk dat je het in de details moet gaan zoeken wil je daar een punt uit slaan. En verder wordt een rijder om uiteen lopende redenen vaker vervangen. Wat is mis bij jou is dat stukje erkenning. Max heeft gewoon fantastisch gepresteerd en de overstap afgedwongen. Sneu voor Kvyat maar hij krijgt bij Toro Rosso een herkansing.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 05 mei 2016 - 10:08:59
Citaat van: Jozef op 05 mei 2016 - 00:19:55
Als het waar is, daalt Red Bull nog een serieus stuk verder in mijn achting.

Dit dus. Niet te geloven dit.
wat vond je als McLaren fan trouwens van het wegsturen van Magnussen na slechts 1 jaar ten gunste van oude rot Button?

Jozef

Ten gunste van Alonso zul je bedoelen? Daar was ik niet blij mee.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 05 mei 2016 - 23:41:32
Ten gunste van Alonso zul je bedoelen? Daar was ik niet blij mee.
uiteindelijk kwam Alonso ipv Magnussen idd, maar er moest een keuze gemaakt worden tussen Button en Magnussen. Qua prestaties was dat ook gewoon een terecht besluit, maar toen leek het ook ineens einde carriere voor iemand die een jaar eerder nog als grote belofte de F1 in was gekomen. Wat ik maar wil zeggen dat alle teams soms harde keuzes moeten maken. Hopelijk komt Kvyat uiteindelijk ook nog weer goed terecht. Zou wel grappig zijn als ie uiteindelijk naast Magnussen terecht komt.

Wings

Alonso had inderdaad al getekend. Dus of Magnussen of Button moest weg. Verder doet Red Bull niets wat niet is afgesproken. Deze ruimte is er in de contracten en wordt benut door Red Bull. Dus of je het nu eens bent dat Max het beter doet of niet, dat dit kon gebeuren wist Kvyat en heeft Helmut Marko ook duidelijk aangegeven voor aanvang van het seizoen. Waarom er mensen 'boos' zijn op Red Bull begrijp ik dan ook niet helemaal. Iets anders vind ik wanneer een rijder of team contractbreuk pleegt zoals destijds met Giedo van der Garde maar ook Jenson Button die afspraken niet nakwam.

Wim Holland

Kan iemand mij vertellen hoe realistisch het is om de auto van Kvyat "te optimaliseren", de techneuten( aan Max) te laten wennen, data-analisten etc...
Anderhalve week voor een GP??

Ik ben niet zo heel thuis in F1, maar het lijkt een schier onmogelijke taak, mede omdat "echt testen" niet echt mogelijk is.

Robbert65

Beste Wim,

Er staat bij RBR in Engeland een simulator die zodanig is te programmeren, dat ze Max daarop kunnen laten voelen hoe de auto is, op de meeste G-krachten na.

Verder worden zijn stoel, de pedalen- en stuurstanden op maat gezet.

Ten laatste heb ik weer een goede reden om tijd vrij te maken om de vrije training op vrijdag te bekijken, want dan gaat Max dus voor het eerst rijden met de Red Bull.

Als het goed is, zullen we hem dan heel veel ronden zien rijden om het gevoel te krijgen.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wim Holland

#85
Robert

Dat begrijp ik, simulators nemen veel werk uit handen maar 1-op-1 contact met de werkplaats lijkt me onontbeerlijk. Binding met je team.
Ik heb begrepen dat de huidige techneuten van Hamilton, de techneuten zijn van Rosberg vorig jaar. En vice versa.
En zie die resultaten van beide....

Ik vraag me af hoeveel de connectie van coureur-werkplaats, bepalend is op de prestaties van de auto?

Edit: typos....

Wim Holland

#86
Ben het wel met je eens dat er een mooi weekend in het verschiet staat, voor wat betreft Max Verstappen. De training en kwalificatie is nu minstens net zo interessant als de race, voor "ons Hollanders", en fans van Verstappen.

Edit: typos

BMW.WilliamsF1

Hij zal idd wel weer moeten wennen aan het team, de monteurs, andere race engineer. Maar Max leert snel. Als hij gewoon zijn ding blijft doen komt t goed. Hij zal denk ik niet meteen voor Ricciardo staan. Als ie maar in de buurt blijft :)

Hij zal wss ook de hele week in de simulator zitten om aan de RB12 te kunnen wennen.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

C.G. de Beaufort

Naast de race-engineer Xevi Pujolar, verlaat ook de data-engineer Olivier Helvig het kamp van Verstappen in de STR.

http://www.f1today.net/en/news/f1/211347/more-engineers-leave-scuderia-toro-rosso

Groet,

C.G. de Beaufort