Ronde 1: Rolex Australian Grand Prix, Melbourne Grand Prix Circuit, Albert Park

Gestart door Tessa, 06 maart 2016 - 12:41:29

« vorige - volgende »

lieven


meatball

Max moet wel opletten geen zeurpiet te worden . Verder mooi gedaan van Haas , had ik niet verwacht.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Pancake Shield

Citaat van: meatball op 20 maart 2016 - 08:05:05
Max moet wel opletten geen zeurpiet te worden . Verder mooi gedaan van Haas , had ik niet verwacht.

Verstappens berichten deden mij heel veel denken aan Rosberg vorig jaar als het niet naar zijn zin ging.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

meatball

When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Tessa

Klagen tijdens de race is inderdaad kinderachtig, zeker als je daardoor slechter gaat rijden zoals in zijn geval.

maar boos worden? Ja, dat is wel terecht...want het is echt onvoorstelbaar dat je race alweer in negatieve zin bepaald wordt door gepruts in de pits

volgende keer blijven rijden en boos worden achteraf.

Van Wijk

Citaat van: meatball op 20 maart 2016 - 08:05:05
Max moet wel opletten geen zeurpiet te worden . Verder mooi gedaan van Haas , had ik niet verwacht.
Volledig mee eens, en mooi dat de Ferrari ( en met Ferrari uitgeruste auto's ) het zo goed doen.
Dit kan een heel mooi seizoen worden.

Tuesday

Max was idd niet echt handig bezig, het continu aanvallen van Sainz heeft het team misschien wel veel punten gekost. Aan de andere kant kon hij er zelf natuurlijk weinig aan doen dat ie achter Sainz en Palmer terecht kwam.
Jammer dat Ferrari Mercedes zo makkelijk de overwinning cadeau gaf. Uiteindelijk was het sowieso lastig geworden, maar P2 hadden ze met een andere strategie volgens mij  makkelijk kunnen behouden. Al met al wel een geweldige race, maar toch baal ik een beetje van de uitslag, al had ik er vooraf voor getekend (Rosberg voor Hamilton).

FolkertE

Wat een race, pruts start van Hamilton. Maakte wel de race voor een deel. Word spannend seizoen want Ferrari zit er wel goed bij hoor.

Maar ik snap Max wel, hij vroeg/riep hele tijd al dat hij wilde pitten en andere banden, maar toch lieten ze Sainz eerder gaan en stonden zijn banden niet klaar. Max reed P4 en finished p10. Dat vind ik reden genoeg om te "zeuren".

meatball

Citaat van: FolkertE op 20 maart 2016 - 08:22:51
Wat een race, pruts start van Hamilton. Maakte wel de race voor een deel. Word spannend seizoen want Ferrari zit er wel goed bij hoor.

Maar ik snap Max wel, hij vroeg/riep hele tijd al dat hij wilde pitten en andere banden, maar toch lieten ze Sainz eerder gaan en stonden zijn banden niet klaar. Max reed P4 en finished p10. Dat vind ik reden genoeg om te "zeuren".

Hij heeft gelijk , maar voor mij als één van de weinige niet echte Max fans hier , kwam hij nu over als een klein kindje.
Op deze manier haal je jezelf naar beneden en win je geen fans en geen race's.
Ga gewoon na de race eens als een man met je vuist op de tafel slaan , Sainz kon er trouwens ook niets aan doen dat het zo gelopen is.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Pancake Shield

Je moet wel zeggen dat dan juist Sainz wel de ballen heeft om gewoon zelf zijn strategie te bepalen. Hij geeft aan: 'Ik kom naar binnen' en hij gaat ook naar binnen. Vervolgens zegt Verstappen dat hij al eerder liep te klagen over de banden, maar dan moet hij wellicht de volgende keer ook gewoon zo'n beslissing maken. Overigens vind ik juist de blunder niet het feit dat Verstappen en Sainz hun strategie hebben omgedraaid, maar dat de banden niet klaar stonden. Nu weet ik niet precies hoe dat zit, maar volgens mij als Sainz toch is binnengeweest dan zet je toch de banden al klaar voor Verstappen? Nu leek het alsof ze de banden pas pakte op het moment dat hij stilstond in de pits. Zelfs al maakt hij de call 'laat' (zeg ingang pitstraat) dan zou dit nog niet zo'n grote vertraging moeten zijn?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Mickey

Edit, quoten ging niet goed.

Mickey

Citaat van: meatball op 20 maart 2016 - 08:27:17

Sainz kon er trouwens ook niets aan doen dat het zo gelopen is.

Nou ja, die ongeplande stop van Sainz heeft Max ook bepaald niet geholpen. Snap de frustratie wel. Moet alleen nog even leren om zijn emoties te kanaliseren.  ;D

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

JS JTD

Citaat van: Pancake Shield op 20 maart 2016 - 08:33:21
Je moet wel zeggen dat dan juist Sainz wel de ballen heeft om gewoon zelf zijn strategie te bepalen. Hij geeft aan: 'Ik kom naar binnen' en hij gaat ook naar binnen. Vervolgens zegt Verstappen dat hij al eerder liep te klagen over de banden, maar dan moet hij wellicht de volgende keer ook gewoon zo'n beslissing maken. Overigens vind ik juist de blunder niet het feit dat Verstappen en Sainz hun strategie hebben omgedraaid, maar dat de banden niet klaar stonden. Nu weet ik niet precies hoe dat zit, maar volgens mij als Sainz toch is binnengeweest dan zet je toch de banden al klaar voor Verstappen? Nu leek het alsof ze de banden pas pakte op het moment dat hij stilstond in de pits. Zelfs al maakt hij de call 'laat' (zeg ingang pitstraat) dan zou dit nog niet zo'n grote vertraging moeten zijn?

Sainz heeft de hele strategie op eigen houtje om zeep geholpen. Dan kun je zeggen dat hij ballen heeft, ik vind het kansloos. Daar zal het laatste woord nog niet over gesproken zijn.

KVDracer

Is het niet zo dat de rijders zelf hun strategie bepalen en dat de pitmuur hierover geen info meer mag geven?
Als jij als rijder bepaalt dat je nu binnen wilt komen, kom je toch gewoon binnen. Of moet grote Max hiervoor zijn goedkeuring geven? Ik denk het niet, dus op gebied van strategie wint Carlos.
Nu begint het Verstappen gen naar boven te komen, vorig seizoen heeft ie zich nog ingehouden, maar ik denk dat we hem dit jaar nog dikwijls gefrustreerd gaan zien.
Carlos heeft mentaal gezien denk ik wel een voordeel op Verstappen, omdat deze van nature rustiger is.